قانون ‌گذاری دربارۀ ارزهای دیجیتال در کشور کانادا

دولت کانادا رویکردی دوگانه نسبت به بازار ارزهای دیجیتال در کشور خود دارد، این رویکر موجب می‌شود تا دولت جهت حفظ سرمایۀ مردم فعال در این بازار محتاط عمل کند و برای حمایت از پیشرفت‌ها در این زمینه مانند استفاده از بیت‌کوین در بستر فناوری بلاک‌چین و توسعۀ آن راغب باشد.

کمیسیون بانک داری کانادا در سال 2015 اعلام کرد که منتظر است تا دولت با وضع قوانین درست، جهت حمایت از سرمایه‌گذاران فعال در زمینۀ ارزهای دیجیتال و جلوگیری از اقدامات مجرمانه مانند پولشویی وارد عمل شود و همچنین با اتخاذ رویکرد متعادل، مانع از نوآوری در زمینۀ بیت‌کوین و تکنولوژی بلاک‌چین نشود.

در سال 2014 قانون جدیدی در مورد بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال توسط فرماندار کل وضع شد که در آن از بیت‌کوین و ارزهای مشابه آن با عنوان کسب و کارهای مرتبط با خدمات مالی یاد می‌شد و باید قوانین مرتبط با پولشویی برای آن‌ها نیز اجرا می‌شد.

کشور کانادا برای ارزهای دیجیتال قوانین اوراق بهادار را اجرا می‌کند که این مورد جهت جمایت از مردم انجام می‌شود.

اعمال مالیات برای ارزهای دیجیتال در کشور کانادا مطابق با مالیات معین شده برای سایر ارزها نیست، زیرا ارزهای دیجیتال بر اساس میزان عرضه و تقاضا و احساسات افراد ارزش متغیری دارد، که شبیه به فلزات گرانبها مانند طلا می‌باشد، از این رو به آن طلای دیجیتال گفته می‌شود؛ بنابراین مالیات درنظر گرفته شده برای ارز دیجیتال مانند کالا خواهد بود.

اقدام به سرمایه‌گذاری با خرید ارز دیجیتال مشمول پرداخت مالیت نمی‌شود اما تبادلات این ارز در صرافی‌ها با احتساب میزان دلار کانادایی نیاز به پرداخت مالیات دارد.

استخراج ارز دیجیتال با افزایش تعرفۀ میزان برق مصرفی برای انجام عملیات در ایالت کبک همراه است، به دلیل افزایش فعالیت‌های مجرمانه در این زمینه و همچنین صرف انرژی بسیار برای استخراج، احتمالا دولت کانادا در آینده‌ای نزدیک، محدودیت‌های بیشتری در این زمینه اعمال کند.

هلدینگ ایرکا با در نظر گرفتن تعداد روزافزون علاقمندان به فعالیت در زمینۀ ارزهای دیجیتال و نیاز برای داشتن بستری امن جهت سرمایه‌گذاری و تبادلات ارزی، سایت ایرکا کریپتو را راه‌اندازی کرده است و مشتریان از سرتاسر جهان می‌توانند با خیال آسوده وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند و مبادلات خود را در این سایت انجام دهند.

نویسنده مطلب: محمد پیرفلکه

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.