شرایط سنی مناسب برای شرکت در آزمون YOS

به طور کلی همه افراد در سنین مختلف می‌توانند در این آزمون شرکت کنند اما شرکت کردن در آزمون yos برای افرادی که زیر 16 سال سن دارند اصلا منطقی نیست. دلیل این حرف این است که اگر فرد زیر 16 سال در این آزمون قبول هم شود تا 18 سالگی اجازه ورود به دانشگاه را نخواهد داشت و از آنجایی که مدت اعتبار این آزمون 2 سال است، داوطلب دوباره باید در این آزمون شرکت کند. همچنین برای ثبت نام در آزمون یوس باید تحصیلات دبیرستان خود را به پایان رسانده باشید، بنابر این توصیه می‌شود افرادی که بیشتر از 18 سال سن دارند و دوره دبیرستان را به پایان رسانده‌اند، در این آزمون شرکت کنند.

زمان برگزاری

بر خلاف آزمون آیلتس و تافل که محدودیت زمانی خاصی برای ثبت نام و یا برگزاری ندارند، شما برای ثبت نام در آزمون YOS با محدودیت زمانی روبه‌رو خواهید بود. بر اساس تقویم شمسی بهمن ماه هر سال ثبت نام این آزمون آغاز می‌شود و شما می‌توانید مراحل ثبت نام خود را انجام دهید. آزمون یوس از اردیبهشت تا تیر ماه سال بعد برگزار می‌شود و دانشگاه‌های مختلف در این بازه زمانی آزمون خود را برگزار می‌کنند، به همین خاطر شما باید بر اساس زمان اعلامی دانشگاه در این آزمون ثبت نام کنید و با توجه به زمان مقرر در محل برگزاری امتحان حاضر شوید.

اگر که چند دانشگاه مختلف را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید در آزمون تمامی آن‌ها شرکت کنید زیرا زمان برگزاری آزمون یوس دانشگاه‌ها با هم تداخل ندارد. دقت کنید که زمان ثبت نام آزمون یوس تحت هیچ شرایطی تمدید نمی‌شود. برای این که ثبت نام خود را به موقع تکمیل کنید، از قبل مدارک و هزینه آزمون را تهیه کنید تا فرصت ثبت نام را از دست ندهید.

قوانین و شرایط مورد نیاز آزمون YOS

تمامی آزمون‌هایی که به صورت بین المللی برگزار می‌شوند دارای شرایط قوانین مشخصی هستند، آزمون YOS  هم از این قاعده مستثنا نیست و شرایط خاصی را برای داوطلبین قرار داده است. در این بخش از مطلب شرایط و قوانین آزمون یوس را برای شما قرار داده‌ایم.

  • همراه داشتن اصل پاسپورت (کپی به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود)
  • خارج کردن برگه امتحان از حوزه امتحانی تنها با هماهنگی مجاز است
  • خروج بدون هماهنگی از محل آزمون ممنوع است
  • صحبت کردن در طول آزمون با هر زبانی ممنوع است
  • استفاده از نوشت افزارهای رنگی و لاک غلط گیر مجاز نیست
  • استعمال دخانیات و صرف خوراکی در طول آزمون اکیدا ممنوع است

نتایج آزمون تنها به فرد داوطلب تحویل داده می‌شود و عواقب در اختیار دادن اطلاعات شخصی داوطلبین به سایر افراد بر عهده خود فرد است
پس از زمان مشخصی درب ورود به حزوه امتحانی بسته خواهد شد و در صورت تاخیر اجازه ورود به سالن امتحان را نخواهید داشت. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی هیچ هزینه‌ای به داوطلب عودت داده نمی‌شود.
همراه داشتن ساعت مچی، لغت نامه، وسایل کپی برداری، ساعت و وسایل الکترونیکی در سالن ممنوع است و در صورت مشاهده توسط مراقبین یا دوربین‌های مدار بسته، داوطلب مجاز به ادامه آزمون نخواهد بود.
به کسانی که تابعیت کشور ترکیه را دارند مجوز شرکت در آزمون یوس داده نمی‌شود
برای شرکت در آزمون باید مدرک فارغ التحصیلی دوره دبیرستان را داشته باشید یا دانش آموز سال آخر باشید. اگر جزو اتباع کشور ترکیه هستید و دوره دبیرستان را در خارج از این کشور گذرانده‌اید، می‌توانید در این آزمون شرکت کنید.

نویسنده مطلب: سحر حیدری

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.