بهترین کتاب زبان برای مهاجرت چیست؟

مورد نخست برای مهاجرت چه کتابهای بخوانیم؟

اگر بخواهیم از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت استفاده کنیم، یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین کارهایی که برای این یادگیری باید انجام بدهیم این است که به انتخاب موارد آموزشی مناسب در زبان انگلیسی بپردازیم.

انتخاب این موارد به اهداف و نیازهای ما بستگی دارد. اگر بخواهیم بهترین کتاب زبان برای مهاجرت را انتخاب کنیم باید گزینه های موجود را بررسی کنیم.

شاید برای این سوال که چه کتابی برای یادگیری زبان انگلیسی بهترین است، جواب قاطعی وجود نداشته باشد. زیرا بهترین کتاب باید بر اساس سطح زبان، سن و سال، نوع یادگیری شما و هدف زبان آموز انتخاب شود.

اگر می خواهید برای تحصیل و مهاجرت زبان انگلیسی یاد بگیرید باید بر همان اساس کتاب و امکانات آموزش مناسب را انتخاب کنید. انتخاب منابع آموزشی معتبر همواره یکی از مهمترین عوامل در یادگیری زبان انگلیسی به شمار می آید.

کتاب زبان برای مهاجرت
کتاب زبان برای مهاجرت

عموما موسسات خوشنام در امر آموزش از معتبرترین و بهترین منابع و کتاب های موجود استفاده می کنند. استفاده از بهترین کتاب زبان برای مهاجرت به افرادی که با انگیزه های مختلف قصد مهاجرت دارند کمک می کند.

نکته ای که پیش از معرفی کتاب ها باید اشاره کنیم این است که انتخاب کتاب مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی، کاملا به سطح زبان انگلیسی، روش یادگیری و هدف از یادگیری بستگی دارد. پس شاید بهتر باشد برای انتخاب درست کتاب مناسب برای آموزش زبان، ابتدا تعیین سطح برای زبان آموز انجام شود و پس از یک جلسه آموزش رایگان زبان برای مهاجرت برای تعیین سطح، با اساتید برتر زبان انگلیسی درباره ی این امر مشورت شود.

مسئله حیاتی زبان برای مهاجرت

آموزش اصولی زبان انگلیسی یکی از دغدغه‌ های مهم برای افرادی است که قصد دارند مهاجرت کنند و گاه نیاز به مدرک زبان برای کسب امتیاز برای مهاجرت خود دارند. منظور ما از آموزش رایگان زبان برای مهاجرت در اینجا برگزاری یک جلسه ی کلاس رایگان برای تعیین سطح و مشخص کردن خطوط آموزشی است.

حتی برای افرادی که قصد دارند به طور خود آموز شروع به آموختن زبان کنند نیاز به مشاوره برای انتخاب درست بهترین کتاب زبان برای مهاجرت وجود دارد. زیرا در آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت به صورت خودآموز هم باید با انتخاب منبع درست و شیوه ی مناسب در مسیر درست قرار گرفت.

در هر شیوه ای که برای آموزش برمی گزینیم باید با انتخاب منابع آموزشی معتبر و درست، این نکته را که یکی از مهمترین فاکتورها در یادگیری زبان جدید به شمار می آید رعایت کنیم و با استفاده از منابع و کتاب هایی که در موسسات معتبر و توسط اساتید برتر زبان انگلیسی تایید و تدریس می شوند، راه درستی را بپیماییم.

به این ترتیب بر طبق استانداردی که سایر زبان آموزان در سراسر جهان آموزش می بینند جلو خواهیم رفت. بهترین کتاب های زبان انگلیسی هم برای یادگیری مناسبند و هم برای تدریس. نکته ای که پیش از انتخاب کتاب ها باید در نظر بگیریم این است که انتخاب کتاب مناسب برای تقویت زبان انگلیسی کاملا به سطح زبان انگلیسی، سن، روش یادگیری و هدف از یادگیری بستگی دارد.

پس بهتر است پیش از انتخاب کتاب مناسب ابتدا تعیین سطح انجام شود و سپس با اساتید برتر زبان انگلیسی مشورت انجام شود. با توجه به اینکه ممکن است یک زبان آموز در هر سطحی از زبان انگلیسی از مقدماتی تا متوسط و پیشرفته قرار داشته باشد و یا برای آمادگی آزمون تافل و آیلتس و یا مهاجرت برای تحصیل، مشغول یادگیری و تقویت زبان انگلیسی باشد، نیاز است تا اساتید زبان از تمام سطوح مطرح ترین و مهم ترین کتاب های آموزشی را به خوبی بشناسند.

به این ترتیب می توانند برای تمامی سطوح مشاوره ی درستی ارائه نمایند.

ویژگی های بهترین کتاب زبان مهاجرت چیست؟

زبان آموزان ممکن است در هر سطحی از زبان انگلیسی از عمومی و مقدماتی تا متوسط و پیشرفته قرار داشته باشند. گاه برای مهاجرت نیاز به مدارک زبان بین المللی خاصی دارند.

در این صورت برای آمادگی برای این آزمون ها مانند آزمون تافل و آیلتس باید به یادگیری و تقویت زبان انگلیسی خود بپردازند. کتاب های آموزشی زبان برتر و بهترین کتاب زبان برای مهاجرت دارای ویژگی هایی هستند. آموزش بر اساس این کتاب ها می تواند آموزش جامعی باشد. این ویژگی ها به این شرح می باشند:

  • آموزش زبان انگلیسی بر اساس چهار مهارت اصلی زبان ( خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن)
  • تاکید آموزش بر مهارت مکالمه ی زبان انگلیسی
  • موجود بودن کتاب در تمام سطوح از مبتدی تا پیشرفته
  • آموزش از طریق تمرین های متنوع
  • داشتن فایل های صوتی و تصویری در زمینه ی آموزش مطالب
  • داشتن کتاب تمرین
  • نسخه ها و ویرایش های جدید و ارائه ی موضوعات به روز و متنوع
  • قابل تدریس در زمان های فشرده
  • سطح بندی معقول و منطقی

اهداف یادگیری و زمان مورد نیاز

دشواری و زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی در افراد مختلف یکی نخواهد بود. این زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی به هدف اشخاص از آموزش زبان انگلیسی نیز بستگی دارد. یکی از دلایل مهم افراد در یادگیری زبان انگلیسی قصد آنها برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان و یا سایر کشورها به قصد تحصیل در دانشگاه های بین المللی است.

افراد با اهداف مختلف برای کار و تحصیل به کشورهای مختلف مهاجرت می کنند. زبان آموزی برای مهاجرت با یادگیری زبان به صورت معمول کمی تفاوت دارد. انتخاب بهترین کتاب زبان برای مهاجرت در اینجا اهمیت پیدا می کند.

در زبان آموزی به قصد مهاجرت گاه به دلیل محدودیت های زمانی در روند یادگیری دشواری هایی به وجود می آید که در زبان آموزی به حالت عادی وجود ندارد. اما همیشه با انتخاب منابع آموزشی خوب، موسسات معتبر و اساتید با تجربه می توانیم گام های موثری در یادگیری زبان انگلیسی برداریم.

موضوع بسیار مهم: برای یادگیری زبان به قصد مهاجرت در ابتدا باید هدف خود را از مهاجرت مشخص نماییم. وقتی افرادی که قصد مهاجرت دارند هدف خود را از مهاجرت مشخص کرده باشند، به این ترتیب می توانند برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب و مورد نظر خود برنامه ریزی درستی داشته باشند.

به عنوان مثال، بسیاری از افراد برای کار به دنبال مهاجرت هستند. در این صورت به جز کارهای تخصصی، یادگیری زبان انگلیسی به صورت آکادمیک مورد نیاز نمی باشد. بلکه اگر بتوانید زبان انگلیسی را در یک حد عمومی آموزش ببینید کفایت می کند. و دیگر لازم نیست برای سطوح بالاتر زبان اقدام کرده و وقت صرف کنید.

اما افرادی که برای کار در شرکت های تخصصی و همچنین تحصیل قصد مهاجرت دارند باید زبان را به صورت تخصصی تر فراگیرند و نیاز به بهترین کتاب زبان برای مهاجرت پیدا می کنند. با کمک منابع آموزشی مناسب می توانند در سطوح بالاتری به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند.

چگونه بهترین منبع یادگیری زبان را برای مهاجرت پیدا کنیم؟

بسیاری از افراد بر این باورند که یادگیری زبان وقتی شما در محیط مقصد آن زبان حضور دارید بسیار موثرتر بوده و بهتر است. بر اثر همین باور یادگیری زبان را به پس از مهاجرت و مستقر شدن در کشور مقصد موکول می کنند.

البته این باور غلط نیست اما واقعیت این است برای بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت گزینه ی مناسبی نمی باشد زیرا آنها نیاز دارید پیش از مهاجرت خود مدرک زبانی معتبری را ارائه دهند. همچنین برای افرادی که به قصد کار مهاجرت می کنند این امر باعث می شود در پروسه ی کاریابی موفق نشوند.

زیرا برای کار کردن در مکان های مختلف به سطوح متفاوتی از زبان انگلیسی نیاز دارند. با استفاده از بهترین کتاب زبان برای مهاجرت می توان در کاریابی نیز موفق بوده و با ارائه ی مدرک زبانی به کارفرمایان آنها را برای استخدام خود قانع کرد.

خیلی به این نکته توجه کنیم: “افرادی که خود را برای مهاجرت آماده می کنند از آنجایی که به لحاظ روحی تحت فشارهایی هستند، در بسیاری از موارد در مسیر زبان آموزی خسته می شوند. به دلیل این فشارهای روحی باید سعی کنید تا با استفاده از ابزاری های مختلف برای یادگیری به خود انگیزه دهید”.

همچنین می توانید تا جایی که ممکن است و می توانید برای خود موقعیت هایی به وجود بیاورید و از زبان در این موقعیت های مختلف استفاده نمایید. یکی از راه های استفاده از زبان نیز حضور در کلاس های مکالمه و بحث آزاد می باشد. در این کلاس ها می توانید برای مکالمه در موضوعات مختلف، کلمات و اصطلاحات پرکاربرد را بیاموزید.

بهترین کتاب زبان برای مهاجرت

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم و در مورد بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت صحبت کردیم، یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین گام ها برای یادگیری زبان انگلیسی، انتخاب بهترین منابع آموزشی و بهترین کتاب زبان برای مهاجرت است.

با توجه به این ضرورت باید با با اساتید این زمینه و افرادی که تجربه ی آموزش زبان را دارند مشورت نماییم. این که سوال که چه کتابی بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی است، واقعا نمی تواند پاسخ ثابت و قاطعی داشته باشد.

زیرا اگر بهترین کتاب ها را نیز در اختیار داشته باشیم، این بهترین کتاب ها باید مناسب سطح شما، سن شما، نوع یادگیری شما و هدف شما از یادگیری زبان باشد. مقطع سنی زبان آموز، هدف از آموختن زبان و زمانی که زبان آموز می تواند برای آموزش زبان صرف کند، همه و همه در این مسئله موثر هستند. مسئله ی تعیین سطح زبان آموز نیز در ابتدای شروع کار بسیار مهم است.

بعضی از اساتید و آموزشگاه ها با برگزاری یک جلسه آموزش رایگان زبان برای مهاجرت به تعیین سطح زبان آموز می پردازند. به این ترتیب مشخص می کنند که آیا زبان آموز باید انگلیسی را در سطح مقدماتی یاد بگیرد یا متوسط و یا پیشرفته؟

در سطح های پایین تر مانند کودک و نوجوان، ممکن است زبان آموزان با کمک سرگرمی و بازی بهتر یاد بگیرند. در نتیجه برای این گروه لازم است تا کمی کلاس را از حالت رسمی همیشگی خارج کنیم. اما همانطور که گفتیم انگیزه و هدف نیز اهمیت ویژه ای دارد.

اینکه می خواهید برای تحصیل زبان انگلیسی یاد بگیرید یا صرفا از روی سرگرمی و یا به قصد سفر می خواهید به آموزش زبان بپردازید. برای کسی که می خواهد برای مهاجرت و به صورت اصولی زبان را از مقدماتی تا پیشرفته بیاموزد و برای کسب یک مدرک رسمی در آزمون های پیشرفته ای همچون تافل و آیلتس آماده شود نیز آمادگی ها و آموزش ویژه ای لازم است.

نویسنده مطلب: پرنیان صدری

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.