با ۷ شغل پردرآمد اروپا آشنا شوید

درآمد اکثر مشاغل در اروپا نسبت به سایر نقاط دنیا بالاتر است. معمولاً یکی از دغدغه‌های مهاجران و متقاضیان دریافت اقامت اروپا، پیدا کردن یک شغل ثابت با درآمد بالاست. در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم پردرآمدترین شغل اروپا را بررسی کنیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

۱- مدیر اجرایی، پردرآمدترین شغل اروپا

اقامت کارآفرینی اروپا یکی از پر تقاضاترین راه‌های مهاجرت به اروپا است. شاید بد نباشد که بدانیم یکی از دلایل محبوبیت این روش درآمد بالایی است که مدیران یک شرکت به دست می‌آوردند. در تمامی نقاط دنیا مدیران عامل و مدیران اجرایی بیشترین درآمد را کسب می‌کنند. در اروپا نیز جایگاه شغلی، مدیران اجرایی بیشترین درآمد را نصیب فرد می‌کند. برای مثال در کشور آلمان درآمد یک مدیر اجرایی در شرکتی متوسط برابر با ۵۰۰ هزار یورو در سال است.

در شرکت‌های بزرگ و چندملیتی درآمد یک مدیر اجرایی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون یورو تخمین زده می‌شود. البته این شغل استرس و چالش‌های زیادی را برای فرد به همراه می‌آورد. در حقیقت مدیر اجرایی مسئول تمامی تصمیم‌هایی است که در سازمان گرفته می‌شود. از همین رو معمولاً در اکثر مواقع فشار زیادی روی او وجود دارد.

۲- مشاغل مالی و بانکی، دومین شغل پردرآمد اروپا

در سال‌های اخیر مشاغل مرتبط با امور مالی، بانکی و سرمایه‌گذاری در تمام دنیا خواهان زیادی پیداکرده است. در کشورهای اروپایی نیز مشاغل مرتبط با حوزه مالی به یکی پردرآمدترین شغل‌ها تبدیل‌شده است. تحلیل گران بازار سرمایه، مشاوران مالی، حسابداران و مدیران مالی در سال‌ها اخیر بعضاً تا ۴۰۰ هزار یورو درآمد کسب کرده‌اند. جالب است بدانید در برخی ویزاهای تخصصی مانند بلوکارت آلمان، بسیاری از افراد به دنبال مشاغل بانکی و مالی هستند.

۳- درآمد بالای پزشکان و دندان‌پزشکان، اروپا بهشت مشاغل سلامتی

پزشکان، دندان‌پزشکان، داروسازان و تمامی رشته‌های مرتبط با علم پزشکی درآمد بسیار بالایی در اروپا دارند. به‌طوری‌که این رشته‌ها نیز جز ده شغل پردرآمد اروپاست. یکی دیگر از جذابیت‌های این شغل کمبود پزشک و متخصص در رشته‌های مرتبط در کشورهای اروپایی است. به‌طوری‌که بسیاری از پزشکان می‌توانند برای ادامه فعالیت حرفه‌ای خود به آلمان یا فرانسه مهاجرت کنند.

۴- وکالت، خوش پوش‌های پردرآمد اروپا

شغل وکالت در تمامی دنیا یکی از مشاغل بسیار پردرآمد به‌حساب می‌آید. اگرچه برای رسیدن به یک جایگاه مطمئن در این شغل باید سال‌ها تلاش کنیم. اما می‌توان پس از سال‌ها ثمره این تلاش را دید. در حال حاضر درآمد وکلای حرفه‌ای در اروپا بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار یورو است.

۵- توسعه‌دهنده‌های نرم‌افزار، درآمد بالای خوره‌های کامپیوتر در اروپا

یکی دیگر از مشاغل بسیار پردرآمد در اروپا، مربوط به شغل برنامه‌نویسی و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است. یکی از مزایای این شغل امکان فعالیت به‌صورت فریلنسری است. به‌طوری‌که بسیاری از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در خانه کار می‌کنند و امکان کسب درآمد بسیار بالایی را دارند. در کشورهای توسعه‌یافته‌ای مثل آلمان و فرانسه معمولاً این شغل به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شغل‌ها شناخته می‌شود.

۶- مهندسان، درآمد بالای مشاغل تخصصی در اروپا

یکی دیگر از مشاغل پردرآمد اروپا مربوط به رشته‌های مهندسی است. مهندسان آی تی، برق، کامپیوتر، عمران و معماری در اروپا درآمدهای بسیار بالایی کسب می‌کنند. درآمد بالا ازیک‌طرف و تلاش شرکت‌های اروپایی برای جذب مهندسان نخبه موجب شده است که بسیاری از مهندسان تصمیم به ادامه فعالیت حرفه‌ای در خاک اروپا بگیرند.

۷- بازاریابی و فروش، درآمد بالای متخصصان مارکتینگ

شغل بازاریابی و فروش نیز در سراسر دنیا جز مشاغل بسیار پردرآمد است. در کشورهای اروپایی نیز بازاریابی و فروش جایگاه ویژه‌ای دارد. خصوصاً در کشورهای توسعه‌یافته و کشورهایی که صنعت بازاریابی پیشرفته‌ای دارند، درآمد متخصصان مارکتینگ نیز بالاتر می‌رود. برای مثال درآمد متخصصان این شغل بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار یورو برآورد می‌شود.

کدام رشته و شغل برای دریافت اقامت اروپا بهتر است؟

تا اینجا رشته‌ها و شغل‌های پردرآمد اروپا را بررسی کردیم. اما معمولاً همیشه یک سؤال در ذهن متقاضیان اقامت اروپا وجود دارد که بهترین رشته یا شغل برای مهاجرت چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که در کشورهای مختلف اوضاع متفاوت است. از طرف دیگر نباید صرفاً درآمد یک رشته را در نظر داشته باشیم. چراکه هر یک از مشاغل چالش‌های بسیار دشواری پیش رو دارند که اوضاع را برای هر فردی سخت می‌کند. همچنین در هنگام بررسی باید هزینه‌های زندگی در یک کشور را نیز در نظر بگیریم. برای مثال هزینه مهاجرت به آلمان و زندگی در این کشور به نسبت کشورهایی مانند یونان یا اسپانیا بسیار بالاست. با توجه به همه این دلایل نمی‌توان به همه این سؤالات یک پاسخ شفاف و مشخص داد.

درآمد بالا به‌تنهایی کافی نیست

در این مقاله به بررسی پردرآمدترین مشاغل اروپا پرداختیم. همان‌طور که در انتهای مقاله اشاره کردیم نباید صرفاً بر اساس درآمد یک شغل یا تخصص تصمیم به مهاجرت بگیریم. بلکه بایستی با بررسی و تحلیل دقیق بهترین انتخاب را داشته باشیم. در مسیر مهاجرت به اروپا می‌توانید از تخصص و تجربه موسسه حقوقی سایرس کمک بگیرید. موسسه حقوقی سایرس امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه‌گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار فراهم کرده است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۵۷۴۱-۰۲۱ تماس حاصل کنید.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.