کدام کشور ارزانترین ویزای شینگن را دارد؟

تمدن و فرهنگ غرب همیشه جذابیت خاص خود را برای ملیت های مختلف داشته است. به همین دلیل افراد زیادی تمایل به سفر به اروپای شنگن را دارند. افزایش تعداد درخواست‌های ویزای شینگن باعث ایجاد سختگیری‌های بیشتر برای صدور ویزا شده است ولی برخی سفارت ها برای صدور ویزا سخت گیرتر هستند. با توجه به اینکه مبلغ پرداختی برای ویزای شینگن کلیه سفارت ها یکسان است، بحث ارزان بودن در رابطه با هزینه های جانبی مانند رزرو بلیط، هتل و ترجمه مدارک مطرح می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین و ارزانترین ویزای شنگن آشنا شوید.

سفر به ۲۶ کشور با اخذ ارزان‌ترین ویزای شینگن

کشورهای اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن‌اشتاین عضو پیمان شنگن هستند. پیش از ورود به این کشورها باید برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید تا درنهایت موفق به دریافت اقامت اروپا شوید. دارندگان ویزای شنگن امکان سفر در ۲۶ کشور این حوزه را دارند. البته زمانی که راجع به ارائه درخواست ویزا به سفارت ها صحبت به میان می آید، کشورهای حوزه شنگن قوانین محکم و شفافی را وضع کرده اند.

بسیاری از متقاضیان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی مسیر اشتباهی را طی می کنند که باعث ریجکت شدن آنها می شود. علاوه بر ارائه مدارک صحیح باید درخواست خود به سفارت درست نیز ارائه دهید. برای ارائه درخواست باید برنامه دقیقی از تاریخ سفر، تعداد روزهایی که در ان کشور سکونت دارید، کشورهایی که از آنها بازدید می کنید و در صورتی که به چند کشور سفر می کنید، اولین کشوری که به آن وارد می شوید را مشخص کنید تا بتوانید با مراجعه به سفارت یا کنسولگری صحیح برای اخذ ویزا اقدام کنید.

بهترین و ارزان‌ترین کشورها برای اخذ ویزای شینگن

درست که قوانین صدو ویزا در کلیه کشورهای حوزه شینگن تقریبا یکسان هستند ولی برخی درصد ریجکت ویزای شینگن کمتری دارند. با توجه به آمار ارائه شده، کشور زیبای ایسلند، نرخ ریجکت شدن ویزا از این سفارت تنها ۰٫۹۶ درصد بوده یعنی از بین ۷۶۰۰ درخواست تنها ۷۳ مورد ریجکت شده اند. بنابراین می توان گفت که این کشور گزینه راحتی برای دریافت ویزای شینگن است. کشور دیگری راحت ترین ویزای شنگن را دارد، فنلاند است که به خاطر شفق های قطبی اش شهرت داد.

نرخ ریجکتی این کشور ۱٫۱۳ درصد بوده که از میان ۸۲۸ هزار درخواست ویزا، ۹۳۰۰ مورد ریجکت شده اند. کشورهای لیتوانی و استونی با ۱٫۲۱ درصد در فهرست راحت ترین ویزای شنگن قرار دارند. لتونی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است البته در سال های اخیر قوانین سخت تری را برای صدور ویزای شنگن اعمال کرده است. کشورهایی که در بالا به آن اشاره کردیم نیز در فهرست راحت ترین کشوها برای اخذ ویزای شنگن قرار دارند.

در ادامه به کشورهایی که شرایط بهتری برای صدور ویزا دارند و درصد ریجکتی پایین تری دارند، اشاره می کنیم:

  • لتونی
  • ایسلند
  • لیتوانی
  • استونی
  • فنلاند
  • اسلواکی
  • جمهوری چک
  • لوکزامبورگ
  • یونان
  • لهستان

مراحل اخذ ارزانترین ویزای شینگن

همانطور که می دانید هر ساله اروپا قوانین سخت تری را برای صدور ویزای شنگن صادر می کند. یکی دیگر از مشکلات اخذ ویزا، تعیین وقت سفارت است که پروسه ای زمان بر است. برای دریافت وقت مصاحبه باید به صورت آنلاین اقدام کنید که خود نیازمند چک کردن سایت سفارت است. از طرف دیگر پر کردن صحیح فرم با اطلاعات درست از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا یکی از دلایل ریجکت شدن ویزا تکمیل فرم به صورت ناکامل یا با اطلاعات غلط است. بنابراین باید در تکمیل فرم و گرفتن وقت مصاحبه دقت لازم را داشته باشید تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنید.

محاسبه هزینه‌های صدور ارزان‌ترین ویزای شینگن

هزینه صدور ویزا به نوع ویزای شما بستگی دارد ولی برای ویزای تایپ C که ویزای توریستی است باید هزینه تقریبا یکسانی را پرداخت کنید. هزینه ای که باید برای صدور ویزا به سفارت یا کارگزار صدور ویزا پرداخت کنید برای متقاضیان بزرگسال/ بالای ۱۲ سال ۸۰ یورو، کوکان بین ۱۲- ۶ سال ۴۰ یورو و کودکان زیر ۶ سال رایگان است. لازم به ذکر است که در صورتی که در صورتی که درخواست شما ریجکت شود، این هزینه قابل استراد نخواهد بود.

در اصل نمی توان کشوری را برای ارزانترین ویزای شنگن انتخاب کرد ولی در رابطه با هزینه های سفر، رزرو بلیط و هتل می‌توانید کشورهایی را انتخاب کنید که هزینه های زندگی در آنها پایین تر است بدین گونه می توانید سفری با هزینه های نسبتا مناسب داشته باشید. کشورهایی که ارزانترین ویزای شنگن را دارند عبارتند از: کشور کوچک لاتویا، لیتوانی، ایسلند، ایتالیا، یونان، اسپانیا، ایتالیا، جمهوری چک، لهستان و پرتغال است. البته به این نکته توجه کنید که برای اخذ ویزای شینگن باید مدارک کامل و معتبری را ارائه دهید زیرا نقص در پرونده باعث افزایش شانس ریجکت شدن شما می شود.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.