هرچیزی که درباره مهاجرت به انگلستان و انواع ویزای مهاجرتی انگلیس باید بدانیم!

مهاجرت به انگلستان از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی انگلیس همانند ویزای کاری یا تحصیلی انگلستان موضوع مقاله جدید مجله دادمان می باشد.اما قبل از پرداختن به نحوه دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی به انگلیس راجع به کشور پادشاهی انگلیس و آداب و رسوم و آب و هوا و خوراکی ها و تفریحات و مکانها و شهرهای انگلستان توضیحاتی میدهیم و بعد به شرایط اخذ انواع ویزای مهاجرتی انگلیس و تعیین وقت سفارت جهت انجام امور مربوط به مهاجرت به کشور انگلیس خواهیم پرداخت.

انگلستان ، انگلیس یا بریتانیای کبیر ، سرزمینی کهن در شمال قاره‌ اروپا است. این کشور بخشی از حکمرانی بریتانیای کبیر به شمار می‌رود و جزایر کوچک و بزرگ بسیاری در آن جای گرفته‌اند . انگلستان نقش انکار ناپذیر و مهمی در معادلات جهانی ایفا می‌کند و به دلیل طبیعت چشم‌نواز و همچنین آثار تاریخی زیبا و ارزشمند، به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل شده است. انگلستان در بخش جنوبی بریتانیای کبیر قرار دارد و با مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هزار و ۲۷۹ کیلومتر مربع، جمعیتی حدود ۵۵ میلیون نفر را در خود جای داده است. مردم این سرزمین کهن، انگلیسی‌زبان با گویش بریتانیایی هستند و از واحد پوند (£) در معاملات خود استفاده می‌کنند.

در بحث مهاجرت به انگلستان از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی انگلیس بحث دین و مذهب برای خیلی از ایرانیان مهم می باشد. دین اصلی در انگلستان مسیحیت است. اما دین‌های دیگری از جمله یهودیت و اسلام نیز در بین مردم این کشور رواج دارد. این کشور از غرب با ولز و از شمال با اسکاتلند همسایه است. همچنین در شمال غرب با دریای ایرلند، در شرق با دریای شمال و در جنوب غربی با دریای سلتی مرز مشترک دارد. در بخش جنوبی نیز با کانال مانش از اروپای قاره‌ای و فرانسه، جدا می‌شود. آب و هوای انگلستان معتدل است. در تابستان آب و هوایی سرد و در زمستان اقلیمی معتدل دارد.

لندن، پایتخت انگلستان و پادشاهی بریتانیا است. نوع حکومت انگلستان به عنوان بخشی از پادشاهی بریتانیا، سلطنت مشروطه به شمار می‌رود و این کشور توسط پارلمان بریتانیا اداره می‌شود. بیرمنگام، منچستر، لیورپول و لیدز از مهم‌ترین شهرها پس از لندن، محسوب می‌شوند. لندن، شهری است مملو از زیبایی‌های خاطره‌انگیز مانند چشم لندن، چرخ و فلکی غول‌پیکری که در سال ۲۰۰۰ گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

پرجمعیت ترین شهرهای انگلستان برای اقامت و زندگی

وسیع ترین شهرهای انگلستان برای مهاجرت و زندگی در انگلیس

بزرگترین شهرهای انگلستان از لحاظ اقتصادی برای مهاجرت کدامند؟

صنایع تاثیرگذار در اقتصاد انگلستان

برترین شهرهای انگلستان از لحاظ اخذ ویزای تحصیلی

مساله دین و مذهب در مهاجرت به کشور انگلستان

تفریحات در کشور انگلیس

بعد از تایید یکی از انواع ویزای مهاجرتی انگلیس و در نتیجه مهاجرت به کشور انگلستان و اقامت در یکی از شهرهای انگلستان برای اقامت و زندگی یافتن و آشنایی با اماکن تفریحی و سیاحتی برای کاهش خستگی ناشی از سفر امری ضروری میباشد!! در ادامه به معرفی یک سری اماکن و مراکز تفریحی کشور زیبا و جذاب انگلیس میپردازیم:

تماشای نمایش در اسکوپ
پرسه زنی در ساوث بنک
کلوپ انجل کمدی
تماشای اجراهای خیابانی در کاونت گاردن
تماشای افق لندن از رصدخانه گرینویچ
رفتن به بازار عتیقه
بازدید از موزه‌ ها و گالری‌ ها
تماشای هنرهای خیابانی
تماشای فیلم در موسسه بریتیش فیلم
بازدید از پارک‌ ها

اقتصاد و تاثیر آن بر مهاجرت به انگلستان

اقتصاد انگلیس برای کسانی که از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی انگلیس قصد مهاجرت به کشور انگلستان را دارند اهمیت ویژه ای دارد. وضعیت اشتغال یا روند رشد اقتصاد از مسائلی است که بسیاری به آن توجه می کنند. جالب است بدانید انگلیس از اولین کشورهای صنعتی در قرن ۱۹ بود. از موفقیت های قرن ۱۹ که بگذریم این کشور پس از انقلاب صنعتی از تولید داخلی خود حمایت کرد و به این ترتیب توانست برای مدتی جایگاه نخست دنیا را در اقتصاد به دست آورد. شاید شما هم متقاضی ویزای انگلیس و سفر به این کشور باشید و یا درباره اقتصاد آن کنجکاو باشید. با ما همراه باشید تا وضعیت امروز اقتصاد انگلستان را هم مورد بررسی قرار دهیم.

نفت و اقتصاد انگلستان
نظام پزشکی در انگلستان
نقش کشاورزی در اقتصاد انگلیس
واردات و صادرات انگلیس
اقتصاد انگلیس بعد از برگزیت

کلیات درباره مهاجرت و زندگی در کشور انگلیس

به عنوان کشوری پیشرفته و دارای دانشگاه های فوق العاده معروف مانند آکسفورد و کمبریج هر ساله تعداد زیادی دانشجو و دانش آموز از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی انگلیس برای تحصیلات به این کشور وارد می شوند. همچنین این کشور پذیرای تعداد بسیاری از افراد متخصص برای اشتغال است. انگلستان کشوری با هزینه های زندگی بالاست و لندن به عنوان پایتخت این کشور یکی از گران ترین شهرهای دنیا برای زندگی است طبیعتا برای اشخاصی که قصد اقامت برای تحصیل، کار و یا ادامه زندگی و مهاجرت به انگلستان را دارند هزینه های مالی یکی از بزرگترین دغدغه های موجود است.

کیفیت زندگی در انگلستان

فردی که از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی انگلیس اقامت و زندگی و به طور کلی مهاجرت به انگلستان را برگزیده باید مالیات بپردازد که به طور کلی بستگی به تعداد اعضای خانواده و محلی است که در آن زندگی می کند اما می توان گفت میانگین ۲۵£ (پوند) در هفته به ازای هر نفر باید مالیات پرداخت شود. سایر خدمات مانند آب و برق، اگر این هزینه ها در اجاره گنجانده نشده باشد کل هزینه برق، آب و گاز حدود ۴۰£ تا ۶۰£ (پوند) در هفته است. هزینه های تلفن همراه نیز با توجه به شرکت و خدماتی که ارائه می دهد، متفاوت است.

همانطور که ملاحظه می شود مهم ترین نکته در خصوص مهاجرت به انگلستان از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی انگلیس ، توانایی پرداخت هزینه زندگی در این کشور است.

موسسات کاریابی در انگلستان و مدارک مورد نیاز اخذ انواع ویزای مهاجرتی کار در انگلیس

جهت دریافت انواع ویزای مهاجرتی کاری انگلیس در قدم اول باید یک پیشنهاد کاری داشته باشید. به همین علت به معرفی موسسات معتبر کاریابی در انگلستان می پردازیم. پس از دریافت این پیشنهاد کاری باید نشان دهید میزان درآمد ماهیانه شما هزینه زندگی یک ماه شما و خانواده تان را ساپورت می کند. پس از انعقاد قرارداد با کارفرمای مورد نظر می توانید جهت دریافت ویزای کار اقدام کنید. جهت دریافت ویزای کار در انگلستان ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

گذرنامه معتبر
نامه پیشنهاد کاری (job offer )
ارانه مدرک زبان انگلیسی
گذرنامه معتبر به همراه عکس پاسپورتی
مدرک تحصیلی متقاضی
ارائه نامه تمکن مالی
فرد متقاضی کار در  انگلستان باید مبلغی برابر با ۹۴۵ پوند به مدت ۹۰ روز در حساب کشور مبدا قرار دهد
گواهی سلامت فرد متقاضی

https://dad-man.ir/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%87/

مراحل تعیین وقت سفارت انگلیس

متقاضیان تعیین وقت سفارت جهت انجام امور اداری مهاجرت به انگلستان باید پس از ثبت درخواست خود در وب سایت رسمی سفارت بریتانیا، نسبت به تعیین وقت سفارت اقدام کنند که شامل مراحل زیر خواهد بود:

انتخاب ویزای مدنظر
ایجاد حساب کاربری انحصاری و ورود به آن
پرکردن فرم درخواست ویزای انگلیس به زبان انگلیسی
تعیین محل برای انگشت‌نگاری
تعیین وقت سفارت انگلیس
پرداخت هزینه وقت سفارت

متقاضیان محترم هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی انگلیس پس از تعیین وقت باید در روز مقرر با در دست داشتن کلیه مدارک لازم، برای انجام انگشت نگاری و ارائه مدارک در مرکز ویزا یا دفتر کارگزاری ویزای مشخص شده حضور یابند. انگشت نگاری و عکس‌برداری (بیومتریک) در مرکز ویزا یا دفتر کارگزاری ویزا حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد که البته این زمان در تهران طولانی‌تر است و حدود ۲ تا ۳ ساعت به طول خواهد انجامید. در صورت عدم حضور فرد در روز مقرر، درخواست ویزای انگلیس وی به طور خودکار از فهرست بررسی خارج خواهد شد.

مدارک اولیه برای تعیین وقت سفارت انگلیس

برای اقدام جهت مهاجرت به انگلستان از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی انگلیس و تعیین وقت سفارت انگلیس مدارک زیر لازم است:

اسکن صفحه اول پاسپورت
فرم تکمیل شده درخواست وقت سفارت به زبان فارسی
واچر هتل محل اقامت در انگلیس و رزرو بلیط رفت و برگشت
فایل اسکن دعوتنامه انگلیس و مدارک هویتی دعوت کننده (در صورت داشتن دعوتنامه)

مدت زمان لازم جهت تعیین وقت سفارت انگلیس

واقعیت این است که نمی‌توان به طور دقیق مدت زمان لازم جهت تعیین وقت سفارت انگلیس را تخمین زد. به دلیل ترافیک بالای متقاضیان جهت دریافت انواع ویزای  مهاجرتی انگلیس، بیشتر اوقات هیچ زمان خالی در جدول زمان بندی دیده نمی‌شود. وقت سفارت انگلیس به صورت هفتگی آپدیت می‌شود و اگر کمی خوش‌شانس باشید، شاید بتوانید زمان مناسب را برای کارهای اداری مهاجرت به انگلستان رزرو کنید.

وقت سفارت انگلیس در تهران

از مزایای مراجعه به سفارت انگلستان در تهران برای انجام انگشت نگاری و ارائه مدارک، عدم نیاز به سفر برون‌مرزی خواهد بود. مراجعین به دفاتر VFS در تهران، پس از ارائه مدارک و انگشت نگاری، پاسپورت خود را تحویل داده و نتیجه درخواست انواع ویزای مهاجرتی انگلیس به همراه پاسپورت طی ۲ الی ۳ هفته، به آدرس پستی متقاضی ارسال می‌شود.

وقت سفارت انگلیس در ترکیه

اما در صورتی که متقاضی کشور ترکیه (آنکارا و یا استانبول) را به عنوان محل مناسب انتخاب نماید، ملزم به دریافت برگه عبور از سفارت ایران در ترکیه خواهد بود و حتما باید ۲ روز کاری در آنکارا یا استانبول حضور داشته باشند تا برای وی برگه عبور صادر شود. متقاضیانی که در ترکیه اقدام به انگشت‌نگاری می‌کنند، در روز انگشت نگاری باید به ازای هر نفر مبلغ ۲۱۰لیر معادل ۲۸.۳۲پوند برای اسکن مدارک پرداخت کنند.

وقت سفارت انگلیس در امارات

چنان‌چه متقاضی در زمان ثبت نام آنلاین و تعیین وقت سفارت انگلیس، کشور امارت (دبی یا ابوظبی) را به عنوان محل مناسب انتخاب کرده باشد، به دلیل عدم امکان صدور برگه عبور در کشور امارات، متقاضیان مهاجرت به انگلستان که به این کشور مراجعه می‌کنند باید تا زمان صدور نتیجه ویزا یعنی ۱۵ روز کاری (معادل ۲۰ تا ۲۵ روز در تقویم) در امارات بمانند.

حقوق و درآمد مناسب در انگلستان

درآمد در انگلستان به پارامترهای مختلفی من جمله شهر مورد نظر بستگی دارد. با اینکه متوسط درآمد ۴۰ ساعت در هفته در کل کشور بریتانیا حدود ۳۵۲۲۲£ (پوند) می باشد. اما این سطح درآمدی در واقع درآمد قطعی در تمامی مناطق و شهرهای این کشور نمی باشد و توزیع درآمد از یک توزیع نابرابری برخوردار است. مثلا همان طوری که نقشه درآمدی انگلستان ۲۰۲۰ نیز نشان می دهد، میانگین درآمد کارگری در لندن با ۴۴۱۸۴£ (پوند) بالاترین سطح و منطقه شمال غربی انگلستان با متوسط درآمدی ۳۵۳۶۷£ (پوند) پایین ترین سطح درآمدی این کشور محسوب می شود.

بهترین راه برای اخذ اقامت انگلستان

همان طور که در بالا اشاره شد اخذ انواع ویزای مهاجرتی کاری انگلیس نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی است. امری که بدون حضور قانونی در خاک انگلستان تقریبا نشدنی است. به همین دلیل است که افراد متقاضی مهاجرت به انگلستان، روش تحصیل را انتخاب می کنند. البته باید توجه داشت که نظام تحصیلی انگلیس بر خلاف اتریش، فرانسه، نروژ و آلمان رایگان نیست و چه دانشجویان بومی و چه دانشجویان بین المللی باید شهریه پرداخت کنند. شهریه دانشگاه های انگلیس با توجه به رشته تحصیلی افراد بین ۱۷۰۰۰$ تا ۲۵۰۰۰$ (دلار آمریکا) می باشد. علاقه مندان به تحصیل و کار در انگلیس هنگام اخذ پذیرش توجه داشته باشند هر چه سطح دانشگاهی که از آن پذیرش می گیرند بالاتر باشد، شانس پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی بیشتر خواهد بود. برخی از بهترین دانشگاه های انگلیس در سال ۲۰۲۰ عبارت هستند از:

University of Oxford
University of Cambridge
Imperial College London
University College London
London School of Economics and Political Science

انواع ویزای کاری انگلستان برای محاجرت به کشور انگلیس

به طور کلی برای مهاجرت به انگلستان از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کاری انگلیس میتوان از هر کدام  از ویزاهای کاری  زیر استفاده کرد:

ویزای Tier 1 انگلستان
ویزای Entrepreneur و Post-Study Work انگلستان
ویزای Tier 2 انگلستان (Skilled Workers)
ویزای Tier 3 انگلستان
ویزای Tier 4 انگلستان
ویزای Tier 5 انگلستان

چنانچه قصد سفر به کشور بریتانیا را دارید، تیم وکلا و مشاورین امور مهاجرت موسسه حقوقی سروش نافع دادمان آماده ارائه خدمات مشاوره ای صدور انواع ویزای مهاجرتی انگلیس و کارهای وقت سفارت و انجام امور مهاجرت به انگلستان میباشند:

https://dad-man.ir/immigration/

مشاغل مورد نیاز در انگلستان در سال ۲۰۲۰

طبیعتا در هر کشوری برخی از مشاغل از رونق بیشتری برخوردار هستند. انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. مشاغل مورد نیاز انگلستان در سال ۲۰۲۰ عبارتند از:

توسعه دهنده نرم افزار
آرشیتکت
استخدام کننده
توسعه دهنده وب
دستیار اجرایی
مدیر ارتباطات
مهندسی نرم افزار
مدیر قرارداد
مدیر منابع انسانی
تحلیلگر تجاری
مدیر پروژه
مدیر طراحی
مدیر توسعه تجارت

دریافت ویزای کار انگلستان بدون ارائه دعوتنامه شغلی

برای کشور انگلستان اگر قصد اخذ هر کدام از انواع  ویزای مهاجرتی کار دارید باید دعوتنامه شغلی را ارائه دهید. در بعضی موارد شما می توانید بدون داشتن دعوتنامه ویزای کار این کشور را دریافت نمائید. در بعضی مواقع شما می توانید بدون داشتن دعوتنامه نیز در این کشور مشغول به کار شوید. متقاضیان می توانند برای اخذ ویزای کارآفرینی اقدام نمایند و با ارائه طرح کسب و کار خود می توانند برای اخذ اقامت این کشور از این طریق اقدام نمایند. ویزای کارآفرنی به حداقل به سرمایه ۵۰۰۰۰۰£ (پوند) نیاز دارد و نسبتا شرایط سختی را برای این ویزای باید پشت سر بگذارید.

ویزای همراه اشخاص متقاضی کار در انگلستان

در حالت موفقیت در گرفتن ویزای به نام ویزای Tier 2 که به صورت عمومی می باشد. خانواده این اشخاص نیز قادر می باشند که به اشخاص متقاضی کار در این کشور ملحق شوند ولی این اشخاص ملزم به اثبات توانایی مالی در راستای حمایت نمودن از خانواده خود می باشند. با این توضیح که این اشخاص به صورت از قبل تعین شده دارای مجوز لازم برای انجام کار نمی باشند. اعضای خانواده این اشخاص در بر گیرنده اشخاص زیر می باشند:

همسر شخص متقاضی ویزای کار در این کشور
فرزندان شخص متقاضی کار در این کشور که سنشان زیر ۱۸ سال باشد.
فرزندان شخص متقاضی کار در این کشور که سنشان بالای ۱۸ سال باشد.
دیگر اعضای خانواده شخص متقاضی کار در این کشور

ویزای تحصیلی انگلستان

سالیانه هزاران دانشجوی بین المللی موفق به دریافت انواع ویزای مهاجرتی دانشجویی از کشور انگلستان میشوند، و از نظر تعداد پذیرش دانشجو هیچ محدودیتی وجود ندارد. دولت انگلستان کاملا از این موضوع استقبال می کند.

چه زمانی باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید:

قبل از شروع دوره تحصیلی خود در انگلستان باید برای دریافت ویزا اقدام کنید.بهتر است حداقل سه ماه قبل از شروه دوره تحصیلی برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنید.

برای اگاهی از جزییات عناوین بالا همچنین متن کامل مقاله مهاجرت به انگلستان به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://dad-man.ir/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86/

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.