آزمون آیلتس چیست ؟؟

آزمون IELTS® چیست؟

IELTS® مخفف “International English Language Testing System” است. این یک آزمون استاندارد است که از چندین قسمت تشکیل شده است و هدف آن ارزیابی کامل مهارت یک تستر در زبان انگلیسی است. شورای بریتانیا ، کمبریج ESOL و IDP: آیلتس استرالیا از مالکان محاکمه هستند و در سال 1989 توسعه یافتند. بسیاری از شرکتها در سراسر جهان قبل از اینکه به عنوان کارمند پذیرفته شوند ، از متقاضیان خارجی می خواهند در آزمون IELTS® شرکت کنند.

این آزمون دو نسخه دارد: نسخه آکادمیک و نسخه معاملات عمومی. نسخه آموزشی به طور کلی برای کسانی است که مایل به تحصیل در دانشگاه در دانشگاه های خارج از کشور ، به ویژه در کشورهای انگلیسی زبان هستند. نسخه عمومی تجارت این آزمون برای کسانی که به دنبال فرصت های شغلی ، دوره های آموزشی و تحصیلات دبیرستان در خارج از کشور هستند ، ارائه می شود. به افراد و خانواده های مهاجر نیز توصیه می شود این نوع معاینه را انجام دهند. م speakingلفه های آزمون گفتاری و شنیداری در هر دو نسخه IELTS® یکسان هستند ، اما قسمت های خواندن و نوشتن با یکدیگر متفاوت هستند. برای مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا یکی از لازمه های مهاجرت داشتن مدرک ایلتس میباشد

متقاضیانی که ثبت نام می کنند می توانند به طور مستقل تاریخ امتحان خود را انتخاب کنند ، زیرا آزمون ها 20 بار یا بیشتر در یک سال انجام می شود. آزمون IELTS® به چهار قسمت تقسیم شده است که همه آنها فاقد زمان هستند. تقریباً 30 دقیقه برای گوش دادن ، یک ساعت برای خواندن و نوشتن اختصاص داده شده است و قسمت های گفتاری 11 تا 14 دقیقه طول می کشد. بسته به مراکز آزمون ، سه قسمت اول آزمون در یک جلسه به پایان می رسد ، در حالی که قسمت گفتاری آزمون بعد از هفت روز انجام می شود. در کل کل امتحان دو ساعت و 45 دقیقه طول می کشد.

تمام آزمایشات از طریق یک اسکنر رایانه ای انجام می شود تا نتایج دقیق حاصل شود. نتایج بر اساس سیستم نمره ده باند تحلیل و مشخص می شود. چهار قسمت آزمون به صورت جداگانه امتیاز بندی می شوند که با اعداد از یک تا 9 مشخص می شوند. این آزمون فقط برای ارزیابی مهارت انگلیسی استفاده می شود ، بنابراین واقعاً تعیین نمی کند که آیا متقاضی قبولی داشته است یا شکست خورده است. این به شرکت یا سازمان بستگی دارد که به عنوان یک معاینه کننده استانداردها و حداقل درجه مورد نیاز خود را قبول کند.

متقاضیانی که از نتایج آزمون خود راضی نیستند مجاز به شرکت در آزمون آیلتس again در تعداد نامحدود بار دیگر هستند. قبل از معاینه مجدد ، یک دوره انتظار 90 روزه مورد نیاز است. برای کسانی که مایل به مطالعه و آماده سازی از قبل هستند ، این سیستم همچنین مواد رسمی IELTS ® را شامل می شود که شامل نمونه های آزمون و نکات اضافی در مورد نحوه شرکت در امتحان به طور موثر است.

آیلتس

آیلتس مخفف International English Language Testing System و یک آزمون جهانی است که برای اثبات مهارت های زبان انگلیسی شناخته شده است. بیش از 6000 م institutionsسسه آموزشی ، م institutionsسسه دولتی و سازمان در 120 کشور جهان آیلتس را به عنوان یک گواهی اجباری زبان برای زبان انگلیسی می شناسند – بیش از 1700 مورد فقط در ایالات متحده آمریکا. این امر باعث می شود که آزمون آیلتس یکی از پر کاربردترین آزمون های انگلیسی در جهان باشد.

آموزش آیلتس از نظر ساختار اولیه بسیار شبیه سایر گواهینامه های انگلیسی مانند TOEFL است ، اما تفاوت های اساسی در ساختار آزمون و قبولی نیز وجود دارد. در حالی که آزمون تافل اساساً مبتنی بر انگلیسی آمریکایی است ، آیلتس هم انگلیسی و هم انگلیسی آمریکایی را امتحان می کند. این واقعیت و همچنین اینکه این آزمون توسط دانشگاه کمبریج ، شورای بریتانیا و IDP Education Australia انجام می شود ، به این واقعیت کمک می کند که این آزمون از محبوبیت ویژه ای در انگلیس ، استرالیا و نیوزیلند برخوردار است. TOEFL اغلب به عنوان یک گزینه جایگزین پذیرفته می شود ، اما آیلتس معمولاً گزینه ارجح است. اعتبار این آزمون 2 سال است.

ساختار آزمون زبان

آیلتس در دو نسخه آزمایشی مختلف ارائه می شود که برای گروه های مختلف کاربری است:

علمی

این آزمون عمدتا توسط دانشجویانی انجام می شود که می خواهند در دانشگاه های یک کشور انگلیسی زبان یا یک دانشگاه آلمان تحصیل کنند. اکثر دانشگاههای استرالیا ، بریتانیا ، ایرلند ، کانادا و نیوزیلند و همچنین تقریباً 1800 موسسه در ایالات متحده آمریکا (تعداد آنها بطور مداوم در حال افزایش است) آزمون را به عنوان شرط پذیرش قبول می کنند. هرچه بیشتر دانشگاه ها و کالج های فنی آلمان نیز دوره IELTS را برای م withلفه های بین المللی (کارشناسی / کارشناسی ارشد) درخواست می کنند. افرادی که در زمینه پزشکی کار می کنند برای گرفتن مجوز کار در کشورهای فوق باید در آزمون آیلتس شرکت کنند.

آموزش عمومی

افرادی که نیاز به اثبات دانش عمومی خود در انگلیسی دارند ، به عنوان مثال برای کار یا مهاجرت ، این نسخه را تکمیل می کنند.

آیلتس انگلیسی را تمرین گرا آزمایش می کند ، زیرا برای کار ، تحصیل و زندگی روزمره مورد نیاز است. در هر دو گزینه ارائه شده ، آزمون حدود 2 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد و شامل چهار ماژول است:

1. گوش دادن (تقریباً 30 دقیقه)

2. خواندن آکادمیک یا خواندن آموزش عمومی (تقریباً 60 دقیقه)

3. نوشتن دانشگاهی یا نوشتن آموزش عمومی (تقریباً 60 دقیقه)

4. صحبت کردن (تقریباً 10-15 دقیقه)

سه ماژول اول باید در یک روز تکمیل شوند ؛ ماژول سخنرانی را می توان با هماهنگی مرکز آزمون حداکثر یک هفته قبل یا بعد از قسمت نوشته شده تکمیل کرد. علاوه بر آزمون کمبریج ، آیلتس تنها آزمون انگلیسی معتبر بین المللی است که در آن مهارت های زبان شفاهی بر روی کامپیوتر آزمایش نمی شود ، بلکه در یک مکالمه واقعی با یک ممتحن انجام می شود. کل آزمون در مقیاس 0 تا 9 امتیاز رتبه بندی می شود ، به شرطی که حداقل 6 امتیاز معمولاً لازم باشد. برخلاف TOEFL که می توان بصورت آنلاین نیز شرکت کرد ، این آزمون منحصراً با دست و تحت نظارت در یک مرکز آزمون انجام می شود.برای آموزش زبان انگلیسی با وبسایت خود آموززبان در تماس باشید

نویسنده مطلب: hesammoazzami

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.