واقعیت های استارت آپ ویزای کانادا

استارت آپ ویزای کانادا: از رویا تا واقعیت
استارت آپ ویزای کانادا: از رویا تا واقعیت

سلام به همه دوستان.

این روزها تب و تاب مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ تو ایران داغ شده. یکی از دلایلش اینه که روشهای دیگه مثل تحصیلی، سرمایه گذاری و … برای ما ایرانی ها سخت شده و چون خیلی ها به بهانه این روشها وارد کانادا شدن و اعلام پناهندگی کردن دیگه افسر های مهاجرت برای دادن ویزا به ایرانی ها از این روش خیلی سخت گیر شدن.
چیزی که در واقع باید تو روش ویزای استارت آپ صورت بگیره:
اداره مهاجرت کانادا یه لیست از انکوباتور ها، فرشتگان سرمایه گذاری و سرمایه گذار ها را در سایت اداره مهاجرت آورده که اگر این شرکت ها طرح و ایده استارت آپی شما را حمایت کنند شما میتوانید با داشتن ایلتس 5 و نامه حمایتی این شرکت ها مستقیم برای دریافت اقامت کانادا اقدام کنید.

از این روش 5 نفر (که هر نفر میتونه خانواده داشته باشه) میتونن اقامت کانادا بگیرن ولی خوب به این هم توجه داشته باشید باید خیلی ایده فوق العاده باشه که 5 نفر هم تیمی داشته باشه. پس منطقیه که نهایتا بین 3 تا 4 نفر تو پرونده نباشه.

چیزی که واقعا داره اتفاق میوفته:

این برنامه در ابتدا به صورت آزمایشی بود واسه همین نه وکلای مهاجرت و نه مردم استقبالی از روش میکردن تا اینکه اداره مهاجرت این برنامه را دائمی کرد. حالا بازار این شرکت های سرمایه گذاری داغ شد. دیدن تقاضا رفت بالا و خیلی ها حاضر هستن واسه گرفتن نامه حمایتی پول بدن. یه کلاه شرعی پیدا کردن. اینکه بیان یه اکادمی تاسیس کنن و به متقاضیان بگن اگر میخواین استارت اپ شما در کانادا رشد کنه و ما شما رو تایید کنیم بیاین و در این دوره ها شرکت کنید و پس از انجام دوره ما از ایده شما حمایت میکنیم. حالا در کل شرکت ها رو میشه به سه دسته تقسیم کرد:

  • سرمایه گذارهای درستکار و سرسخت

این شرکت ها اونهایی هستن که به تعهدات خودشون پایبند هستند و فرهنگ استارت اپی رو میدونن و دنبال کار افرین های برتر از سراسر جهان هستن. هیچ دوز و کلکی ندارند و هزینه ای هم دریافت نمیکنن ولی سرسختن. یعنی چی؟! زمانی که شما ایده خودتون را براشون ارسال میکنید خیلی موشکافانه بررسی میکنن و خیلی براشون مهمه که یا ایده خیلی خیلی فوق العاده باشه، یا پروتوتایپ اماده داشته باشه، و اگر میزانی فروش هم انجام داده باشه که خیلی استقبال میکنن. معمولا هر 6 ماه یکبار متقاضی میگیرن و اگر انکوباتور باشن شمارو به سرمایه گذاران واقعی وصل میکنن.

  • سرمایه گذارهایی که هم خدا رو میخوان هم خرما

این شرکت ها یه هزینه کم از صاحب ایده ( با همون فلسفه اکادمی) میگیرن و براشون ایده، داشتن پروتوتایپ و تا حدی مشتری مهمه ولی خیلی هم حساس نیستن که ایده چقدر جذاب باشه. معمولا این شرکت ها بین 30 تا 60 هزار دلار برای کل پرونده میخوان ( که عملا بین اعضای تیم تقسیم میشه)

و حالا میرسیم به گروه ترسناک ولی جذاب برای بعضیا!!

  • سرمایه گذارهایی که شما رو سرمایه دار میدونن!

این شرکت ها به ظاهر نشون میدن که ایده شما خیلی براشون مهمه و 20 تا فرم و پرزنتیشن و بیزنس پلن ازتون میخوان ولی زمانی که پول را واریز کردین نامه حمایتی براتون ارسال میشه. خوب هر کسی به ازای هر نفر در پرونده 110 هزار دلار بگیره ( با فرض 4 نفر روی پرونده میشه 440 هزار دلار!!!!) ازتون حمایت میکنه 😉

این شرکت ها چون از شما خوششون میاد هر زمانی اقدام کنید بهتون نامه حمایتی رو میدن و کار شما سریع راه میوفته. این شرکت ها مورد استقبال شرکت های مهاجرتی هستن که میتونن واسه مشتری های پولدارشون راه اسونی برای مهاجرت پیدا کنن.

و اما بد ماجرا؟

اداره مهاجرت در چند جا قید کرده که دریافت نامه حمایتی پایان ماجرا و تضمین گرفتن اقامت کانادا نیست.

Finally, your application may also be subject to an independent peer review process. This is designed to protect against fraud and to ensure that your activities and those of the designated organization are in line with industry standards for this type of support.

در جایی دیگه درمورد اینکه ممکنه ما شرکت های مورد تایید را بازنگری کنیم و اگر شرایط مناسبی نداشته باشند و مورد تایید نباشند از لیست حذف کنیم و در این زمان:

If you become de-designated, we can: refuse applications based on the commitment of your organization, or return applications that we have not started to process and refund fees
We’ll notify applicants affected by the de-designation and let them know what their next steps are.

حالا باید ببینیم این حجم عزیمی که وکلای مهاجرت بدون داشتن هیچ ایده و طرح مناسبی به امید دریافت اقامت دائم کانادا برای مشتری هاشون نسخه پیچیدن به کجا میرسه؟

این موضوع رو هم نباید فراموش کرد که همیشه اولش یک سری از این پل رد میشن تا باز افسرها متوجه بشن که داره اتفاقاتی زیر میز میوفته و جلوی روش رو میگیرن (مثل تجربه ویزای تحصیلی و توریستی برای ایرانی ها)

خیلی خوشحال میشم اگر سوالی در این زمینه دارید راهنماییتون کنم. همه کامنت ها جواب داده خواهد شد 😉

نویسنده مطلب: Reza Heidari

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.