سرمایه گذاری در کانادا؛ دستاوردی ویژه برای کارآفرین‌ها

سرمایه گذاری در کانادا به‌عنوان کشور پیشرفته‌ای با زیرساخت‌های لازم برای توسعه کسب‌وکارها، انتخاب هوشمندانه‌ای برای صاحبان سرمایه است که قصد مهاجرت هم دارند. دولت کانادا مشوق‌های زیادی هم برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته که یکی از آن‌ها اعطای اقامت دائم کانادا است. برای گرفتن اقامت با سرمایه گذاری در کانادا به تحصیلات عالیه دانشگاهی و مدرک زبان هم نیازی ندارید! پس چه شرایطی باید داشته باشیم؟

سرمایه گذاری در کانادا
سرمایه گذاری در کانادا

شرایط گرفتن اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

اول اینکه برای سرمایه گذاری در کانادا روش‌های مختلفی وجود دارند؛ هر استان و منطقه‌ای از این کشور هم شرایط و الزامات خودش را دارد. اما همه این روش‌ها منجر به اقامت دائم کانادا نمی‌شوند! پس اگر قصد مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت کانادا را دارید، باید درباره روش سرمایه‌گذاری مطمئن باشید.

علاوه بر آن، اثبات سودآوری سرمایه‌گذاری هم می‌تواند نکته مثبتی تلقی شود. برای مثال، در کسب‌وکار جدیدی سرمایه‌گذاری کرده و از منابع خود برای رشد و توسعه آن به‌خوبی استفاده می‌کنید. بعد از گذشت یک‌ونیم سال، گزارشی از روند توسعه و سودآوری طرح اقتصادی خود به دولت کانادا ارائه می‌دهید. چنین گزارشی می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای روی اخذ اقامت دائم کانادا داشته باشد.

از سوی دیگر بعضی افراد به امید اقامت کانادا اقدام به خرید ملک در این کشور می‌کنند، غافل از اینکه سرمایه گذاری در کانادا با صرفا خرید ملک، به‌هیچ‌وجه منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نمی‌شود! پس توصیه می‌کنیم پیش از اقدام به سرمایه گذاری در کانادا حتما با کارشناس‌های کاربلد خدمات مهاجرتی شرکت پیشرو مشورت کنید.

اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

شرایط سرمایه‌گذاری برای هر استان کانادا

شرایط سرمایه‌گذاری برای هر استان کانادا متفاوت است. شاید شرایط سرمایه‌گذاری در جزیره پرنس ادوارد را داشته باشید، اما همان شرایط برای استان کبک مناسب نباشند! برای نمونه اگر می‌خواهید در کبک سرمایه‌گذاری کنید، باید:

  • حداقل 18 سال سن سال داشته باشید.
  • حداقل 2 سال سابقه مدیریت رسمی و حقوق‌بگیر در کسب‌وکار داشته باشید.
  • تمکن مالی به‌ارزش ۲میلیون دلار کانادا داشته باشید.
  • امکان سرمایه‌گذاری به‌ارزش ۱٫۲میلیون دلار کانادا در استان کبک داشته باشید.
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های جاری زندگی خود و خانواده‌تان در این استان را هم داشته باشید.
 شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا
شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا

اما سرمایه گذاری در کانادا چه مزایا و معایبی دارد؟

کشور کانادا یکی از بهشت‌های سرمایه‌گذاری روی زمین است! دولت این کشور شرایط مناسب و بستر رشد برای راه‌اندازی کسب‌وکار و سرمایه گذاری در کانادا ایجاد کرده و هدفش این است که به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی جهان تبدیل شود.

سرمایه گذاری کانادا مزایای زیادی برای سرمایه‌گذاران خارجی دارد. با سرمایه گذاری در کانادا فقط به رشد و توسعه این کشور کمک نمی‌کنید، بلکه روی آینده خود و به‌ویژه فرزندانتان سرمایه‌گذاری کرده و آینده روشنی را برای آن‌ها رقم می‌زنید. بعضی از مزایای سرمایه گذاری در کانادا عبارتند از:

  • اعطای اقامت دائم کانادا به سرمایه‌گذار، همسر او و فرزندان کمتر از ۱۸ سال
  • برخورداری فرزندان کمتر از ۱۸ سال سرمایه‌گذار از تحصیلات رایگان
  • برخورداری سرمایه‌گذار و افراد خانواده‌اش از خدمات رایگان بیمه
  • برخورداری از خدمات رفاهی و اجتماعی شهروندان کانادایی
  • کمک به افزایش سرمایه و رسیدن به سود مناسب مالی
  • مشوق‌های مختلف دیگری از جمله تخفیف‌های مالیاتی و طرح‌های دولتی برای سرمایه‌گذاران خارجی.

علاوه بر این مزایا، سرمایه‌گذار خارجی فقط باید مهارت معمولی در یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی داشته باشد و نیازی به نمره‌های بالا در آزمون‌های زبانی نیست و سرمایه‌گذار مدارک تحصیلی بالا نیاز ندارد! در این طرح مهاجرت به کانادا، داشتن سابقه مدیریت و البته سرمایه کافی برای سرمایه‌گذاری شروط اصلی هستند.

البته این طرح مثل هر طرح مهاجرتی دیگر به کانادا یا سایر کشورهای جهان، عیب‌هایی هم دارد؛ برای نمونه:

  • دولت کانادا در سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت، به‌ویژه برای شرکت‌های خصوصی سخت‌گیر است!
  • تعداد روش‌های سرمایه گذاری در کانادا نسبت به کشورهای اروپایی کمتر است. برای نمونه روش خود حمایتی خود حمایتی که از پرطرف‌دارترین روش‌های مهاجرت به اروپا محسوب می‌شود، در کانادا وجود ندارد!

اصلا سرمایه گذاری کانادا چند روش دارد؟

گفتیم که سرمایه گذاری در کانادا برای گرفتن اقامت دائم کانادا روش‌های مختلفی دارد؛ بعضی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور، این‌ها هستند:

  • سرمایه‌گذاری استانی: استان‌های کبک، پرنس ادوارد و نیوبرانزویک، جزو استان‌هایی هستند که برنامه‌های ویژه خودشان را برای جذب سرمایه‌گذار دارند که به آن‌ها سرمایه‌گذاری استانی گفته می‌شود.
  • سرمایه‌گذاری با استارتاپ در کانادا: راه‌اندازی استارتاپ در کانادا نه‌تنها جذاب است و سود مالی خوبی دارد، بلکه اقامت دائم کانادا را هم برایتان به همراه دارد. اگر ایده فوق‌العاده‌ای برای اپلیکیشن موبایل یا برنامه کامپیوتری نوآورانه‌ای دارید، فرصت را از دست ندهید!
  • سرمایه‌گذاری با کارآفرینی در کانادا: دولت کانادا برای کارآفرین‌ها ارزش زیادی قائل است؛ به آن‌ها امکانات مناسبی برای رشد کسب‌وکارشان می‌دهد و از این طریق برای اقامت کانادا هم می‌توانید اقدام کنید. در مقابل کانادا هم از سرمایه مالی و فکری شما بهره می‌برد.

روش‌های دیگری هم مانند خوداشتغالی، خرید کسب‌وکارهای فعلی، خرید سهام و اوراق قرضه، خرید یا ثبت شرکت… هم هستند که هرکدام ویژگی‌های خودش را دارد. باید شرایط خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن‌ها، بهترین راهکار مهاجرت به کانادا را انتخاب کنید.

کمترین مبلغ برای سرمایه گذاری در کانادا چقدر است؟

هر روش مهاجرتی الزامات و حداقل سرمایه لازم خودش را دارد. اما به‌طور کلی اگر صاحب طرح و ایده کسب‌وکار یا استارتاپی باشید که نمونه اولیه‌ای از آن را ارائه داده‌اید و سرمایه‌گذار فرشته حاضر به سرمایه‌گذاری روی آن شده باشد، باید حداقل ۷۵هزار دلار کانادا هم داشته باشید.

اما گذشته از سرمایه‌گذار فرشته برای استارتاپ، برای عموم مردم و بیشتر روش‌های سرمایه گذاری در کانادا باید حداقل ۲۰۰هزار دلار کانادا پشتوانه مالی داشته باشید تا سایر شرایطتان بررسی شوند. مبالغ پایین‌تر از این، معمولا در همان بررسی‌های اولیه رد می‌شوند!

اگر برای مهاجرت به کانادا جدی هستید و حداقل ۲۰۰هزار دلار برای سرمایه گذاری در کانادا هم دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب این صفحه درباره مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا را مطالعه کنید، بعد هم فرم ارزیابی مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را تکمیل کنید.

کارشناس‌ها پیشرو، فرم ارزیابی شما را به‌دقت و البته به‌صورت کاملا رایگان بررسی کرده و بهترین راهکار برای مهاجرت به کانادا با توجه به منابع مالی و امکانات شما را پیشنهاد می‌دهند. این فرصت طلایی را از دست ندهید!

نویسنده مطلب: سازمان مهاجرتی پیشرو

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.