معرفی بهترین دانشگاه های کانادا برای کسانی که برنامه مهاجرت تحصیلی دارند

کانادا در حوزه تولید علم، از ایالات متحده و کشورهای اروپایی چیزی کم ندارد! دانشگاه‌های تورنتو، بریتیش کلمبیا و مک‌گیل این کشور جزو فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا هستند. علاوه بر این‌، بیشتر از ۲۰ دانشگاه کانادایی دیگر در فهرست ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. در این نوشته می‌خواهیم ۱۰ دانشگاه برتر برای تحصیل کانادا را معرفی کنیم. اگر قصدتان برای مهاجرت و تحصیل در کانادا جدی است، این مطلب را حتما بخوانید.

1. دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو (University of Toronto) رتبه اول در فهرست بهترین دانشگاه‌های کانادا و رتبه هفدهم در فهرست برترین دانشگاه‌های دنیا را در اختیار دارد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین، قوی‌ترین و معتبرترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی در آمریکای شمالی است.

دانشگاه تورنتو در سال 1827 تأسیس شد و در بزرگی این دانشگاه همین بس که طی این سال‌ها، چهار نفر از نخست‌وزیران کانادا، سه نفر از فرمانداران کل کانادا، چهارده قاضی دیوان عالی این کشور و البته سه رهبر از کشورهای مختلف از تورنتو فارغ‌التحصیل شده‌اند.

تحقیقات درباره سلول‌های مادر انسولین برای اولین بار در دانشگاه تورنتو انجام شدند. دوربین الکترونیکی کاربردی هم در همین دانشگاه اختراع شد. فناوری لمس چندگانه (Multi-touch)، تحقیق درباره سیاه‌چاله‌های فضایی و خیلی تحقیقات علمی دیگر هم جزو افتخارات این دانشگاه برای تحصیل کانادا محسوب می‌شوند.

2. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) در جایگاه دوم فهرست بهترین دانشگاه‌های کانادا و جایگاه سی‌ویکم برترین‌های دنیاست. بزرگ‌ترین پردیس این دانشگاه، پردیس ونکوور است که بیشتر از ۸۵درصد دانشجویان بریتیش کلمبیا را در خود جای داده؛ و یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های کانادا با بیشتر از ۶میلیون جلد کتاب هم متعلق به همین دانشگاه است.

بریتیش کلمبیا در سال ۱۹۰۸ بنیان گذاشته شد و از همان زمان تا امروز مکان فوق‌العاده‌ای برای تفکرات برجسته سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بین‌المللی و تبدیل آن‌ها به ایده‌هایی بوده که دنیا را تغییر داده‌اند. جاستین ترودو (Justin Trudeau)، نخست‌وزیر فعلی کانادا، از معروف‌ترین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است.

3. دانشگاه مک‌گیل

دانشگاه مک‌گیل (McGill University) رتبه سوم بهترین دانشگاه‌های کانادا و رتبه پنجاه‌ویکم برترین‌های دنیاست. این دانشگاه در استان کبک قراردارد و سال ۱۸۲۱ راه‌اندازی شده است. جالب است بدانید که خود کشور کانادا، چهل‌وشش سال پس از این دانشگاه، به رسمیت شناخته شد! این دانشگاه برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب دانشجویان ممتاز برای تحصیل کانادا از سراسر دنیا دارد.

مک‌گیل ۲۱ دانشکده با بیشتر از ۳۰۰ رشته تحصیلی، از جمله پزشکی، مهندسی، حقوق و هنر دارد. اگر اهل سینما و به‌ویژه مجموعه پیشتازان فضا (Star Trek) باشید، شاید برایتان جالب باشد که ویلیام شاتنر (William Shatner) هم از همین دانشگاه مک‌گیل فارغ‌التحصیل شده است!

4. دانشگاه مک ‌مستر

دانشگاه مک ‌مستر (McMaster University) رتبه چهارم بهترین دانشگاه‌های این کشور را در اختیار دارد و در فهرست برترین دانشگاه‌های دنیا هم در رتبه صدوسی‌وسوم قرار گرفته است. این دانشگاه تا چندی پیش جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا بود و تا امروز وزرا، رهبران، دانشمندان، فضانوردان، قهرمانان و هنرپیشگان معروف زیادی از دانشگاه مک ‌مستر شده‌اند.

5. دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta) پنجمین دانشگاه کانادا و صدوسی‌وهشتمین دانشگاه دنیا در فهرست بهترین‌هاست. این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ تأسیس شد. آلبرتا سال‌هاست میزبان بسیاری از اساتید برجسته ایرانی در رشته‌های مختلف هم محسوب می‌شود. این دانشگاه در حوزه‌های علوم انسانی، علوم طبیعی، علوم پزشکی، مهندسی و تجارت برای تحصیل کانادا شهرت بین‌المللی دارد.

6. دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری (University of Calgary) هفتمین دانشگاه برتر کانادا و 147 امین دانشگاه برتر دنیاست. جالب است بدانید که کلگری نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های برتر کانادا، قدمت کمتری دارد. این دانشگاه سال ۱۹۶۶ تاسیس شد. اما در همین مدت کم هم مشاهیر زیادی را در حوزه‌های مختلف تربیت کرده است. شهر کلگری در استان آلبرتا واقع شده که دانشگاه‌های معتبر دیگری هم برای تحصیل کانادا دارد.

7. دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو (University of Waterloo) نهمین دانشگاه کانادا و 210امین دانشگاه برتر دنیاست. واترلو در سال ۱۹۵۷ تأسیس شد. نشریه هفتگی مکلینز کانادا، در رتبه‌بندی اخیر خود برای بهترین دانشگاه‌های کانادا، واترلو را بهترین دانشگاه این کشور از نظر کیفیت برنامه درسی و برنامه‌های موثر برای آینده دانسته است. پس اگر به فکر ساختن آینده هستید، درباره دانشگاه واترلو حسابی تحقیق کنید!

8. دانشگاه وسترن انتاریو

دانشگاه وسترن (Western University)در انتاریوی کانادا دهمین دانشگاه در فهرست بهترین‌های کانادا و دویست‌وهشتادوهفتمین دانشگاه در فهرست برترین‌های دنیاست. این دانشگاه سال ۱۸۷۸ تاسیس شد و محوطه پردیس آن، به یکی از زیباترین محوطه‌های دانشگاهی در این کشور مشهور است.

علاوه بر ۱۰ دانشگاه بالا، دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria)، دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University)، دانشگاه دالاهوزی (Dalhousie University)، دانشگاه لاوال (Laval University)، دانشگاه مانیتوبا (University of Manitoba) و ده‌ها دانشگاه عالی دیگر هم در کانادا هستند که جزو بهترین‌های دنیا محسوب می‌شوند و ادامه تحصیل در آن‌ها رویای بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان کشورهای مختلف است.

اگر هم قصدتان برای تحصیل کانادا و مهاجرت به این کشور جدی است، در کانادا اپلای درباره آخرین شرایط اپلای دانشگاه‌های کانادا را بررسی کنید.

نویسنده مطلب: کانادا اپلای

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.