چگونه پاسپورت دومینیکا بگیریم؟

دومنیکا در منطقه کارائیب در شمال دریای مارتینیک قرار گرفته است. این کشور امن ترین منطقه در دریای کارائیب است و جمعیتی حدود ۷ هزار نفر دارد. مردم جزیره طبیعت کارائیب به زبان های انگلیسی، فرانسوی، و کریول دومنیکایی صحبت می کنند ولی زبان رسمی ان انگلیسی است. مساحت این کشور ۷۵۱ کیلومتر مربع است و کمی بزرگتر از کشور سنگاپور است. خط ساحلی جزیره ۱۴۸ کیلومتر است. کوه های آتشفشانی را می توانید در این جزیره مشاهده کنید.

سیستم حمل و نقل این کشور گسترده و کارآمد است. ۱۵۱۰ کیلومتر جاده درسطح کشور وجود داد که بیش از نیمی از آن آسفالت است. امکان سفر با قایق و یا کشتی های تفریحی نیز در این کشور وجود دارد. دومینیکا عضو سازمان ملل و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع انگلیس است. با پاسپورت دومینیکا می توانید به بیش از ۱۲۰ کشور دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنید. یکی از آسانترین راه های دریافت پاسپورت دومینیکا سرمایه گذاری است. در ازای سرمایه گذاری به مبلغ مشخص می توانید پاسپورت دومینیکا را بخرید. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید تا اطلاعات کاملی در اختیار شما بگذاریم.

اقامت موقت مقدمه دریافت پاسپورت دومینیکا

اولین قدم در مسیر دریافت پاسپورت دومینیکا، اخذ اقامت موقت این کشور است. برای دریافت اقامت موقت باید فرم درخواست را از اداره مهاجرت دریافت کرده و با اطلاعات کامل و صحیح پر کنید. در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید، مجوز اقامت شما صادر می شود. اعتبار این کارت یک سال است که قابل تمدید به ۵ دوره یک ساله می باشد. پس از ۵ سال می توانید برای اقامت دائم درخواست بدهید. پس از دریافت ویزا ۲ ماه فرصت دارید تا به این کشور وارید شوید. پس از آن ۲ ماه فرصت دارید تا برای ثبت اطلاعات بیومتریک و انجام مراحل مربوطه به اداره مهاجرت مراجعه کنید.

اقامت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری برای اخذ پاسپورت

یکی از قدیمی ترین کشورهای است که این برنامه ا معرفی کرده است. برای توسعه ملی، دولت دومنیکا روش های مختلفی را برای سرمایه گذاری معرفی کرده است. اگر مبلغی را برای توسعه صنعت ، کشاورزی و گردشگری به دولت اهدا کنید یا در پروژه های دولتی مانند ساخت مدارس و بیمارستان مشارکت مالی داشته باشید می توانید در فرصتی کوتاه به پاسپورت دومینیکا دسترسی پیدا کنید. برای خرید پاسپورت دومینیکا چنانچه مجرد هستید باید ۱۰۰ هزار دلار، همسر و متقاضی هزینه ای برابر ۱۷۵ هزار دلار، فرزندان زیر ۱۸ سال ۲۰۰ هزار دلار هزینه پرداخت کنید. این مبلغ سرمایه  گذاری در بانک دومینیکا سپرده خواهد شد. اگر شرایط لازم برای اخذ اقامت را نداشته باشید و درخواست شما ریجکت شود مبلغ بازپرداخت خواهد شد.

خرید املاک مطمئن ترین راه دریافت پاسپورت دومینیکا

یکی از راه های اقامتی که به پاسپورت دومنیکا ختم می شود، سرمایه گذاری در املاک است. چنانچه ملکی به ارزش ۲۰۰ هزار دلار خریداری کنید اقامت موقت این کشور را دریافت می کنید. این اقامت در ابتدا ۳ ساله صادرمی شود که قابل تمدید است. پس از ۳ سال به یک دوره ۲ ساله تمدید می شود. البته یکی از شروط لازم برای تمدید اقامت حفظ مالکیت ملک است. پس از ۵ سال اقامت دائم دومینیکا را دریافت می کنید. پس از اخذ اقامت دائم می توانید ملک را بفروشید. البته این روش در مقایسه با دو روش بالا کمی زمان بر است و دیرتر به پاسپورت دومینیکا دست پیدا خواهید کرد. در این روش باید هزینه های دیگری را نیز به دولت پرداخت کنید.

ازدواج کنید و پاسپورت دومینیکا بگیرید

برای اخذ پاسپورت دومینیکا نیازی به دانستن زبان و زندگی در این کشور ندارید. اگر با تبعه مرد دومنیکایی ازدواج کنید به اقامت دومنیکا می رسید ولی اگر با تبعه زن دومنیکا ازدواج کنید مستقیما اقامت دریافت نمی کنید باید پروسه را طی کنید تا به اقامت دائم دومنیکا و در نهایت پاسپورت دومنیکا برسید.

اخذ پاسپورت دومینیکا پس از صدور ویزای تحصیلی

اگر به تحصیل در خارج از کشور علاقمندید، دانشگاه های این کشور گزینه نسبتا خوبی هستند. البته هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی حدودا ۱۵ هزار دلار است. به علاوه باید نامه تمکن مالی نشان بدهید و توانایی پرداخت هزینه های زندگی در این کشور را داشته باشید. دانشجویان محلی می توانند ا بورسیه تحصیلی استفاده کنند. برای تحصیل در دانشگاه های ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۶ الزامی است. سیستم آموزشی این کشور با سیستم آموزشی انگلستان منطبق است.

از طریق ویزای کار نیز می توانید برای اقامت این کشور اقدام کنید ولی به قرارداد کاری نیاز دارید و برای تمدید اقامت باید استخدام شرکتی معتبر باشید. همانطور که در مقالات قبلی هم به ان اشاره کردیم ویزای تحصیلی و کاری یکی از راه های کم هزینه برای اخذ اقامت یک کشور است ولی برای اخذ اقامت دائم و در نهایت پاسورت دومنیکا باید مسیر طولانی را طی کنید و حتما شرایط لازم برای تمدید پاسپورت را داشته باشید.

مزایای اخذ اقامت و پاسپورت دومینیکا

اخذ اقامت دومینیکا مزایای زیادی را برای دارندگان آن به همراه دارد که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  • اخذ پاسپوت در زمانی کوتاه
  • هزینه های نسبتا پایین پروسه اقامت
  • زبان رسمی کشور انگلیسی است
  • سفر بدون نیاز به اخذ ویزا به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا

شرایط لازم برای اخذ پاسپورت دومینیکا

برای اخذ پاسپورت دومینیکا باید شرایط خاصی داشته باشید. برخی از شرایط لازم به شرح زیر هستند:

  • متقاضی باید بالای ۲۱ سال سن داشته
  • امکان درخواست برای همسر و فرزندان
  • نداشتن سابقه کیفری
  • گواهی سلامت پزشکی
  • نداشتن سابقه ریجکت ویزا

اگر به دنبال اخذ پاسپورت با روش های ساده تر و مطمئن تر هستید و قصد سرمایه گذاری در کشورهایی با اقتصاد قوی تر و با آینده ای روشن تر در اروپا را دارید با موسه حقوقی سایرس در تماس باشید.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.