هر چیزی که درباره مهاجرت به روسیه از طریق انواع ویزای مهاجرتی روسیه باید بدانیم!

مهاجرت به روسیه و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی روسیه و در نهایت دریافت تابعیت کشور روسیه و یکی از معتبر ترین پاسپورت های دنیا یکی از اهداف هر کسی است که قصد مهاجرت از کشور خود را به کشور روسیه دارد . روسیه کشوری واقع در شمال منطقه اوراسیا است که بخشی از آن در آسیای شمالی و بخشی دیگر از آن در اروپای شرقی قرار دارد . این کشور با اقیانوس آرام شمالی، اقیانوس منجمد شمالی، دریای خزر، دریای سیاه و دریایی بالتیک مرز آبی دارد .

البته علاوه بر این مرز های آبی این کشور با چهارده کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد. روسیه با مساحت بیش از هفده میلیون کیلومتر مربع به عنوان پهناورترین کشور جهان شناخته می شود .

علی رغم مساحت بالای این کشور بخش زیادی از آن به دلیل سرمای زیاد خالی از سکنه است . جمعیت ساکنین آن کشور بالغ بر صد و چهل و چهار میلیون نفر است که اکثر آن ها مسیحی هستند. پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور مسکو نام دارد. زبان رسمی مردم روسیه زبان روسی و واحد پول آن روبل می باشد.

فهرست

مختصری درباره کشور روسیه

مطمئنا برای کسانی که قصد مهاجرت به روسیه را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی روسیه  چه ویزای کار چه ویزای تحصیل و یا ازدواج در روسیه را دارند معرفی و آشنایی باکشور و شهرهای مهم روسیه از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.کشور روسیه با دارا بودن مساحتی برابر با ۱۷،۰۷۵،۴۰۰ کیلومتر مربع وسیع ترین کشور جهان است. و از لحاظ جمعیت نیز با داشتن ۱۴۳ میلیون نفر جمعیت، در رتبه نهم جهان قرار گرفته است. در کشور روسیه حدود ۱۶۰ قوم و ملیت زندگی می‌کنند.

زبان رسمی کشور روسیه روسی است و دلیل وجود قومیت های گوناگون زبان انگلیسی زبان دوم روسیه محسوب می­ شود. تعدد قومیت ها سبب شده تا علاوه بر چندین زبان، مذاهب بسیاری نیز در روسیه حضور داشته باشند. اقتصادی این کشور بیشتر وابسته به نفت و گاز است و هزینه زندگی در روسیه مناسب و مقرون به صرفه است برای مثال شما می توانید با ۷۵۰ دلار در ماه زندگی مرفهی داشته باشید.

مهاجرت و زندگی در کشور روسیه می‌تواند انتخاب سختی برای مهاجرانی باشد که از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی روسیه قصد زندگی در این کشور را دارند زیرا میزان آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای آن بالا است همچنین آب و هوای مناسبی ندارد زیرا روسیه کشور سردسیری است و دمای هوا در آن گاهی به ۳۰ درجه زیر صفر نیز میرسد اما در عین حال ممکن است تابستانهای سوزانی داشته باشد و دمای هوا تا ۴۰ درجه بالای صفر هم برود.

آب و هوای کشور روسیه

تعیین آب و هوای روسیه به طور کلی با یک منطقه از آن دشوار است فقط به طور عمومی در مورد آب و هوا این کشور می توان گفت تابستان گرم و زمستان در برخی مناطق بسیار سرد است.اختلاف آب ‌و هوایی از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر در کل این کشور بسیار محسوس است، که دلیل آن را می توان وسعت زیاد کشور روسیه دانست .مساله آب و هوا برای کسانی که از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی روسیه اقدام به مهاجرت به روسیه میکنند مهم می باشد.

آشنایی با شهرهای مهم روسیه

قبل از مهاجرت به روسیه از طریق هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی روسیه و دریافت تابعیت این کشور بهتر است با شهرهای مهم روسیه آشنا شویم .در ادامه با معرفی شهرهای روسیه با شما هستیم. از مهم ترین و بزرگ ترین شهر های روسیه میتوان پایتخت این کشور مسکو را نام برد و از دیگر شهر های دیدنی و پر جاذبه روسیه میتوان به سنت پترزبورگ، پسکوف و پچوری، نووگورود، یکاترینبورگ، سوزدال، ولادیمیر و کارلیا اشاره کرد،

مهاجرت به روسیه و مساله دین و مذهب

بی شک، شناخت دین مردم روسیه برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور روسیه را دارند، و یا گردشگران و در نهایت همه کسانی که از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی روسیه قصد مهاجرت به کشور روسیه را دارند موضوعی قابل تحقیق و جالب به نظر می رسد. در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با سابقه دین در روسیه و معرفی ادیان روسیه، دین اصلی مردم روسیه، اسلام در روسیه و شیعیان روسیه آشنا نماییم.

دین اصلی مردم روسیه

پس از تزار ها و در زمان حکومت شخصی به نام ولادیمیر کبیر بود که تصمیم گرفت برای مردمش دین ثابتی انتخاب کند، و برای همین نمایندگانش را برای تحقیق در مورد ادیان مختلف به کشورهای دیگر فرستاد. پس از بررسی های فراوان و گشت و گذارهای زیاد، نمایندگان او مجذوب شکوه و عظمت قسطنطنیه (استانبول) کنونی شدند.

ولادیمیر با شور و مشورت با حاکم قسطنطنیه، دین این شهر یعنی مسحیت را به کشور روسیه برد. در نتیجه دین مسحیت ارتودکس دین مردم روسیه شناخته شد و دیگر حاکمان روسیه با این دین به قدرت و رسمیت رسیدند.

https://dad-man.ir/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%af%d9%87-%d8%a7%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7/

آشنایی با تفریحات رایگان در مسکو

مسکو شهر تاریخی و دیدنی است که می توان از آن به عنوان گنجینه ی ارزشمند روسیه نام برد. شما می توانید ساعت ها در این شهر راه بروید و از تماشای ساختمان ها و خیابان های سنگ فرش شده این شهر نهایت لذت را ببرید. با توجه به این که بهترین زمان سفر به روسیه فصل تابستان است و تورهای متنوعی برای این مقصد جذاب وجود دارد ما در این مطلب از مجله حقوقی دادمان قصد داریم تا درباره مورد تفریحات رایگان در مسکو صحبت کنیم.چون مطمئنا برای کسانی که قصد مهاجرت به روسیه را از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی روسیه دارند جالب میباشد.

۱- بازدید از پارک های مسکو

۲- گوش دادن به موسیقی کلاسیک

۳- در مسکو متروگردی کنید!

۴- کاوش در کلیساهای ارتدوکس

۵- به سمت جشنواره های موسیقی رایگان بروید!

۶- بازدید از موزه ها به طور رایگان

۷- اسکی روی یخ بروید

۸- به تماشای رایگان تئاتر بروید

۹- به تماشای معماری مسکو بروید

تعطیلات رسمی در کشور روسیه

هر سال در کشور روسیه روس ها بیش از ۵۰ روز از تعطیلات رسمی را جشن می گیرند، تعطیلات رسمی در روسیه شامل جشن های ملی و مذهبی و مراسم های مختلف می شود. روس ها مکان هایی دارند برای این مراسم های مذهبی مانند کلیسا ها مساجد و… .تعطیلات و مناسبت های کشور روسیه یکی دیگر از مواردی هر چند جزیی برای کسانی است که با استفاده از هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی روسیه اقدام به مهاجرت و در نهایت اقامت و زندگی در یکی از شهرهای کشور روسیه کرده اند.

محبوب‌ترین غذاهای روسی که حتما بعد از مهاجرت به روسیه باید امتحان کرد

قبل اینکه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی روسیه اقدام به شروع کارهای اقامت و مهاجرتتان به روسیه را انجام دهید بد نیست درباره سلایق غذایی و ذائقه چشایی مردم روسیه و همچنین غذاهای معروف شهرهای مختلف روسیه  اطلاعاتی داشته باشید.در ادامه چند تا از معروف ترین غذاهای روسی را برایتان معرفی میکنیم:

بلینی ، سیرنیکی ،کاشا ، پلمنی، برش ، پیروگ ، سالاد الویه ،بیف استراگانوف ، آکروشکا ،سوپ کلم ،

۸ حقیقت جالب راجع به اقتصاد روسیه

هر چند روسیه پس از سقوط شوروی هنوز با مشکلات اقتصادی زیادی دست به گریبان است اما این کشور یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، به دنبال سقوط اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۹۰، دولت جدید روسیه اصلاحات ساختاری زیادی را در حوزه اقتصادی دنبال کرده است. این کشور اکنون در حال تلاش برای بازسازی مجدد موقعیت اقتصادی خود است. افرادی که قصد مهاجرت به روسیه را با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری روسیه دارند اقتصاد کشور روسیه برایشان بسیار مهم است در ادامه با حقایقی جالب راجع به اقتصاد این کشور آشنا می‌شوید:

۱- ذخایر ارزی نیرومند

۲- افت سنگین تولید پس از سقوط شوروی

۳- اقتصاد متکی به انرژی

۴– فقر

۵- میلیاردرهای روسی

۶- کاهش ارزش پول ملی

۷- دستمزد ماهانه در روسیه

۸- حضور پر رنگ در قاره آفریقا

هزینه زندگی بعد از مهاجرت به روسیه

هزینه های زندگی بعد از مهاجرت به روسیه  موضوع مهمی که برای تمام افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی روسیه دارند بسیار حائز اهمیت است. میتوان گفت مهمترین مسئله مطرح شده می باشد، بحث مربوط به هزینه‌های مهاجرت به روسیه و به طور کلی زندگی در این کشور است. در کل می توان این موضوع را به دو بخش هزینه زندگی فردی و هزینه زندگی دانشجویی دسته بندی نماییم که عبارتند از:

هزینه‌های زندگی فردی در روسیه

هزینه زندگی در روسیه حدودا به مجموع ۴۰۰ دلار در ماه میرسد (به جز اجاره خانه)
هزینه خوراک برای یک نفر تقریبا ۱۰۰ دلار ماهیانه
هزینه تلفن همراه در یک ماه تقریبا ۱۰ دلار در ماه
هزینه اجاره خانه از ۳۰۰ دلار به بالا در هر ماه
هزینه رفت وآمد و حمل و نقل عمومی تقریبا ۴۰ دلار ماهیانه
هزینه اینترنت یک ماهه با سرعت بالا تقریبا ۸ دلار در ماه
هزینه فست فود مانند مک دونالد، ساندویچ، نوشابه ۵ دلار در ماه

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه

خوابگاه : بین ۵۰ تا ۲۵۰ دلار بصورت ماهیانه
رفت و آمد: حدود ۱۰ دلار در ماه (با داشتن کارت دانشجویی)
هزینه خوراک : ماهیانه بین ۱۰۰ الی ۳۰۰ دلار

انواع ویزای مهاجرتی روسیه

تا اینجای مقاله راجع به آداب و رسوم و قوانین و شرایط زندگی و هزینه ها و سایر مسائل مورد نیاز برای فکر کردن به مهاجرت به روسیه صحبت کردیم.حال اگر شرایط روحی و جسمی ما برای زنگی و اقامت در روسیه مناسب میباشد باید برای مهاجرت به روسیه و دریافت تابعیت این کشور اقدام کنیم و برای این منظور باید از طریق دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی روسیه مانند ویزای کار در روسیه یا ویزای تحصیلی در روسیه یا ازدواج در روسیه و یا هر نوع دیگر اقدام کنیم.با ما همراه باشید.

ویزای الکترونیکی روسیه

یکی از انواع ویزای مهاجرتی روسیه وبزای الکترونیکی میباشد که فقط برای بازدید از یکی از سه منطقه زیر در روسیه صادر می‌شود:

  • منطقه فدرال خاور دور
  • استان کالینینگراد
  • سن‌پترزبورگ و استان لنین‌گراد

با توجه به هدف ورود و مهاجرت به روسیه  ، سفارت روسیه ۷ نوع ویزای مهاجرتی صادر می‌کند:

توریستی ، ویزای خصوصی ، کسب‌وکار ، دانشجویی ، کار، انسانی ، ترانزیت

آخرین آمار انواع ویزای مهاجرتی روسیه

ویزاهای صادرشده در سال ۲۰۱۶
۲٪برای گردشگری،
۱/۲۶٪ برای مشاغل،
۷.۲٪ به دلایل بشردوستانه،
۵.۶٪ برای ویزاهای خصوصی،
۴.۲٪ برای کار
۱.۴٪ برای مطالعات

تعیین وقت سفارت روسیه برای مصاحبه اخذ انواع ویزای مهاجرتی

قبل از هر اقدامی برای دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی روسیه نوع سفر خود را مشخص کنید که از این طریق نوع ویزایتان برای مهاجرت به روسیه نیز مشخص می شود؛ ویزای توریستی، ویزای تجاری و ویزای ترانزیت از انواع ویزاهایی ست که می توانید برای سفر به روسیه با توجه به هدفتان برای آن ها اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای روسیه عبارتند از:
  • پاسپورت
  • عکس پرسنلی
  • بلیط رفت و برگشت
  • مشخص شدن هتل یا محل اقامت
  • فرم مخصوص مشخصات فردی
  • فرم تعهد بازگشت به کشور مبدا

دقت داشته باشید پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد؛ نکته مهم دیگر این است که حتی با وجود داشتن ویزا، مرزبانی روسیه می تواند از شما سوالاتی در مورد سفرتان داشته باشد و در صورت تناقض در گفته هایتان می تواند از ورود شما جلوگیری کند.

مدت و هزینه اخذ انواع ویزای مهاجرتی روسیه

گرفتن ویزای کشور روسیه بسته به نوع ویزای موردنیاز بین ۴ روز کاری و ۶ هفته زمان می‌برد. هزینه نیز بسته به نوع ویزا و اینکه چقدر سریع به آن احتیاج دارید متغیر است.

مراحل دریافت انواع ویزای مهاجرتی توریستی روسیه عبارتند از:

1-گذرنامه اصلی شما با حداقل ۲ صفحه مشخص برای ویزا (گذرنامه باید حداقل ۶ ماه پس از تاریخ عزیمت در نظر گرفته‌شده به روسیه، معتبر باشد).

2-دو نسخه فرم درخواست ویزای روسی، تکمیل و امضاشده.

3-دو عکس در اندازه پاسپورت که در پشت امضاشده‌اند.

4-در صورت مسافرت گروه تور: نامه شرکت تور یا خط مسافرتی که تأیید برنامه سفر را دارد و شامل یک نسخه از تأییدیه از شرکت مسافرتی مجاز روسیه است که شماره مرجع و شماره تأیید ویزا را نشان می‌دهد.

5-در صورت مسافرت شخصی: ترتیب تأیید هتل‌ها از طرف شرکت مسافرتی مجاز روسیه یا مستقیماً از هتل روسیه، شماره مرجع و شماره تأیید ویزا را نشان دهید.

مراحل دریافت انواع ویزای مهاجرتی شخصی روسیه عبارتند از:

1-گذرنامه اصلی شما با حداقل ۲ صفحه مشخص برای ویزا (گذرنامه باید حداقل ۶ ماه پس از تاریخ عزیمت در نظر گرفته‌شده از روسیه معتبر باشد).

2-دو نسخه فرم درخواست ویزای روسی، تکمیل و امضاشده.

3-دو عکس در اندازه پاسپورت که در پشت امضاشده‌اند.

4-گواهینامه حق ویزا (IZVESHENIYE) از OVIR محلی در روسیه. میزبان شما باید این گواهی را برای شما به دست آورد و گواهینامه اصلی را برای شما ارسال کند. میزبان شما باید اطلاعات کافی شما (نام کامل، نشانی؛ ملیت؛ شماره گذرنامه و تاریخ تولد؛ تاریخ ورود / عزیمت شما در روسیه) را بداند. (هزینه برنامه OVIR حدود ۳۵ دلار است. OVIR برای تأیید ۴-۶ هفته اجازه دهید).

5-برای اخذ ویزای شخصی باید به کنسولگری و یا سفارت روسیه مراجعه کرد.

مراحل دریافت انواع ویزای مهاجرتی ترانزیت روسیه عبارتند از:

1-گذرنامه اصلی شما با حداقل ۲ صفحه مشخص برای ویزا (گذرنامه باید حداقل ۶ ماه پس از تاریخ عزیمت در نظر گرفته‌شده از روسیه معتبر باشد).

2-دو نسخه فرم درخواست ویزای روسی، تکمیل و امضاشده است.

3-دو عکس در اندازه پاسپورت که در پشت امضاشده‌اند.

4-در صورت لزوم ویزا به کشور مقصد.

5-بلیت برای کل برنامه سفر.

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

شما اگر با یک شهروند روس ازدواج نمایید چه مرد روس و چه زن روس در صورتی که قوانین موجود به طور دقیق رعایت شود می توانید اقامت این کشور را اخذ نمایید. در ابتدا نیاز است که به مدت ۹ ماه در این کشور اقامت نمایید که این اقامت در نوع موقت بوده و RVP نام دارد، اعتبار آن می تواند به میزان ۳ سال باشد اما ۹ ماه باید به صورت پیوسته باشد. این گزینه به صورت یک مهر در پاسپورت شما قرار می گیرد.

علاقه مندان به اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی تحصیل و زندگی و کار در روسیه می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سروش نافع دادمان تماس حاصل نمایند . وکلا و مشاورین امور مهاجرت موسسه دادمان آماده ارائه پاسخگویی و انجام امور اداری شما در زمینه مهاجرت به روسیه می باشند:

https://dad-man.ir/immigration/

انواع ویزای مهاجرتی کار در روسیه

به طور عمده مهاجرت از طریق کار در روسیه با داشتن ویزای کار میسر می شود. اگر بخواهیم در رابطه با انواع ویزای مهاجرتی کار در روسیه صحبت کنیم باید بگوییم که سازمان مهاجرت این کشور، دو نوع ویزای کار برای متقاضیان و داوطلبان خود قرار داده است و آن ها می توانند برای مهاجرت به روسیه با داشتن هر کدام از آن ها، در ابتدا در این کشور زیبا و منحصر به فرد اقامت داشته باشند سپس برای تابعیت در آن و شروع کسب و کار گام بردارند. انواع ویزای کار روسیه به شرح زیر می باشد:

۱ – ویزای تک وروده که به طور معمول برای ۹۰ درصد متقاضیان دارای اعتبار می باشد. عموماً این نوع ویزا بر مبنای یک دعوت‌نامه کاری از سوی اداره سفارت و سازمان امور مهاجرتی کشور روسیه صادر می شود و بر اساس آن، اجازه کار برای فرد متقاضی صادر می شود.
۲ – ویزای ورود مجدد که بر اساس یک ویزای تک وروده در دفتر محلی سازمان امور مهاجرتی کشور روسیه برای مدت مشخصی صادر می شود. عموماً این مدت اعتبار بیش از یک سال می باشد.

از سال ۲۰۱۰ تا کنون دولت جماهیر روسیه، نوع جدیدی از ویزای کار را برای متخصصین و افرادی که دارای تخصص بسیار بالایی هستند قرار داده که حقوق و مزایای بیش از دو میلیون روبل در سال را برای آنان صادر خواهد کرد. این ویزا به مدت سه سال اعتبار دارد.

توصیه های لازم در جهت اخذ ویزای کار روسیه

چنانچه شما هم قصد مهاجرت به کشور روسیه را دارید و می خواهید با دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی کار در روسیه نسبت به پیدا کردن شغل و حرفه مورد علاقه خود در این کشور اقدام نمایید دانستن این نکات مهم، در تصمیم گیری شما نقش مهمی را ایفا می کنند:

?دانستن زبان روسی یا انگلیسی لازمه پیدا کردن کار در کشور روسیه می باشد. به گونه ای که عدم توانایی در این دو زبان، تا حدود زیادی کار در این کشور غیر ممکن خواهد بود.
?اگر به شما پیشنهاد کارخوب در روسیه داده شد و از شما خواستند تا در قبال پرداخت مبالغ هنگفتی برایتان ویزای کار روسیه جور خواهند کرد. قریب به یقین حقه ای در کار است. پس حواستان را جمع کنید

یافتن شغل و شرایط کاریابی در روسیه

تمام اتباع خارجی که مایل بهمهاجرت به روسیه و  یافتن شغل و کاریابی در روسیه هستند باید برای دریافت مجوز کار در این کشور اقدام کنند. برای دریافت مجوز کار در این کشور پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما و یا شرکتی در این کشور لازم است.

بعد از یافتن کار و دریافت پیشنهاد کاری ، کارفرما از جانب فرد متقاضی کار در روسیه و تحویل مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز کار اقدام می کند. پس از صدور مجوز کار فرد باید با مراجعه به سفارت روسیه برای دریافت مجوز کاری این کشور اقدام کند. مدارک مورد نیاز جهت صدور مجوز کار در روسیه عبارتند از :

1-پیشنهاد کاری از سوی کارفرما

2-تکمیل فرم درخواست مجوز کار

3-یک قطعه عکس پاسپورتی

4-پاسپورت معتبر

5-رزومه کاری و تحصیلی

6-گواهی سلامت بهداشتی

7-پرداخت هزینه مجوز کار

انواع ویزای کار در روسیه

ویزای کار در روسیه سندی است که به یک خارجی داده می‌شود. و  این امکان را می‌دهد که در کشور روسیه شروع به کسب و کار کند. برای داشتن ویزای کار در روسیه باید با کارفرمای خود در ارتباط باشند. زیرا هر مجوزی به یک کارفرما نیاز دارد تا مراحل صدور را پشت سر بگذارد.

انواع ویزای کار در روسیه عبارتند از:

۱ – ویزای کار معمولی که شامل سهمیه نیز باشد.
۲ – ویزای کسب و کارهای معمولی در صورتی که جای خالی برای افراد وجود داشته باشد.
۳ – ویزای کسب و کارهای بسیار تخصصی.

رزرو کردن نوبت برای ویزای کار در روسیه

کسانی که تمایل دارند در کشور روسیه شروع به کسب و کار کنند و به همین دلیل به یکی از انواع ویزای مهاجرتی کار در روسیه نیاز دارند باید از قبل اقدام کنند. به این معنا که برای سال بعد باید از یک سال قبل اقدام کرده باشند زیرا که درخواست ویزای کار در این کشور بسیار است و لازم است که یک سال زودتر اقدام به درخواست ویزا کنند.

مدارک و موارد لازم برای درخواست ویزای کار در روسیه

1-برنامه های کامل شده. از هر نسخه یک کپی لازم است.

2-یک وکالت نامه برای درخواست از نمایندگان سازمان.

3-نامه‌ای از طرف کارفرما که نشان دهد فرد متقاضی تمامی هزینه‌های پزشکی و دیگر هزینه‌ها را پرداخت کرده است.

4-نامه هدف. نامه‌ای که نشان می‌دهد فرد متقاضی باید در روسیه کار کند. این نامه بنابر درخواست افراد نوشته می‌شود که دلایل مهاجرت خود را ذکر می‌کنند.

5-کپی و اصل گذرنامه

6-برگه صلاحیت پزشکی

7-پیش نویس قرارداد با زبان روسی

8-هم‌چنین لازم است که ذکر شود چرا مدیران کشور روسیه جاهای خالی را با افراد بومی پر نمی‌کنند و بنا به چه دلیلی این کار مناسب یک فرد خارجی است.

ویزای HQS چیست؟

یک دسته از کارگران و کارکنان خارجی هستند که سهمیه ویزا به آنان تعلق نمی‌گیرد. البته به این معنا نیست که نمی‌توانند در کشور روسیه شروع به کسب و کار کنند. بلکه این افراد می‌توانند با ویزای HQS شروع به فعالیت کنند. هدف ویزای کار HQS در روسیه برای جذب نیروی کار به تعداد زیاد است. کسانی که در کشور روسیه با این ویزا کار می کنند تقریبا ۲ میلیون روبل در هر سال دستمزد دریافت می‌کنند.

شرایط اخذ ویزای تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه در رشته پزشکی در مقایسه با کشور ایران که دوره های پزشکی عمومی ۷ ساله می باشد، در این کشور ۶ ساله است و تحصیل دندانپزشکی ۵ ساله می باشد. دانشجویانی که از دانشگاه های مسکو فارغ التحصیل می شوند می توانند علاوه بر ایران در کشور های اروپایی و پیشرفته دنیا ادامه تحصیل دهند ودر صورت تمایل مشغول به کار شوند. مدارک دانشگاه های مسکو مورد تایید وزارت بهداشت است.

همچنین اموزش عالی روسیه در رشته های غیر پزشکی مانند مهندسی، اقتصاد و علوم انسانی دانشجو می پذیرد. تحصیل پزشکی در روسیه در دانشگاه های مسکو به سه زبان مختلف می باشد: زبان روسی که معمولا دانشجویان روسی زبان آن را برمی گزینند، زبان فرانسه و انگلیسی. دانشجویان اگر بخواهند دوره های زبان فرانسه و انگلیسی را انتخاب کنند ابتدا باید یک مصاحبه انجام دهند که دانشگاه آن ها را تایید نماید ودر صورت تایید می توانند شروع به تحصیل کنند.

لازم به ذکر است جهت تحصیل پزشکی در روسیه شخص می تواند دوره های زبان را در آن کشور طی کند. این مصاحبه ها سخت نیست اما نیاز به دقت ودانش کافی دارد. از نظر وزارت بهداشت ایران دانشگاه پزشکی سن پترزبورگ پاولوف برای رشته پزشکی و انستیتو دندانپزشکی مسکو سماشکو برای رشته دندان مورد تایید مشروط است.

شرایط تحصیل در مدارس و دبیرستان های بین المللی روسیه

مدارس بین المللی روسیه بنا به دلایلی مشتاقان و طرفداران بسیاری دارد. از جمله این دلایل می توان از بالا بودن کیفیت آموزشی و دارا بودن امکانات آموزشی نام برد. دانش آموزان از خردسالی تا دبیرستان می توانند در این مدرسه ها مشغول به تحصیل شوند. سیستم آموزشی این مدارس به دو بخش ابتدایی و متوسطه تقسیم می شود. دوره ابتدایی از پایه اول تا چهارم و دوره متوسطه از پایه پنجم تا دوازدهم می باشد. هر سال تحصیلی دارای چهار ترم تحصیلی می باشد. برای ورود به این مدارس باید شهریه پرداخت کرد. علاوه بر این، شرط قبولی در این مدارس بین المللی، پذیرفته شدن در آزمون ورودی و مصاحبه حضوری می باشد. میزان شهریه مدارس بین المللی بر اساس نوع مدارس متفاوت است اما از ۵.۰۰۰ دلار تا ۱۰.۰۰۰ دلار در نوسان است.

مهاجرت به روسیه از طریق دوره های تحصیل دانشگاهی در روسیه

در این قسمت از مقاله مهاجرت به روسیه میخواهیم راجع به مهاجرت از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی روسیه و شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در دانشگاههای روسیه برایتان بگوییم.اما قبل از آن به طور مفصل راجع به انواع مقاطع مختلف تحصیل در روسیه میپردازیم. تحصیل در روسیه در مقطع لیسانس ۴ ساله کافی است متقاضی مدرک دیپلم را داشته باشد. تمامی دروس در این مقطع به زبان کشور روسیه یعنی روسی تدریس می شود و دانشجو می تواند در هفته در کنار تحصیل کار هم انجام دهد و هزینه های زندگی دانشجویی خود را تامین کند. تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد دو ساله است و در صورتی که فرد این دوره را در دانشگاه های کشور روسیه سپری کند می تواند نظر استاد خود را برای مقطع دکترا جلب کند و شانس خود را برای گرفتن بورسیه تحصیلی به ۱۰۰ برساند.

دانشجویان در روسیه می توانند در رشته های زیر بدون نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی تحصیل کنند:

رشته های دکترا
رشته هنر ( کارشناسی ارشد)
رشته مدیریت بازرگانی (MBA)
رشته علوم (کارشناسی، کارشناسی ارشد)

مدارک مورد نیاز به منظور اخذ پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان روسیه:

1-ارائه مدرک مهارت زبان( آیلتس و تافل)،

2-ارائه رزومه تحصیلی،

3-ارائه مدرک دیپلم،

4-مصاحبه به زبان انگلیسی.

مزایای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی:

بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها،
پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی،
موجود بودن کتاب های مرجع به زبان انگلیسی،
استفاده از بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی،
ورود دانشجویان به دانشگاه های برتر اروپا و آمریکا،
آمادگی برای ورود به بازارهای کار کشورهای دیگر پس از فارغ تحصیلی،
شرکت در کنفرانس ها و گردهمایی های علمی جهان.

دانشگاه های معتبر روسیه

در این قسمت برای کسانی که قصد مهاجرت به روسیه را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیل در روسیه دارند لیستی از دانشگاه های معتبر روسیه را ارائه کرده ایم؛

  • دانشگاه دولتی مسکو لومونسوف
  • دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک
  • دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی تامسس
  • مؤسسه فیزیک و فناوری مسکو

هزینه تحصیل در روسیه

یکی از مسائل مهم برای کسانی که قصد مهاجرت به روسیه از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی روسیه را دارند بحث هزینه های زندگی و علی الخصوص هزینه تحصیل در دانشگاههای روسیه می باشد. هزینه تحصیل در روسیه در دانشگاه های مسکو در رشته های مهندسی مانند هوافضا، مکانیک، الکترونیک ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار می باشد. هزینه خوابگاه در مسکو ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در سال می باشد. دانشجویان می توانند برای هزینه های زندگی دانشجویی خود مبلغی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه هزینه کنند.

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه ۳۰۰۰ دلار در سال و دوره های دندان پزشکی مبلغی بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در سال می باشد. در خوابگاه دانشجویان موظفند قوانین را رعایت کنند و طبق مقررات خوابگاه رفتار کنند در غیر این صورت ممکن است دانشجو از خوابگاه یا حتی از دانشگاه اخراج شود.

هزینه تحصیل در روسیه

یکی از مسائل مهم برای کسانی که قصد مهاجرت به روسیه از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی روسیه را دارند بحث هزینه های زندگی و علی الخصوص هزینه تحصیل در دانشگاههای روسیه می باشد. هزینه تحصیل در روسیه در دانشگاه های مسکو در رشته های مهندسی مانند هوافضا، مکانیک، الکترونیک ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار می باشد. هزینه خوابگاه در مسکو ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در سال می باشد. دانشجویان می توانند برای هزینه های زندگی دانشجویی خود مبلغی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه هزینه کنند.

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه ۳۰۰۰ دلار در سال و دوره های دندان پزشکی مبلغی بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در سال می باشد. در خوابگاه دانشجویان موظفند قوانین را رعایت کنند و طبق مقررات خوابگاه رفتار کنند در غیر این صورت ممکن است دانشجو از خوابگاه یا حتی از دانشگاه اخراج شود.

شرایط کار دانشجویی در حین تحصیل در روسیه

تحصیل و در ضمن آن انجام کارهای دانشجویی یکی از بهترین فرصت ها برای دانشجویانی است که نگران تامین هزینه های تحصیل و زندگی بعد از مهاجرت به روسیه با استفاده از هرکدام از انواع ئیزای مهاجرتی تحصیلی در بزرگترین کشور جهان، روسیه می باشد. اما اخذ مجوز کار دانشجویی در این کشور چندان کار ساده ای نیست و بعضا سخت گیری هایی در این مورد وجود دارد.

به منظور اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی، در مرحله اول دانشجو باید به زبان روسی تسلط داشته باشد. بدین منظور باید در آزمون زبان روسی شرکت نماید. دومین مرحله درخواست کار دانشجویی از نهادهای مختلف و اداره مهاجرت می باشد و به عنوان سومین مرحله در روند اخذ این مجوز، کار در ساعات محدود هفته می باشد.

شرایط اخذ انواع ویزای مهاجرتی دانشجویی و تحصیلی روسیه

اکثر متقاضیان بین المللی که می خواهند در روسیه تحصیل کنند، نیاز به گذرنامه و ویزا دارند. انواع ویزای مهاجرتی دانشجویی روسیه از طریق سفارت (اداره کنسولگری) یا کنسولگری روسیه در کشور محل اقامت شما به دست می آید. در برخی کشورها، مراکز ویزا مجاز ۲ وجود دارد که این خدمات را ارائه می دهند. در ابتدا یک ویزای دانشجویی برای مدت سه ماه صادر می شود. بعد از این دوره شما باید به بخش محلی اداره مهاجرت عمومی تقاضا کنید.

مسائل مربوط به وزارت کشور روسیه برای صدور ویزا. FMS یک سال یک ویزای چندگانه را صادر می کند که به شما اجازه می دهد تا در مدت اعتبار ویزا به روسیه سفر کنید و از آن به روسیه سفر کنید. هنگامی که ویزای شما به پایان رسیده است، شما باید برای یک برنامه طولانی مدت یک ساله درخواست کنید و برای این دوره در طول برنامه تحصیلی خود ادامه دهید.

مدارک زیر به منظور اخذ ویزای کار پس از تحصیل در روسیه لازم می باشد:

  • پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر،
  • گواهی سلامت مبنی بر عدم ابتلا به بیماری،
  • ارائه مدارکی مبنی بر صلاحیت کار در کشور روسیه،
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای کار،
  • یک قطعه عکس در اندازه پاسپورت.

پس از ارسال این مدارک و اخذ ویزای کار روسیه، دعوت نامه ای از طرف اداره مهاجرت روسیه دریافت می کنید.

به منظور درخواست اقامت پس از تحصیل مدارک زیر را به همراه ویزای کار به سفارت روسیه در کشور خود ارائه دهید:

  • گواهی سلامت مبنی بر عدم ابتلا به بیماری،
  • دعوت نامه اداره مهاجرت روسیه،
  • نامه کارفرما،
  • پاسپورت معتبر،
  • یک قطعه عکس در اندازه پاسپورت.

بیمه دانشجویی در روسیه

طبق قوانین جدید کشور روسیه، همه افراد برای ورود به خاک این کشور باید تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند. دانشجویان برای دریافت بیمه درمانی بایستی قبل از ورود به خاک روسیه اقدام نمایند. برای هر هدفی که به روسیه سفر می کنید، در همان بدو ورود بایستی این بیمه را تهیه نمایید.

برای مطالعه متن کامل مقاله (( مهاجرت به روسیه از طریق انواع ویزای مهاجرتی روسیه )) به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://dad-man.ir/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%87/

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.