رزومه مناسب برای کاریابی و استخدام

بعد از کلی جستجو در بین آگهی‌ استخدام، بالاخره شغل مناسب خود را پیدا کرده‌اید و نوبت آن رسیده که رزومه خود را برای بررسی توسط آن شرکت ارسال کنید. برای این منظور باید یک رزومه کاری حرفه ای آماده کنید و نمونه رزومه قدیمی خود را قبل از ارسال برای این شرکت آپدیت و به‌روز رسانی کنید.
اگر هم نمی‌دانید برای ساخت یک رزومه استاندارد و قابل قبول چه مواردی را باید رعایت کنید، یا فکر می‌کنید رزومه پُری ندارید، به هیچ وجه نگران نباشید، ما شما را در این مسیر تنها نخواهیم گذاشت و به شما ویژگی‌های یک رزومه کاری استاندارد را آموخته و به شما راه‌هایی را می‌آموزیم که تحت هر شرایطی یک رزومه خوب و موفق بسازید. (چطور رزومه بنویسیم؟)

برای تبدیل سال شمسی به میلادی می توانید از تقویم آنلاین  استفاده کنید.

نکته‌ی اول این مقاله طول مناسب برای رزومه کاری شما است. اگر چه توصیه اکثر کارشناسان رزومه نویسی بر استفاده از رزومه یک صفحه‌ای است اما این دلیل نمی‌شود که به خاطر کوتاه کردن طول رزومه، بخشی از اطلاعات ارزشمند خود را حذف کنید. پس طول مناسب برای رزومه چیست؟

پاسخ این سؤال نه خیلی ساده و نه خیلی پیچیده است. نمونه رزومه شما باید تا جایی ادامه پیدا کند که نشان دهد شما بهترین فرد برای آن فرصت شغلی هستید.
هدف اصلی رزومه کاری شما برجسته کردن تجارب و سوابق مرتبط با فرصت شغلی مورد نظر شما است و هر تکه از این پازل باید نشان دهد که چرا شما بهترین فرد برای استخدام در این شرکت و در این شغل هستید.
این بدیهی است که اگر تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید یا سابقه‌ی کاری شما کم‌تر از 5 سال است باید به دنبال ساخت یک رزومه کاری یک صفحه‌ای باشید اگر هم یک فرد متخصص و خبره هستید می‌توانید یک نمونه رزومه کاری 2 یا 3 صفحه‌ای بسازید.

محتوا همیشه مهم‌تر از طول رزومه است.

اکنون شما می‌خواهید یک فایل رزومه مخصوص برای فرصت شغلی مناسبی که پیدا کرده‌اید، بسازید. که فقط شامل سوابق کاری و مهارت‌های مرتبط شما در رزومه باشد. اینجاست که عبارت‌های مختصر و پرمغز بسیار مهم می‌شوند. چون مدیری که می‌خواهد فرم رزومه‌ ها را بررسی کند، یک نگاه کلی به نمونه رزومه شما می‌اندازد و وقت زیادی برای هر رزومه کاری نمی‌گذارد.
پس اگر می‌خواهید یک گام محکم برای استخدام بردارید، بهترین دستاوردها و مهارت‌های بازاری و پول‌ساز خود را در اولویت قرار دهید و آن‌ها را در نمونه رزومه کاری خود بنویسید.

فقط تجربیات مرتبط را بنویسید.

اگر چه طول رزومه شرکتی تان در موفقیت شما برای استخدام نقش دارد، اما آن چه شما را از صف سایر متقاضیان استخدام جدا می‌کند، محتوای رزومه است. پس اطلاعات غیر مرتبط را در فرم رزومه کاری خود ننویسید. مثلاً اگر مدرک دانشگاهی دارید دیگر مدرک دیپلم شما بی‌ارزش است و نیازی نیست آن را در نمونه رزومه بنویسید. یا این که اگر شما در یک صنعت فردی خبره و باسابقه هستید، می‌توانید فعالیت‌های فوق برنامه خود را از رزومه کاری حذف کنید. در ضمن شما نیاز ندارید از سوابق و گذشته کاری خیلی دور خود حرفی بزنید و نوشتن سوابق 15 سال گذشته‌تان کافی است. چرا که مهارت‌های جدیدتر و سوابق شغلی بالاتری نسبت به آن دوران دارید، که از ارزش بسیار بیشتری نسبت به شغل‌های قدیمی‌تان برخوردار است.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85/

نویسنده مطلب: roza-yar

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.