تحصیل رشته حقوق در کانادا

تحصیل رشته حقوق در کانادا چگونه است؟

تحصیل رشته حقوق در کانادا در سال 2021 یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی محسوب می شود که هر ساله مورد استقبال بسیار زیادی از دانشجوها می گردد. در واقع وکالت و رشته حقوق جز 10 شغل پر درآمد سر تاسر جهان می باشد و هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل در رشته وکالت و ورود به این رشته در سطح بین الملل وجود دارد. همان طور که می دانید کانادا از جمله کشورهای سابقه دار در خصوص آموزش شاخه های مختلف این رشته می باشد.

رایج ترین گزینه موجود برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا برای دانشجویان بین المللی ، مدرک Juris Doctor در رشته حقوق عمومی است.دانشگاه های مستقر در استان کبک همچنین دوره کارشناسی حقوق در قانون مدنی را ارائه می دهند. اکثر دانشکده های حقوق کانادا ورود مستقیم از دبیرستان را همانند ایران، مجاز نمی دانند و قبل از آن حداقل به دو تا چهار سال تحصیل در دوره کارشناسی نیاز دارید. برای کارشناسی مرتبط با قانون اغلب الزام خاصی وجود ندارد. اتمام هر دو درجه حقوق عمومی و مدنی هر کدام سه سال طول می کشد.

همه متقاضیان تحصیل رشته حقوق در کانادا باید در آزمون ورودی جهت پذیرش شرکت کنند. این آزمون تفکر تحلیلی و منطقی شما را آزمایش می کند.

تحصیل در دوره لیسانس حقوق در کانادا

دوره کارشناسی حقوق برای متقاضیان تحصیل رشته حقوق در کانادا، معمولا سه تا چهار سال طول می‌کشد. ۲۲ دانشگاه در کانادا دوره حقوق را ارائه می‌کنند که ۶ دانشگاه در انتاریو هستند. داشتن نمره LSAT و معدل لیسانس بالا برای اخذ پذیرش در رشته حقوق بسیار مهم است.

تحصیل برای فوق لیسانس و دکتری حقوق در کانادا

دریافت پذیرش مقطع فوق لیسانس و دکتری از رشته های حقوق برای فارغ التحصیلان خارج از این کشور به ویژه برای کسانیکه در سیستم آموزشی متفاوت از کانادا مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد دریافت کرده اند، آسان نمی باشد. برای اخذ پذیرش از مقطع کارشناسی ارشد برای تحصیل رشته حقوق در کانادا، متقاضیان بایستی دارای مدرک لیسانس حقوق با معدل بالای 16 باشند. برای اخذ پذیرش از مقطع دکتری، متقاضی باید دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس حقوق با معدل بالای 16 باشد. دارا بودن مدرک زبان IELTS با نمره حداقل 7 نیز برای اخذ پذیرش ضروری می باشد.

هزینه تحصیل رشته حقوق در کانادا

درست مانند بسیاری از کشورها، دانشکده های حقوق کانادا تخفیف قابل توجهی به دانشجویان داخلی خود ارائه می دهند، اما شهریه برای تحصیل رشته حقوق در کانادا می تواند بین موسسات متفاوت باشد. دوره LLM در دانشگاه معتبر تورنتو برای دانشجویان بین المللی بیش از 38،000 دلار و برای دانشجویان کانادایی بیش از 11000 دلار هزینه دارد. از طرف دیگر، دانشگاه بریتیش کلمبیا که بسیار پر طرفدار و مشهور است، شهریه 9000 دلار را برای دانشجویان خارجی ارائه می دهد.

نویسنده مطلب: موسسه مهاجرتی ایلیا

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.