تحصیلات و مهارت های برنامه نویس اندروید

میزان تحصیلات برنامه نویس اندروید

چه در این پوزیشن شغلی چه در صنایع دیگر ابتدا باید رزومه قوی و همچنین تجربه کاری بالایی داشته باشید. این مسئله در کنار تحصیل و کار در حوزه‌های مرتبط میسر می‌شود. از آنجا که اغلب کارفرمایان به دنبال استخدام برنامه نویس حرفه ای هستند، شما میتوانید با عضویت به عنوان کارجو ، پس از ایجاد رزومه کاری خود به کمک رزومه ساز رایگان ایران استخدام، اقدام به ارسال رزومه خود برای کارفرمایان نمایید. برای اینکه بتوانید به صورت آکادمیک و از طریق دانشگاه این حوزه را دنبال کنید باید در رشته کامپیوتر تحصیل کنید. علوم کامپیوتری، فناوری اطلاعات و مهندسی نرم افزار از دیگر زیر مجموعه‌ های رشته کامپیوتر برای این مسیر هستند.

مهارت های برنامه نویس اندروید

مفاهیم ابتدایی XML:
یک XML کوتاه شده عبارت Extensible Markup Language است و اغلب به منظور ارائه راه حل‌های مرتبط با توسعه وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن جایی که اغلب توسعه دهندگان باید داده‌های مرتبط با برنامه را به سرورهای تحت وب منتقل کنند و برعکس، این زبان می‌تواند کمک بسزایی به آن‌ها بکند.

درک نسبی از طراحی محصول/متریال
تمامی برنامه‌هایی که برای محیط اندروید توسعه داده می‌شوند باید قوانین و چهارچوب‌های مطابق با طراحی متریال را رعایت کنند. از رنگ و جایگاه عناصر گرفته تا نحوه ترنسیشن‌ها و حتی سایه‌های موجود در برنامه. در غیر این صورت اپلیکیشن مورد نظر اجازه انتشار در پلی استور را نخواهد داشت.

آشنایی با محیط IDE:
برنامه های Integrated Development Environment یا همان IDEها برنامه‌هایی هستند که به منظور نوشتن کدها مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر زبان IDE مربوط به خودش را دارد. برای کدنویسی به زبان اندروید باید بتوانید با برنامه اندروید استدیو کار کنید. البته که برنامه‌های مشابه دیگری هم وجود دارند. با این حال Android Studio کامل‌ترین نسخه‌ایست که اجازه تست و دیباگ کردن برنامه را نیز در اختیارتان می‌گذارد.

زبان‌های برنامه نویسی Back-End:
بسیاری از پوزیشن‌های شغلی برنامه نویسی اندروید به دنبال افرادی هستند که به زبان برنامه نویسی back-end نرم افزار هم مسلط باشند. مسلما اینکه شما در کنار زبان اندروید یک زبان دیگر هم یاد بگیرید کار سختیست، بخصوص اگر در اول مسیر باشد. وجود زبان‌های برنامه نویسی متنوع این کار را سخت‌تر هم می‌کند – البته فراموش نکنید که نشدنی نیست. به علاوه اینکه این موضوع به شما و فرصت های شغلی که برای آن‌ها اپلای می‌کنید بستگی دارد.

منبع: ایران استخدام

نویسنده مطلب: ایران استخدام

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.