اقامت فرانسه از راه تمکن مالی (خود حمایتی)

مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی

برای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی، هیچ نیازی به سرمایه‌گذاری یا خرید ملک و حتی ثبت شرکت در فرانسه ندارید. تنها باید ثابت نمایید که از تمکن مالی لازم برای پوشش هزینه‌های خود و خانواده خود در این کشور برخوردار هستید. این نوع مهاجرت مخصوص افرادی است که می‌خواهند در کشور فرانسه زندگی کنند. با داشتن ویزای خود حمایتی فرانسه و مهاجرت به این کشور زیبا، علاوه بر زندگی در یک کشور پیشرفته، از خدمات اجتماعی و امکان تحصیل رایگان در فرانسه برخوردار خواهیدشد.

اخذ اقامت خود حمایتی فرانسه

برای اخذ اقامت خودحمایتی فرانسه، باید یک حساب معادل حداقل مبلغ 20000 یورو برای خود متقاضی اصلی اخذ اقامت و مبلغ 15000 یورو برای همسر متقاضی اخذ اقامت و مبلغ 10000 یورو برای هر یک از فرزندان کمتر از 18 سال فرد متقاضی اخذ اقامت در یکی از بانک‌های ایران داشته باشید. اگر همسر شما مایل به همراهی شما است، وی نیز باید یک حساب معادل حداقل 15 هزار یورو داشته باشد. همچنین، باید از یک درآمد جاری ماهیانه معادل حداقل 1500 یورو هم برخوردار باشید. در صورت همراهی همسر مبلغ 1200 یورو و همراهی فرزندان مبلغ 750 یورو نیز به این مبلغ اضافه خواهدشد. برای نمونه، یک خانواده پنج نفره، نیاز به 4950 یورو درآمد جاری دارد. این مبلغ صرف هزینه‌های زندگی شما در کشور فرانسه خواهد شد.

مزایا و معایب اقامت خود حمایتی فرانسه

برای اقامت خودحمایتی فرانسه، هیچ محدودیت سنی و اجتماعی گذاشته نشده است. همچنین، هیچ محدودیتی در تعداد افراد پذیرفته‌شده برای این نوع اقامت وجود ندارد. کسانی که موفق به اخذ اقامت خودحمایتی فرانسه می‌شوند، می‌توانند بدون نیاز به ویزا به کشورهای حوزه شنگن سفر نمایند. با این همه، شما اجازه کار در این کشور را ندارید. البته اجازه راه‌اندازی کسب‌وکار و کسب درآمد، به شما داده خواهدشد. تسلط به زبان فرانسه، زندگی شما در این کشور را لذت‌بخش خواهد کرد، اما جزء شروط اخذ اقامت خودحمایتی نیست.

هزینه خود حمایتی فرانسه

علاوه بر هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی مدارک و ترجمه آنها، مبلغ 99 یورو برای پرداخت هزینه‌های ثبت و بررسی مدارک توسط اداره مهاجرت فرانسه، لازم است. درصورتی که از خدمات مؤسسات مهاجرتی استفاده می‌نمایید، مبلغی نیز برای این منظور باید در نظر بگیرید. این مبلغ، بسته به میزان خدمات و مشاوره‌ای که دریافت می‌نمایید، تعیین می‌شود.

برای زندگی در فرانسه از طریق اقامت خودحمایتی، یک سپرده بانکی معادل 20000 یورو برای شما و 15000 یورویی برای همسر شما لازم است. با توجه به هزینه‌های زندگی در کشور فرانسه، باید دست‌کم یک درآمد ماهانه 1500 یورویی نیز داشته باشید. به ازای همسر نیز مبلغ 1200 یورو و به ازای هر یک از فرزندان، مبلغ 750 یورو به این مبلغ اضافه می‌شود.

مدارک لازم جهت اقامت خود حمایتی فرانسه

برای اقامت خودحمایتی فرانسه باید مدارک زیر را آماده نمایید و به زبان فرانسه ترجمه کنید. ترجمه‌ها باید توسط یک مترجم رسمی انجام شده باشند و سفارت فرانسه در ایران آنها را تائید نماید:

  • پاسپورت معتبر با حداقل یک سال اعتبار
  • گواهی نداشتن سوءپیشینه در ایران و کشورهایی که ظرف پنج سال گذشته در آنها اقامت داشته‌اید
  • مدارک مربوط به تمکن مالی (شامل درآمدهای جاری و سپرده بانکی در ایران و سایر کشورها به جز فرانسه)
  • سند ازدواج در صورتی که ازدواج کرده‌اید
  • مدارک هویتی شما و خانواده‌تان
  • سند اجاره یا مالکیت یک ملک در کشور فرانسه با متراژ و امکانات کافی به میزان تعداد نفرات خانواده
  • گواهی آزمایش‌های پزشکی در فرانسه
  • مدارکی که نشان می‌دهند حداقل یک‌بار ویزای توریستی فرانسه یا یکی از کشورهای اروپایی را گرفته‌اید
  • بیمه سلامت فرانسه با پوشش حداقل 30000 یورو
  • کاور لتر که هدف شما از اقامت در فرانسه را بیان می‌کند.

مقایسه خود حمایتی اتریش و فرانسه

در مقایسه خود حمایتی اتریش و فرانسه، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

از نظر تمکن مالی، برای خودحمایتی اتریش به سپرده بانکی معادل 24000 یورو برای خود نیاز دارید. میزان سپرده بانکی جهت هر زوج 37880 یورو می باشد و به ازای هر فرزند 3705 یورو به مبلغ 37880 اضافه می گردد. در طرح خودحمایتی فرانسه، به‌ترتیب برای خود و همسر به معادل 20000 و 15000 یورو سپرده نیاز است.

  • ظرفیت پذیرش متقاضی برای خودحمایتی اتریش، دارای محدودیت در سال می‌باشد. ولی برای فرانسه محدودیتی تعیین نشده است.
  • برای خودحمایتی فرانسه نیازی به اثبات حداقل درآمد ماهانه ندارید. ولی اثبات درآمد ماهانه برای خودحمایتی اتریش لازم است.
  • هزینه‌های زندگی در کشور اتریش پائین‌تر از فرانسه می‌باشد. همچنین اتریش شاخص کیفیت زندگی بالاتری دارد.

نویسنده مطلب: هلدینگ رسام

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.