شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری قبرس

اقامت دائم از طریق ویزای سرمایه گذاری قبرس

یکی از شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری قبرس، خرید خانه یا آپارتمان جدید از یک سازنده ملک به مبلغ 300000 یورو یا بیشتر (به علاوه مالیات بر ارزش افزوده) است، و از این طریق می‌توان اقامت دائم دریافت کرد. با این حال، متقاضی همچنین باید بتواند داشتن درآمد خارجی را ثابت کند و 30000 یورو را به یک حساب بانکی در قبرس واریز کند.

سرمایه گذاری‌های مورد قبول جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری قبرس:

  • 1.5 میلیون یورو (به علاوه مالیات بر ارزش افزوده) در املاک مسکونی یا 2 میلیون یورو (به علاوه مالیات بر ارزش افزوده) در املاک تجاری.
  • 2 میلیون یورو با خرید، تأسیس یا مشارکت در شرکت‌ها و مشاغل قبرسی.
  • 2 میلیون یورو صندوق سرمایه گذاری جایگزین یا دارایی شرکت‌های مستقر در قبرس
  • 2 میلیون یورو به عنوان ترکیبی از موارد فوق.

تاسیس شرکت در جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری قبرس

طی چند سال گذشته، قبرس تعداد قابل توجهی از تجار و کارآفرینانی را که آماده تاسیس شرکت‌های خود در قبرس هستند را پذیرفته است. یکی از عوامل اصلی ایجاد این پدیده به دلیل مزایای اقتصادی و سهولت در فعالیت تجاری در قبرس است.

اقتصاد پایدار قبرس باعث اعتماد صاحبان مشاغل و در نتیجه اخذ ویزای سرمایه گذاری قبرس و سرمایه گذاری در این کشور می‌شود. قوانین و مقررات این کشور مناسب تجارت هستند و یک محیط مناسب برای تجار و کارآفرینانی است که می‌خواهند شرکت‌های خود را تأسیس کنند.

مهمترین مزایای راه اندازی کسب و کار در قبرس

  1. 1.هزینه‌های عملیاتی کم

ایجاد یک شرکت در قبرس می‌تواند آسان، سریع و ارزان باشد. به طور کلی، ایجاد یک تجارت جدید حدود 5 روز طول می‌کشد. هزینه ثبت نام کم است (در مقایسه با اتحادیه اروپا) و برای حفظ وضعیت اقامت خود، فقط باید 2 ماه در کشور بمانید (و نه 6 ماه). این شرایط مساعد، هزینه‌های عملیاتی کم و حاشیه سود بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  1. 2.مکان استراتژیک

موقعیت جغرافیایی استراتژیک قبرس یک مزیت اقتصادی قابل توجه در روزهای فعلی است. فاصله کوتاه نسبی آن از اروپا، آفریقا و خاورمیانه، این جزیره را به عنوان دروازه‌ای برای دستیابی به فرصت‌های تجاری جدید و مهیج قرار داده است.

  1. 3.امنیت

امروزه، قبرس دارای کمترین میزان جرم در اروپا است، به علاوه یک دولت با ثبات که درگیر درگیری‌ها یا جنگ‌های بین المللی نمی‌شود. این موقعیت نوسانات اقتصادی پایین را تضمین می‌کند و زمینه را برای ایجاد فضای ایده آل تجاری فراهم می‌کند.

  1. 4.مزایای مالیاتی

قبرس نرخ مالیات کمی دارد. علاوه بر این، سیستم مالیات آن مزایای قابل توجهی را برای شرکت‌ها و افراد فراهم می‌کند. از طرف دیگر، موسسات دائمی و فروش اوراق بهادار می‌توانند معافیت مالیاتی سود حاصل از خارج از کشور را مطالبه کنند.

  1. 5.زیرساخت

این جزیره دارای زیرساخت‌های مدرن، خوب نگه داشته شده و توسعه یافته است. این شبکه دارای یک شبکه جاده‌ای کارآمد است که حمل و نقل را آسان می‌کند و با 2 فرودگاه بین المللی و 2 پست چند منظوره ارتباط برقرار می‌کند. از مسافرت و حمل و نقل به قبرس سود می برد.

  1. 6.دسترسی به منابع انسانی

قبرس دانشجویان و متخصصان نخبه را از سراسر جهان جذب می‌‌کند. آن‌ها جامعه‌ای تحصیل کرده پیدا می‌کنند که در آن اکثر مردم انگلیسی را روان صحبت می‌کنند. که این است که بگوییم؛ شرکتی که در اینجا راه اندازی شده است به افراد باتجربه و آموزش دیده از زمینه‌های مختلف دسترسی خواهد داشت.

7 گام اساسی در هنگام راه اندازی کسب و کار

مرحله 1: واحد تجاری ترجیحی خود را انتخاب کنید

در مرحله اول، شما باید تصمیم بگیرید که کدام ساختار تجاری متناسب با سرمایه گذاری شما است. هنگام ارزیابی گزینه‌ها، ما اکیداً توصیه می‌کنیم با متخصصان این حوزه و افرادی که تجربه یکسانی را تجربه کرده‌اند مشورت کنید. این به شما دید گسترده‌تری می‌دهد.

مرحله 2: یک نام ارائه دهید و بررسی کنید آیا موجود است

قبل از راه‌اندازی شرکت، باید اسمی را انتخاب کنید که نشان دهنده تجارت شما باشد و بررسی کنید که آیا این نام برای استفاده موجود است. می‌توانید این کار را با مراجعه به ثبت شرکت قبرس انجام دهید.

مرحله 3: پیش‌نویس اساسنامه را تهیه کنید

وقتی ساختار و نام آن مشخص شد، باید اساسنامه را تهیه کنید. این سند باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام شرکت
  • هدف آن
  • لیستی از دارندگان
  • ساختار مالکیت و نحوه تقسیم آن بین آن‌ها
  • افرادی که بخشی از شرکت و درصدی را که در اختیار دارند ، دارند.
  • نام و مشخصات شخصی سهامداران، شرکا، افسران و مدیران شرکت و همچنین حقوق و وظایف مربوطه.
مرحله 4: ارائه مدارک مورد نیاز

با توجه به ساختار تجاری خود، شما باید اسناد و فرم‌های خاصی را به ثبت تجارت قبرس (که توسط اداره ثبت شرکت‌ها و گیرنده رسمی نگهداری می‌شود) ارائه دهید. ندارک مورد نیاز شامل موارد زیر می‌باشد:

  • فرم های رسمی مانند HE1 ، HE2 ، HE3
  • سندی که تأیید رزرو نام شرکت شما است
  • اساسنامه
  • سایر اسناد مربوط به شرکت و هویت مدیران یا شرکا

وقتی تمام مدارک تأیید شد، شرکت شما رسماً تأسیس می شود.

مرحله 5: یک حساب بانکی باز کنید

پس از آن، یک حساب بانکی جداگانه برای فعالیت‌های تجاری خود باز کنید. توصیه می‌شود امور مالی شخصی و شرکتی خود را جداگانه نگه دارید. حساب بانکی در قبرس در مدت 10 تا 15 روز قابل افتتاح است.

مرحله 6: ثبت نام برای مالیات

دو قدم دیگر برای رفتن! در این مرحله، شما باید اهداف مالیاتی خود را ثبت کنید. اداره مالیات می‌تواند در این فرآیند به شما کمک کند.

برای ثبت سهم اجتماعی در وزارت کا ، رفاه و بیمه‌های اجتماعی اقدام کنید. هرگونه معافیت مالیاتی که شرکت شما واجد شرایط آن است را دریابید و برای آن‌ها درخواست اعمال کنید.

مرحله 7: مجوزهای لازم را بررسی کنید

وقتی شرکتی در یک صنعت متخصص باشد، مشمول مقررات دقیق‌تری از طرف دولت می‌شود.

تمامی اطلاعات بالا از سایت اینفودنیز کپی برداری شده است. این سایت جامع‌ترین و اولین پلتفرم مهاجرتی است که به علاوه بر گردآوری اطلاعات مفید پیرامون مهاجرت، موسسات و وکلای خبره مهاجرتی را در یک مکان جمع کرده است.

نویسنده مطلب: mehrnoo0oosh

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.