آیا می تواند در دوران کرونا ویزای توریستی انگلستان گرفت؟

کسانی که قصد سفر کوتاه مدت به انگلستان را دارند، برای ورود به کشور انگلیس ملزم به داشتن ویزای توریستی انگلستان هستند. این ویزا برای مقاصدی همچون گردشگری، درمان، ملاقات فامیل و یا دوستان و هر نوع سفر کوتاه دیگر اخذ می‌شود و دارندگان ویزای توریستی انگلیس اجازه تحصیل و کار را نخواهند داشت.

در این مطلب همه چیز درباره ویزای توریستی انگلیس را توضیح خواهیم داد. ابتدا درباره اینکه ویزای توریستی انگلستان چیست صحبت خواهیم کرد، سپس به بیان شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی انگلیس و توضیح کامل مراحل اخذ ویزای توریستی انگلیس و همچنین تشریح هزینه دریافت ویزای توریستی انگلیس خواهیم پرداخت. در انتهای مقاله نیز مباحثی همچون ویزای توریستی انگلیس برای ایرانیان ، ویزای توریستی انگلیس با دعوتنامه و امکان پذیر بودن یا نبودن ویزای توریستی انگلیس تضمینی بیان خواهیم کرد.

موسسه حامی مهاجر دارای تجربه و تخصص در زمینه اخذ انواع ویزای توریستی انگلیس ،ثبت شرکت در انگلیس و اخذ اقامت انگلیس است. در صورت نیاز به خدمات حامی مهاجر در زمینه دریافت سریع و کم هزینه انواع ویزای توریستی انگلستان، می‌توانید با شماره 02148406 (خط ویژه ) تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بدانید: ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی انگلستان

ویزای توریستی انگلیس مجوزی است که با فرد با داشتن آن اجازه ورود به خاک انگلیس را خواهد داشت. این ویزا بسته به هدف متقاضی از سفر به انگلیس در انواع گوناگونی دسته‌بندی می‌شود، ولی همه انواع ویزای توریستی انگلستان فقط برای اقامت با مدت محدود در این کشور هستند و به دارنده خود اجازه کار و تحصیل در این کشور را نمی‌دهد. همچنین هدف از اخذ این نوع ویزا باید کاملا مشخص باشد چرا که بعد از دریافت آن اجازه تبدیل آن به نوع دیگر ویزا و تغییر کاربری آن داده نخواهد شد. بنابراین در صورتی که قصد مهاجرت به انگستان را دارید، قبل از هر چیز پیشنهاد می‌کنیم مقاله راه‌ های مهاجرت به انگلستان را بخوانید.

انواع ویزای توریستی انگلیس

همانطور که گفته شد دولت انگلستان، ویزای توریستی انگلیس را با توجه به هدف متقاضی به دسته‌های گوناگونی تقسیم‌بندی کرده است. هر کدام از این دسته‌ها متقاضیان خاص خود و شرایط خاصی را برای دریافت ویزا دارند که در هنگام تشکیل پرونده برای ویزا باید آن‌ها را رعایت نمایند. انواع ویزاهای توریستی انگلیس شامل موارد زیر هستند:

ویزای توریستی استاندارد انگلیس (Standard Tourist Visa)

این ویزا پرکاربردترین و رایج‌ترین نوع ویزای توریستی انگلستان است. چنانچه متقاضی قصد سفر به انگلیس به دلایل زیر را دارد، می‌تواند درخواست ویزای توریستی استاندارد انگلستان بدهد :

  • برای اهداف توریستی همچون گذراندن تعطیلات یا دیدار با خانواده و دوستان
  • برای اهداف خاص و کوتاه مدت تجاری همچون امضای قرارداد یا شرکت در یک جلسه کاری
  • برای تحصیل کمتر از شش ماه (تحصیل کوتاه مدت)
  • شرکت در یک برنامه تحقیقاتی و یا برنامه‌های تبادل دانشگاهی
  • به دلیل درمان پزشکی ، به طور مثال گذراندن دوره درمان در یک مرکز پزشکی خصوصی

در ویرگول بخوانید: اخذ پاسپوریت ترکیه به چه صورت است؟

ویزای توریستی ازدواج انگلیس

چنانچه قصد ورود متقاضی به انگلیس قرار ازدواج با یک شهروند انگلیسی باشد، می‌تواند ویزای توریستی ازدواج انگلیس را دریافت نماید. وی می‌تواند با این ویزا وارد انگلیس شود و مراسم ازدواج را برگزار نماید.

ویزای دعوتنامه رسمی کاری انگلیس ( Permitted Paid Engagement visa )

این ویزا مخصوص افراد متخصص همچون اساتید دانشگاه، وکلای شرکت‌ها و متخصصین ورزشی است که رسما توسط نهادهای انگلیسی به این کشور دعوت می‌شوند. فرد دارنده ویزای دعوتنامه رسمی کاری می‌تواند تا مدت اعتبار ویزای خود، در زمینه‌ای که از او دعوت به عمل آمده مشغول کار شود و به جز آن کار، اجازه انجام کار دیگر نخواهد داشت.

ویزای والدین دانش‌آموزان مدارس انگلیس

در صورتی که یک کودک زیر 12 سال، در یک مدرسه بین‌المللی روزانه انگلیس مشغول به تحصیل باشد؛ والدین او می‌توانند با ویزای والدین دانش‌آموزان مدارس انگلیس وارد انگلیس شوند و فرزند خود را در طی دوران تحصیل همراهی کنند.

ویزای عبور از انگلیس (ویزای ترانزیت انگلیس)

در صورتی که به منظور رفتن به یک کشور دیگر، قصد عبور از خاک انگلستان را داشته باشید، نیاز به اخذ ویزای عبور از انگلیس یا ویزای ترانزیت انگلستان خواهید داشت. برای گرفتن این ویزا باید اثبات کنید که توانایی مالی کافی برای سفر به کشور مقصدتان را دارید و شما را در کشور مقصد پذیرش می‌کنند. تنها کاربری این ویزا عبور از خاک انگلستان به منظور رسیدن به یک کشور دیگر است.

چنانچه سفر متقاضی هوایی باشد و فقط قصد تعویض هواپیما در فرودگاه‌های انگلیس را داشته باشد، می‌تواند ویزای ترانزیت عبور مستقیم هوایی (DATV) را درخواست دهد؛ ولی چنانچه احتیاج به مدت زمان بیشتری برای عبور از انگلیس نیاز دارد، می‌تواند درخواست ویزای توریستی ترانزیت انگلیس را بدهد. با این ویزا می‌تواند از کیوسک کنترل مرزی عبور کند و به مدت حداکثر 48 ساعت در خاک انگلیس اقامت داشته باشد.

بیشتر بدانید: تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا

بازدید از انگلیس در قالب گروه تورهای چینی

تفاهم‌نامه‌ای موسوم به ADS میان دولت‌های چین و انگلیس وجود دارد. طبق این تفاهم نامه شهروندان چینی می‌توانند در قالب تورهایی که مورد تایید ADS هستند، به صورت گروهی ( حداقل اعضای گروه باید 5 نفر باشد) وارد انگلیس شوند و به مدت 30 روز در این کشور اقامت داشته باشند.

ویزای توریستی انگلیس چند روزه است؟

متقاضی با توجه به دلایل سفر خود می‌تواند می‌تواند از ویزای توریستی کوتاه مدت و یا ویزای توریستی بلند مدت استفاده کند. به صورت معمول مدت اعتبار ویزای توریستی انگلیس به صورت کوتاه مدت و با اعتبار شش ماه صادر می‌شود، ولی سفارت اختیار این را دارد که در صورت لزوم مدت اعتبار ویزای توریستی انگلیس را کمتر از 6 ماه درج کند.

در صورتی که اهداف سفر متقاضی نیاز به زمان بیشتر داشته باشد و در صورت ارائه مدارک خاص، امکان صدور ویزای توریستی بلند مدت نیز وجود خواهد داشت. ویزاهای بلندمدت در سه نوع 2 ساله، 5 ساله و 10 ساله صادر می‌شوند و امکان صدور ویزای توریستی با اعتبار بیش از 10 سال وجود ندارد. در این نوع ویزا متقاضی باید اثبات کند که به طور مستمر در بریتانیا اقامت نخواهد داشت و نوع کاربری ویزا تغییری نخواهد کرد (برای مثال متقاضی باید هدف عنوان شده در هنگام اخذ ویزای بلند مدت را حفظ کند.)

قوانین و شرایط ویزای توریستی انگلیس

درخواست متقاضیان ویزای توریستی انگلستان در صورتی پذیرفته می‌شود که دارای شرایط زیر باشند:

  • متقاضیان ویزای توریستی انگلیس باید اثبات کنند که به اندازه کافی به کشور مادری خود وابستگی دارند (داشتن کار، خانه و خانواده) و در زمان تعیین شده از کشور انگلیس خارج خواهند شد.
  • متقاضیان باید تمکن مالی کافی داشته باشند و اثبات کنند در مدت زمان اقامت خود در انگلیس از عهده مخارج زندگی برمی‌آیند.
  • فعالیت‌های متقاضی در مدت اقامت باید در چارچوبی تعریف شده و مجاز انجام گیرد.
  • برای درخواست ویزای بلند مدت، متقاضی باید اثبات کند که ویزای خود را تغییر کاربری نخواهد داد و در تمام مدت حضور در بریتانیا نوع کاربری ویزای خود را حفظ خواهد کرد.
  • در صورت درخواست ویزا برای معالجه پزشکی، متقاضیان باید مدارک مربوط به معالجه را تهیه کنند، تمهیدات لازم جهت تأمین بودجه درمانی را فراهم کرده و همچنین ثابت کنند که پس از اتمام دوه درمان انگلستان را ترک خواهند کرد.

مدارک ویزای توریستی انگلستان

متقاضیان ویزای توریستی انگلیس باید فهرست مدارک زیر را به همراه فرم درخواست خود ارائه دهند.

  • پاسپورت معتبر یا مدارک سفر
  • گواهی اثبات تمکن مالی ( صورتحساب گردش بانکی، سند ملک و ….)
  • ترجمه تمامی مدارک به زبان انگلیسی یا ولزی

اگر برای اهداف ذیل قصد اخذ ویزا به انگلستان را دارید باید مدارک بخصوصی نیز به همراه داشته باشید:

  • معالجات شخصی پزشکی
  • فرصت‌های کار آفرینی
  • اهدای عضو
  • موقعیت‌های مطالعاتی آکادمیک
  • اهداف دانشگاهی – برای شرکت در دوره‌های بالینی

امیدواریم توانسته باشیم در ارتقای آگاهی و اطلاعات شما نقش کوچکی را ایفا کنیم. چنانچه در زمینه اخذ انواع ویزای توریستی انگلستان نیاز به مشاوره و کمک دارید، می‌توانید به وسیله شماره 02148406 (خط ویژه) با کارشناسان مجرب موسسه حامی مهاجر تماس حاصل فرمایید.

نویسنده مطلب: حامی مهاجر

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.