حقوق راننده کامیون در کانادا چقدر است؟

مهاجرت به کانادا به عنوان راننده کامیون
مهاجرت به کانادا به عنوان راننده کامیون

ممکن است کمبود  نیروی کار به عنوان راننده در کانادا عجیب و غریب به نظر برسد اما کانادا بیش از سابق به رانندگان کامیون نیاز دارد. با گسترش جمعیت در دومین کشور بزرگ جهان، این کشور به دنبال مهاجران برای حل مسئله اشتغال است. اعلام شده است که آنها امیدوارند ظرف 3 سال آینده بیش از یک میلیون نفر جدید را وارد اقتصاد خود کنند.

با پیش بینی افزایش نیاز بازار کار به نیروی کار، با استفاده از برنامه صحیح، شانس شما را برایی مهاجرت به کانادا از طریق نیروی کار افزایش می دهد.

میانگین سنی رانندگان کامیون در کانادا 48 سال است  و رانندگان دارای یک دوره شغلی طولانی مدت هستند زیرا تا سن  بیشتری می توانند به کار خود ادامه دهند. ما می توانیم در این راه به شما کمک کنیم تا راه شما را برای اقامت دائم هموار کنیم.

راننده کامیون شدن در کانادا حتی برای یک راننده باتجربه آسان نخواهد بود. افراد متقاضی این کار  باید یک کارفرما پیدا کنند که حق استخدام خارجی ها را داشته باشد و همچنین باید در یک مدرسه رانندگی حضور داشته و مراحل اداری آن برای دریافت گواهی نامه رانندگی کانادا را طی کنند.

کانادا کشوری با فواصل زیاد است. روزانه هزاران کامیون از ساحل اقیانوس اطلس به اقیانوس آرام، از چمنزارهای جنوبی به مناطق دور افتاده شمالی کالا حمل می کنند.

رانندگان کامیون برای فواصل طولانی مدت همیشه بسیار مورد تقاضا هستند و مقامات کانادایی به طور فعال در جستجوی چنین کارگرانی در میان مهاجران هستند.

در این مبحث به شرایط به دست آوردن شغل رانندگی کامیون و مراحل و مدارک مورد نیاز برای این کار و نیز حقوق راننده کامیون در کانادا نگاهی می اندازیم .

مدارک مورد نیاز برای شغل رانندگی کامیون در کانادا

  • گواهینامه آزمون زبان

این مدرک با داشتن نمره زبان از تست های معتبر مانند آیلتس (با نمره معیار زبان کانادایی (CLB) 4 یا بالاتر) امکان پذیر خواهد بود. مانند گواهینامه اگر هنوز نتایج را به صورت کاغذی دریافت نکرده اید، می توانید آنها را به صورت الکترونیکی ارائه دهید. اگر هنوز در این آزمون موفق نشده اید، می توانید ثبت نام کنید اما باید به افسر یا کارفرمای مهاجرت توضیح دهید که قصد دارید در آینده نزدیک در این آزمون شرکت کنید و آن را به زودی ارائه خواهید داد.

  • اثبات سابقه کار

و آن شامل نامه مرجعی از کارفرما است که ترجیحاً میانگین حقوق شما را نشان می دهد. داشتن سابقه کار تمام وقت (30 ساعت در هفته) 12 ماهه (برای رانندگان کامیون اغلب 18 ماه است) الزامی است.

  • مدارک تحصیلی
  • رزومه به انگلیسی که نشان می دهد شما شرایط شغلی این کار را دارید.
  • گواهینامه رانندگی
  • سوابق راننده

که شامل اسناد اطلاعات مربوط به تاریخ دریافت گواهینامه، تاریخ دریافت، دسته های گواهینامه رانندگی ، رد صلاحیت ها و تخلفات (البته نه جریمه) است. اگر تخلفات زیادی داشته باشید، به دست آوردن بیمه دشوار خواهد بود و ممکن است کارفرمایان تمایلی به استخدام شما نداشته باشند

از داوطلبان برگزیده برای شرکت در یک نمایشگاه شغلی دعوت می شود. به احتمال زیاد بدون دعوت  هم می توان در این مراسم شرکت کرد.

در یک نمایشگاه شغلی، یک داوطلب می تواند از افسران مهاجرت در مورد مهاجرت به نیوبرانزویک سوال کند و از کارفرمای استانی پیشنهاد کار بگیرد. پیشنهاد کار در این استان ، به نوبه خود ، امکان مهاجرت از طریق Atlantic Immigration Pilot را فراهم می کند.

نمایشگاه شغل از دو قسمت تشکیل شده است. ابتدا افسران مهاجرت اطلاعاتی را در مورد زندگی در نیوبرانزویک به شرکت کنندگان ارائه می دهند. پس از آن، شرکت کنندگان در مصاحبه های شغلی برنامه ریزی شده با کارفرمایان شرکت می کنند. در یک نمایشگاه شغلی می توان با چندین کارفرما مصاحبه کرد. اگر خوش شانس باشید ، پیشنهاد کار برای کار در کانادا را دریافت خواهید کرد.

برای شروع کار در کانادا به عنوان راننده کامیون، باید چه مراحل را دنبال کرد؟

  1. کارفرما باید ارزیابی اثر بازار کار (LMIA)  را داشته باشد.

این نامه اثبات می کند که هیچ کاندیدایی برای کار در بین اقامت دائم و شهروندان کانادا وجود ندارد و ورود این شخص به بازار کار کانادا اثر منفی بر روی کار کانادایی ها نخواهد داشت. اگر کارفرما LMIA نداشته باشد، مجبور است آن را تهیه کند. بسته به استان، ممکن است حدود 5-6 ماه طول بکشد حتی گاهی بیشتر.

  1. کارفرما پیشنهاد کاری به شما ارائه می دهد.
  2. یک اجازه کار صادر شده توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC) دریافت می کنید.
  3. به کانادا وارد می شوید.

اجازه کار باید براساس LMIA مثبت باشد. برای دریافت مجوز کار نیز باید مدرک سابقه کار را داشته باشید و به زبان انگلیسی تسلط نسبی داشته باشید.

کارفرما اغلب در فرودگاه شما را ملاقات می کند و هزینه بلیط هواپیما و همچنین هزینه غذا و اقامت در هتل را به مدت 2 هفته پرداخت می کند.

  1. در مدرسه رانندگی شرکت می کنید.

برای رانندگی با کامیون باید در امتحان مجوز رانندگی قبول شوید و از رده مربوطه گواهینامه رانندگی بگیرید. هزینه گذراندن دوره در کنار امتحانات حدود 3 هزار دلار کانادا است.

  1. به عنوان راننده کامیون شروع به کار می کنید. به طور معمول یک دوره آزمایشی 4-6 هفته وجود دارد.
  2. در پایان دوره آزمایشی، یک قرارداد بلند مدت امضا می کنید.
  3. می توانید خانواده خود را به کانادا بیاورید.

کودکان زیر 5 سال می توانند با ویزای همراه وارد شوند، فرزندان بزرگتر اجازه تحصیل(study permit) می گیرند و همسر شما باید برای مجوز کار آزاد (open work permit)درخواست کند.

حقوق رانندگان کامیون در کانادا

پس از اخذ گواهینامه، یک راننده کامیون از 35.00 دلار کانادا به 4.000دلار کانادا در ماه می رسد، گاهی اوقات تا 5.000 دلار کانادا (قبل از مالیات بر درآمد). این بستگی به پرداخت در هر مایل دارد که معمولاً از 12-15 سنت شروع می شود و برای رانندگان باتجربه می تواند به 16-20 سنت در مایل برسد.

حقوق رانندگان کامیون بدون تجربه از 45 هزار دلار به 50 هزار دلار کانادا در سال می رسد، کسانی که 5 سال تجربه دارند حدود 60 هزار دلار یا 70 هزار دلار کانادا در سال دریافت می کنند، کسانی که بیش از 6 تا 7 سال تجربه دارند می توانند از80.000 تا 120.000دلار کانادا دریافت کنند.

طبق وب سایت Glassdoor، کامیون داران در کانادا به طور متوسط ​​60.000-70.000 دلار کانادا در سال کانادا دریافت می کنند و متوسط ​​دستمزد هر ساعت رانندگان کامیون 20.5 دلار کانادا است.

رانندگان کامیون نه تنها دستمزد بالاتری از متوسط ​​بازار دریافت می کنند، بلکه از شرایط کاری خوبی نیز بهره مند می شوند. به عنوان مثال، اگر کامیون خراب شود و راننده نتواند مسیر را طی کند، باز هم 50 ساعت حقوق به وی پرداخت می شود. علاوه بر این، رانندگان خودشان کامیون ها را تعمیر نمی کنند. آنها با توزیع کننده تماس می گیرند، که با نزدیکترین مرکز خدمات تماس می گیرد که یک متخصص تعمیرات را بفرستد. کانادا تقسیم کار سختی دارد و هیچ کس کارهای دیگران را انجام نمی دهد.

در جدول زیر می توان اطلاعات دقیق تری در رابطه با کار ساعتی رانندگان کامیون در کانادا به دست آورد.

جدول کار ساعتی رانندگان کامیون در کانادا
جدول کار ساعتی رانندگان کامیون در کانادا

وظایف رانندگان کامیون در کشور کانادا

در حالی که فرصت های بسیار زیادی برای تبدیل شدن به یک راننده کامیون در کانادا وجود دارد، اما این افراد نیز مجموعه ای از وظایف را به عهده دارند که در طول فعالیت خود باید آن ها را انجام دهند. برای تبدیل شدن به یک راننده کامیون موفق، در ادامه لیستی از مجموعه وظایف این افراد را ارائه کرده ایم:

  • مجوزهای لازم و ویژه ای که برای رانندگی با کامیون در مرزهای بین المللی لازم است را دریافت کند.
  • معاینات پیش از شروع کار کامیون را انجام دهد.
  • توانایی نقشه خوانی را داشته باشد و از دستورالعمل ها پیروی کند.
  • توانایی نظارت بر نگهداری از وسایل نقلیه را داشته باشد.
  • توانایی انجام تعمیرات اضطراری را داشته باشد.
  • کالاها، مواد و تجهیزات را از محل تولید دریافت کند، تاییدیه بار را صادر کند و مطابق با دستورالعمل های ارائه شده، آن ها را به محل توزیع برساند.
  • اطلاعات موجود در راه شامل مسافت طی شده، سوخت مصرفی و جزئیات دیگر راه را در مسیر یادداشت و نگهداری کند.
  • در انجمن های حمل و نقل عضویت پیدا کند و در سمینارهای مختلف مرتبط با حرفه خود شرکت کند. مطالعه نشریات تخصصی و موارد دیگری که به دانش فرد در این حوزه کمک می کند نیز از الزاماتی است که منجر به پیشرفت فرد خواهد شد.

اگر دوست دارید در باره مهاجرت به کانادا به عنوان راننده کامیون اطلاعات بیشتری کسب کنید به صفحه راننده کامیون در کانادا مراجعه کنید.

نویسنده مطلب: مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.