کدام کشور برای مهاجرت مناسب است؟

سوالی که در ذهن خیلی از ما وجود داره اینه که کدام کشور برای مهاجرت مناسب تره؟

برای پاسخ به این سوال باید بگم کشور های پیشرفته زیادی در سراسر جهان وجود داره مثل آمریکا، اتریش، مجارستان، ایتالیا، استرالیا، فرانسه، کانادا و… . اما ما از کجا باید تشخیص بدیم که کدوم کشور مناسب وضعیت ماست، با اخلاقیات و روحیات ما سازگاره و می تونیم در اونجا راحت و بدون دغدغه زندگی کنیم.

برای اینکه بتونیم این موضوع رو تشخیص بدیم باید فاکتور هایی رو در نظر بگیریم. این فاکتور ها رو در کشور هایی که دوست داریم بش مهاجرت کنیم با هم مقایسه کنیم و بهترین کشور رو برای مهاجرت انتخاب کنیم.

فاکتور هایی که برای اکثر ما مهم و ضروری هستن عبارت است از:

1- رفاه

2-حقوق و دست مزد

3-وجود کار مناسب

4-امنیت

5- آرامش

6-مدرن بودن

7- پیشرفته در تمامی زمینه ها

8- ثبات سیاستی

9- فرهنگ خوب

10- اقتصاد رو به رشد و با ثبات

11- رضایت از زندگی

اولویت بندی این فاکتور ها رو میزارم به عهده خودتون؛ چون این فاکتور ها برای افراد اولیت متفاوتی داره. حالا باید این فاکتور ها رو در کشور هایی که دوست داریم به اون ها مهاجرت کنیم مقایسه کنیم.

خصوصیات کشور آمریکا

ایالات متحده یا آمریکا یک جمهوری فدرال متشکل از ۵۰ ایالت، یک منطقه فدرال، پنج سرزمین خودمختار و مجموعه‌ای از جزایر پراکنده است که به صورت مجموع دارای مساحتی معادل ۹/۸ میلیون کیلومتر مربع و جمعیتی برابر ۳۲۵ میلیون نفر است.

 آمریکا چهارمین کشور دنیا از لحاظ وسعت و سومین کشور دنیا از لحاظ جمعیت است. پایتخت آمریکا واشینگتن، دی. سی و پرجمعیت‌ترین شهر آن نیویورک است. چهل و هشت ایالت آمریکا و منطقه فدرال پایتخت در سرزمین اصلی ایالات متحده آمریکا واقع در آمریکای شمالی بین کانادا و مکزیک قرار دارند.

ایالات متحده از اعضاء بنیانگذار سازمان ملل متحد، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، سازمان کشور‌های آمریکایی (OAS) و تعدادی دیگر از سازمان‌های بین‌المللی است. ایالات متحده کشوری فوق پیشرفته بر پایه تولید ناخالص داخلی و دومین کشور دنیا بر پایه تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) تقریباً یک‌چهارم تولید ناخالص داخلی کل کشور‌های جهان است.

قتصاد ایالات متحده یک اقتصاد فرا صنعتی و عظیم است که در فعالیت‌های خدماتی به شکلی عالی عمل کرده و در زمینه اقتصاد دانش بنیان جزء سرآمد‌های دنیا محسوب می‌شود. از لحاظ تولید ایالات متحده دارنده رتبه دوم در جهان است. ایالات متحده اولین کشور واردکننده و دومین کشور صادرکننده جهان است. با وجود اینکه جمعیت آمریکا فقط ٪۴٫۳ جمعیت جهان است، این کشور مالک ٪۳۳٫۴ ثروت جهانی در بین کشور‌های دنیاست.

ایالات متحده دارای بیشترین سهم ثروت جهانی در بین کشور‌های دنیاست. آمریکا از لحاظ چندین شاخص اجتماعی-اقتصادی مثل دستمزد متوسط، شاخص توسعه انسانی سرانه تولید ناخالص داخلی و سوددهی سرانه جزء رتبه‌های بالا در میان کشور‌های جهان به‌شمار می‌رود. ایالات متحده دارنده قدرتمندترین نیروی مسلح جهان است. بودجه و هزینه‌کرد نظامی آمریکا، معادل یک سوم کل بودجه نظامی دنیا می‌باشد. ایالات متحده یک قدرت پیشرو و راهبر در زمینه سیاست، فرهنگ و دانش در جهان به‌شمار می‌رود.

آمریکا اقتصاد کاپتالیستی از نوع سرمایه‌داری انحصاری دارد. ویژگی بارز اقتصاد ایالات متحدهٔ آمریکا عبارت است از تسلط انحصار‌ها در رشته‌های مختلف، که بر مبنای منابع طبیعی فراوان، زیربنای توسعه‌یافته، تولید انبوه، و مصرف زیاد استوار است. تولید ناخالص داخلی ایالات متحدهٔ آمریکا با بیش از ۱۹ تریلیون (۱۹٫۰۰۰ میلیارد) دلاریعنی حدود ۲۰٪ تولید ناخالص جهان، نخستین اقتصاد بزرگ جهان است.

خصوصیات کشور آلمان

کشور آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان، کشوری است واقع در قاره اروپا. آلمان با جمعیت بالغ بر ۸۳ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور اروپا می باشد.  فاصله ایران تا آلمان، از شهر تهران تا شهر برلین برابر با ۳۵۲۳٫۶ کیلومتر و طول پرواز از تهران تا برلین حدود چهار ساعت و نیم است. زبان رسمی کشور آلمانی و پایتخت آن برلین میباشد همچنین نوع حکومت در آلمان جمهوری فدرال است.

آلمان با نیروی کار مجرب در بازار اقتصادی و اجتماعی خود، سرمایه عظیم، سطح پایین فساد اجتماعی و اقتصادی و همچنین سطح بالای نوآوری، در جهان اقتصاد و صنعت یکه تازی می کند. آلمان بزرگ‌ ترین اقتصاد ملی اروپا است و هم چنین جزء چهار تولیدکننده بزرگ در سال ۲۰۱۶ در دنیا شناخته شده است.

کشور آلمان در اتحادیه اروپا تعیین کننده قانون می باشد و جالب است بدانید آلمان مدافع سیاسی و اقتصادی کل اتحادیه اروپا می باشد. آلمان از اول ژانویه سال ۲۰۰۲ یورو را به عنوان واحد پول مشترک در تمام اروپا انتخاب نمود. از بین ۵۰۰ شرکت بزرگ دنیا (از لحاظ سرمایه) ۳۷ شرکت در آلمان هستند. ده شرکت برتر به ترتیب دایملر، فولکس واگن، آلیانتس (سودده‌ ترین)، زیمنس، دویچه بانک، ا.آن، دویچه پست، دویچه تلکوم، مترو و BASF هستند. از برندهای معروف آلمان می‌توان به BMW، مرسدس بنز، آدیداس، پورشه، نیوآ و فولکس واگن اشاره کرد.

خصوصیات کشور ترکیه

جمعیت کشور ترکیه حدود ۷۷ میلیون نفر ( برآورد ۲۰۱۵ ) میبرا داراست که حدوداً ۷۵ تا ۸۵ درصد مردم سنی و ۱۵ تا ۲۵ درصد هم علوی به خود اختصاص داده است، حکومت ترکیه لائیک است ولی بسیاری از مردم به دین اسلام گرایش و متعهد هستند و عید فطر و عید قربان در این کشور جزء تعطیلات رسمی می باشد و همچنین در ترکیه حدود ۷۰٪ -۷۵ ٪ درصد مردم ترک ، ۱۸٪ درصد کرد و ۷٪-۱۲٪  نیز، مابقی باشندگان قومی ترکیه را تشکیل می‌ دهند .

اقتصاد کشور ترکیه بر پایه‌ی چند فعالیت مهم و حیاتی استوار است. صنعت کشاورزی از یک سو و صنعت توریسم و گردشگری از سوی دیگر، دو محور اصلی هستند که ارزش و اقتدار اقتصاد ترکیه را تحت کنترل دارند. صنعت و دانشگاه در این کشور، ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و به همین دلیل است که بخش عظیمی از صنایع آن پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند از طرفی مزایای این ارتباط قوی برای دانشجویانی که مشغول به تحصیل در ترکیه هستند چشم انداز روشن شغلی بعد از فارغ التحصیلی می باشد. بر اساس آخرین آماری که در سال 2005 از رشد اقتصادی این کشور ثبت شده است، نرخ رشد با عددی معادل 8% همراه بوده است. واحد پول کشور ترکیه، لیره ترکیه است که بر اساس ارز جهانی، دلار آمریکا تعیین می‌گردد.

به دلیل تحریم‌ها و مسائل سیاسی که میان آمریکا، ترکیه و ایران در سال‌های اخیر رخ داده است، قیمت ارز ترکیه دچار تحولات زیادی گشته و به این ترتیب، اقتصاد را نیز تحت تأثیر قرار داده است. یک دلار آمریکا برابر با 8/4 لیره ترکیه محاسبه می‌شود. با گسترش توریسم و گردشگری در تمام شهرهای ترکیه، صنعت بانکداری، هتلداری و حمل و نقل مهم‌ترین نقش را در ارتقای اقتصاد ترکیه ایفا می‌کنند. به همین دلیل کنترل ارز این کشور، آسان‌تر بوده و به عنوان یک راه ارتباطی میان اروپا و آسیای شرقی قلمداد می‌شود.

خصوصیات کشور استرالیا

استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیاست.  پایتخت استرالیا شهر کنبراست. کنبرا شهری است که مجلس کشور در آنجا قرار دارد. بومیان استرالیایی پنجاه‌هزار سال قبل از این که بریتانیایی‌ها به استرالیا دست یابند در آنجا زندگی می کردند. زبان و نوع زندگی خاص خود را داشتند. امروزه می توانید بومیان قدیم را در نواحی مختلف  استرالیا بیابید. آنها هنوز هم ساکن دره‌ها و کرانه رود‌ها هستند. استرالیا برای اولین بار در سال ۱۹۰۱ از کشور بریتانیا جدا شد و به صورت مستقل ادامه داد.

این کشور که در نیمکره جنوبی واقع شده است پانزدهین اقتصاد بزرگ جهان است. و پنجمین مردم ثروتمند جهان را در خود جای داده است. اگرچه این کشور منابع معدنی بسیاری است و حتی منابع انرژی نظیر نفت و گاز هم در اختیار دارد، با این حال اقتصاد این کشور مبتنی بر کشاورزی و تجارت است.
این کشور یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات دامی نظیر گوشت، پشم، پوست و سایر فرآورده های دامی است، همچنین صادرات انواع محصولات کشاورزی نظیر میوه جات هم نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارد.

خصوصیات کشور فرانسه

فرانسه یکی از بهترین کشور های اروپایی می باشد و سالانه گردشگران بسیاری از کشور های مختلف از جمله ایران به کشور فرانسه سفر می کنند از این رو قصد داریم در این مقاله همه چیز درباره فرانسه را  بیان کنیم پس در ادامه با لحظه آخر همراه باشید تا همه چیز درباره فرانسه را بدانید.

فرانسه کشوری بسیار زیبایی می باشد که در جنوب غربی اروپا قرار گرفته است، می توان گفت که فرانسه با دارا بودن مساحتی غالب بر 643 کیلومتر مربع، بزرگ ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ قاره اروپا محسوب می شود. لازم به ذکر است که فرانسه در همسایگی کشورهای مهمی همچون المان، سوئیس، ایتالیا، بلژیک و غیره واقع شده است.  کشور فرانسه با توجه به وسعت و موقعیت مکانی ای که دارد، دارای متنوع ترین وضعیت آب و هوایی می باشد و گردشگران می توانند انواع دشت ها، کوهستان ها، سواحل و رشته کوه های مرتفع را مشاهده کنند. خوب است بدانید که تنها سه کشور وجود دارد که از سواحل آن ها به دریای اطلس و برخی دیگر نیز به دریای مدیترانه راه دارند، یکی از این سه کشور فرانسه است و این  امر نشان دهنده وسعت زیاد این کشور می باشد. فرانسه بالغ بر 69 میلیون نفر جمعیت دارد و دومین کشور پر جمعیت اتحادیه اروپا می باشد. خوب است بدانید که مردم این کشور اغلب به زبان فرانسوی که زبان رسمی جمهوری فرانسه می باشد، تکلم می کنند. همچنین لازم به ذکر است که اغلب مردم فرانسه مسیحی کاتولیک می باشد، یعنی حدود 88 درصد کل جمعیت و بقیه مردم (حدود 12 درصد) را نیز مسلمان و مسیحیان پروتستان تشکیل می دهد. البته باید بدانید که حدودا 1 درصد از قوم یهود نیز در این کشور زندگی می کنند. نکته جالب در رابطه با مردم این کشور این است که تمامی آن ها با وجود تفاوت در نژاد و دین به یکدیگر احترام می گذارند.

واحد پول فرانسه یورو است. دست کم در 300 سال گذشته، فرانسه جزو کشورهای قدرتمند از نظر فرهنگ و اقتصاد بوده است. دولت این کشور در کمپانی‌های مشهور بسیاری سهامدار بوده و یا در صورت لزوم از آنها حمایت می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به کمپانی خودروسازی رنو اشاره کرد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و موسسه‌های بیمه و حتی بانک‌های فرانسه توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند.
شرکت ایرباس که از بزرگ‌ترین سازندگان هواپیما در جهان به شمار می‌رود، متعلق به کشور فرانسه بوده و در زمینه اشتغال زایی و کسب درآمد، دست کمی از شرکت‌های خودروسازی مطرح این کشور ندارد. از جمله مهم‌ترین صنایع فرانسه که در بخش اقتصاد این کشور تأثیر فراوانی دارند می‌توان به صنایع خودرو سازی، هواپیماسازی، نظامی، منسوجات و البسه، لوازم آرایش و عطر، الکترونیک، ماشین آلات، فلزکاری، پتروشیمی و کشتی سازی اشاره کرد.
صنعت توریست نیز همه ساله پول‌های هنگفتی را به این کشور سرازیر می‌کند؛ همه ساله بیش از 7 میلیون گردشگر از برج ایفل دیدن کرده و بیش از 12 میلیون نفر برای بازدید از موزه و کاخ لوور مراجعه می‌کنند. برای مثال می‌توان گفت که شهر پاریس به تنهایی نزدیک به 533 میلیارد یورو از تولید ناخالص ملی را به نام خود ثبت کرده است. دورنمای اقتصاد فرانسه بسیار پویا بوده و نرخ تورم در این کشور چندان زیاد نیست.

شما عزیزان می توانید برای پاسخ به سوالات خود با موسسه معتبر مهاجرتی آوام تماس بگیرید.

نویسنده مطلب: نسیم

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.