بهترین کشور برای مهاجرت مهندس مکانیک کجاست؟

رشته مهندسی مکانیک یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های مهندسی در سراسر دنیا است. بسیاری از فارغ‌التحصیلان یا شاغلینی که دارای مدرک مهندسی مکانیک هستند به دلیل دستیابی به شرایط بهتری اجتماعی و اقتصادی کشورهای پیشرفته اروپا را برای زندگی انتخاب می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی بهترین کشور برای مهاجرت مهندس مکانیک بپردازیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

اروپا، بهشتی برای متخصصان و مهندسان

قاره سبز یکی از بهترین نقاط دنیا برای زندگی است. اگر افراد در یک رشته خاص مثل مهندسی مکانیک تخصص نیز داشته باشند، می‌توانند از امکانات بیشتری بهره‌مند شوند. از طرف دیگر دریافت اقامت اروپا برای متخصصان به زمان کمتری نیاز دارد. به همین دلیل اروپا بهشت بی‌چون‌وچرای متخصصان و مهندسان است. در ادامه ۵ تا از بهترین کشورهای برای مهاجرت مهندس مکانیک را بررسی می‌کنیم.

۱- آلمان، سرزمین نظم و پیشرفت در انتظار مهندسان مکانیک

در بین کشورهای اروپایی هیچ کشوری به‌اندازه آلمان در صنعت پیشرفته نیست. وجود کارخانه‌های متعدد خودروسازی و صنایع وابسته آلمان را به یکی از ایدئال‌ترین کشورها برای مهاجرت مهندسان مکانیک تبدیل کرده است. از طرف دیگر دولت آلمان در سال‌های اخیر امکان ورود متخصصان را با ویزای اقامت اروپا از طریق کار فراهم کرده است. این مسئله نیز باعث شده که مهندسان مکانیک مجرب بتوانند به‌محض ورود مشغول به کار شوند. از طرف دیگر تجربه کاری در صنایع و فرهنگ آلمانی، فرصت‌های بی‌شماری را برای کسب تجربه کاری در سایر نقاط دنیا در اختیار مهندسان مکانیک قرار می‌دهد.

۲- ایتالیا، کشوری با آرزوهای بزرگ

ایتالیا یکی دیگر از کشورهای ایدئال برای مهاجرت مهندسان مکانیک به شمار می‌آید. این کشور توسعه‌یافته نیز از نظر اقتصادی و اجتماعی می‌تواند زندگی ایده آلی برای مهندسان مکانیک فراهم کند. از طرف دیگر ایتالیا در کنار اسپانیا امکان دریافت اقامت خود را از راه‌های مختلفی مثل ویزای کاری و تمکن مالی اسپانیا فراهم کرده‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت ایتالیا را باید هزینه‌های پایین زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی دانست.

۳- فرانسه، بالاترین درآمد مهندسان مکانیک در اروپا

فرانسه، این کشور رمانتیک هم می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌ها برای فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی مکانیک باشد. فرانسه در کنار آلمان بالاترین دستمزد را به مهندسان مکانیک می‌دهد. دستمزد یک مهندس مکانیک در فرانسه نزدیک به ۴۱ هزار یورو به‌صورت سالانه است. البته قبلاً در مقاله بهترین کشور برای مهاجرت دندان پزشکان گفته بودیم که فرانسه برای مشاغل تخصصی احترام زیادی قائل است و به پزشکان نیز دستمزد بالایی می‌دهد. همه این موارد در کنار هم فرانسه را به یک گزینه ایده آل برای مهندسان مکانیک تبدیل کرده است.

۴- انگلستان، کشور لاکچری مهندسان مکانیک

انگلستان همیشه به آب‌وهوای بارانی‌اش شهرت دارد. این کشور گران‌قیمت اروپا امکانات و تجهیزات رفاهی زیادی را در اختیار مهندسان مکانیک قرار داده است. اگرچه دریافت اقامت کاری انگلستان نسبت به بقیه کشورهای اروپایی دشوارتر است اما در صورت دریافت اقامت می‌تواند به‌عنوان یکی از ایده آل ترین گزینه‌ها برای زندگی باشد.

۵- نروژ، کشور سردسیر اروپایی برای مهندسان مکانیک

در بین کشورهای شمال اروپا نیز نروژ یکی از بهترین کشورها برای دریافت اقامت کاری مهندسان مکانیک به شمار می‌رود. این کشور مرفه و زیبا را نیز می‌توان یکی دیگر گزینه‌های مهندسان مکانیک به‌حساب آورد. کشوری که با درآمد بالا و جایگاه اجتماعی مناسب می‌تواند یک گزینه ایده آل برای کسانی باشد که به دنبال تجربه شرایط زندگی بهتری هستند.

هزینه‌های زندگی در اروپا چقدر است؟

هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف اروپایی متفاوت است. اما به‌طورمعمول کشورهای شرق اروپایی هزینه کمتری دارند. در بین کشورهایی که در این مقاله معرفی کردیم، انگلیس و فرانسه جزء گران‌ترین کشورها و کشوری مثل ایتالیا در رده کشورهای مناسب به شمار می‌رود. توجه به هزینه زندگی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای برای انتخاب کشور مقصد است.

بهترین راه مهاجرت برای مهندسان مکانیک چیست؟

معمولاً مهندسان و فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی مکانیک از دو راه ادامه تحصیل یا ویزای کاری به اروپا مهاجرت می‌کنند. به‌طورقطع نمی‌توان یک‌راه را برای همه افراد پیشنهاد کرد. از مزیت‌های ویزای تحصیلی می‌توان به امکان تبدیل آن به ویزای کاری اشاره کرد. همچنین می‌توان متقاضی با داشتن ویزای کاری می‌تواند بلافاصله پس از ورود به خاک اروپا، شروع به کار کند. به عبارت بهتر هر کس بایستی با توجه به شرایط خود بهترین راه مهاجرت را پیدا کند.

مهاجرت به اروپا با موسسه حقوقی سایرس

در این مقاله به بررسی بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان مکانیک پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر با چم‌وخم مهاجرت و قوانین دریافت ویزای اروپا آشنا نیستید با موسسه حقوقی سایرس تماس حاصل کنید. ما در طول ۱۵ سال فعالیت حرفه‌ای خود افتخار داشته‌ایم که امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه‌گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار فراهم کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱-۲۵۷۴۱ تماس حاصل کنید.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.