بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معماری کجاست؟

مهندسی معماری یکی از جذاب ترین رشته های دنیا است. رشته ای که بیشتر از اینکه به ریاضی نزدیک باشد، در زمره رشته های هنری قرار می گیرد. در حقیقت معماری را می توان تلاقی ریاضی و هنر دانست. اروپا مهد اصلی پرورش معماران به شمار می رود و بسیاری از مهندسان معماری قصد تحصیل در اروپا را دارند. در این مقاله به بررسی بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معماری می پردازیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

چرا معماران اروپا را برای ادامه کار و تحصیل انتخاب می کنند؟

اروپا از قرن ها قبل سابقه درخشانی در معماری داشته است. از طرف دیگر دانشکده های معماری اروپا از بهترین اساتید و شیوه های آموزشی استفاده می کنند. همچنین درآمد مهندسان معماری در اروپا نسبتا بالاست. همه این مسائل دست به دست هم داده که مهاجرت و اخذ اقامت اروپا در بین مهندسان معماری طرفداران زیادی داشته باشد.

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معماری، تمام چیزهایی که باید بدانید

تجربه موسسه حقوقی سایرس در طول فعالیت حرفه ای خود نشان می دهد که هیچ وقت بهترین وجود نداد. بلکه افراد بایستی بر اساس تجارب خود و توانمندی هایی حرفه ای اقدام به مهاجرت و دریافت اقامت کنند. به همین دلیل در ادامه مقاله بر اساس فاکتورهایی مثل محبوبیت و شهرت، بهترین کشورها برای مهندسان معماری را معرفی می کنیم:

۱- اسپانیا، مهد هنر و معماری در اروپا

اسپانیا یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپایی است. کشوری که به دلیل برخورداری از دانشکده های معماری بی نظیر به یک گزینه اصلی دانشجویان رشته معماری تبدیل شده است. وضعیت کاری رشته معماری در اسپانیا مناسب است و درآمد بالای معماران بسیاری را به تحصیل در این کشور علاقه مند کرده است. از طرف دیگر اسپانیا در سال های اخیر با استفاده از روش های مختلفی مثل اقامت تمکن مالی اروپا و ویزای کاری، تمایلش را به جذب نیروهای مستعد خارجی نشان داده است.

۲- فرانسه، کشور جذاب برای معماران

فرانسه یکی از کشورهای صاحب سبک در معماری است. از طرف دیگر این کشور به دلیل داشتن دانشکده های بی نظیر در رشته های هنر و معماری به یکی از گزینه های اصلی علاقه مندان به رشته معماری تبدیل شده است. همچنین وضعیت اجتماعی و اقتصادی مهندسان معماری در فرانسه مطلوب ارزیابی می شود. فرانسه نیز مانند اسپانیا با امکان دریافت اقامت از طریق تمکن مالی فرانسه، ویزای کاری و دانشجویی دست علاقه مندان به معماری را در مهاجرت به پاریس باز گذاشته است.

۳- ایتالیا، سرزمین شکوه و افتخار

بناهای تاریخی ایتالیا همیشه زبانزد مردم در سراسر دنیا بوده است. کشور ایتالیا به دلیل همین سابقه کهن و برخورداری از دانشگاه های به روز معماری در دنیا، یک گزینه ایده آل برای مهاجرت مهندسان معماری به شمار می آید. ایتالیا در سال های اخیر پذیرای تعداد زیادی علاقه مند به رشته معماری بوده و به نوعی قطب معماری اروپا به حساب می آید.

۴- انگلستان، کشوری مناسب برای معماران

انگلیس یکی دیگر از کشورهای مناسب برای مهاجرت معماران به شمار می آید. درآمد متوسط مهندسان معماری در انگلیس نزدیک به ۶۰ هزار دلار در سال است. عددی که به نسبت سایر شغل های این کشور بسیار بالا است و وعده یک زندگی مناسب را در اروپا می دهد.

بهترین راه برای مهاجرت مهندسان معماری چیست؟

تا اینجا چند مورد از بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسان معماری را بررسی کردیم. البته در کنار این کشورها می توان زندگی در یونان، اتریش یا اسپانیا را نیز برای مهندسان معماری جذاب ارزیابی کرد. اما در پاسخ به سوال چگونه می توان به این کشور ها مهاجرت کرد؟ باید از دو راه عمده مهاجرت صحبت کنیم. یکی از رایج ترین راه های مهاجرت، ویزای تحصیلی رشته معماری است. در این شیوه افراد با اخذ ویزای تحصیلی به اروپا مهاجرت می کنند و پس از اتمام تحصیل می توانند وارد بازار کار شوند.

از دیگر روش های مهاجرت به اروپا می توان به ویزای کاری اشاره کرد. در این شیوه با دریافت یک پیشنهاد شغلی می توان به اروپا مهاجرت کرد. البته روش دریافت ویزای شغلی نسبت به ویزای تحصیلی پیچیدگی های بیشتری دارد.

در انتخاب بهترین کشور برای معماری، هوشیار باشید

در این مقاله به بررسی ۴ تا از بهترین کشورهای برای مهاجرت مهندسان معماری پرداختیم. همان طور که در ابتدای بحث اشاره کردیم نمی توان صرفا یک کشور را به عنوان بهترین کشور معماری دنیا در نظر گرفت. در حقیقت در هنگام مهاجرت، باید مسائل مختلفی را در نظر بگیریم. در این میان استفاده از نظرات افراد متخصص می تواند راه رسیدن به ویزای اروپا را هموار کند.

سایرس در طول سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خود امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه‌گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار فراهم کرده‌ است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱-۲۵۷۴۱ تماس حاصل کنید.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.