بهترین شهرهای کانادا را بشناسید | برای کار و برای زندگی

بهترین شهرهای کانادا را بشناسید!
بهترین شهرهای کانادا را بشناسید!

در سال‌های نه‌چندان دور مردم حتی از تغییر محله خود در یک شهر ترس و واهمه داشتند، اما حالا چمدان می‌بندد و به کشوری در آن سر دنیا مهاجرت می‌کنند! آمار مهاجرت ایرانیان نشان می‌دهد که کانادا یکی از مقاصد اصلی آنها برای مهاجرت است. مهاجران باید آشنایی با بهترین شهرهای کانادا برای کار و زندگی را قبل از واردشدن به مسیر مهاجرت انجام دهند.

شهری که در آن زندگی می‌کنید تا حد زیادی موقعیت شغلی و رفاه زندگی شما را تعیین می‌کند. این راهنما به شما کمک می‌کند تا شهری مناسب با شرایط و روحیات خود انتخاب کنید. اگر شما هم به دنبال بهترین شهرهای کانادا برای کار و برای هستید، این مقاله پاسخ سؤال‌های شما را می‌دهد.

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت

کانادا یکی از بهترین کشور‌هایی است که می‌توان برای کار و زندگی انتخاب کرد. همه می‌دانیم که کشور سوئیس تا چه اندازه توانسته از لحاظ خدمات شهروندی و آسایش زندگی خودش را از دیگر کشور‌های جهان جدا کند، اما کانادا نیز دست کمی از سوئیس ندارد. کانادا از نظر امکانات رفاهی، امنیت زندگی و آرامش زندگی خانوادگی، دومین جایگاه را در میان کشور‌های دیگر دارد.

۱ ـ کلگری (Calgary)

کلگری آلبرتا یکی از بهترین شهرهای کانادا برای کار و زندگی است. طبق یک رتبه‌بندی این شهر را در دسته بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار داده‌اند! فستیوال‌ها و برنامه‌های سالانه کلگری شهرت جهانی دارد و علاقه‌مندان در سراسر جهان برای این رویداد سالانه دور هم جمع می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد که تا چه اندازه کلگری جایگاه مهمی از نظر فرهنگی در بین کانادایی‌ها دارد.

برخی از مزایای زندگی در کلگری عبارتند از:

۱ ـ تمیزترین شهر جهان

کلگری کانادا یکی از زیبا‌ترین شهر‌های آمریکا شمالی است. آلودگی پایین هوا، سیستم آب آشامیدنی پیشرفته و تأسیسات حرفه‌ای در زمینه فاضلاب شهر باعث شده که این شهر در چندین دوره در جایگاه تمیزترین شهر جهان برای زندگی قرار بگیرد. تنفس در هوای پاک و دور بودن از آلودگی‌های معمول شهر‌های شلوغ آرزوی هرکسی است. زندگی در کلگری کاناد این فرصت را به شما می‌دهد تا در شهری تمیز و به‌دوراز آلودگی زندگی کنید.

۲ ـ مالیات پایین

پرداخت مالیات به‌ازای دریافت خدمات یا خرید اجناس یکی از موضوعات جدیدی است که مهاجران ایرانی را غافلگیر می‌کند. شما باید همیشه چند درصد مالیات برای هر چیزی بپردازید. به همین دلیل مالیات پایین زندگی در کلگری می‌تواند یکی از مزیت‌های بسیار مهم برای شما باشد. مالیات کلگری ۵ درصد است و در مقایسه با دیگر شهر‌هایی که مالیات ۱۵ درصدی را تجربه می‌کنند، مالیات کمی است. شما در این شرایط فرصت این را دارید که کمی پس‌انداز کنید و زندگی بهتری برای خودتان بسازید. علاوه بر این، هزینه زندگی در کلگری نیز پایین‌تر می‌شود.

۳ ـ سیستم حمل‌ونقل عمومی پیشرفته

کلگری شبکه گسترده‌ای از قطار‌ها و اتوبوس‌ها را برای حمل‌ونقل شهری دارد. شهروندان کلگری مشکلی برای رفت‌وآمد به سر کار یا مکان‌های دیگر را ندارند. شما بهتر می‌دانید که وجود ترافیک و حمل‌ونقل ضعیف شهری تا چه اندازه می‌تواند کیفیت زندگی و مدیریت زمان را تحت‌تأثیر قرار دهد، اما این مشکل با زندگی در کلگری حل می‌شود.

همین مزیت‌ها باعث شده که کلگری در میان بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان قرار بگیرد.

۲ ـ ونکوور (Vancouver)

ونکوور برای ایرانیان نامی شناخته شده است. سالانه افراد زیادی به این شهر مهاجرت می‌کنند و شما در ونکوور به جامعه‌ای از ایرانیان مهاجر دسترسی دارید. به همین دلیل ونکوور یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان است. این شهر زیبا مکان‌های دیدنی زیادی دارد و زندگی در آن با تجربیات متفاوت زیادی همراه است. شما چه بخواهید تعطیلات خود را در طبیعت آرام دور از شهر سپری کنید، چه بخواهید از مراکز تفریحی لذت ببرید یا چه علاقه‌مند به تفریحات آبی باشید، زندگی‌کردن در ونکوور همه این انتخاب‌ها را به شما می‌دهد. مدارس و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی هم در این شهر زیاد هستند و شما نگرانی درباره تحصیلات فرزندان خود نخواهید داشت!

برخی از مزایای زندگی در ونکوور عبارت‌اند از:

۱ ـ نرخ پایین بیکاری

فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای ساکنان و مهاجران ونکوور فراهم است. نرخ پایین بیکاری در مقایسه با دیگر شهر‌های کانادا همین موضوع را ثابت می‌کند. شما با مهاجرت به این شهر مشکلی برای پیداکردن کار نخواهید داشت، اما بهتر است به‌عنوان نیروی متخصص مهاجرت کنید. در غیر این صورت، شانس کمتری در پیداکردن شغل در رقابت با دیگر مهاجران خواهید داشت.

۲ ـ فرهنگ‌های متنوع

کانادا فرصت‌های خوبی را برای مهاجران فراهم می‌کند. همین موضوع باعث شده که فرهنگ‌های مختلفی از تمام نقاط جهان در این کشور گرد هم بیایند. تنوع فرهنگی در ونکوور هم دیده می‌شود. زندگی‌کردن در این شهر به شما این امکان را می‌دهد تا با مردمی از شهر‌ها و کشور‌های مختلف دنیا ارتباط بگیرید.

۳ ـ سیستم آموزش عالی

وونکور بودجه زیادی را برای دانشگاه‌ها و مدارس دولتی خود قرار می‌دهد. همین موضوع باعث شده که بهترین دانشگاه‌ها و مدارس ابتدایی را داشته باشد. سیستم آموزش عالی برای افرادی که فرزند دارند یا می‌خواهند به ادامه تحصیل فکر کنند، بسیار اهمیت دارد. شما با زندگی‌کردن در این شهر از بهترین خدمات آموزشی بهره خواهید برد.

۴ ـ دردسترس‌بودن غذای خوب

شاید این مزیت برای انتخاب یک شهر کمی عجیب برسد، اما وجود رستوران‌ها و غذافروشی‌های متنوع تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی شما داد. مهاجرت به شهر‌هایی که فرهنگ غذایی بسیار متفاوتی دارند کار آسانی نیست. شما به‌سختی می‌توانید غذایی مطابق ذائقه و سلیقه خود انتخاب کنید. علاوه بر این، آب‌وهوای ونکوور این امکان را به شما می‌دهد تا هروقت سال به خرید انواع سبزیجات و میوه‌های تازه دسترسی داشته باشید.

در کنار تمام این مزیت‌ها، ونکوور بسیار به آمریکا نزدیک است و شما با کمتر از دو ساعت رانندگی به شهر سیاتل آمریکا خواهید رسید. زندگی‌کردن در ونکوور فاصله کانادا تا آمریکا را برایتان کم می‌کند و شما هروقت که بخواهید امکان سفر‌های کاری و تفریحی را بین این دو کشور دارید.

۳ ـ تورنتو (Toronto)

تورنتو را بشناسیم
تورنتو را بشناسیم

قصد سفر به تورنتو دارید؟ شهری شلوغ و زنده در آمریکای شمالی که محبوب‌ترین مقصد مهاجران به کانادا است. توسعه اقتصادی، خدمات شهری و فرصت‌های شغلی از دلایل مهمی است که سالانه افراد زیادی از سراسر جهان به این شهر مهاجرت می‌کنند. شما هم می‌توانید به این شهر سفر کنید و تنها لازم است که بلیط تهران تورنتو را رزرو کنید. در کنار این موضوع که تورنتو بهترین شهر کانادا برای کار است، این شهر جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی زیادی دارد. شما حتی اگر به طور دائم نیز در این شهر زندگی کنید، امکان این را دارید تا مانند توریست از زندگی‌کردن در تورنتو لذت ببرید.

برخی از مزایای زندگی در تورنتو عبارت‌اند از:

۱ ـ بزرگ‌ترین شهر کانادا

شما امکاناتی که زندگی‌کردن در تهران به شما می‌دهد را با زندگی‌کردن در یک شهر کوچک مقایسه کنید. همین مقایسه کردن نشان می‌دهد که تا چه اندازه وسعت و جمعیت یک شهر می‌تواند فرصت‌های متفاوتی را پیش روی شما بگذارد. تنوعات فرهنگی، تفریحات متنوع و فرصت‌های متفاوت شغلی تنها تعداد محدودی از این مزایا هستند.

۲ ـ فرصت‌های شغلی و تجارت‌های بین‌المللی

اقتصاد قوی و حضور شرکت‌های چندملیتی در تورنتو باعث شده که این شهر انتخاب عالی برای کارآفرینان باشد. به همین دلیل تورنتو به مرکز مهمی برای تجارت و امور مالی تبدیل شده است و فرصت‌های شغلی زیادی در این شهر وجود دارد.

۳ ـ شهری امن برای زندگی

اقتصاد قوی تورنتو باعث شده که آمار جرم و جنایت در این شهر نیز پایین باشد. امنیت اقتصادی در کنار امنیت شهری که شهروندان تورنتو تجربه می‌کنند، دلیل مهمی برای انتخاب این شهر به‌عنوان بهترین شهر کانادا برای کار است.

۴ ـ مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری متنوع

باله، اپرا، تئاتر‌های موزیکال و برنامه‌های متنوع زیادی در تورنتو برگزار می‌شوند. علاوه بر این، نمی‌توان از طبیعت زیبای تورنتو گذشت. جنگل‌ها و طبیعت‌های بکر اطراف این شهر همیشه فرصتی را به شما می‌دهند تا از فضای شلوغ شهری تورنتو فاصله بگیرید و طبیعت‌گردی بروید.

تورنتو یکی از گران‌ترین شهر‌های جهان است، اما همچنان در فهرست بهترین شهرهای کانادا برای کار و برای زندگی قرار می‌گیرد. اوتاوا و کبک سیتی نیز از دیگر شهر‌هایی هستند که می‌توانند در این فهرست قرار بگیرند.

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

تغییر شرایط زندگی، دوری از خانواده، ایجاد روابط در کشور جدید، هزینه‌های مهاجرت و … از مسائل متداولی هستند که بیشتر مهاجران با آن سروکار دارند. به همین دلیل شما باید به شهری مهاجرت کنید که تاحدامکان دغدغه‌های کمتری برای پیدا‌کردن شغل و کیفیت زندگی داشته باشید. خوشبختانه جامعه ایرانیان در تمام قسمت‌های کانادا پراکنده هستند و شما در بعضی از شهر‌های این کشور اصلاً احساس غریبی نمی‌کنید. بهترین شهر‌های کانادا برای ایرانیان را می‌توانید از قسمت بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت انتخاب کنید، اما تورنتو و ونکوور در دسته بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان قرار می‌گیرند.

جمع بندی

کانادای کشوری ثروتمند، بزرگ و توسعه‌یافته است که سالانه مهاجران زیادی را از کشور‌های مختلف می‌پذیرد. به‌طورکلی شرایط کار و زندگی در بیشتر شهر‌های این کشور خوب است، اما بعضی از شهر‌های نسبت به بعضی دیگر برتری دارند. همانطور که می‌دانید کانادا کشوری بسیار سرد است و گاهی همین سردی هوا می‌تواند کیفیت زندگی در یک شهر را تا حد زیادی تحت‌تأثیر قرار دهد. شما باید شرایط خود را بسنجید و در میان بهترین شهرهای کانادا برای کار و زندگی شهری که به روحیات شما نزدیک‌تر است را انتخاب کنید.

نویسنده مطلب: سفرگرد

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.