بهترین کشورها برای مهاجرت دیجیتال مارکترها کدام اند ؟

مهاجرت
مهاجرت

اقتصاد ایران در ده سال اخیر افت بسیار شدیدی داشت ، بسیاری از کسب و کارها از رونق افتادند و به تبعات آن مشکلات اقتصادی ، اجنماعی و حتی روانی بسیار زیادی برای مردم جامعه الخصوص جوانان ایجاد شد.افزایش قیمت ها ، بی ارزش شدن پول ملی، بیکاری و عوامل اقتصادی دیگری دست به دست هم دادند تا بسیاری از استعداد های جوان و پویا به فکر مهاجرت به کشورهای توسعه یافته بیفتند.

این روزها بسیاری از مردم ایران برای زندگی راحت تر و داشتن حداقل شرایط کاری مطلوب تصمیم به مهاجرت میگیرند اما چیزی که قبل از هر اقدامی لازم و ضروری است و باید ان را در نظر بگیریم این است که:

1. ما چه مهارت هایی داریم؟

2. با این مهارت هایی که داریم برای چه کشورهایی اقدام کنیم؟

3. کدام کشورها بیشترین تقاضا و درامد را در حوزه کاری ما دارند؟

دیجیتال مارکتر کیست؟

صنعت دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال گسترش است .ما به کسی میتوانیم بگوییم دیجیتال مارکتر که حداقل در 90% حوزه های دیجیتال مارکتینگ اطلاعات دارد. بازاریابی دیجیتال فقط مربوط به بازاریابی آنلاین نیست؛ این بازاریابی مثل یک رسانه وایرلس است یعنی یک بازاریاب خوب دیجیتالی با بقیه تیم بازاریابی به صورت یکپارچه کار می کند و تمام فعالیت های آنلاین را تکمیل تلاش های آفلاین می کند.

در بسیاری از کشور ها دیجیتال مارکترها غالباً دارای مدرک تحصیلی عالی در بازاریابی یا ارتباطات می باشند اگرچه ممکن است دارای مهارت هایی در فناوری اطلاعات و به طور خاص توسعه و طراحی وب سایت باشند.در ایران برای بازاریاب هایی که به دنبال تخصص در فضای دیجیتال هستند ، اموزشگاه هایی وجود دارند که پس از گذراندن دوره یا دوره هایی گواهی بازاریابی دیجیتال به شما ارائه می دهند. یکی از اموزشگاه های خوبی که در زمینه ی اموزش دیجیتال مارکتینگ از مبتدی تا پیشرفته به خوبی عمل کرده است اکادمی امانج است.

کار گروهی اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ
کار گروهی اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ

از آنجا که چشم انداز دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است ، انتظار می رود بازاریاب های دیجیتال با تمام روندها و فناوریهای جدید دیجیتال همیشه به روز بمانند و همیشه به دنبال این هستند که ببینند چه چیزی می توانند در تجارت ایجاد کنند.

بنابراین شما برای مهاجرت باید به خوبی مهارت ها و دانش های خود را شناسایی کنید تا در مرحله بعد به درستی تصمیم بگیرید که برای گرفتن ویزای چه کشورهایی اقدام کنید.

افزایش استفاده از اینترنت و خدمات انلاین

امروزه در سراسر جهان روش های دستیابی به اطلاعات ، برقرای ارتباطات با یکدیگر و انجام کارهای روزانه به صورت انلاین انجام می شود. بیش از نیمی از جمعیت جهان از اینترنت استفاده میکنند ، بدیهی است که تقاضای دیجیتال مارکترهای ماهر رو به افزایش است. مشتریانی که در ابتدا به صورت افلاین در دسترس بودند اکنون به صورت انلاین یافت میشوند.بنابراین با افزایش خرید انلاین بسیاری از مشاغل که مایل به فروش بیشتر هستند ،به دنبال ارائه خدمات و فروش محصولات خود به صورت انلاین هستند.

با این وجود استفاده از اینترنت در سراسر جهان به طور یکسان نیست. به عنوان مثال طبق امار اینترنت جهانی 95% مردم امریکای شمالی روزانه از اینترنت برای کارهای خود استفاده میکنند ، این در حالی است که فقط 35% از مردم افریقا از اینترنت استفاده میکنند.برای دیجیتال مارکترها و دانشجویان دیجیتال مارکتینگ این تفاوت میزان استفاده از اینترنت و خدمات انلاین روی مهاجرت ان ها تاثیرگذار است.

افزایش استفاده از اینترنت و به دنبال ان افزایش شغل دیجیتال مارکتینگ
افزایش استفاده از اینترنت و به دنبال ان افزایش شغل دیجیتال مارکتینگ

در کل دنیا تقاضا برای بازاریاب های دیجیتال رو به رشد است و متخصصان بازاریابی که می توانند تخصص دیجیتالی ارائه دهند ، بسیار مورد توجه قرار می گیرند.بنابراین خبر خوش ما به شما این است که شما میتوانید به راحتی با بررسی کردن میزان تقاضا و حقوق چند کشور توسعه یافته کشور مورد نظر خود را برای مهاجرت پیدا کنید.

انچه خواهید خواند…

حالا سوالی که در اینجا پیش میاد این است که از کجا میتوانیم بفهمیم که کدام مهارت های دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بیشتری برخوردارند؟ و در کدام کشورها تقاضا و دستمزد بیشتری دارند؟

ما در ادامه این مطلب برای شما لیستی از مهارت هایی که بیشترین تقاضا را دارندو کشورهای توسعه یافته ای که به دیجیتال مارکترها اهمیت زیادی می دهند با مقدار متوسط حقوق ان ها ، گرداورده ایم.

کدام مهارت ها در دیجیتال مارکتینگ بیشترین تقاضا را دارند؟

در کل دنیا تقاضای زیادی برای بازاریاب های ماهر وجود دارد در حالی که عرضه قابل توجهی از افراد در کل کسب و کارها وجود ندارد.بیش از نیمی از کل اگهی های استخدامی مربوط به متخصصان بازاریابی دیجیتال خواهد بود که تولید محتوا و تبلیغات دیجیتالی در راس جست وجوهای حوزه تخصصی هستند.

شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر ، باید علاوه بر درک اصول خاص یک بازاریاب تحلیلی ، دارای مجموعه مهارتهای متنوعی از جمله درک پیشرفته کانال های رسانه و شبکه های آنلاین و همچنین توانایی پیش بینی روندهای آینده باشید.

برای دستیابی به موفقیت در بازاریابی دیجیتال ، داشتن یک ذهن خلاق و منعطف نیز ضروری است.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

مهارت هایی که بیشترین تقاضا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ دارند شامل موارد زیر است :

1. استراتژی و بازاریابی محتوا

با اطلاعات زیادی که در دسترس است ، ایجاد مارک های متفاوت و خاص در بین جمعیت برای برندها دشوار شده است. به دلیل کمبود اطلاعات دیجیتالی ، توانایی ایجاد ، تولید و مدیریت محتوا یک مهارت بازاریابی دیجیتال بسیار مورد توجه برای مشاغل در تمام دنیا است.

محتوا که قادر است بینندگان را به خود جذب کند و آنها را به وب سایت شما جذب کند ، کلید استراتژی موفقیت آمیز در بازاریابی محتوا است. بازاریاب های دیجیتالی با توانایی اصلاح و ایجاد محتوا با نرخ کلیک بالا ، افراد با ارزش بالایی هستند ، زیرا وقتی هزاران وبلاگ ، اینفوگرافی و مقاله جدید روزانه ایجاد می شوند ، این یک اتفاق کوچک نیست.

بازاریابان دیجیتال در سراسر جهان می توانند با فعال بودن در وب سایت شخصی خود و رسانه ها و شبکه های اجتماعی و تحقیق در مورد انواع محتوا که موفق ترین برندهای دیجیتالی در حال تولید هستند ، به تولید محتوا بپردازند. از طریق تشخیص درست پرسونا ، می توانید انواع محتواهایی را ایجاد کنید که “لایک” و “اشتراک” زیادی در شبکه های اجتماعی در صنعت نام تجاری شما ایجاد می کنند ،و به شما این امکان را می دهند که با خلق و ترسیم مطالب ارزشمند ، جلوتر از رقبای خود باشید.

بنابراین شما میتوانید با افزایش مهارت های خود در تولید محتوا و گرفتن مدرک اکادمیک از اموزشگاه های معتبر برای گرفتن ویزا و اقامت بهترین کشورهای جهان اقدام کنید.

2. مدیریت پروژه دیجیتال

مدیریت پروژه دیجیتال اصطلاحی است که به طور فزاینده ای به آن دامن می زنند اما دقیقاً چیست؟

آیا مدیریت پروژه دیجیتال صرفاً یک تخصص مدیریت پروژه است؟

مدیر پروژه دیجیتال دانش بازاریابی را با مدیریت حساب ، استراتژی و مهارتهای اجرایی ترکیب می کند . به ساده ترین معنی ، آنها اطمینان حاصل می کنند که کارها به خوبی و درست در یک دنیای دیجیتال انجام می شود. آنها اطمینان حاصل می کنند که برنامه های عملی دیجیتال طبق برنامه ای که آنها ارائه کرده اند اجرا شود. یک مدیر پروژه دیجیتال غالباً منابع آنلاین یک برند (از جمله وب سایت ، کتابهای الکترونیکی ، فیلم ها ، رسانه های اجتماعی و غیره) و منابع انسانی (طراحان ، کپی نویسان ، بازاریابان ایمیل و غیره) را برای ایجاد کمپین های بازاریابی موثر گردهم می آورد و ایده های بازاریابی دیجیتال خام را به یک برنامه عملی بر اساس هدف (های) استراتژیک شرکت تبدیل می کند.

برخی وظایف عمومی مدیر پروژه دیجیتال شامل موارد زیر است:

  • وظایف پروژه را به صورت اختصاصی تعیین و برنامه ریزی می کند
  • برنامه های جلسات پروژه را مینویسد
  • اعضای تیم پروژه را تعیین وهدایت می کند
  • برنامه ها و بودجه های پروژه را تهیه و نظارت میکند
  • دامنه پروژه را مدیریت میکند
  • به پیشنهادات و نقل قول های مشتریان توجه می کند
  • گزارش های پروژه را تهیه میکند
  • موفقیت پروژه را ارزیابی میکند

بسیاری از کشورها به دنبال مدیر های متخصص برای پروژه های دیجیتالی خود هستند شما با کسب مهارت و تجربه در این زمینه میتوانید به راحتی برای مهاجرت به کشورهای مورد علاقه خود اقدام کنید.

3. تجزیه و تحلیل داده ها

عباراتی مانند “داده” و “تجزیه و تحلیل” اغلب در دیجیتال مارکتینگ مطرح می شوند ، و به دلایل خوبی دیجیتال مارکتر ها با امکان دسترسی به داده های مشتری در طول سفر خود ، توانسته اند از این اطلاعات برای بهینه سازی فروش آنلاین خود و ایجاد فرایندهای ساده استفاده کنند.

بازاریابی دیجیتال همانطور که می دانیم بدون تجزیه و تحلیل داده های مصرف کننده مفید و کارا نخواهد بود. این که یک کسب و کار بخواهد اثربخشی کمپین جدید شبکه های اجتماعی خود را آزمایش کند یا روند فروش خود را بهینه کند ، کارشناسان تحلیلی موظفند به آنها کمک کند تا نظارت خود را افزایش داده و راهکارهای پیشنهادی را برای رشد درآمد خود و ایجاد شغل خود پیش ببرند.

توانایی تجزیه و تحلیل داده ها با ابزارهای مختلف و تبدیل آن به مراحل عملی برای تیم های بازاریابی ، یک مهارت قابل تقاضا و قابل انتقال است که سازمان مدرن بدون آن قادر به زنده ماندن نیست .

بنابراین ما به شما توصیه میکنیم که این فیلد تخصصی را در رزومه کاری خود فراموش نکنید.

4. برندینگ

برندسازی ، به تعبیری یک روش بازاریابی است که در آن یک شرکت نام ، نماد یا طرحی را ایجاد می کند که به راحتی متعلق به آن شرکت است. این به شناسایی یک محصول و تمایز آن از سایر محصولات و خدمات کمک می کند. برندسازی مهم است زیرا نه تنها این امر باعث می شود تا محصولات به یاد ماندنی برای مصرف کنندگان ایجاد شود بلکه به مشتریان شما این امکان را می دهد تا بدانند که از شرکت شما چه انتظاری دارند. این راهی است برای تمایز خود از رقبا و شفاف سازی آنچه را که شما ارائه می دهید و باعث می شود که مشتریان انتخاب بهتری انجام دهند. نام تجاری شما ساخته شده است تا یک نماینده واقعی از کسی باشد که شما به عنوان یک تجارت و چگونگی درک شما می خواهید.

زمینه های بسیاری برای توسعه یک برند وجود دارد از جمله تبلیغات ، خدمات به مشتری ، کالاهای تبلیغاتی ، شهرت و لوگو و …. همه این عناصر با هم کار می کنند تا شما یک برند حرفه ای منحصر به فرد و جالب توجه داشته باشید.

5. تخصص سئو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از فیلدهای جذاب دیجیتال مارکتینگ است. که درست مانند الگوریتم های رسانه ها و شبکه های اجتماعی SEO به طور مداوم در حال تغییرالگوریتم ها است و بسیاری از بازاریابان را ناامید و گیج می کند. با این حال ، با وجود چشم اندازهای زیادی که هنوز در صفحات وب آنها در جستجوی گوگل مشاهده می شود ، مهارت هایSEO هنوز هم از تقاضای بالایی در سراسر جهان برخوردارند.

برای بازاریاب های دیجیتالکه می خواهند از توانایی های خود استفاده کنند ، مهم است بدانند که SEO هنوز یک رشته پر رونق برای تخصص در آن است. برای بسیاری از بازاریابان ، ممکن است عجیب به نظر برسد که محتوای طولانی بالاتر از سایرین باشد ، زیرا اطلاعات در پاراگراف های طولانی به راحتی در دسترس نیست. این فرآیندهای فکری مانند این است که دانشSEO را بسیار با ارزش می سازد.

الگوریتم ها همیشه در حال تغییر و سازگاری با عادات خرید آنلاین هستند ، بنابراین شرکت ها به دنبال دیجیتال مارکترها با مهارت در شیوه های سئو هستند تا صفحات وب خود را در نتایج برتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو نگه دارند.

دستیابی به مهارت های SEO درجه یک دشوار است ، و حتی با تغییر صنعت سخت تر می توان آن را تطبیق داد. با این حال ، اگر بتوانید در هر تغییر الگوریتم به روز باشید و در کنار یک تیم توسعه محتوا کار کنید (یا این کار را خودتان انجام دهید) ، می توانید یک بخش ارزشمند از یک تیم بازاریابی دیجیتال برای سازمانها در سطح جهان باشید.

6. طراحی و توسعه وب سایت

همانطور که میدانید UX مخفف تجربه کاربر است و یک دارایی برای بهینه سازی تجربه مشتری است. بیشتر ما اصطلاح طراحی UX شنیده ایم ، اما بسیاری هنوز هم نمی دانند که چقدر طراحی UX روی عادات خرید و فرآیندهای تصمیم گیری مشتریان تأثیر می گذارد.

اگرچه سایر مهارتهای فنی در زمینه بازاریابی دیجیتال ذکر شده برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی ، حیاتی هستند ، اما متخصصانUX دانش رفتاری را برای شناسایی مشکلات وب سایت ها ، برنامه ها و ابزارهایی که باعث می شود کاربران از روند خرید خارج شوند ، ارائه می دهند.

با استفاده از طراحی ضعیف یا بدون تجربه ، درصورتی که استفاده از آن آسان نباشد یا از نظر بصری خوشایند نباشد ، یک چشم انداز به مدت طولانی در سیستم عامل آنلاین شما معلق نخواهد ماند.

اگر در حال آموزش دیجیتال مارکتینگ هستید یا به دنبال رشته مورد علاقه خود برای تخصص در آن هستید ، طراحی UX می تواند مجموعه مهارت های با ارزش را برای شما فراهم کند که به مشاغل کمک می کند تا از قدرت کل تیم بازاریابی خود استفاده کنند. با داشتن یک تجربه کارآمد مشتری و وب سایت بهینه سازی شده ، یک سازمان می تواند از طریق فروش خود چشم اندازهایی را سیر کند ، واین است که طراحی UX را ضروری می کند.

اما نکته مهمی که باید آن را در نظر بگیریم این است که اگرچه بسیاری از مهارت های دیجیتال مارکتینگ با تقاضای زیاد در سراسر جهان غالبا در دسته های مشابه قرار میگیرند اما نیاز به مجموعه ی خاصی از مهارت های دیجیتالی بین کشورها متفاوت است. به عنوان مثال استفاده از گوگل در چین مسدود است بنابراین سئوی سایت در چین معنایی ندارد این در حالی است که در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر سئو سایت جز پردرامد ترین فیلد های دیجیتال مارکتینگ است.بنابراین شما باید فیلد تخصصی خودتان را در کشورهای مد نظر بررسی کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای مهاجرت بگیرید .

در کدام کشورها بیشترین تقاضا و دستمزد برای دیجیتال مارکترها وجود دارد ؟

1. استرالیا

2. هلند

3. امریکا

4. کانادا

5. بریتانیا

6. ایرلند

7. اتریش

8. ایتالیا

9. سنگاپور

10. اسپانیا

حقوق دیجیتال مارکترها
حقوق دیجیتال مارکترها

استرالیا

یک متخصص دیجیتال مارکتینگ در استرالیا به طور متوسط سالیانه 82هزار دلار درامد دارند. این مبلغ حدود 1.4 برابر بیشتر از دستمزد متوسط استرالیا است.

هلند

در هلند ، حقوق متخصصان بازاریابی دیجیتال از 34،000 یورو به 57،000 یورو (38،765.1 دلار – 64988.55 دلار) می رسد.

امریکا

متخصصان بازاریابی دیجیتال در ایالات متحده سالانه متوسط 47 هزار و 553 دلار درآمد دارند. در نتیجه ، چنین حرفه ای 35122 دلار درآمد کسب می کند که این رقم برای متخصصان برتر به 63.810 دلار افزایش می یابد.

کانادا

در کانادا درآمد متوسط متخصصان دیجیتال مارکتینگ 47818 دلار کانادا (37127.22 دلار) است. در اینجا ، متخصصان در ابتدای کار می توانند از 36003 دلار انتظار داشته باشند ، در حالی که کارگران باتجربه C 67،810 دلار (52،649.56 دلار) دریافت می کنند. که تقریبا 1.7 برابر بیشتر از دستمزد متوسط کانادا است.

بریتانیا

در انگلستان ، متوسط حقوق متخصص دیجیتال مارکتینگ 33393 پوند (43.060.27 دلار) در هر سال (17 پوند (21.92 دلار در هر ساعت) است. متخصصان در شروع کار 23،000 پوند (29658.5 دلار) درآمد کسب می کنند. در حالی که ، متخصصان با سالها تجربه به اندازه 47000 پوند (60،606.5 دلار) دریافت می کنند.

ایرلند

ایرلند به متخصصان بازاریابی دیجیتال به طور متوسط 37000 یورو (42،185.55 دلار) در هر سال ارائه می دهد. این برابر با دستمزد یک ساعته 19 یورو (21.66 دلار آمریکا) است ، و حدود 2 برابر بیشتر از دستمزد متوسط ایرلند است.

26000 یورو (29،643.9 دلار آمریکا) دستمزد کارمندان معمولی است 52000 یورو (59،287.8 دلار آمریکا) حقوق مورد انتظار برای مجرب ترین کارمندان است.

اتریش

در اتریش ، متخصصان بازاریابی دیجیتال به طور متوسط 30،800 یورو (35،116.62 دلار آمریکا) در هر سال 16 یورو (18.24 دلار در هر ساعت) درآمد دارند. این رقم از 22،000 یورو (25،083.3 دلار) برای تازه کارها ، تا 43،000 یورو (49،026.45 دلار) برای کارگران ماهر است.

ایتالیا

به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال در ایتالیا ، می توانید انتظار متوسط 30،650 یورو در سال (34.945.6 دلار آمریکا) یا دستمزد ساعتی 16 یورو (18.24 دلار) را داشته باشید. این تقریباً 2 برابر متوسط حقوق در ایتالیا است.

دستمزدها از 21،000 یورو (23.943.15 USD) شروع می شود و برای متخصصان با تجربه 43،000 یورو (49،026.45 دلار) افزایش می یابد.

سنگاپور

متخصصان بازاریابی دیجیتال در سنگاپور بین 38.880 دلار و 59،760 دلار در سال درآمد دارند (28،132.14 دلار – 43،240.15 دلار). تغییر در پرداخت بیشتر براساس سطح تجربه ، صنعت و اندازه شرکت است.

اسپانیا

متخصصان بازاریابی دیجیتال در اسپانیا سالانه بین 27،000 یورو و 31000 یورو (30،784.05 دلار – 35،344.65 دلار) درآمد کسب می کنند.

دستمزد دیجیتال مارکترها
دستمزد دیجیتال مارکترها

نتیجه گیری

همانطور که قبلا گفتیم امروزه بسیاری از فعالیت ها و خریدهای روزانه از طریق اینترنت و انلاین شاپ ها انجام می شود این امر باعث شده است که بسیاری از کسب و کارهای سنتی به فضای دیجیتال روی آوردند. بدیهی است که تقاضای برای شغل دیجیتال مارکتینگ در سراسر جهان رو به افزایش است.

این که آیا شما در مراحل ابتدایی فعالیت بازاریابی دیجیتال خود قرار دارید یا می خواهید یک فیلد خاص برای تخصص در آن پیدا کنید ، انتخاب آموزشگاه خوب در مورد هر یک از مهارت های فوق الذکر دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا به قله های موفقیت دست پیدا کنید و در مسیر درست برای مهاجرت گام بردارید.

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر اقدامی برای مهاجرت سعی کنید با داشتن گواهینامه صحیح و جامع دیجیتالی به تکمیل دانش و رزومه علمی و کاری خود بپردازید. اموزش دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند تا در یک فضای صمیمی و دوستانه به صورت تیمی کار کنید و برای مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا با حداکثر حقوق و مزایا اقدام کنید.

با اشتیاق به توسعه مشاغل و کمک به آنها برای بیان داستان های خود ، می فهمید که حرفه ی بازاریابی دیجیتال نه تنها رضایت بخش است بلکه بسیار سودآور است وقتی مهارت های مناسب برای ارائه دارید.

امروز میتوانید با گذراندن دوره های اموزش دیجیتال مارکتینگ جامع تبدیل به یک دیجیتال مارکتر ناگسستنی شوید و به فراتر از رویاهای خود برسید .

برای شروع ، دیجیتال مارکتینگ را با آموزش صحیح از مبتدی تا پیشرفته با یک مدرک معتبر در اموزشگاه آمانج بیاموزید.

با ارزوی موفقیت روزافزون برای شما

نویسنده مطلب: Mona Mosavi

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.