ابزارهای رایگان تولید محتوا در گوگل

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، صاحبان کسب و کار، برای پیشبرد اهداف و بیزینس خود به روشهای نوین بازاریابی نظیر «تولید محتوا» روی آوردند.

تولید محتوا انواع گوناگونی را شامل می شود. مشخص ترین تولید محتوا مانند:

1-تولید محتوای متنی

2-تولید محتوای تصویری

3-طراحی اینفوگرافیک

4- تولید پادکست

گوگل ابزارهایی برای تولید محتوا در اختیار کاربران قرار میدهد که بعضی از آنها رایگان و بعضی دیگر مستلزم پرداخت هزینه می باشد.

دریک محتوای متنی، اگر از عکس و تصاویرمناسب وهماهنگ در راستای اهداف استفاده شود، مسلما” توجه بیشتری را به خود معطوف می دارد. و نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت.

برای ویرایش یا خلق یک تصویر منحصر به فرد و با کیفیت، ازابزارهای متفاوتی که گوگل ارائه می دهد، می توان بهره برد.

تعدادی ازابزارهای تولید محتوا:

1-کانوا (Canva)

کانوا، یک ابزار رایگان چند منظوره است که برای تولید تصاویر استاتیک و گیفت، کاربرد فراوانی دارد.

در سایت کانوا، تعداد بیشماری عکس و قالب هایی برای استفاده در شبکه های اجتماعی وجود دارد که بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است.

کانوا دارای بخشهای متنوعی می باشد از جمله :

الف: برای خلق تصاویر، طراحی روی جلد کتاب، ساخت رزومه

ب: ساخت عکس های پس زمینه، عکس پروفایل، تصاویر تبلیغاتی

ج: تغییر حجم عکس ها،

د: ساخت لوگو

ر: ایجاد کلاژهای مختلف اینفوگرافیک

ویژگی خاص این ابزار اینست که کاربران می توانند بعد از ثبت نام در این سایت، تصاویر مخصوص برند و لوگوی خودشان را در این سایت آپلود کنند.

ناگفته نماند که برای استفاده از بعضی قابلیت های خاص در تصاویر میبایست مبلغی را پرداخت کنند.

2- پیک‌ مانکی (PicMonkey)

این ابزازهم مانند کانوا بصورت رایگان در دسترس کاربران می باشد.

کاربرد های پیک مانکی :

الف: تولید عکس پروفایل

ب: تغییر اندازه ی عکس

ج: تغییر حجم عکس

د: ایجاد تصاویر اینفوگرافیک

کاربران برای نحوه ی استفاده از این ابزار می توانند به وبلاگ آموزشی آن مراجعه کنند.

3-بی فانکی(BeFunky)

بی فانکی در بین کاربران از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا این ابزار علاوه بر رایگان بودن، بسادگی قابل دسترس است، زیرا نیازی به ثبت نام در وبسایت ندارد.

ویژگی خاص این ابزاردر ترکیب عکس ها و در کنار هم قراردادن عکس ها، جهت تولید بنرهای تبلیغاتی یا پوستر برای کاربرانی که تجربه چندانی در عکاسی و کار با ابزار ندارند بسیار جالب است.

امکاناتی که بیفانکی در اختیار کاربران قرار می دهد از جمله:

الف: ویرایش تصاویر

ب: ایجاد اینفوگرافیک

4-استنسیل (Stencil)

استنسیل به معنای شابلون است و در واقع ابزار استنسیل را می توان یک نوع شابلون دانست که دارای طرح ها و قالب های مختلفی است که در تغییر اندازه و ویرایش تصاویر کاربرد دارند و براحتی قابل استفاده هستند.

استنسیل دارای بخشهای متنوعی برای ایجاد و خلق و ویرایش تصاویر منحصر به فرد است، اما همه این بخشها رایگان نیستند و برای استفاده از بعضی امکانات این ابزار نیاز به پرداخت هزینه می باشد.

5- ادوبی اسپارک (Adobe Spark)

این ابزار برای تولیدمحتوای سریع بسیار مناسب است و به سادگی می توان ترکیب زیبایی از متن، عکس و ویدیو را تولید کرد.

مهم ترین ویژگیهای ادوبی اسپارک:

الف: نیاز به مهارت در عکاسی ندارد

ب: دارای قالب های طراحی شده وآماده ی استفاده

ج: قابلیت تغییر اندازه و فونت و حجم تصاویر

د: قالب های متحرک ویدیویی متنوع آماده جهت استفاده

ر: قابلیت تغییر کاربری طرح ها برای هر شبکه ی اجتماعی در ابعاد مختلف

کیفیت بالا ی فایل های خروجی

*در مقاله بعدی کاربرد ابزارهای ساخت اینفوگرافیک را بررسی خواهم کرد.

لایک ها تون زیبا و انگیزه بخش ادامه راه است
لایک ها تون زیبا و انگیزه بخش ادامه راه است

نویسنده مطلب: مینو عبداللهی

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.