گرین کارت

حتما با خودتان فکر می کنید اصلا گرین کارت چیست، چرا باید برای لاتاری آمریکا ثبت نام کنیم و چه مزایایی برای شخص برنده دارد؟

گرین کارت یا کارت سبز به علت رنگ سبز آن به این نام خوانده می شود اما کارت اقامت دائم امریکاست که شما با داشتن آن می توانید درست به مانند یک شهروند امریکایی از تمامی حقوق و مزایایی که دولت امریکا در اختیار شهروندانش قرار می دهد بجز حق رأی، استفاده کنید.

در واقع، بر اساس قوانین، دارندگان کارت سبز علاوه بر آنکه مجازند به طور دائمی در آمریکا سکونت داشته باشند و از حق کار در این کشور نیز برخوردار شوند،  می توانند به  186 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند و برای ورود مجدد به امریکا نیازی به اخذ ویزا ندارند.

همچنین بسیاری از قوانین محدودکننده مثل نیاز به export license که شامل حال ایرانی‌ها هم می‌شود به دارنده گرین کارت اعمال نمی‌شود یا برای تحصیل در امریکا یک دانشجوی ایرانی که ویزای تحصیلی دریافت می نماید باید مبالغ هنگفتی به دانشگاه ها به عنوان شهریه بپردازد اما دارندگان گرین کارت علاوه بر آنکه شهریه برابر با دانشجویان امریکایی الاصل پرداخت می کنند، می توانند  از کمک هزینه های تحصیلی که دولت امریکا برای شهروندانش فراهم می کند، استفاده نمایند.

نویسنده مطلب: cartesabz – کارت سبز

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.