شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا یا درصد موفقیت در پذیرش

آیا حداقل نمره قبولی آزمون آیمت ایتالیا ثابت است؟

یکی از مواردی که قبل از پذیرش پزشکی ایتالیا باید آن را در نظر بگیرید کسب حداقل نمره قبولی آزمون آیمت ایتالیا جهت پذیرش در رشته های پزشکی ایتالیا است. بدون شک در سال های اخیر میزان تقاضا برای ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا از کشورهای اتحادیه اروپا و خارج از اروپا به شدت افزایش پیدا کرده است.

علاوه بر این، منابع آزمون آیمت ایتالیا نیز هر روز پیشرفته تر شده و مباحث بیشتری را برای افزایش شانس قبولی پزشکی ایتالیا پوشش داده اند. همچنین متقاضیان و داوطلبان نیز با راهنمایی ها و مشاوره هایی که از متخصصین این حوزه می گیرند شانس قبولی آزمون IMAT ایتالیا را برای خود افزایش می دهند.

شانس قبولی آزمون IMAT ایتالیا
شانس قبولی آزمون IMAT ایتالیا

کاهش شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا با رقابتی تر شدن شرایط

نتیجه همه این عوامل و دیگر عوامل دخیل در آزمون آیمت ایتالیا، شانس قبولی در آزمون IMAT را کاهش می دهد و باعث افزایش حداقل نمره لازم برای ورود به برخی از دانشگاه های پزشکی ایتالیا می شود.

چون اولا هر ساله به تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایتالیا افزوده می شود و دوما منابع جامع تر می شوند و افراد به دلیل رقابتی شدن، وقت بیشتری برای مطالعه و کسب حداقل نمره صرف می کنند که این رقابت باعث بالا رفتن حداقل نمره لازم برای ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا می شود.

پس خیلی شوکه آور نخواهد بود اگر ببینید که هر ساله حداقل نمره لازم برای ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا افزایش می یابد. برای همین منظور شما باید همیشه تلاش خود را برای کسب نمره بالاتر از حداقل نمره پذیرفته شده در سال قبل بزارید تا شانس موفقیت خود را جهت قبولی در آزمون IMATایتالیا بالا ببرید.

شانس قبولی صددرصد در آزمون IMAT ایتالیا

با توجه به تجربه ای که در سال های اخیر به دست آمده معمولا نمره 45 را نمره حداقلی در نظر می گیرند ولی ما به شما توصیه می کنیم اگر می خواهید بدون هیچ ریسکی در دانشگاه های پزشکی ایتالیا پذیرفته شوید به نمره بین 50 الی 60فکر کنید و برای دستیابی به این نمره تلاش کنید تا شانس قبولی خود را صددرصد کنید. به عنوان مثال حداقل نمره لازم برای موفقیت در آزمون آیمت ایتالیا در سه سال اخیر به صورت شکل زیر است.

حداقل نمره لازم جهت قبولی در آزمون آیمت
حداقل نمره لازم جهت قبولی در آزمون آیمت

پس شانس قبولی در آزمون آیمت ایتالیا در دست خودتان است و به تلاش و انگیزه شما بستگی دارد. اگر می خواهید قبول و پذیرش خود در دانشگاه های پزشکی ایتالیا را به شانس و اقبال بسپارید آن موقع شما می توانید به نمره 45 و پایین تر از آن فکر کنید تا ببینید شانس چقدر با شما یار است.

همانطور که می بینید شانس قبولی شما در آزمون آیمت ایتالیا در ذهن شماست و شما به اندازه تلاش درست و هدفمندی که در این راه خواهید داشت از نتیجه بهره مند خواهید شد نمره بهتری را کسب خواهید کرد و شانس قبولی خود در آزمون آیمت ایتالیا را افزایش خواهید داد.

چه چیزی شانس قبولی در آزمون آیمت ایتالیا را بالا می برد؟

اگر از ما می پرسید که چه چیزی باعث موفقیت شما خواهد شد و اینکه مهمترین کارهایی که برای کسب بهترین عملکرد باید قبل از آزمون IMAT ایتالیا انجام دهید به صورت زیر است:

1. دانش آکادمیک قوی در زمینه زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی (معادل سطح Aدوره متوسطه)

2. تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک زبان آیلتس

3. مهارت تجزیه و تحلیل منطقی خوب

کلید قبولی در آزمون IMATایتالیا این سه مورد است. هر چه در این سه حوزه قویتر باشید شانس قبولی در آزمون آیمت شما افزایش می یابد.

منابع آزمون آیمت
منابع آزمون آیمت

اگر در هر کدام و یا هر سه مهارت بالا مشکل دارید ما به شما موسسه آریا ویزاکه مجری برگزاری دوره های آمادگی آزمون IMAT ایتالیا و دوره آمادگی آزمون پزشکی اروپا یا پری مدیکال است را معرفی می کنیم. موسسه آریا ویزا شما را در زمینه صفر تا صد تحصیل در رشته های پزشکی اروپا کمک و مشاوره خواهد داد. همچنین اگر امکان شرکت در دوره های آمادگی آزمون IMAT ایتالیا را ندارید برای تقویت مهارت های خود از کتاب ها و منابع آزمون IMAT ایتالیا و منابع پزشکی اروپای این موسسه که به نام کتاب های یونی مد – UNIMED است نیز می توانید استفاده کنید.

احتمال قبولی در آزمون IMAT ایتالیا چقدر است؟

این یکی از آزار دهنده ترین سوالاتی است که خیلی دنبال جواب برای آن می گردند در حالی که ما در بالا گفتیم که شانس قبولی در آزمون آیمت ایتالیا به چه صورت است و بیان کردیم که همه چیز به خودتان بستگی دارد و نه به شانس و احتمال…. البته عوامل دیگری نیز در این زمینه دخیل هستند که خارج از دست شما است و شما نباید ذهن خود را با آن درگیر کنید شما باید به این فکر کنید که این آزمون فقط برای شماست و شما باید یک حداقل نمره ای در آن کسب کنید.

اینکه ظرفیت پذیرش برای اتحادیه اروپا و غیر اروپا چقدر است یا تعداد داوطلبان چند نفر است کمکی به شما نخواهد کرد و احتمالا باعث استرس و اضطراب شما نیز خواهد شد. پس موارد دیگری که ممکن است در شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا تاثیر بگذارند و شما هم نباید خیلی فکرتان را با آنها درگیر کنید شامل:

· تعداد ظرفیت دانشگاه های پزشکی ایتالیا

· تعداد متقاضیان شرکت کننده در آزمون آیمت ایتالیا

· تعداد متقاضیان اروپایی و غیر اروپایی شرکت کننده در آزمون IMAT

پس بهترین شاخصی که در نهایت بیانگر قبولی شما در آزمون آیمت ایتالیا است نتیجه آزمون IMAT است که باید نمره قابل قبولی در آن کسب کنید.

فرمول قبولی در آزمون IMAT ایتالیا

بنابراین فرمول قبولی و پذیرش در آزمون IMATایتالیا بسیار ساده است فقط باید نمره قابل قبولی را کسب کنید که برای اینکار شما می توانید 6 ماهه الی یک سال زمان برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی، علمی و قدرت تجزیه و تحلیل خود صرف کنید تا شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا و تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایتالیا را افزایش دهید.

در این فرایند موسسه آریا ویزا به شما در تهیه منابع آزمون IMAT ایتالیا و همچنین برگزاری دوره های آمادگی آزمون IMAT به زبان انگلیسی کمک خواهد کرد. اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید از قبل وقت مشاوره حضوری یا آنلاین را رزرو کنید و مشاوره های لازم را برای تصمیم گیری سریع تر دریافت کنید.

خلاصه و جمع بندی در مورد شانس قبولی در آزمون آیمت ایتالیا

به طور کلی می توانیم بگوییم با توجه به همه چالش ها و رقابتی شدن پذیرش در دانشگاه های پزشکی ایتالیا و همچنین دانشگاه های پزشکی اروپا، همچنان شانس قبولی و پذیرش برای افرادی که خوب تلاش می کنند بالاست. اما این بدان معنی نیست که شما می توانید برای آمادگی در این آزمون کم کاری کنید و جدی نگیرید و خیلی ریلکس و آرام باشید زیرا این کارا مطمئن ترین روش برای شکست و قبول نشدن است. اگر شما تصمیم دارید قبول نشوید پس کافی است تلاش نکنید. بنابراین نیروی ذهنی خود را روی تلاش و کسب حداقل نمره 50 به بالا متمرکز کنید و از این فرصت فوق العاده ایجاد شده استفاده کنید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید با موسسه آریا ویزا تماس بگیرید.

نویسنده مطلب: آریا دانش | مهاجرت تحصیلی

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.