3 نکته کلیدی برای تهیه یک آگهی استخدامی پربازدید

یک آگهی استخدامی خوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید مناسب ترین افراد را جذب و استخدام کنید.

هدف از تهیه آگهی شغلی، استخدام بهترین کارجو است. اگر آگهی استخدام شما، جذابیت لازم را نداشته باشد و اطلاعات در متن آگهی، کامل و شفاف نباشد شانس شما برای پیدا کردن افراد مناسب آن شغل کم می‌شود. در این مقاله کاران سعی کردیم نکات کلیدی نوشتن صحیح یک آگهی شغلی را بیان کنیم؛ با ما در این مقاله همراه باشید.

هدف از تهیه آگهی شغلی، استخدام بهترین کارجو است. اگر آگهی استخدام شما، جذابیت لازم را نداشته باشد و اطلاعات در متن آگهی، کامل و شفاف نباشد شانس شما برای پیدا کردن افراد مناسب آن شغل کم می‌شود. در این مقاله سعی کردیم نکات کلیدی نوشتن صحیح یک آگهی شغلی را بیان کنیم؛ با کاران در این مقاله همراه باشید.

بدنه یک آگهی استخدامی از سه بخش کلی تشکیل شده است: عنوان آگهی، متن آگهی و توضیح درباره مجموعه و شرایط کار. در ادامه هر یک بخش های این بدنه را توضیح می دهیم:

۱-عنوان آگهی

عنوان آگهی باید دقیق و جامع باشد به طوری که با خواندن عنوان آگهی جایگاه این شغل در سازمان یا یک مجموعه کاری مشخص شود. عموما در عنوان آگهی، سمت شغلی مورد نیاز مشخص می‌شود؛ به عنوان مثال کارشناس، کارشناس ارشد، مدیر و… رده‌های شغلی هستند که باید حتما در عنوان آگهی شما معین شوند. تا جای ممکن سعی کنید عنوان آگهی را از عناوین رایج در بازار کار استفاده کنید. ترجمه برخی عناوین مشاغل در بازار کار رایج نیست و در صورت استفاده از این عنوان‌ها، قطعا کارجویان کمتری به سراغ آگهی شما می‌آیند. این دسته از مشاغل کمتر جستجو می‌شوند در نتیجه زمان استخدام کارجوی مناسب ممکن است طولانی شود. گرچه محیطی که شما یک آگهی شغلی را منتشر می‌کنید در جذب مخاطبان تاثیر بسزایی دارد؛ به ویژه درباره آگهی‌های استخدامی تخصصی که حتما باید در شبکه‌های اجتماعی تخصصی مربوط به همان شغل منتشر شود.

۲- متن آگهی

متن آگهی خود شامل بخش های مختلفی است. شرح وظایف، مهارت‌های مورد نیاز، تحصیلات مورد نظر و جنسیت، سابقه کار و در صورت نیاز آشنایی به زبان‌های خارجی، پیکره متن یک آگهی شغلی را تشکیل می‌دهند. با کمی وقت گذاشتن در تهیه این بخش باعث می‌شوید کارجویان هدفمندتری به شما مراجعه کنند. در شرح وظایف و انتظارات از یک آگهی شغلی باید تصویر کلی و دقیقی از یک موقعیت شغلی بیان کنید. تمام انتظاراتی که از فرد دارید را در این بخش مطرح کنید تا متقاضیان استخدام تصویر بهتری از موقعیت شغلی داشته باشند و به این ترتیب شرایط را برای تصمیم گیری کارجو فراهم کنید.

در بخش شرح شغل و مهارت‌ها در آگهی استخدام، باید تصویر واضح و مختصری از آنچه موقعیت شغلی موجود در آگهی در برمی‌گیرد، ارائه کنید. در این صورت، کارجوها به راحتی از مسئولیت‌ها، وظایف و مهارت‌های کلیدی لازم برای شغل مورد نظر مطلع می‌شوند. در واقع شرح شغل در یک آگهی استخدامی از دو قسمت تشکیل می‌شود: بخش اول توضیح کلی درباره موقعیت شغلی و بخش دوم شامل شرح وظایف و شرایط کاری استخدام است. سعی کنید این قسمت را به صورت کلی و مختصر بنویسید که حجم زیاد اطلاعات و وظایف باعث ترس کارجو نشود اما در عین حال جامع باشد. بهتر است توضیح کلی از موقعیت شغلی را در یک پاراگراف بنویسید و شرح وظایف را به صورت خطی درج کنید. برای اینکه در هم بودن شرح وظایف، باعث عدم تمرکز کارجو نشود، از ابزارهای ویرایش مانند بولت یا خط تیره در ابتدای هر خط استفاده کنید. هر اندازه این بخش را کامل تر و در عین حال مفید و خلاصه ذکر کنید، متقاضیانی که برای این آگهی شغلی مناسب تر هستند، به آن مراجعه می کنند.

همین حالا یک آگهی استخدامی پربازدید بسازید

مهارت‌ها را نیز همانند شرح وطایف به صورت ردیفی بنویسید تا موجب سردرگمی و یا نادیده گرفتن شدن این بخش از آگهی نشود. اگر جنسیت تاثیر خاصی بر روی کار ندارد از قید کردن آن بپرهیزید، به این ترتیب مهارت‌های افراد وزنه‌ای برای انتخاب آن‌ها در این آگهی شغلی می‌شود. ذکر میزان تحصیلات و سابقه کاری از دیگر الزامات یک آگهی شغلی هستند که در این بخش بیان می‌شوند.

۳- توضیح درباره مجموعه

قطعا برای اغلب کارجویان، علاوه بر شرح وظایف و مهارت‌هایی که در یک آگهی شغلی، مد نظر دارید مجموعه شما و فرهنگ سازمانی‌تان نیز مهم است. در این بخش می‌توانید از اهداف، چشم اندازها و ارزش‌های مجموعه بنویسید. همچنین می‌توانید جمله ای کوتاه و در عین حال تاثیرگذار درباره محیط کاری و تصویر کلی از کیفیت کار در مجموعه‌تان در آگهی شغلی بیاورید. در انتهای این بخش حتما باید راه‌های ارتباط با بخش دریافت رزومه‌ها را ذکر کنید؛ اغلب آگهی‌های استخدامی در این بخش دارای یک ایمیل یا آی دی تلگرام هستند که کارجویان می‌توانند رزومه‌های شغلی خود را به آن ارسال کنند.

با رعایت موارد ذکر شده و همسو بودن خواسته‌های شما از کارجو و شرح آگهی، می‌توان امید داشت زمان پیدا کردن کارجویان مناسب برای نیازمندی استخدامی شما کمتر می‌شود و کارجویان مناسب تری به آگهی شغلی تان مراجعه می‌کنند.

اگر به دنبال استخدام مناسب ترین افراد هستید خدمات ۳۶۰ درجه استخدام کاران منتشر شماست

درباره مجله خبری کاران

مجله خبری کاران، یک رسانه آنلاین حوزه کار و استخدام است که در سال 1397 و با نگاهی متفاوت به جریان خبری صنعت استخدام راه اندازی شده است. در این مجله شما می توانید هر لحظه در جریان به روزترین اخبار و تحولات صنعت استخدام ایران و جهان قرار بگیرید؛ جالب ترین و کاربردی ترین مطالب آموزشی در زیست بوم کار و مشاغل را بخوانید و حتی با تجارب شنیدنی کارجویان و کارفرمایان و به ویژه مدیران منابع انسانی آشنا شوید.

مجله خبری کاران دریچه جدیدی است به روی راهکارهای حوزه استخدام و مدیریت منابع انسانی؛ ما با نگاهی متفاوت شما را در این مسیر همراهی خواهیم کرد.

نویسنده مطلب: KARAN (کاران)

منبع مطلب

نظرات
  1. کاریابی آنلاین می گوید

    ممنون از مقاله خوبتون

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.