چرا مهاجرت کردم؟

خیلی کارای توی زندگیم بوده که توی سنین مختلف میخواستم انجام بدم و نشده یا به دلایلی عقبش انداختم و گفتم “بعدا”. یه روز که با بهترین دوستم داشتم صحبت می کردم دیدم تعداد این کارا چقدر زیاد شده. اگه اینطور بگذره خب خیلی از کارایی که دوست دارم هیچوقت به انجام نمیرسه و در این صورت اصلا فایده ی زندگی چیه؟

?
به دوستم گفتم بیا یه کاری بکنیم. یه ورق کاغذ برداریم و بدون در نظر گرفتن تمام محدودیت‌های مالی و اجتماعی و جغرافیایی و حتی جنسی (مخصوصا برای ما دخترها)، تمام کارهایی که دوست داریم انجام بدیم، مهارتایی که دوست داریم یاد بگیریم، چیزایی که دوست داریم داشته باشیم و در کل آدمی که دوست داریم باشیم رو روی کاغذ بیاریم. نوشتیم.
?
بعد قرار شد که اون لیست رو با واقعیت مطابقت بدیم. یه سری از چیزایی که توی لیستمون بود بر اساس محدودیت‌های زندگی واقعی، شرایط مالی، محل زندگی و غیره حذف می‌شد. یه سری دیگه باید کمی تغییر داده می‌شدن تا با زندگی واقعی جور دربیان و یه سری دیگه به همون شکل باقی می‌موندن.
?
وقتی مطابق‌سازی لیست من تموم شد.
شروع کردم کارهایی که باقی مونده بودن و بر اساس شرایطم می‌تونستم انجامشون بدم انجام دادم. مثل چاپ شدن داستان‌های کوتاهم، برنده شدن توی جشنواره‌های ادبی، ترجمه‌ی کتاب، روون شدن زبان انگلیسیم، چاپ کردن کارهام خارج از کشور، کار توی مجله، سفر کم‌هزینه به یکی دوتا از کشورهای مجاور، پیاده‌روی تا صبح توی خیابون، رفتن به محله‌های خطرناک ولی فقیرنشین و غیره.‌
?
کارهای کوچیک و بزرگ زیادی که توی لیستم باقی مونده بودن انجام دادم. دوباره به لیستم برگشتم و دیدم کارایی که خط خوردن رو واقعا توی زندگیم می‌خوام و دلم می‌خواد بیشترین تلاش رو برای داشتنشون انجام بدم.
?
با خودم فکر کردم که وقتی پنجاه سالم شد، دوست دارم پشت سرم رو که نگاه کردم این کارارو انجام داده باشم و این سال‌های زندگیم رو با این‌ها سپری کرده باشم.
?
اینجا بود که تصمیمی که چند وقتی بود داشتم بهش فکر می‌کردم رو محکم‌تر گرفتم. تمام اون اهداف خیلی کوچیک و خیلی بزرگ باعث شدن یک لحظه اراده‌م رو جمع کنم و بگم که می‌خوام ازینجا برم.
?
از اون روز شروع کردم چند برابر کار کردن، پس‌انداز کردن، برای آیلتس خوندن، تحقیق کردن، سرچ کردن، مطالعه کردن، ساختن رزومه‌ی بهتر، مشورت کردن و تا وقتی انجامش ندادم دست نکشیدم.
?
حالا اول راهه و الان می‌تونم لیستم رو کامل کنم. شاید خیلی چیزای دیگه هم بهش اضافه کنم…
?
کاری هست که همیشه دوست داشتید انجامش بدید ولی توی ایران نمیشه؟
?

پ.ن: سوالات مهاجرتی تون رو در صفحه ی اینستاگرام بنده می تونید بپرسید 🙂

نویسنده مطلب: سپیتا

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.