شرایط اخذ ویزای کاری آذربایجان

شرایط اخذ ویزای کاری آذربایجان

آذربایجان از نظر جغرافیایی در قفقاز جنوبی واقع در آسیا است . و یکی از شش کشور مستقل ترک است.قبل از اقدام به مهاجرت، باید سیاست ویزای آذربایجان را بررسی کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به صورت دقیق به روش های اخذ ویزای کاری آذربایجان بپردازیم.

ویزای کاری آذربایجان

آذربایجان یکی از کشورهای مرفه در جهان است. با توجه به عوامل بسیاری از جمله سرمایه گذاری‌های خارجی، رونق صنعت نفت و توسعه گردشگری، این کشور به محلی برای افراد جویای کار تبدیل شده‌است. برای درخواست ویزای کار آذربایجان دو روش وجود دارد. در زیر به این روش‌ها اشاره شده است.

  • برای دریافت ویزای معمولی، باید تمام مدارک کاغذی مورد نیاز را جمع کرده و به سفارت مراجعه کنید. پس از ارائه مدارک، صلاحیت شما بررسی می‌شود و در صورت تأیید ویزای خود را از سفارت دریافت می‌کنید. این یک روش پیچیده و خسته کننده است، زیرا زمان زیادی برای منتظر ماندن و جمع آوری تمام اسناد و مدارک لازم است.
  • ویزا الکترونیکی نود و پنج روزه: برای ایجاد درخواست ویزا الکترونیکی، به سایت www.evisa.com.az مراجعه کرده و اطلاعات لازم را ارائه دهید. برای درخواست ویزا بصورت آنلاین، فقط به یک پی از گذرنامه، آدرس ایمیل موجود و کارت اعتباری یا نقدی اسکن شده برای پرداخت نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که گذرنامه شما معتبر است و با پرداخت هزینه، برنامه را کامل کنید. پس از درخواست موفقیت آمیز، در صورت تأیید، ویزای الکترونیکی خود را از طریق آدرس ایمیل مشخص شده در فرم درخواست خود دریافت خواهید کرد.

انواع ویزای کاری آذربایجان

مانند هر کشور دیگر، آذربایجان مجموعه خاصی از مقررات در مورد صدور ویزا برای اتباع خارجی که مایل به سفر در مرزهای آن هستند را دارد. ویزاهای معمولی صادر شده توسط دولت در آذربایجان شامل ویزای توریستی، ویزای ترانزیت، ویزای تجاری، ویزای دیپلماتیک و ویزای رسمی است.

این ویزا ها به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا برای مدت زمان مختلف در آذربایجان بمانند. با این حال، برای کار در آذربایجان، خارجی‌ها باید مجوز کار و همچنین اجازه اقامت موقت را بگیرند که به آن‌ها اجازه می‌دهد که به طور قانونی در این کشور بمانند.

لیست مشاغل با بالاترین حقوق در آذربایجان:

  1. جراحان/ پزشکان

محدوده حقوق: از 5380 تا 17100 مانات

جراحان در لیست شغل‌های پردرآمد، به دلیل ماهیت حیاتی شغلشان قرار دارند. حرفه جراح شامل ریسک بالا و نیاز به دانش گسترده و یک مسیر یادگیری طولانی است.

2. قضات

محدوده حقوق: از 4،520 تا 14،400 مانات

قضات به دلیل مسئولیت‌های زیادی که در ارتباط با شغلشان دارند حقوق بسیار بالایی می‌گیرند. تصمیم گیری درباره سرنوشت افراد کار ساده‌ای نیست و دستمزد بالا کاملاً توجیه پذیر است.

3. وکلا
محدوده حقوق: از 3،660 تا 11،600 مانات

دلیل اصلی اینکه وکلا دستمزدهای کلانی کسب می‌کنند این است که درک بالایی در نظر مشتریانشان دارند. یک وکیل موفق می‌تواند هزاران دلار پس انداز یا درآمد کسب کند یا احتمالاً می‌تواند از مجازات اعدام برای شما لغو کند.

4. مدیران بانک
محدوده حقوق: از 3،440 تا 11،000 مانات

مسئولیت صدها میلیون وجوه و سرمایه گذاری با تمام ریسک‌های مرتبط با آن، مدیریت بانک را به یک وظیفه بسیار حیاتی و شایسته یک حقوق بزرگ تبدیل می‌کند.

5. مدیران ارشد اجرایی
محدوده حقوق: از 3،230 تا 10،300 مانات

مدیران عامل عمدتاً مسئول موفقیت یا شکست سازمان‌های کامل هستند. پاداش کلان آن‌ها به دلیل دامنه گسترده تأثیر و همچنین خطرات موجود است.

6. مدیران ارشد مالی
محدوده حقوق: از 3،010 تا 9،580 مانات

هر شغلی که مربوط به مدیریت مالی باشد، بطور خودکار شرایط بالایی را دریافت می‌کند. مدیران مالی بودجه، هزینه‌ها، درآمد را مدیریت می‌کنند که مستقیماً بر عملکرد سازمان تأثیر می‌گذارد.

7. ارتودنتیست‌ها

محدوده حقوق: از 2900 تا 9240 مانات

متخصصین ارتودنسی درصنعتی فعالیت می‌کنند که افراد تمایل دارند هزینه‌های بالایی را برای یک سرویس بپردازند، این امر باعث می‌شود ارتودنتیست‌ها در زمره بهترین شغل‌ها قرار بگیرند.

8. اساتیددانشگاه

محدوده حقوق: از 2580 تا 8220 مانات

اساتید کالج از مشاغل پردرآمد و معتبر هستند. استاد شدن کار آسانی نیست و نیاز به پشتکار دارد که تا حدودی به همین دلیل است که آن‌ها درآمد بالایی کسب می‌کنند.

9. خلبانان
محدوده حقوق: از 2،150 تا 6،850 مانات

با این وجود احتمالاً تنها شغل موجود در این لیست که شامل نوعی هیجان است. خلبانان تحت برنامه‌های آموزشی دقیق قرار می‌گیرند و آن‌ها مسئول ایمنی هزاران نفر در روز هستند.

10. مدیران بازاریابی
محدوده حقوق: از 1940 تا 6160 مانات

مدیران بازاریابی متولی افزایش درآمد سازمان‌های خود هستند. آن‌ها مستقیماً مسئول ایجاد مشاغل هستند و به همین دلیل حقوق خوبی دریافت می‌کنند.

نویسنده مطلب: mehrnoo0oosh

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.