داستان مهاجرت پزشکان به ایتالیا

تحصیل پزشکی در دانشگاه های ایتالیا
تحصیل پزشکی در دانشگاه های ایتالیا

مهاجرت پزشکان به ایتالیا در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است؛ ولی به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در گرفتن ویزای تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا، باید چم و خم آن را به خوبی بدانید. در این مقاله سعی شده است تا تمام جنبه‌های تحصیل پزشکی در ایتالیا بررسی شود و به تمام سؤال‌های شما در رابطه با هزینه، شرایط و معرفی بهترین دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا پاسخی دقیق و کاربردی داده شود.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا مانند ادامه تحصیل در هر کشور دیگری، مزایا و معایب خود را دارد. دانستن این مزیت‌ها و در کنارش اشکالات آن، می‌تواند به شما کمک کند که بهتر درباره ادامه تحصیل در این کشور تصمیم بگیرید. متقاضیان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل پزشکی در ایتالیا اقدام می‌کنند و دلایل خوبی هم برای این کار دارند. شاید این دلایل است که شاهد افزایش مهاجرت پزشکان به ایتالیا هستیم.

مزایای تحصیل پزشکی در ایتالیا

از مزایای تحصیل پزشکی ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقرون به صرفه بودن

هزینه‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا نسبت به خیلی از کشورهای اروپایی دیگر کمتر است. یکی از دلایلی هم که دانشجویان برای تحصیل پزشکی ایتالیا را انتخاب می‌کنند، همین موضوع است.

دانشگاه‌های معتبر و مشهور پزشکی

برخی از دانشگاه‌های پزشکی در ایتالیا جزو قدیمی‌ترین و معتبر دانشگاه‌های جهان در این فیلد آموزشی به حساب می‌آیند. سیستم آموزشی ایتالیا بسیار قدرتمند است و اکثر دانشگاه‌های این کشور از تجهیزات پیشرفته و امکانات خوبی برخوردار هستند.

پروسه پذیرش به نسبت آسان

فرآیند پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا نسبت به خیلی از کشورهای دیگر آسان و ساده است.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

در اکثر دانشگاه‌های پزشکی که دانشجویان خارجی را می‌پذیرند، به انگلیسی تدریس می‌شود. پس اگر زبان ایتالیایی شما خوب نیست نگران نباشید.

مدرک معتبر جهانی

مدارک پزشکی اکثر دانشگاه‌های ایتالیا توسط سازمان‌های بین‌المللی معتبر مانند MCI، WHO، یونسکو و اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است و اعتبار دارد.

معایب تحصیل پزشکی در ایتالیا

شاید نتوان معایب زیادی برای تحصیل در ایتالیا در نظر گرفت. اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین عیب تحصیل در ایتالیا دوری از خانواده است. فاصله ایتالیا با ایران به نسبت زیاد است و احتمال می‌رود که امکان رفت و آمد زیاد بین طرفین وجود نداشته باشد و به همین دلیل دوری از اعضای خانواده ممکن است برای دانشجو سخت باشد.

معرفی برترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا

همان‌طور که در مقدمه اشاره شد، دانشگاه‌های معتبر ایتالیایی که رشته پزشکی را ارائه می‌دهند در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند و از این نظر یکی از بهترین‌های دنیا محسوب می‌شوند. برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایتالیا که دوره پزشکی را با زبان انگلیسی به پذیرفته‌شدگان آزمون IMAT ارائه می‌کنند، عبارتند از:

  • University of Milan
  • University of Bari
  • University of Bologna
  • University of Campania‘Luigi Vanvitelli
  • University of Messina
  • University of Milan
  • University of Milan-Bicocca
  • University of Naples Federico II
  • University of Padova
  • University of Pavia
  • University of Rome ‘Sapienza’
  • University of Rome ‘Tor Vergata’
  • University of Siena
  • University of Turin

شرایط آزمون IMAT در ایتالیا

آزمون پذیرش بین‌المللی پزشکی (IMAT)، یک آزمون اجباری برای هر دانش آموزی است که می‌خواهد در ایتالیا در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهد. این آزمون به زبان انگلیسی و در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. IMAT که مخفف عبارت (International Medical Admission Test) است، از 60 سئوال تشکیل شده است که متقاضی باید آن‌ها را در مدت زمان 100 دقیقه پاسخ دهد.

هزینه تحصیل پزشکی در کشور ایتالیا

دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا شهریه‌های متفاوتی را دریافت می‌کنند و نمی‌توان قطعاً مقدار مشخصی را برای آن‌ها تعیین کرد. جالب است بدانید که شهریه‌ای که از متقاضیان پزشکی دانشگاه‌های این کشور دریافت می‌شود، به وضعیت مالی و خانوادگی دانشجو بستگی دارد و بر اساس آن تعیین می‌شود.

به همین خاطر می‌توان محدوده قیمتی برای هر دانشگاه ارائه کرد. دانشجویانی که حداقل دو سال دور از خانواده خود زندگی کرده باشند، حقوق و دستمزدشان ملاک قرار خواهد گرفت. برای متقاضیانی که درآمد و وضعیت خانوادگی خود را مشخص نکنند، بیشترین شهریه دانشگاه در نظر گرفته می‌شود.

https://ofoghvisa.com/blog/study-medicine-in-italy/
https://simeakhar.org/2020/08/18/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7/

نویسنده مطلب: digital marketing by me

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.