کلاه برداری به نام unique finance (یونیک فایننس)

با توجه به علاقه‌ی قشر جوان و دانشجو به یک شبه پولدار شدن(!) آوازه ی یکی از روش های این کار را از یکی از دوستانم شنیدم! در اینجا صرفا به قصد آگاهی و جلوگیری از ضرر قربانیان احتمالی مدارک لازم برای اثبات کلاهبردار بودن این اشخاص را منتشر می‌کنم.

ادعای کلاهبرداران این است که شرکتی بین المللی که در بورس وال استریت فعالیت می‌کند با استفاده از یک بات برای پیش بینی قیمت سهام می‌تواند سود تضمین شده‌ی ۳ درصد در ماه را برای سرمایه گذاران خود تضمین کند. همچنین فرد می‌تواند با استفاده از جذب زیرگروه به صورت شبکه ای درصدی مازاد بر سود اصلی دریافت کند. استفاده از بات صرفا بعد از سرمایه گذاری حداقل ۱۰۰۰ دلار ممکن است و این قرار داد تا ۶ ماه غیر قابل فسق و در نهایت بعد از آن تا دوسال با تفریق سود از اصل پول قابل فسخ است.

پس از جستجوی اولیه‌ی نام این شرکت به سایت زیر برخورد کردم.

https://unique.finance/

این شرکت ثبت شده در سوییس در بازار سهام و بورس فعالیت دارد و طبق ادعای خود، با گرد هم آوردن متخصصان و اقتصاد دانان به تحلیل بازار بورس می‌پردازد و به خریداران مشاوره می‌دهد. همچنین دوره های‌ آموزشی بورس برگزار می‌کند. اما جالب این که اولا این شرکت به هیچ وجه ادعایی مبنی بر در اختیار داشتن الگوریتم های خودکار برای تحلیل بورس ندارد و هیچ کدام از پلن های مالی بازاریابی شبکه ای در آن یافت نمی‌شود. کلاهبرداران با استفاده از نام این شرکت که اتفاقا در لیست اخطاریه ی finma نیز می‌باشد (که در آدرس زیر قابل رویت است)اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. https://www.finma.ch/en/finma-public/warning-list/unique-finance/

پس از آن که آدرس شرکت ثبت شده از یکی از پرزنتر ها خواسته شد، اسکرین شاتی ارسال کرد که آدرس زیر را برای مکان شرکت اعلام می‌کند.

75 Myddleton Rd, Wood Green, London N22 8LZ, UK

با سرچ این آدرس در گوگل متوجه شدم این مکان وجود دارد! اما آن چه که ادعا می‌شود نیست. تصویری که خود صاحب شرکت به گوگل آپلود کرده است تصویر زیر است :

این تصویر به گونه ای شرکت را نشان می‌دهد که انگار با سر در یک شرکت چند بیلیون دلاری طرف هستیم. با استفاده از street view گوگل عکس واقعی مکان را استخراج کردم :

با استفاده از ابزار اندازه گیری مساحت گوگل مشخص شد که مساحت این شرکت معتبر، برابر ۱۸ متر مربع است! دفاعی که از طرف پرزنتر ارایه شد این بود که این ساختمان تنها یک شعبه از شعبات این شرکت می‌باشد. بنابراین دیتابیس شرکت های ثبت شده در بریتانیا را جست و جو کردم. نتایج بسیار جالب بود! این شرکت تنها یک شعبه دارد که همان آدرس اسکرین شات است.

نکته‌ی جالبتر این که ارزش کل این شرکت مبلغ ۷۰۰۰ پوندمی‌باشد! و شرکت در دو سال گذشته ضرر ده بوده است.

این شرکت همچنین هیچ کارمندی ندارد و تنها مدیر عامل آن کارمند آن است!

برایند تمام این مدارک این را نشان می‌دهد که اعتماد کردن به کلاهبرداران صرفا از دست دادن سرمایه و انرژی است. قبل از سرمایه گذاری در هر مسیری ابتدا تحقیقات لازم و کافی را انجام دهید و از معتبر بودن افرادی که با آن ها کار میکنید اطمینان حاصل کنید.

سود تضمین شده در بازار های آشوب زده مانند بورس، ارز، طلا و… و عدم شراکت سرمایه گذار در ضرر تنها یک معنا دارد، و معنای آن کلاهبرداری است!


پس از استقبال گسترده از این مقاله بر آن شدم که آن را بروزرسانی کنم. همانطور که در کامنت‌ها مشاهده می‌شود افراد بسیاری از سود خود در این شرکت راضی هستند. بنده به جد اعتقاد دارم که اغلب کامنت ها غلط نیستند ولی کسر بسیار کوچکی از کسانی هستند که توانسته اند سود به دست بیاورند. در مقاله‌ی زیر به طور کلی تر به جزییات این قبیل کلاه برداری ها پرداخته شده است. درصورتی که علاقه مندید تا اجازه ندهید کلاهبرداران سرمایه شما را به تاراج ببرند، این مطلب را مطالعه بفرمایید. همچنین در نظر داشته باشید که بنده به هیچ شرکت و نهادی چه دولتی و چه غیر دولتی وابستگی ندارم و صرفا یافته‌های خود را برای اطلاع رسانی و جلوگیری از اتفاقاتی که برای نزدیکانم افتاده است با مخاطبان در میان می‌گذارم.

https://virgool.io/@rasa.mirzaagasi/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%B2%DB%8C-ponzi-cydb2q3ioqy9

همچنین در زمان نگارش مقاله نوشتم که

سخن آخر این که به جد انتظار می‌رود نیروی انتظامی، پلیس آگاهی و پلیس فتا به شدت و سرعت با کلاهبرداران برخورد کنند که متاسفانه فعلا شاهد این جدیت در این ارگانها نیستیم.

حال به نظر می‌رسد که نیروی انتظامی تعدادی از کلاهبرداران را بازداشت کرده است. که جای تقدیر دارد اما ای کاش برخورد ها سریع تر باشد تا افراد کمتری آسیب ببینند.

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/07/03/2104712/%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%AF-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%B3-%D9%81%D8%AA%D8%A7-%DB%8C%D8%B2%D8%AF-%D9%85%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

اگر در خوانندگان این مقاله اشخاصی هستند که می‌توانند این موضوع را از مراجع قضایی و امنیتی پیگیری کنند عاجزانه درخواست دارم تا این کار را انجام بدهند. حجم بازدید از این مقاله و کامنت ها نشان می‌دهد که متاسفانه این شرکت درحال توسعه‌ی بسیار سریع است و نباید داستان Golden Green FOREX یا … تکرار شود.

نویسنده مطلب: رسا میرزاآقاسی

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.