چه کاری بکنیم که قرنطینه بهمون بد نگذره؟

چه کار کنیم که قرنطینه بد نگذره؟

دوران قرنطینه ناشی از کرونا ویروس
دوران قرنطینه ناشی از کرونا ویروس

این روزها واژه‌ی «ویروس کرونا» به کلمه‌ای کلیدی و نقل تمامی محافل تبدیل شده است. مردم، فضاهای مجازی و رسانه ها، در هر ثانیه آخرین اخبار مربوط به این بیماری را با هم به اشتراک می‌گذارند و همه و همه به اتفاق منتظر اخباری جدید، چه خوب یا بد درباره‌ی این بیماری هستند. از طرفی کرونا ما را محکوم به حبس خانگی کرده، اتفاقی که شاید هیچ کداممان تا به امروز در زندگی تجربه اش نکرده‌ایم. همه ما از اینکه مجبوریم در خانه بمانیم و جایی نرویم خسته شده‌ایم و دیگر نمیدانیم باید در این روزهای قرنطینه چه کنیم تا کمی حالمان خوب شود و کمتر به این روزهای سخت و شرایط فعلی فکر کنیم!

بیایید این روزها را به عنوان «فرصت» ببینیم و به جای ناراحتی، از تک تک لحظات با هم بودن لذت ببریم.

همه‌ی ما، همیشه از اینکه زمان کافی برای انجام کارهای مورد علاقه‌ی خود را نداریم شاکی هستیم و این مسئله ما را به شدت ناراحت میکند، حالا که این ویروس باعث شده که توفیق اجباری پیش بیاید و در خانه بمانیم، بهتر است به جای غصه خوردن و نگرانی از اینکه چه قرار است بشود، از وقت‌های اضافه و مفید خود بهترین استفاده را ببریم و کارهایی که همیشه در آرزوی انجام آن بودیم را انجام بدهیم.

در خانه ماندن بهترین راه کنترل شیوع ویروس است
در خانه ماندن بهترین راه کنترل شیوع ویروس است

ما همیشه عادت کرده‌ایم که جنبه‌ی منفی مسائل را ببینیم، دائما از دست زمین و زمان شکایت کنیم، و هرروز از خودمان بپرسیم: چرا این اتفاق باید برای من بیوفتد؟ چقدر ما بد‌شانسیم؟ و … همه‌ی ما از درصد وخامت این بیماری آگاه هستیم و می‌دانیم این ویروس تا به امروز، تلفات جانی و مالی زیاد و غیر قابل جبرانی را ایجاد کرده است، اما با تمام این اتفاقات بد و دردناک میتوانیم کمی هم به نیمه پر لیوان نگاه کنیم تا بتوانیم جنبه‌های مثبت را از دل شرایط منفی کنونی بیرون بکشیم تا اوضاع برایمان بیش از این خارج از کنترل و غیر قابل تحمل نشود. در عوض در این روزها ما آموختیم با هم مهربان‌تر باشیم، بیشتر با خانواده و اطرافیان وقت بگذرانیم، قدر با هم بودن را بیشتر بدانیم، بیشتر نظافت خود را رعایت کنیم، و در نهایت بدانیم زندگی خیلی کوتاه است، پس تا می‌توانیم از آن لذت ببریم !

در این مقاله قصد داریم به شما یاداوری کنیم که چگونه می‌توانیم با کارهای ساده و جذاب، روزهای قرنطینه را با حال خوب پشت سر بگذاریم و حتی در بدترین شرایط، یاد بگیریم از زندگی لذت ببریم.

بازی‌های گروهی انجام بدهید

با اعضای خانواده دور هم جمع بشوید و با هم بازی کنید. قدیم‌تر ها که تکنولوژی به شکل امروزی پیشرفت نکرده بود افراد دور هم بازی‌های گروهی زیادی انجام میدادند، در این روزها سعی کنید سرتان را گوشی‌هایتان بیرون بکشید و با خانواده خود بازی‌های دسته جمعی مانند، اسم و فامیل، مافیا، دوز، شاه و دزد و وزیر و … بازی کنید.

مهارت‌های خود را با هم به اشتراک بگذارید

هر فردی در خانه حرفه و مهارت خاصی دارد، سعی کنید این مهارت‌ها را به هم آموزش دهید، مثلا اگر دختر خانواده به زبان انگلیسی تسلط دارد روزی نیم ساعت به پدر و مادر یا خواهر و برادر خود، زبان یاد بدهد، جملات کاربردی، اصطلاحات جذاب و … یا مادر خانواده طرز تهیه یک غذای خوشمزه را به بقیه اعضای خانواده آموزش بدهد. این کار در عین حال ساده باعث می‌شود که کلی مهارت جدید و کاربردی یاد بگیرید و سرتان حسابی گرم شود.

دکوراسیون خانه خود را تغییر بدهید!

بر اساس علم فنگ‌شویی محیط های زندگی، از جمله خانه و محل کار ما دارای انرژی های متفاوتی است، انرژها بر روی وسایل خانه مینشینند. وقتی شما چیدمان خانه را برای مدت طولانی تغییر نمیدهید انرژی‌ها به حالت سکون در سطح خانه باقی میمانند و باعث ایجاد رخوت و بی‌حالی در افراد خانه می‌شوند. شما می‌توانید با کوچکترین تغییر در خانه، انرژی موجود را دوباره فعال کنید و نیروهای بد و ساکن را از خانه دور کنید! پس هر چه زودتر دست بکار شوید و با اعضای خانواده چیدمان خانه را عوض کنید، با این کار هم تنوع و تغییر ایجاد کرده‌اید و هم انرژی‌های بد این روزها را از خانه دور میکنید.

فنگ شویی بهترین اثر را بر سلامتی ، شادی، موفقیت ، و به‌طورکلی تولید انرژی مثبت دارد !


برای خودتان برنامه‌ریزی کنید

خیلی وقت ها ما یادمان می‌رود که چه کارهایی را باید در طول روز انجام بدهیم یا چه کاری را دوست داریم که در آینده بکنیم. مکتوب کردن باعث می‌شود ما با دقت و کیفیت بیشتری به کارهایمان برسیم. این روزها که حسابی وقت خالی دارید دفتری را تهیه کنید و در آن، لیست کارهایی که دوست دارید یا باید انجام بدهید را بنویسید. لیست را بر اساس تاریخ تمام شدن آن تنظیم کنید تا بدانید چقد زمان میبرد تا کار تان به سرانجام برسد. پس از هر کاری که انجام دادید مقابل آن تیک بزنید و به سراغ کار بعدی بروید. با این روش در آخر هفته میبینید تعداد زیادی کار مفید انجام داده‌اید.

یک کتاب را با هم بخوانید

همه‌ی ما کلی کتاب نخوانده داریم که در کتابخانه در حال خاک خوردن است. یک کتاب کوتاه را به سلیقه خودتان با اعضای خانواده انتخاب کنید و شروع به خواندن کنید، هر فرد (پدر، مادر، و ..)به طور مثال ۲۰ صفحه از کتاب را بخواند و در اختیار فرد دیگر بگذارد تا او ادامه داستان را روایت کند. پس از تمام شدن درباره‌ی کتاب با هم صحبت کنید و آن را نقد کنید. با این کار در پایان هفته تعداد زیادی کتاب خوانده شده پیش روی شماست!

منبع:https://go2tr.com/mag/how-to-entertain-yourself-at-home

نویسنده مطلب: saeed hayati

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.