مزایای دریافت اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت یا owner operator

راه اندازی یا خرید بیزنس (owner operator)  در کانادا
راه اندازی یا خرید بیزنس (owner operator) در کانادا

یکی از بهترین روش‌های دستیابی به اقامت در کشور کانادا، سرمایه گذاری است.  سالانه از سراسر جهان تعداد زیادی از افراد در زمینه های سرمایه گذاری و کارآفرینی، برای کانادا اقدام به مهاجرت می کنند. برای  سرمایه گذاری در این کشور،  قبل از هر چیز بهتر است  با  قوانین سرمایه گذاری در این کشور آشنایی کامل داشته باشید .

یکی از راه های دریافت ویزای کاری و تسهیل دریافت اقامت دائم کانادا، راه اندازی یا خرید بیزنس در کانادا است.

در این مبحث سعی کرده ایم شما را با ابعاد بیشتری از روش مهاجرتی راه اندازی یا خرید بیزنس (owner operator)  در کانادا آشنا سازیم .همراه ما باشید.

مالک کسب و کار یا owner operator

برنامه Owner Operator مخصوص مالکان و یا مدیران یک کسب و کار و یا یک تجارت است.

در نظر بگیرید شخصی که صاحب یک کسب و کار در هر حوزه ای است و آن را مدیریت می کند، می تواند از طریق برنامه Owner Operator  برای مهاجرت موقت به کانادا اقدام کند.

این برنامه می تواند فرصت مناسبی را برای مالکان با مدیران کسب و کار خارجی که قصد دارند تجارت خود را در کانادا راه اندازی کنند، فراهم کند. نکته قابل توجه این است که  Owner Operator یک برنامه رسمی برای مهاجرت به کانادا نیست، بلکه یک نوع روش است که از طریق آن مالک یا مدیر کسب و کار خارجی، کسب و کاری در کانادا تحت برنامه نیروی کار موقت خارجی فدرال (TFWP) راه اندازی می کند و صاحب ویزای کار می شود.

شرایط ایده آل برای شخص داوطلب چیست؟

  • تجربه مدیریت و یا مالکیت یک بیزنس و داشتن دانش کافی در زمینه بیزنسی که قراراست که تاسیس یا ایجاد شود
  • داشتن دارایی کافی و سرمایه کافی برای راه اندازی و یا خرید بیزنس در کانادا به صورت هدفمند
  • داشتن مهارت کافی در زبان های رسمی کانادا برای فعالیت به عنوان مدیر کسب و کار
    البته ارائه مدرک زبان در این برنامه الزامی نیست.

در این جا نکته قابل توجهی وجود دارد، آن هم این هست که خرید یک کسب و کار صرفا تضمینی برای واجد شرایط شدن برای برنامه Owner Operator نیست. فرد متقاضی باید تاییدیه اداره کار کانادا یا LMIA را دریافت کند. LMIA نامه ای است که صادر کننده آن اداره کار کاناداست و در واقع مشخص می کند که استخدام یک فرد غیر کانادایی نه تنها اثر منفی روی بازار کار کانادا ندارد بلکه در عمل به نفع اقتصاد کانادا است. بیش از یک سال است که سرویس کانادا (ESDC Employment Social Development Canada) مطابق با رویه جدید بررسی، صدور LMIA مثبت را منوط به فعال بودن کسب و کار می داند. به این صورت که کسب و کار باید، محصولی تولید کند و یا خدماتی ارائه دهد، حتما نیروی کار، ادرس فیزیکی بیزنسی، فعالیت اقتصادی، تراکنش مالی و مشتری نیز داشته باشد.

در واقع LMIA صادرشده می تواند ۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز به امتیاز اکسپرس انتری اضافه کند، البته شخص متقاضی باید حداقل امتیازها رو برای بودن در پول اکسپرس اینتری داشته باشد تا بتواند شانس دریافت اقامت دائم کانادا را از طریق این سیستم و یا برنامه های تجاری دیگر از جمله کارافرینی ها داشته باشد.

اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت چه مزایایی دارد؟

  • در این برنامه امکان انتخاب شهر برای متقاضیان وجود دارد و محدود به انتخاب استانی خاصی نیست.
  • در این برنامه اگر رشته تحصیلی و سوابق کاری  ناهماهنگ باشند مشکلی نخواهد بود.
  • در این برنامه همسر می تواند ویزای کار باز  (open work permit)داشته باشد ونیز فرزندان زیر 18 سال می توانند  از تحصیلات رایگان  استفاده کنند.
  • در این برنامه شخص مالک صد درصد کسب و کار خود خواهد بود.
  • این برنامه باعث تسهیل راه برای دریافت اقامت دائم کانادا می شود.
  • در این برنامه امکان تمدید مجوز کار وجود دارد
  • در این برنامه داشتن تاریخچه سفر به کشورهای حوزه شینگن اهمیتی ندارد
  • این برنامه به نسبت برنامه های مهاجرتی حاضر کانادا توجیه اقتصادی بالاتری دارد.
  • اقدام برای این برنامه بدون نیاز به ارائه مدرک زبان نیز امکان پذیر است .
  • در این برنامه سرمایه گذاری و داشتن حداقل دارایی از اهمیت کمتری نسبت به برنامه های مشابه مثل ویزای کارآفرینی کانادا و برنامه های کارآفرینی استانی برخوردار است و با سرمایه به مراتب کمتری امکان اقدام وجود دارد .
  • در این برنامه تحصیلات دانشگاهی الزامی نیست.
  • در این برنامه امکان انتقال سرمایه به صورت قانونی به کانادا وجود دارد.
  • در این برنامه امکان تغییر بیزینس یا خرید بیزینس دیگر بعد از ورود به کانادا وجود دارد.
  • در این برنامه داشتن ویزای توریستی کانادا برای شروع پروسه آن الزامی

نیست.

چه کسانی مجاز به خرید بیزنس در کانادا می باشند؟

هیچ محدودیتی از جهت مالکیت و خرید بیزنس در کانادا وجود ندارد و هر شخصی که شرایط آن را دارد می تواند در کشور کانادا بیزنس بخرد.

ولی این به این معنی نیست که هر خریدار بیزنسی می تواند ویزای کار دریافت کند.

مشخصات یک بیزنس مناسب برای خرید

بیزنس  باید فعال باشد: همیشه  ثبت یک شرکت و انتقال آن به دیگری  به معنای خرید  یک بیزنس نیست.

مالکیت دست کم ۵۱ درصد بیزنس:  اگر سهامدار، مالک کمتر از ۵۰ درصد شرکت باشد عملا قدرت تصمیم گیری در شرکت در اختیار او نیست.

بیزنس خریداری شده برای جامعه کانادایی منافع اقتصادی، فرهنگی و یا اجتماعی داشته باشد که خود این مسئله برای اثبات به آفیسر اداره مهاجرت مراحل پیچیده ای دارد.

بیزنس خریداری شده با توجه به سوابق و دانش خریدار آن، باید واقعی و قابل تحقق باشد. در واقع آفیسر هنگام صدور ویزا به سابقه و تواناییهای  شخص متقاضی در مدیریت و اداره کردن امورآن بیزنس توجه ویژه نشان می دهد.

سازمان مهاجرتی کاناداپاس با سال ها تجربه و نیز بهره مندی از یک وکیل یا مشاور رسمی اداره مهاجرت کانادا (RCIC) و عضو رسمی شورای قانون گذاری مهاجرت کانادا (ICCRC) می تواند همراهی مطمئن برای شما برای رسیدن به اهدافتان باشد.

چگونگی شروع بیزینس در یک صنعت خاص

یکی از دغدغه های افراد برای شروع یک بیزینس در کشور خارجی آن است که نمی دانند در کدام صنایع می توانند ورود کنند و ورود به کدام یک از آن ها می تواند سود آوری  بیشتری را برای آن ها به ارمغان آورد. در صورتی که فردی بتواند بهترین گزینه ممکن برای خود را در تکنولوژی، رسانه، تجهیزات و سایر بیزینس ها پیدا کند، یک گام بلند برای شروع بیزینس خود برداشته است. برای اینکه بتوانید چنین کاری را انجام دهید، چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

اول اینکه فرد باید بر روی مهارت های خود تمرکز داشته باشد. برای موفقیت در شروع یک تجارت بهتر است یک واکاوی دقیق در خود داشته باشید و ببینید در کدام بیزینس مهارت دارید و علاقه شما در چیست. با خود در این زمینه صادق باشید و یک لیست تشکیل دهید و به صورت همزمان آنچه به آن علاقه ندارید را نیز یادداشت کنید. پس از این که لیست خود را آماده کردید، نظر اعضای خانواده یا دوستان خود را جویا شوید چراکه ممکن است آن ها در مورد مهارت های شما چیزی را ببینند که شما نمی بینید.

این لیست از آن جهت از اهمیت زیادی برخوردار است که شما را به نقطه شروع می رساند و می توانید از این طریق تصمیم بگیرید در کدام صنعت فعالیت خود را آغاز کنید که در حقیقت همسو با علاقه و البته توانایی های شما باشد. شروع یک بیزینس کاری دشوار است و به ندرت به این که قرار است تنها 40 ساعت در هفته مشغول آن شوید محدود می شود. بنابراین اگر می خواهید این همه وقت و تلاش را صرف کنید، باید در یک تجارت و صنعتی وارد شوید که مورد علاقه شما باشد. چه بخواهید برای فرد دیگری کار کنید یا تجارت خود را داشته باشید، اگر از آن واقعا لذت می برید، قادر خواهید بود تا موفق شوید. در این حالت کمتر برای شما معنی یک شغل را خواهد داد بلکه به چیزی تبدیل می شود که شما از انجام آن لذت می برید و می توانید در آن موفق شوید.

در مرحله دوم باید به گرایشات خود توجه داشته باشید. زمانی که چندین گزینه را در لیست خود دارید، تلاش کنید تا بفهمید چه مسائلی در هر صنعت برای شما الهام بخش است:

  • شاید این داستان در مورد شخص دیگری باشد که شغلی را راه اندازی کرده است و شما را تشویق می کند تا تجارت دیگری را در همان صنعت فعال کنید.
  • شاید شما در مورد یک مشکل خاص بهداشتی یا اجتماعی چیزی شنیده اید که دوست دارید برای حل آن با ایده ای روبرو شوید و به افراد در این مسیر کمک کنید.
  • شاید شما ترجیح می دهید مردم را در اوقات فراغت سرگرم کنید یا فرصتی را در اختیار آن ها قرار بدهید.
  • یا شاید شما چیزی را دیده باشید که به اندازه لازم مفید و قابل استفاده نباشد و شاید شما ایده ای برای یک محصول یا فرآیند جدید داشته باشید که به سایر مشاغل کمک کند و عملکردی متفاوت و مفیدتر داشته باشد.

عوامل بسیار زیادی می تواند شما را تحریک به انجام یک کار جدید کند و شما را ترغیب کند تا یک صنعت را برای فعالیت خود انتخاب کنید. زمانی که گزینه یا گزینه های خود را نگارش کردید، به همه جنبه های آن توجه داشته باشید و نقاطی که می تواند رسیدن شما به آن را ترغیب کند را یادداشت کنید.

برای خواندن ادامه این مطلب و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت و راه اندازی بیزینس در کانادا به وبسایت رسمی کاناداپاس مراجعه کنید.

نویسنده مطلب: مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.