جاب آفر چیست؟ پرواز مستقیم به اروپا

یکی از رایج‌ترین راه‌های مهاجرت به اروپا، ویزای کاری است. افراد زیادی سالانه از سراسر دنیا برای پیدا کردن شغلی پردرآمد و زندگی در کشوری مرفه راهی قاره سبز می‌شوند. یکی از راه‌های دریافت ویزای کاری، داشتن جاب آفر است. اگر نمی‌دانید جاب آفر چیست، در این مقاله همراه موسسه حقوقی سایرس باشید تا همه‌چیز را درباره جاب آفر با یکدیگر بررسی کنیم.

جاب آفر، فرش قرمز شرکت‌های اروپایی برای حرفه‌ای‌ها

جاب آفر را باید یکی از بهترین راه‌های دریافت اقامت اروپا از طریق کار دانست. جاب آفر به معنی پیشنهاد شغلی است. در این شیوه یک شرکت خارجی به متقاضی درخواست رسمی کار ارسال می‌کند. به کمک جاب آفر سریع‌تر و راحت‌تر از سایر شیوه‌ها می‌توان اقامت اروپا را به دست آورد.

چگونه می‌توان جاب آفر دریافت کرد؟ گوش به زنگ باشید

برای پیدا کردن جاب آفر باید گوش به زنگ بود. در حقیقت فرآیند دریافت جاب آفر از سمت متقاضی آغاز می‌شود. متقاضی باید سایت‌های مرتبط با فرصت‌های شغلی را مرتباً چک کند. فرصت‌های شغلی مرتبطی که شرایط دریافت آن را دارد، مشخص کند و رزومه خود را برای شرکت ارسال کند. شرکت‌ها به‌طور مرتب رزومه‌ها را بررسی می‌کنند و درصورتی‌که متقاضی شرایط ایده آل را داشته باشد، می‌تواند جاب آفر را دریافت کند.

جاب آفر، فرآیندی دشوار و زمان‌بر

فرآیند دریافت جاب آفر به دلیل سخت‌گیرهای زیاد کشورهای اروپایی و آمریکایی زمان‌بر است. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، شرکت‌های اروپایی باید در جذب نیروی انسانی از نیروهای کار اتحادیه اروپا استفاده کنند. بر اساس این قوانین هر شرکتی که قصد جذب نیرو را دارد باید ابتدا آگهی استخدام خود را به مدت ۶ ماه در کشور مبدأ منتشر کند. درصورتی‌که در این مدت‌زمان نیروی کار مناسبی پیدا نشود، شرکت می‌بایست آگهی خود را به مدت ۶ ماه در کل اتحادیه اروپا منتشر کند. درصورتی‌که در این زمان هم نیروی کار مناسبی پیدا نشود، امکان جذب نیروی انسانی خارج از اتحادیه اروپا فراهم می‌شود.

آیا شانسی برای دریافت جاب آفر داریم؟

معمولاً افراد با شنیدن فرآیند دشوار دریافت جاب آفر، ناامید می‌شوند. با توجه به قوانین سفت‌وسخت اروپا امکان دریافت ویزا از طریق جاب آفر بسیار کم است. اما از طرفی دیگر نباید فراموش کرد که این روش نسبت به سایر روش‌ها مزیت‌های بسیاری دارد. افرادی که جاب آفر دریافت کنند به‌سرعت می‌توانند از مزایای زندگی در اروپا و حقوق شهروندی این کشورها بهره‌مند شوند.

به جز جاب آفر چه راه‌هایی برای دریافت اقامت اروپا وجود دارد؟

خوشبختانه به جز جاب آفر می توان از طریق ویزای در جستجوی کار نیز برای دریافت ویزای کار اروپا اقدام کرد. ویزای در جستجوی کار یکی از بهترین انواع ویزا است. در این نوع ویزا، متقاضی برای مدت ۳ تا ۶ ماه ویزای موقت اقامت اروپا را به دست می آود. متقاضی در این مدت کوتاه حضور در اروپا باید به دنبال شغلی مناسب با مهارت های خودش باشد. در بسیاری از مواقع می توان با کمک ویزای در جستجوی کار، اقامت اروپا را به دست آورد.

جاب آفر در مقابل ویزای جستجوی کار، کدامیک انتخاب بهتری است؟

دریافت اقامت اروپا از هر روشی مانند اقامت کارآفرینی اروپا یا اقامت تمکن مالی چالش های خاص خود را دارد. این موضوع در خصوص شیوه هایی مانند جاب آفر یا ویزای جستجوی کار نیز صدق می کند. به عبارت بهتر هر کس باید  بر اساس شرایط خاص خود و کشور مورد نظر یکی از روش های جاب آفر یا ویزای در جستجوی کار را انتخاب کند. البته بدیهی است که دریافت ویزای در جستجوی کار به نسبت جاب آفر راحت تر است. اما اخذ جاب آفر به دلیل شرایط خاص قانونی و پروسه زمان بر خود، بر اکثر متقاضیان دشوارتر است.

آیا با دریافت جاب آفر می توان اقامت دائم اروپا را به دست آورد؟

در اکثر شیوه های دریافت اقامت اروپا، فرد ابتدا ویزای موقت را به دست می آورد. با گذشت زمان اما می توان اقامت دائمی اروپا را به دست آورد. در بسیاری از شیوه ها مانند جاب آفر می تواند پس از گذشت ۵ سال اقامت دائمی اروپا را اخذ کرد. البته باید توجه داشت که در این مدت، متقاضی باید تمامی قوانین و مقررات مربوطه را با دقت رعایت کند.

در کدام کشورها راحت‌تر می‌توان جاب آفر دریافت کرد؟

اکثر کشورهای اروپایی شرایط یکسانی برای دریافت ویزای جاب آفر دارند. اگرچه پیش‌تر در مقالاتی مانند بهترین کشور برای مهاجرت دندان پزشکان در وبلاگ سایرس، بهترین کشورها را برای مشاغل مختلف بررسی کردیم. اما در زمینه اخذ ویزای جاب آفر نمی‌توان کشوری خاص را مطرح کرد. چراکه در ویزای جاب آفر بیشتر از کشور باید به شرایط شرکت‌ها توجه کرد.

ویزای جاب آفر، راهی دشوار اما شیرین

در این مقاله به بررسی ویزای جاب آفر و مسائل مرتبط با آن پرداختیم. همان‌طور که اشاره کردیم دریافت ویزای جاب آفر به نسبت اخذ ویزای تمکن مالی یونان یا ویزای سرمایه‌گذاری به نسبت دشوارتر است. اما با دریافت ویزای جاب آفر می‌توان از مزایای مهمی مانند حقوق مناسب و شرایط اجتماعی ایده آل بهره برد. البته در مسیر دریافت ویزای اروپا حتماً با چالش‌ها و مسائل مختلف قانونی و حقوقی مواجه می‌شویم. در این مسیر استفاده از مشاوره درست و تخصصی می‌تواند مسیر را برای ما راحت‌تر کند. در این مسیر می‌توانید از موسسه حقوقی سایرس کمک بگیرید. موسسه حقوقی سایرس امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه‌گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار فراهم کرده است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱-۲۵۷۴۱ تماس حاصل کنید.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.