بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان کجاست؟

برخی از کشورهای جهان خدمات دندانپزشکی بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. این کشورها برای استخدام نیروی کار خارجی نیز شرایط خوبی را فراهم کرده‌اند و حقوق بیشتری را در اختیار متخصصان قرار می دهند. این کشورها نه تنها در زمینه دندانپزشکی بلکه در زمینه خدمات بهداشت و درمان برنامه‌های بسیار خوبی دارند و امکانات فوق العاده ای در اختیار نیروی کار متخصص می‌گذارند. اخذ ویزا برای پزشکان و دندانپزشکان شرایط خاص خود را دارد. متقاضیان بهتر است اطلاعات خود را از روند اخذ ویزا و تحصیل کامل کنند و در نهایت پروسه اخذ ویزا را استارت بزنند.

فرصت‌های شغلی دندانپزشکان برای مهاجرت

دندانپزشکی از مشاغل پر طرفدار در دنیاست. فرصت‌های شغلی متعددی برای این رشته وجود دارد. دندانپزشکان می‌توانند در مطب، بیمارستان، کلینیک‌ها و یا سایر مراکز درمانی استخدام شوند و یا در صورتی که تخصص داشته باشند، امکان تدریس در دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزش عالی برایشان فراهم است.

چند نکته طلایی برای دریافت اقامت شغلی و مهاجرت دندانپزشکان

پزشکان و دندانپزشکان باید در کشور مورد نظر مدارک خود را معادل‌سازی کرده و یا مجوز کاری آن کشور را دریافت کنند. به عنوان مثال در کشوری مثل هلند اگر پزشک یا دندان پزشکی بتواند مدارک خود را معادل‌سازی کنند، چنانچه اقامت هلند را نداشته باشد، نمی‌تواند مجوز طبابت دریافت کند، بنابراین دو نکته مهم معادل سازی مدرک تحصیلی و دریافت اجازه کار آن کشور است.

بهترین کشور برای تخصص دندانپزشکی

بسیاری از کشورها محدودیت سنی دارند، بنابراین برای انتخاب کشور مورد نظر این فاکتور را نیز در نظر بگیرید. متقاضیان متاهل امکان ورود همراهان با خود را نیز باید مد نظر داشته باشند. برخی کشورها اجاره ورود فرزند و همسر سرپرست را نمی دهند که این مسئله از جذابیت کشور مورد نظر می کاهد. ادامه تحصیل و گرفتن تخصص نیز مورد مهمی که در برخی کشورها مانند استرالیا شانس پذیرش اتباع خارجی در دوره تخصص دندانپزشکی پایین تر است.

مهاجرت دندانپزشکان به آلمان و اتریش

یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کشور آلمان و اتریش هستند. اگر در این در این رشته تحصیل کرده اید و تمایل به کار در آلمان یا اتریش را دارید، ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را برای معادل سازی به سازمان‌های مربوطه ارسال کنید. دوران معادل‌سازی معمولا یکسال طول می کشد. همچنین به مدرک زبان آلمانی در حد B2 نیز نیازمندید. شرط زبان برای کشور اتریش وجود ندارد و می‌توانید دوره های زبان را در خود کشور اتریش بگذرانید.

پزشکان بعد از پایان دوره می توانند برای تخصص اقدام کنند. درآمد دندانپزشکان بسته به تخصص و سابقه کاری خود در آلمان می تواند از ماهی ۶ هزار یورو تا ۱۶ هزار یورو بسته به تخصص، مهارت و شهر محل زندگی متغیر باشد.

بلژیک، راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان

هر روز تعداد بیشتری از پزشکان و دندانپزشکان وارد بازار کار بلژیک می شوند. حقوق بالا، مزایای عالی و فرصت‌های روشن آینده از مواردی هستند که پزشکان و دندانپزشکان با آن روبه رو خواهند شد. پیش از آنکه بتوانید با مدرک کشور خود کار کنید باید مسیر طولانی را طی کنید از معادل‌سازی مدرک تحصیلی گرفته تا پیدا کردن آپارتمان و گذراندن دوره های زبان. درآمد دندانپزشکان در بلژیک از ۴ هزار یورو تا ۱۴ هزار یورو در ماه بسته به تخصص، مهارت و شهر محل زندگی متغیر است.

مهاجرت دندانپزشکان به هلند، بهترین کشور برای دندانپزشکی

کشور هلند چند سال است که با کمبود نیروی کار در رشته دندانپزشکی مواجه است. تا چند سال آینده، بسیاری از دندانپزشکان بازنشسته خواهند شد و  نیروی فارق التحصیل جوان به اندازه کافی وجود ندارد. کلینیک مدرن زیادی در این کشور وجود دارد که متدهای درمانی جدیدی را ارائه می دهند. دندانپزشکان در هلند با دستیار خود کار می کنند.

در کل بیماران دو بار در سال به دندانپزشکی مراجعه می کنند. دندانپزشکی هلند شهرت زیادی دارد و خدمات درمانی با کیفیت بالایی را ارائه می دهد. درآمد دندانپزشکان در هلند از ۵ هزار یورو تا ۱۵ هزار یورو بسته به تخصص، مهارت و شهر محل زندگی متغیر است.

مهاجرت دندانپزشکان به  نروژ با درآمد ۹۳ هزار دلاری

میانگین حقوق دندانپزشکان در نروژ سالیانه ۹۳ هزار دلار است. این کشور به نیروی کار متخصص در این زمینه نیاز دارد. خدمات دندانپزشکی کودکان رایگان است. مالیات و هزینه های زندگی بالا ممکن است برای مهاجرت شما را دچار تردید کند.

در آمد دندانپزشکان پس از مهاجرت به اسپانیا، بررسی درامد دندانپزشکان در خارج

میانگین حقوق دندانپزشکان در اسپانیا ۱۷۶ هزار دلار در سال است. این تقاوت کاملا فاحش است و علت مهاجرت بسیاری از دندانپزشکان به این کشور مشخص است. نه تنها درآمد دندانپزشکان در مقایسه با سوئیس دو برابر است بلکه مالیات و هزینه های زندگی نیز پایین هستند.

دانش زبان سوئدی چالش مهاجرت دندانپزشکان به استکهلم، مهاجرت دندانپزشکان به سوئد

میانگین حقوق سالانه دندانپزشکان در سوئد ۷۰ هزار دلار است. اگرچه درآمد شما خوب است ولی باید از یک چالش با موفقیت عبور کنید آن هم فراگیری زبان سوئدی است. اگر دندانپزشک هستید یا قصد تحصیل دندانپزشکی در آینده در خارج از ایران را دارید قطعا با مطالعه این مقاله از مواردی که باید به آنها توجه کنید به خوبی آگاه شده اید. برای انتخاب کشوری برای کار یا تحصیل نه تنها باید به هزینه های زندگی بلکه به فرهنگ محلی و بیماران نیز توجه کنید.

بهترین کشور برای دندانپزشکان در قاره اروپا کجاست؟

در بین تمام کشور های اروپایی بهترین کشور برای مهاجرت دندان پزشکان کشور های اتریش، نروژ، هلند و آلمان هستند.

بیشترین درآمد دندانپزشکان در کدام کشور است؟

دندانپزشکان در کشور نروژ سالیانه ۹۳ هزار دلار درآمد دارند و یکی از بهترین کشور های اروپایی برای دندان پزشک هاست، خصوصا که نیاز به نیروی کار متخصص در این حوزه نیز در نروژ وجود دارد.

بهترین کشور اروپا برای تخصص دندانپزشکی کجاست؟

افرادی که به دنبال تخصص دندنان پزشکی هستند باید استکهلم را به عنوان بهترین مقصد خود بدانند. مهاجرت دندانپزشکان به سوئد نیز بدین طریق در راه ساده تری برایشان فراهم می شود.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.