بررسی شرایط زندگی در ایتالیا برای ایرانیان

بی‌شک ایتالیا یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است. این کشور شگفت انگیز که در جواز دریای مدیترانه واقع شده آنقدر زیباست که شما را محسور خود می کند. وجود صنایع قدرتمندی مثل فراری و لابورگینی و پیشتازترین منسوجات در عرصه مد کشور آتزوری را همیشه در صدر خبرهای دنیای سلبیریتی‌ها قرار می‌دهد. ایتالیایی ها به خوب زندگی کردم مشهور هستند. سبک پوشش در ایتالیا اهمیت زیادی دارد تا جایی که در شهرهای اصلی مانند رم و میلان ظاهر شما مهم است و بر این اساس قضاوت می شوید. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید تا از شرایط زندگی در این کشور آگاه شوید.

زندگی در ایتالیا با چاشنی پارمسان

شاید هر زمان که اسم ایتالیایی ها را بشنوید به یاد لبخند، حرکات بدن و جذابیت بیفتید. در حقیقت نوعی حس شوخ طبعی در رفتار مردم به چشم می خورد همین ویژگی باعث می شود که آنها همیشه اوقات خوشی داشته باشند و خوشحال به نظر برسند.

بسیاری از مردم عاشق خونگرمی، غذاهای ایتالیایی و گفتگوهای لذت بخش با مردم اینجا می شوند. ایتالیایی ها بسیار مودب هستند و تعامل با دیگران را دوست دارند. اگر بعد از یک گپ کوتاه به مهمانی دعوت شدید، تعجب نکنید. ایتالیایی ها خونگرم و زودجوش هستند. آن‌ها همیشه در غذاهای خود بویژه پاستا و پیتزا از چاشنی‌های مختلف و بویژه پنیر پارمسان استفاده می کنند.

هزینه های زندگی در ایتالیا به صرفه‌تر از سایر کشورها

با وجود اینکه ایتالیا عضو اتحادیه اروپاست، هزینه های زندگی در مقایسه با کشورهای دیگر این منطقه پایین تر است. به عنوان مثال هزینه خوراک دغدغه بسیاری از خانواده ها است که در ایتالیا در مقایسه با سایر کشورها ارزانتر است. می توانید از بازارهای مواد غذایی با هزینه مناسب خوراکی‌های با کیفیت خریداری کنید. همچنین در شهرهای کوچک ایتالیا هزینه اجاره بها و خرید ملک بسیار مقرون به صرفه است و می‌توانید با اقامت در شهری مثل اوتسیا فقط به یک قطار شهری نیم ساعته به مرکز رم برسید.

تضمین آینده فرزندان با اقامت در ایتالیا

حتما به آینده فرزندانتان فکر می‌کنید. ایتالیا بزرگترین جامعه دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی را در خارج از کشور دارد. در ایتالیا به کودکان اهمیت زیادی داده می شود. معلم ها دانش آموزان را از طرق مختلف تشویق می کنند تا معنی تلاش کردن را به خوبی فرا بگیرند. معلمان تمامی تلاش خود را برای شاد نگه داشتن دانش آموزان می کنند.  هچنین قوانین مختلفی برای حمایت از حقوق کودکان وضع شده است. مدارس حتی مهدکودک ها در ایتالیا رایگان است. سیستم آموزشی ایتالیا در گذشته شهرت خوبی داشت ولی امروزه کمی از استانداردهای جهانی عقب تر است.

در زمینه آموزش عالی ایتالیا عملکرد خوبی را داشته است. دانشگاه های ایتالیا در رتبه بندی جهانی به خصوص در رشته های پزشکی، داروسازی و معماری رتبه خوبی را به خود اختصاص داده اند.

کیفیت خوب زندگی ارمغان مهاجرت به ایتالیا

اگر می خواهید ادامه مسیر زندگی خود را از کشور دیگری آغاز کنید، ایتالیا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در ایتالیا می‌توانید هر آنچه را که می خواهید، بیابید: خدمات قابل اعتماد، حقوق متناسب با هزینه‌های زندگی، شرایط کاری نسبتا خوب و لیست بی پایان از تفریحات متنوع. در کل فاکتورهای کیفیت زندگی را بالا می‌برند در ایتالیا زیاد هستند. می توانید زندگی نسبتا راحتی را در این کشور تجربه کنید. البته هزینه های زندگی تا حد زیادی به سبک زندگی شما بستگی دارد.

زندگی در ایتالیا خوشمزه‌تر از تمام اروپا

پیتزا، پاستا، لازانیا و رزوتو از غذاهای مورد علاقه ایتالیایی هاست. این غذاها با توجه به مواد اولیه و سبک خاص هر منطقه طبخ می شوند. ایتالیایی ها در تهیه غذا از مواد اولیه سالم و تازه استفاده می کنند و برای طبخ غذا زمان کافی صرف می کنند.

بستنی های ایتالیا در جهان شهرت دارند و این موضوع مختص یک شهر خاص نیست می توانید حتی بستی های خوشمزه با طعم های خاص را می توانید در دهکده های ایتالیا میل کنید. ظاهر، طعم و رنگ طبیعی بستنی از ویژگی های مهم بستنی های ایتالیایی است. تمام آن‌هایی که سرتاسر اروپا را دیده‌اند گواهی می‌دهند که غذاهای ایتالیایی خوشمزه‌تر از سایر کشورهای قاره سبز است.

آسان‌ بودن شرایط اقامت در ایتالیا با حمل و نقل ارزان

اگر می خواهید از کلسیوم بازدید کنید یا به ونیز سفر کنید، لازم نیست خودرو شخصی را به خیابان بیاورید. با شبکه گسترده ریلی در کشور آتزوری می‌توانید در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی کنید. سیستم حمل و نقل ایتالیا با زیر ساخت‌های عالی به خصوص در شهرهای شمالی گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. اکثر شهرهای بزرگ ایتالیا به سیستم حمل و نقل ریلی مجهز هستند به علاوه برای سفرهای بین شهری در صورتی که تمایلی به سفر با هواپیما را ندارید می توانید با هزینه مناسب با اتوبوس بروید.

بیمه خدمات درمانی برای تمام دارندگان اقامت ایتالیا

بیمه پزشکی ایتالیا از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه است. ایتالیایی ها تحت پوشش بیمه ای مقرون به صرفه با کیفیت خوب هستند. با توجه به قوانین ایتالیا، کلیه شهروندان ایتالیایی و یا اتباع خارجی باید تحت پوشش بیمه بوده و از خدمات یکسانی بهره‌مند شوند. کشور سزار اهمیت بالایی به سلامت اتباع خود می‌دهد به همین دلیل تمام شهروندان ایتالیا از پوشش خدمات بیمه ای شرکت های دولتی و خصوصی بهره‌مند هستند.

تفریحات جزو جدا نشدنی زندگی در ایتالیا

ایتالیا میزبان کارناوال ها و جشن های مهم ملی و بین المللی است. علاقمندان به موسیقی و هنر می توانند در فستیوال‌های مهمی که در طول سال برگزار می شود، شرکت کنند. همچنین در طول سال رویدادهای فرهنگی متعددی برگزار می شود. وجود چشم انداز زیبا باعث شده تا این کشور میزبان کارگردان های معروف دنیا برای ساخت فیلم باشد. می‌توان گفت که ایتالیا ترکیبی از هنر، فرهنگ، طبیعت زیبا، سنت و جادو است. با وجود جشن های بیشمار می توانید از زندگی در ایتالیا لذت ببرید. وجود کاخ های مجلل، بناهای تاریخی و آثار هنری زیبا باعث تاثیرگذاری این کشور بر جهانیان شده است. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید؛ می توانید در شهرهای شلوغ مانند میلان یا رم یا در شهرهای آرام تر و ساحلی زندگی کنید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم با شماره های اعلام شده در تماس باشید و سوالات خود را با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سایرس مطرح کنید.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.