?‍♂️ سلام دولینگو خداحافظ آیلتس

آزمون دولینگو (Duolingo English Test) یک آزمون تطبیقی (Adaptive) مبتنی بر کامپیوتر است که میزان مهارت زبان انگلیسی شما را مورد سنجش قرار می­‌دهد.

در دو سال گذشته بیشتر از 500 دانشگاه و کالج در سراسر دنیا داشتن مدرک آزمون دولینگو (Duolingo) را به عنوان یکی از شرایط پذیرش داوطلبان قرار داده‌­اند.

?دانشگاه­‌های برتری مانند FDU ،Duke ،UCLA ،Columbia ،NYU ،Yale. بنابراین آشنایی با آزمون دولینگو و تمام جزئیات آن می‌­تواند نیاز بسیاری از داوطلبان آزمون‌­های بین‌­المللی زبان انگلیسی باشد.

? انطباقی بودن آزمون یعنی آزمون پرسش به پرسش جلو می رود. در یک آزمون انطباقی هر پرسش بر اساس عملکرد داوطلب در پرسش قبلی در برابر وی ظاهر می شود. برای نمونه اگر به پرسش ها پاسخ درست بدهید، پرسش ها یکی پس از دیگری دشوارتر می شود.

سلام دولینگو، خدافظ آیلتس
سلام دولینگو، خدافظ آیلتس

بریم سراغ اصل مطلب این نوشته توسط دوستم سرور نوشته شده

✔️دولینگو بهترین جایگزین آیلتس

این روزها، همه کسانی که دغدغه مهاجرت و کار یا ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید برای نشان دادن سطح زبان انگلیسی شان در یکی از آزمون‌های بین المللی و مورد قبول دانشگاه‌ها و سازمان‌های مهاجرت شرکت کنند و مدرک مورد تایید این نهاد‌ها را ارائه دهند.

آزمون بین المللی آیلتس و تافل از جمله شناخته شده‌ترین این آزمون‌ها هستند. اما این روزها با افزایش قیمت دلار و علی الخصوص همه گیری (پاندمیک) ویروس کرونا خطر حضور در اجتماعات، تمایل افراد به شرکت در آزمون ایلتس کمتر شده و آزمون جدیدی به نام دولینگو Duolingo قد علم کرده و جایگاهش را در میان آزمون‌های اینترنشنال پیدا کرده است.

?? شرکت در کلاس آنلاین دولینگو

?مزیت آزمون دولینگو

مزیت آزمون دولینگو نسبت به سایر آزمون های مشابه این است که می‌تواند از راه دور و آنلاین و بدون نیاز به حضور در تجمعات برگزار گردد، مصاحبه ویدیویی آنلاین برای سنجش سطح اسپیکینگ شما دارد و حتی فضایی برای نوشتن رایتینگ در نظر گرفته شده است.

در آزمون دولینگو هر 4 مهارت شما بخوبی و با دقت سنجیده می‌شود، مدت زمان برگزاری آزمون کوتاه‌تر است و از لحاظ هزینه ای به مراتب ارزان تر از سایر آزمون‌های بین المللی است.

نتیجه این آزمون پس از 48 ساعت قابل دستیابی است و نمونه رایتینگ و اسپینگ شما بدون محدودیت تعداد برای موسسه مورد نظرتان ارسال خواهد شد.

سوالات مصاحبه به صورت تصادفی از شرکت کنندگان پرسیده می‌شوند و آن‌ها باید به صورت بداهه به این سوالات پاسخ دهند.

به دلیل جدید بودن این آزمون، اطلاعات کمی در مورد منابع آزمون دولینگو و معادل سازی نمره این آزمون وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به برخی از این ابهامات پاسخ دهیم.

?نمره آزمون دولینگو

نمره آزمون دولینگو از 160 محاسبه می‌شود. نمره ای که در نهایت به شما ارائه می‌شود شامل یک نمره کلی است و در آن زیر دسته‌های مشخص شده است.

  • Conversation (توانایی آزمون دهنده در گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی)
  • Comprehension (قابلیت آزمون دهنده در خواندن و گوش دادن)
  • Production (توانایی آزمون دهنده در نوشتن و صحبت به زبان انگلیسی)
  • Literacy (توانایی امتحان دهنده در خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی)

?هزینه آزمون دولینگو

جهت ثبت نام در آزمون دولینگو لازم است ابتدا به سایت Duolingo.com مراجعه نمایید و یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. سپس می‌توانید با تکمیل فرم ثبت سفارش موجود در انتهای این صفحه، هزینه آزمون را بپردازید و در آن شرکت کنید.

لازم به ذکر است که پس از پرداخت هزینه، خودتان می‌توانید زمان برگزاری آزمون را بدون هیچ محدودیتی انتخاب کنید. ثبت نام برای شرکت در آزمون دولینگو 49 دلار هزینه دارد.

?قوانین آزمون انگلیسی دولینگو

از آنجا که این آزمون را در منزل انجام می دهید و Duolingo باید از عدم تقلب شما در این آزمون مطمئن باشد قوانین زیادی هم وضع کرده است! شما باید در اتاقی پرنور تنها باشید؛ گوش هایتان کاملا مشخص باشد (مو آنها را نپوشانده باشد)؛ نباید عینک آفتابی یا هدفون استفاده کنید و حق استفاده از قلم و کاغذ هم ندارید.

همه این مقررات برای اطمینان از عدم تقلب شرکت کننده تدبیر شده اند. شما باید تمام این مقررات را رعایت کنید و اگر حتی یک مورد را هم رعایت نکنید (و مثلا از تلفن همراه خود استفاده کنید یا نوت برداری کنید) دولینگو شما را از شرکت مجدد در آزمون منع خواهد کرد.

?‍? شاید این پرسش در ذهن شما ایجاد شده که چه کسی از تقلب من با خبر می شود؟ به محض اینکه آزمون شروع شد نرم افزار آزمون صفحه نمایش شما را ضبط می کند؛ همچنین این نرم افزار دارای پروتوکل هایی است که خروج از مرورگر یا باز کردن تب جدید را تشخیص می دهد.

بسته به شدت تخلف و تقلب شرکت کنندگان ممکن است از شرکت مجدد به صورت دائمی محروم شوند.

? برای شرکت در آزمون دولینگو به چه چیزهایی نیاز داریم؟

  1. کلاس خصوصی یا آنلاین برای تقویت دانش زبان عمومی
  2. پک‌های خود آموز برای مطالعه بیشتر در منزل
  3. گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا مدرک شناسایی عکس دار صادر شده توسط دولت
  4. یک اتاق آرام و روشن
  5. 60 دقیقه وقت آزاد
  6. اتصال اینترنتی قابل اعتماد
  7. یک کامپیوتر با ویژگی‌های زیر:یک مرورگر پشتیبانی شده
    یک دوربین جلو
    یک میکروفون
    بلندگوها

نویسنده مطلب: پرنیان صدری

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.