کارت قرمز سفید قرمز اتریش چیست؟

از سال ۲۰۱۱ دولت اتریش برنامه اقامتی جدیدی را معرفی کرد که به کارت قرمز- سفید- قرمز شهرت دارد. برای اخذ این کارت باید معیارهای خاصی را دارا باشید. شهروندان کشورهای ثالث با این کارت می توانند در اتریش کار و زندگی کنند. اگر قصد زندگی در کشور اپرا را دارید، برای اخذ کارت قرمز- سفید- قرمز اقدام کنید. برای اینکه این مجوز برای شما صادر شود باید کارفرمایی در اتریش پیدا کنید و میزان حقوق شما به اندازه مشخص باشد. اگر شرایط لازم را داشته باشید، کارت قرمز-سفید-قرمز با اعتبار ۲ سال برایتان صادر می شود. اعتبار کارت به مدت زمان قرارداد شما بستگی دارد. در صورتی که اعتبار قرارداد کمتر از ۲ سال باشد کارتی با همان مدت+ ۳ ماه برایتان صادر می شود.

شرایط لازم برای صدور کارت قرمز- سفید- قرمز

کارت قرمز- سفید- قرمز برگرفته از رنگ پرچم اتریش است. این کارت نوعی ویزای کاری، چیزی است. برای اخذ این مجوز باید پیشنهاد کاری از طرف کارفرما داشته باشید. فرم درخواست را به همراه مدارک مورد نیاز باید شخصا به سفارت اتریش در کشور خود ارائه دهید. کارفرما نیز می تواند فرم درخواست و قرارداد را به مقامات مربوطه در اتریش ارائه دهد. سازمان خدمات اشتغال عمومی نامه تاییدیه مبنی بر اینکه شما معیارهای لازم را برای اخذ این نوع اقامت اروپا دارید به مقامات مهاجرت ارسال می کند. اگر پرونده شما کامل و بی نقص باشد، ویزای شما در ظرف ۸ هفته صادر خواهد شد. کشور اتریش در مرحله صدور ویزا سخت گیری های خاص خود را دارد بنابراین باید در تکمیل مدارک و پرونده خود دقت زیادی داشته باشید.

سیستم امتیاز بندی کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش به چه صورت است؟

برای صدور این کارت باید طبق جدول امتیازبندی پیش بروید. معیارهایی که در این جدول مهم هستند عبارتند از: سن، تحصیلات، تجربه کاری مرتبط و دانش زبان آلمانی.  کارت قرمز- سفید- قرمز همانند کارت های اعتباری است که عکس متقاضی روی کارت چاپ شده است. این کارت همانند کارت شناسایی شما نیز هست. همیشه باید این کارت را برای اثبات اقامت خود در اتریش به همراه داشته باشید. در طول اعتبار این کارت می توانید به کشورهای حوزه شنگن به راحتی سفر کنید و حداکثر ۹۰ روز در ۱۸۰ روز در آنجا بمانید. امتیازها در این سیستم به صورت زیر محاسبه می‌شود:

  • مدرک تحصیلی : ۴۰ امتیاز
  • تجربه کاری : ۲۰ امتیاز
  • سن : ۲۰ امتیاز
  • مدرک زبان آلمانی:  ۱۰ امتیاز
  • پیشنهاد استخدام با توجه به شرایط و حداقل حقوق و دستمزد

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع روش های اخذ اقامت اتریش پیشنهاد می کنیم در بررسی اقامت تمکن مالی اتریش نیز با ما در موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

شرایط کارت قرمز سفید قرمز برای فارغ التحصیلان

شهروندان کشورهای ثالث که مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری را در دانشگاه های و موسسات آموزش عالی اتریش با موفقیت به اتمام رسانده اند می توانند برای این کارت درخوات بدهند. آنها می توانند ویزای تحصیلی تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و ۱۲ ماه فرصت پیدا کردن کار را دارند. اگر بتوانید در شرکتی استخدام شوید و حقوق ۲۴۰۰ یورو+ مزایا دریافت کنید، با توجه به استانداردهای اعلام شده، ملکی اجاره کنید و بیمه نامه داشته باشیدمی توانید برای درخ.واست کارت قرمز- سفید- قرمز اقدام کنید.

کارت قرمز سفید قرمز برای کارگران ماهر

متقاضیان می توانند برای اخذ ویزای ۶ ماهه جستجوی کار اقدام کنند و مدارک لازم را به سفارت اتریش در کشور خود ارائه کنند. اگر بتوانید در طول ۶ ماه برای مهاجرت به اتریش از طریق کار در شرکتی استخدام شوید، می توانید برای اخذ کارت قرمز سفید قرمز اقدام کنید. اگر نیروی کار شرایط زیر را داشته باشد می تواند برای اخذ کارت قرمز سفید قرمز اقدام کند

  • دریافت حقوق ماهیانه به شرح زیر
  • متقاضیان زیر ۳۰ سال: ۲۶۸۵ یورو+ مزایا
  • متقاضیان بالای ۳۰ سال: ۳۲۲۲ یورو+ مزایا
  • سازمان خدمات اشتغال عمومی نتوانسته باشد شخص واجد شرایطی را برای سمت مورد نظر پیدا کند
  • متقاضی با توجه به جدول امتیاز بندی حداقل ۵۵ امتیاز کرده باشد.

شرایط تمدید کارت قرمز سفید قرمز اتریش

متقاضیان می توانند بعد از ۲ سال برای کارت قرمز سفید قرمز پلاس درخواست بدهند. البته باید ۲۱ ماه از ۲۴ ماه را در شرکتی مشغول به کار باشید. اگر کارت قرمز سفید قرمز پلاس را دو سال داشته باشید، کارتی با اعتبار ۳ سال برایتان صادر می شود. اگر ۵ سال در اتریش زندگی کنید می توانید برای اقامت بلند درخواست بدهید.

اعضای خانواده برای اخذ کارت قرمز سفید قرمز پلاس باید در سطح A1 زبان آلمانی را بلد باشند. درست است که اخذ کارت قرمز سفید قرمز اتریش پروسه ای سخت است و باید مدارکی که ارائه می دهید کامل و بی نقص باشند ولی اگر موفق به اخذ این کار شوید از کار و زندگی در کشوری با کیفیت بالای زندگی لذت خواهید برد. از دیگر مزایای زندگی در اتریش می توان به سیستم آموزشی مدرن، خدمات بهداشت و درمان عالی، ساعات کاری مناسب، تعادل میان هزینه های زندگی و درآمد اشاره کرد. این نوع کارت اقامتی اتریش شباهت هایی با بلوکارت آلمان نیز دارد.

کارت قرمز سفید قرمز یا بلوکارت

کارت قرمز سفید قرمز مانند بلوکارت آلمان مجوز کار و زندگی شما در آن کشور است با این تفاوت که در اقامت بلوکارت آلمان که یکی از بالاترین سطوح اقامتی است؛ متقاضی واجد شرایط در مدت زمانی بسیار کوتاه به اقامت دائم آلمان دست پیدا می کند ولی برای رسیدن به اقامت دائم اتریش از این طریق باید معیار های گوناگون را دارا باشید و پس از ۵ سال به اقامت دائم اتریش برسید. برای آگاهی از شرایط اقامت بلوکارت، کارآفرینی و یا سرمایه گذاری اروپا با موسسه حقوقی سایرس در تماس باشید.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.