چگونه ویزای تحصیلی اروپا بگیریم؟

در سال های اخیر بسیاری از دانشجویان به فکر ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی افتاده اند. دریافت ویزای تحصیلی علاوه بر اینکه باعث می شود دانشجو در یک محیط آموزشی با استانداردهای بالا آموزش ببیند، شانس موفقیت های شغلی را نیز بیشتر می کند. در این مقاله می خواهیم جنبه های مختلف دریافت ویزای تحصیلی را بررسی کنیم. اگر شما نیز به دنبال دریافت ویزای تحصیلی هستید، در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

ویزای تحصیلی، زندگی دانشجویی در بهترین دانشگاه های اروپا

برای اخذ اقامت اروپا راه های مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین راه های اخذ اقامت، ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی است. ویزای تحصیلی به ویزایی گفته می شود که دارنده آن می تواند برای مدت زمان معینی در کشور مقصد اقامت کند. معمولا پس از پایان تحصیل نیز دانشجو چند ماهی فرصت پیدا کردن کار را خواهد داشت.

چگونه می توان ویزای تحصیلی به دست آورد؟

فرآیند دریافت ویزای تحصیلی در اکثر کشورها تقریبا شبیه یکدیگر است. در مرحله اول باید از یک دانشگاه اروپایی پذیرش دریافت کنیم. به عبارت دیگر می توانیم درخواست خود را برای ادامه تحصیل به دانشگاه مورد نظر ارسال کنیم. معمولا دانشگاه ها در بازده کوتاهی و بنا به مدارک ارسالی تصمیم خود را می گیرند. در گام بعدی لازم است تمکن مالی دانشجو به اثبات برسد. منظور از تمکن مالی توانایی پرداخت هزینه تحصیل در کشور مقصد است. در بسیاری از کشورها می توان از کمک هزینه های دولتی برای زندگی دانشجویی استفاده کرد. به این ترتیب دانشجو می تواند برای ادامه تحصیل به اروپا سفر کند.

آیا دانشجو حتما باید بر زبان کشور مقصد مسلط باشد؟

در بیشتر روش های اقامتی نیاز است متقاضی حتما بر زبان کشور مقصد مسلط باشد. از آنجا که ویزای دانشجویی برای ادامه تحصیل متقاضی صادر می شود، بنابراین داشنجو باید بتواند استانداردهای زبان مورد نیاز دانشگاه مقصد را به دست آورد. در حقیقت روش های بسیار معدودی اخذ ویزا وجود دارند که نیازی به سطح زبان بالایی ندارند. برای مثال در تمکن مالی یونان یا خودحمایتی نیازی به تسلط کامل بر زبان وجود ندارد.

آیا در هر سنی می توان برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کرد؟

یکی از شرایط بسیار مهم دریافت ویزای تحصیلی فاصله کم بین زمان فارغ التحصیلی تا زمان پذیرش در دانشگاه مقصد است. به عبارت بهتر دانشگاه سعی می کنند افرادی را بپذیرند که به تازگی فارغ التحصیل شده اند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با شماره تماس و کدهای اروپایی به مقاله کد کشور های اروپایی مراجعه بفرمایید.

فرآیند دریافت ویزای تحصیلی چقدر طول می کشد؟

پاسخ به این سوال بسته به کشور مقصد و دانشگاه هدف متغیر است. معمولا در ابتدا یک وقت مصاحبه به صورت آنلاین یا حضوری تعیین می شود. در صورت پذیرش، لازم است مدارک به سفارت کشور مقصد ارسال شود. با توجه به در نظر گرفتن تمام این شرایط، معمولا زمان دریاف ویزای تحصیلی به طور میانگین ۶ ماه به طول می انجامد.

هزینه اخذ ویزای تحصلی چقدر است؟

این سوال نیز جواب مشخصی ندارد. این هزینه توسط سفارت کشور مقصد تعیین می شود. در بین کشورها نیز نرخ مشخصی وجود ندارد و هر سفارتی هزینه متفاوتی را برای ویزای تحصیلی در نظر گرفته است.

آیا می توان با دریافت ویزای تحصیلی اقامت دائمی اروپا را به دست آورد؟

در ابتدا باید بدانیم که در همه کشورهای دنیا، ویزای تحصیلی یک ویزای موقت به شمار می رود. به عبارت بهتر معمولا این ویزا برای مدت زمان ۶ ماه تا ۱ سال اعتبار دارد. البته پس از گذشت این مدت، می توان به راحتی ویزا را تمدید کرد. در پایان دوران تحصیل نیز می توان با پیدا کردن کار، ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کرد. با داشتن ویزای کاری پس از گذشت ۳ تا ۵ سال امکان دریافت اقامت دائم اروپا وجود دارد.

ویزای تحصیلی چه مزایا و معایبی نسبت به سایر روش های مهاجرتی دارد؟

ویزای تحصیلی را باید راحت ترین و ساده ترین نوع ویزا دانست. بسیاری از افراد می توانند بدون هزینه زیاد از این ویزا استفاده کنند. از طرف دیگر این ویزا امکان رفت و آمد به کل کشورهای حوزه شینگن را فراهم می کند. یکی دیگر از مزیت های این نوع ویزا امکان دریافت کمک هزینه های تحصیلی از دولت های اروپایی است. همچنین دانشجو می تواند ساعات معینی در هفته را نیز به کار مشغول شود. البته این روش معایبی هم دارد. از جمله این معایب می توان به طولانی بودن فرآیند دریافت اقامت اروپا اشاره کرد. در حالی در شیوه هایی مانند مهاجرت کاری آلمان بسیار سریع تر می توان اقامت اروپا را به دست آورد.

بهترین کشور اروپایی برای ادامه تحصیل کجا است؟

پاسخ به این سوال بسته به شرایط متقاضی متفاوت است. در حقیقت در بسیاری از مواقع رشته، هزینه تحصیل و سهولت دریافت ویزا باعث انتخاب یک دانشگاه و یک کشور می شود. اما به طور کلی می توان کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و ایتالیا را از جمله کشورهای مناسب برای ادامه تحصل در اروپا به حساب آورد.

ویزای تحصیلی اروپا، شروع زندگی جدید در قاره سبز

در این مقاله سعی کردیم جنبه های مختلف دریافت ویزای تحصیلی اروپا را بررسی کنیم. با دریافت ویزای تحصیلی اروپا به راحتی می توان زندگی تازه خود را در قلب اروپا آغاز کرد. موسسه حقوقی سایرس امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار فراهم کرده است. همکاران ما در تمامی مراحل دریافت اقامت اروپا همراه شما هستند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های اعلام شده در سایت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.