‏چند نکته در مورد قابلیت ادد کردن افراد نزدیک در تلگرام

  • این قابلیت از نظر فنی و هدفی که تلگرام از پیاده کردنش داشته، امکان اضافه کردن سریعتر دوستاتون هست. یعنی بتونین با ادمی که تازه اشنا شدین، بدون نیاز به رد و بدل کردن شماره موبایل یا ایدی، سریعتر و به راحتی همدیگه رو در تلگرام ادد کنین. این قابلیت از نوار کناری تلگرام از بخش Contacts و گزینه Add People Nearby در دسترسه.
  • به همین دلیل، برد این قابلیت بسیار کم هست و حداکثر بردی که من در اسکرین شاتها دیدم شعاع 100 متری بوده که به سختی چند خیابون در اطراف شمارو در بر میگیره. در نتیجه هدف تلگرام از این قابلیت، استفاده ازش به عنوان ابزاری برای دوستیابی نبوده و بردی که براش در نظر گرفته شده صرفا برای در نظر گرفتن دقت GPS هست. اما خب حداکثر در حد پیدا کردن همسایه هاتون میتونه کاربردی باشه :))
  • در طرف مقابل برد قابلیت پیدا کردن گروه های محلی به 10 کیلومتر هم میرسه که هدف از اون پوشش دادن یک شهر به طور کامل بوده. بنابراین لطفا این دو قابلیت و بردهاشون رو با هم اشتباه نگیرین و به جای هم ذکر نکنین.
  • نکته مهم دیگه بحث حریم شخصی هست که بعضی از کاربران به خاطر عدم اطلاع از نحوه کارکرد این قابلیت و نبود گزینه ای برای خاموش کردنش دچار حساسیت شدن. افراد نزدیکتون تنها و تنها وقتی میتونن شما رو پیدا کنن، که شما به طور همزمان، صفحه Add People Nearby رو در تلگرام باز کرده باشین. یعنی در حالت عادی و وقتی خارج از این صفحه هستین یا با بقیه چت میکنین، هیچ کسی نمیتونه شمارو پیدا کنه یا از وجودتون مطلع بشه. بنابراین این قابلیت نیاز به گزینه ای برای خاموش کردن نداره، چون اصولا همیشه روشن نیست که بخواد براش گزینه ای در نظر گرفته بشه. تنها وقتی افراد میتونن شمارو پیدا کنن که با رضایت کامل وارد این صفحه شده باشین.
  • نکته بعد در خصوص موقعیت کاربران در این قابلیت هست. بعضی از کاربران به اشتباه میگن چون ما فیلترشکن استفاده میکنیم و ایپی ما عوض شده، این قابلیت موقعیت مارو در کشورهای دیگه نشون میده، که کاملا اشتباهه. این قابلیت تنها وقتی که لوکیشن روشن هست کار میکنه و موقعیت کاربر رو از GPS میگیره که دقت بالایی داره. بنابراین موقعیت شمارو به طور دقیق در نظر میگیره و شما رو در ایران نشون میده.

نویسنده مطلب: TechTube

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.