چرا نباید مهاجرت کنیم؟

شاید سوال خیلی از افراد باشه که چرا نباید به کشور های پیشرفته ای مثل آلمان، کانادا، آمریکا، استرالیا و… مهاجرت نکنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید بگم مهاجرت به کشور هایی که از نظر اقتصادی و سیاسی در جایگاه خوبی قرار دارن فکر فوق العاده خوبیه میدونید چرا؟ چون اکثر این کشور ها نرخ بیکاری پایینی دارن.

حالا شاید بپرسید نرخ بیکاری چیه؟

نرخ بیکاری، بدین معنی هست که از جمعیت کل کشور چه تعداد نفر بیکار هستند. این نرخ به صورت درصدی است. به عنوان مثال نرخ بیکاری در کشور آلمان 3.5 درصد است این نرخ نشان می دهد که از کل جمعیت کشور آلمان تنها 3 درصد بیکار هستند و شغلی ندارند. همچنین در کشور ترکیه نرخ بیکاری 14 درصد است که نرخ تقریبا بالایی به حساب می آید و بدین معنی است که از کل جمعیت ترکیه 14 درصد شغل ندارند.

آلمان، کانادا، آمریکا و… به این خاطر که از نظر صنعتی و اقتصادی پیشرفت چشم گیری دارند هر ساله با کمبود نیروی متخصص کاری مواجه می شوند و از کشور های دیگر نیروی کار درخواست می دهند. درآمد و حقوق یک کارگر در این کشور ها تقریبا 2500 تا 3000 هزار دلار است و هزینه زندگی در این کشور ها برای یک خانواده 4 نفره به طور متوسط 900 تا 1500 دلار می باشد.

متقاضیان زیادی هستند که قصد دارند از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و… به کشور های پیشرفته ای مهاجرت کنند. این افراد با مشورت وکلا قانونی در زمینه مهاجرت مدارک مورد نیاز را به سفارت ارائه کرده و پس از تایید آن می تواند به کشور های دیگر مهاجرت کنند. حال باید بگوییم اگر مهارت و تخصص خاصی دارید و به دنبال کار می گردید بهتر است شانس خود را در خارج از کشور امتحان کنید.

کشور های پیشرفته نیاز مازادی به نیروی کار متخصص و ماهر دارند. به عنوان مثال مهندسی کامپیوتر مهندس هواپیما و… .

من به شما پیشنهاد می کنم که مقاله اداره مهاجرت کانادا را مطالعه کنید و بیشتر در رابطه با کشور های دیگر اطلاعات به دست آورید.

توجه داشته باشید که شما می توانید از طریق تحصیل هم به این کشور ها مهاجرت کنید چه بسا که تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین المللی رایگان است.

نویسنده مطلب: نسیم

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.