چرا ثروتمندترین دختران دنیا نمی خواهند شما بدانید که رشته اقتصاد خوبه؟

اقتصاد آفرین معروف به سامانه جامع تحلیل اخبار اقتصادی که مرجع اخبار و تحولات اقتصادی ایران و جهان شناخته می شود می گوید “شما حق دارید با آگاهی از اخبار به روز اقتصادی، هوشمندانه و شادتر زندگی کنید” و در این گزارش می خواهد رازهای رشته اقتصاد ر ا برای کسانی که می‌خواهند پولدار شوند ولی نمی خواهند زیاد درس بخوانند را برملا ساخته است.

خوب، اول باید همه چیز رشته اقتصاد را بدانیم!

در واقع علم اقتصاد، شاخه ای از علوم اجتماعی است که به انگلیسی Economics (اکونومیکس) می نامند.

از علم اقتصاد تعریف های متعددی ارائه شده است که تعریف اولیه آن به اواسط قرن هجدهم باز می گردد و از تعاریف فلاسفه یونان مثل افلاطون و ارسطوتا آن زمان استفاده می کردند و به عنوان علم مدیریت خانواده از آن یاد شده است.

علم اقتصاد با گذشت زمان به تعریف های کامل تری دست پیدا کرد، به صورتی که آدام اسمیت، پدر علم اقتصاد از آن به عنوان تحقیق در ماهیت و علت ثروت ملت ها یاد می کند. ولی تعریف کاملی امروزه یا حداقل کامل تری از علم اقتصاد ارائه گردیده است که بر مبنای این تعریف: اقتصاد در واقع علمی است که بین نیازهای نامحدود و عوامل تولیدی که کمیاب بوده است و موارد مصرف متعددی دارند، ارتباط عمیقی برقرار کرده است و آن ها را مطالعه می کند.

اقتصاد آفرین
اقتصاد آفرین

در یک تقسیم بندی کلی علم اقتصاد به 2 دسته تقسیم می شوند؛

· دسته خرد

· دسته کلان

در اقتصاد خرد، در سطح خرد رفتار افراد و انتخاب آن ها مثل تولیدی، بنگاه اقتصاد، خانواده و یا یک صنعت بررسی شده و رفتار مابین افراد متقاضی و عرضه کننده را به زیر ذره بین می برد.

در اقتصاد کلان، همه پدیده های مربوط به اقتصاد بررسی می شود ولی با دید بزرگ تر، مثل درآمد در سطح ملی، میزان تولید یا درآمد خالص. در اقتصاد هم چنین فاکتورهای متغیر مثل تورم، میزان رشد و سطوح قیمتی و تغییراتی که در میزان بیکاری اتفاق می افتد را بررسی می شود.

افراد برای موفق شدن در علم اقتصاد، علاوه بر داشتن تجربه کافی و دانش بالا، باید مقداری ابتکار عمل و نوآوری هم داشته باشند چون که علم اقتصاد، خیلی گسترده است و چالش های جدید و بسیاری را می تواند ایجاد بکند که باید فرد در این موقع ها بتواند طبق تجربه خود بهترین تصمیم را اتخاذ بکند.

باورکردنی نیست! رشته اقتصاد در خارج از ایران چه مزیت های که ندارد!

· در خارج از کشور اهمیت رشته اقتصاد و کاربرد آن، برخلاف داخل کشور به نحو احسن درک شده است و از همان ابتدا دانشجویان تعریف و شناخت جامعی نسبت به آن دارند.

· رشته اقتصاد در خارج از کشور در بین رشته های مختلف علوم انسانی، برابر با رشته های پزشکی است.

· این رشته در زمینه های گوناگون علمی، رفاهی، صنعتی، تکنولوژی و اجتماعی، اهمیت و کاربرد زیادی دارد و سرنوشت یک کشور در گرو وضعیت اقتصاد آن است پس بنابراین استفاده از مفاهیم به روز در این علم، امری است حیاتی.

· این علم به علت سر و کارداشتن با تعامل افراد با هم دیگر در سطح خرد و کلان، پیچیده و خاص بودن هر فرد، در این علم پیش بینی کار پیچیده ای است و در آن تنوع خیلی زیاد است.

· علم اقتصاد ترکیبی از جامعه شناسی، روان شناسی و علوم سیاسی است و در آن افراد با این علوم آشنایی پیدا می کنند.

· به علت بازار کار گسترده علم اقتصاد در بخش های حیاتی کشور، در آن فعالیت و اشتغال کار سختی نبوده است به خصوص این که در خارج از کشور برای این علم اهمیت خاصی قائل هستند.

· برای افراد علاقه مند به ریاضی و آمار علم اقتصاد بسیار مناسب است چون که قوی بودن در این دو علم شرط موفقیت خواهد بود.

برای اپلای در رشته اقتصاد، زبان خارجی نیاز دارم یا نه؟

مگه میشه به خارج کشور بریم و زبان بلد نباشیم؟!

در اکثر دانشگاه های دنیا زبان تحصیل برای رشته اقتصاد، زبان انگلیسی است. چون که زبان بین المللی محسوب می شود. در صورت نداشتن مدرک زبان انگلیسی در بعضی از کشورها، امتیاز منفی برای شما لحاظ نخواهند کرد.

برای مثال؛ در اکثر کشورهای اروپایی و در کشور انگلستان حتما شما باید مدرک زبان انگلیسی آیلتسداشته باشید. جهت تحصیل در رشته اقتصاد در هر یک از دانشگاه های پذیرنده آن، برای کشور انگلستان، نمره قبولی 7 مورد نیاز است و در صورت نداشتن این مدرک، در دوره های فشرده مربوطه باید شرکت کرده و وقتی نمره قبولی را کسب کردید به شرکت در کلاس های درسی مجاز خواهید شد.

به دلیل اینکه در واقع بیشتر دانشگاه های بسیار معتبر در دنیا در زمینه اقتصاد، در آمریکا و انگلستان وجود دارند بابت زبان تحصیلی به جز انگلیسی نگرانی نخواهید داشت مگر اینکه برای تحصیل مقصد دیگری را به هر علتی انتخاب کنید. ولی اگر قصد ادامه تحصیل در اقتصاد در دانشگاه کشورهایی مثل ایتالیا، چین، ژاپن را داشته باشید، پس به داشتن مدرک B1 زبان رسمی آن کشور نیاز است و به گذراندن آزمون های مرتبط در مقاطع بالاتر نیاز خواهید بود.

مقطع کارشناسی اقتصاد در ایران، و شروع راه

· در مقطع لیسانس اقتصاد در سال اول تحصیلی واحدهای درسی از جمله؛ مبانی تجارت، اقتصاد خرد، محاسبات 1، علوم رفتاری و اجتماعی، هنرهای خلاقانه و رشته های انسانی، مدیریت مالی سمینار، مبانی جامعه شناسی، اقتصاد کلان، اصول بیمه، مبانی تجارت، اقتصاد خرد، تغییرات فرهنگی و تاریخی، نظام های مرتبط با اقتصاد، آزمون مهارت سنجی کمی ریاضی را همراه با واحدهای اختیاری آزاد خواهید گذراند.

· در مقطع لیسانس اقتصاد در سال دوم تحصیلی واحدهای درسی مثل؛ حسابداری 1، تئوری کمی اقتصاد، علوم طبیعی و تکنولوژی به همراه آزمایشگاه، آمار 1، روش های مقداری در بازرگانی، آمار 2، تئوری حد واسط اقتصاد کلان، حسابداری صنعتی، حقوق کار و روابط صنعتی، مهارت سنجی کمی همراه با واحدهای اختیاری آزاد خواهید گذراند.

· در مقطع لیسانس اقتصاد در سال سوم تحصیلی واحدهایی از جمله؛ متغیرهای چند فرهنگی، اقتصاد کشاورزی، مهارت های نگارشی، واحدهای اختیاری، اقتصاد مدیریت، پژوهش عملیاتی، اقتصاد سنجی، ارزیابی طرح های مربوط به اقتصاد، حقوق تجارت را خواهید گذراند.

· در مقطع لیسانس اقتصاد در سال چهارم تحصیلی واحدهایی از جمله؛ اقتصاد توسه، جامعه شناسی روستایی، تجارت بین الملل، اقتصاد جهان، برنامه ریزی در حوزه اقتصاد، سیاست های پولی و مالی، تجزیه و تحلیل صورت های مالی، عملیات بانکی خارجی خواهید گذراند.

مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد و تخصصی شدن قضیه

· مقدمه ای بر آمار برای اقتصاد، 13 تا 14 واحد مورد نیاز برای اقتصاد، اقتصاد سنجی 1 و 2، مقدمه ای بر ریاضیات در مورد اقتصاد، اقتصاد خرد و اقتصاد کلان.

· در ترم 1، واحدهایی از جمله؛ داده های بزرگ، اقتصاد سنجی خرد، یادگیری ماشینی، تئوری برنامه کاربردی، اقتصاد سنجی مالی، برنامه ریزی پیشرفته با پایتون.

· در ترم 2، واحدهایی از جمله؛ اقتصاد سنجی مالی، اقتصاد بین الملل و مدیریت پورتفولیو یعنی آلبوم کار، اعتبار مالی و تصمیم گیری، اقتصاد رفتاری، سرمایه گذاری ها اراده می گردند.

· در ترم 3، واحدهایی از جمله؛ اقتصاد صنعتی، اقتصاد و قانون، اقتصاد عمومی، اقتصاد پرسنل، اقتصاد سلامت و تبعیض دستمزدها بررسی می گردند.

· در ترم 4، علاوه بر اینکه از پایان نامه در مورد گرایش و رشته این مقطع ارائه و دفاع می کنیم، واحدهایی مثل؛ اقتصاد سنجی خرد پیشرفته، آنالیز ریاضیاتی برای افراد متخصص در زمینه اقتصاد، اقتصاد اطلاعات گذرانده و تئوری برنامه پیشرفته گذرانده می شود.

دکتری اقتصاد و دیگر همه چیز!

حدود 4 سال تحصیل دوره دکتری اقتصاد طول می کشد که البته بستگی به نوع دانشگاه و کشور مقصد دارد و می تواند متفاوت باشد. اگر در این مقطع هم چنین به صورت پاره وقت تحصیل بکنید بین 6 تا 8 سال طول خواهد کشید.

افرادی که یکی از گرایش های مربوطه را داشته باشند و یا دارای مدرک فوق لیسانس اقتصاد باشند، پس از گذراندن آزمون مربوطه و تایید مدارک خود می توانند وارد این مقطع بشوند.

بهترین گرایش های رشته اقتصاد که اقتصاددانان می خواهند شما زودتر بدانید!

دانشجویانی که معمولا در هر رشته ای وارد مقطع لیسانس می شوند، انتخاب گرایش متناسب با رشته تحصیلی موجود، یکی از مهم ترین چالش های ذهنی آنان است تا انتخابی درست در مقطع فوق لیسانس داشته باشند و حتی برای کسانی که قصد انتخاب یکی از گرایش های اقتصاد را داشته باشند این چالش وجود دارد.

نکته پر اهمیت این است که تفاوت گرایش های اقتصاد با هم دیگر در حد چند واحد است که می توانند در دروس اختیاری این واحدها را انتخاب بکنند.

گرایش های مقطع لیسانس اقتصاد شامل 5 شاخه است که عبارت است از:

1- نظری: در شاخه نظری، مبحت های اصلی تئوری های اقتصاد ریاضی و اقتصاد سنجی مطالعه می شوند که بیشتر تاکید بر روی تئوری ریاضی است و مطالعه تجارت کمتر شکل می گیرد.

2- بازرگانی: در شاخه بازرگانی، ویژگی های توصیفی و تحلیلی در تولید و مدیریت بازاریابی مطالعه می شود و به کاربرد آن ها و مقررات مالیات و حساب رسی ها و اصول حسابداری پرداخته می شود.

در این شاخه از طرفی دیگر، انتخاب شیوه کار مناسب با کمک مدل تصمیم گیری و شیوه های کمی آموخته می شود.

3- کشاورزی: در شاخه کشاورزی، شاخه اقتصاد مرتبط با محصول و زمین کشاورزی مطالعه و پرداخته می شود چون که این صنعت شامل پیوستگی در تولید نیست عواملی هم چون؛ آب و هوا و خاک تاثیر بسیاری بر روی آن دارند.

4- پول و بانکداری: در شاخه پول و بانکداری، افراد عملیات بانکداری، سازمان های پولی و تجزیه و تحلیل صورت های مالی، طرح های مربوط به اقتصاد و … مطالعه می کنند.

5- صنعتی: در شاخه صنعتی، ساختار بازرگانی بین المللی و قوانین حاکم بر بازار صنعت، سیاست های رقابتی، هزینه ها و حقوق کاری و … به دانشجویان تدریس می شود.

بعد از فارغ التحصیلی در لیسانس می توانید گرایش های موجود در اقتصاد در مقطع فوق لیسانس را برای ادامه تحصیل انتخاب بکنید که شامل:

اقتصاد انرژی، برنامه ریزی سیستم های اقتصاد، علوم مربوط به اقتصاد، اقتصاد و تجارت الکترونیک، اقتصاد هنر، توسعه اقتصاد و برنامه ریزی، اقتصاد نفت و گاز، اقتصاد شهری هستند.

در مقطع دکتری گرایش های رشته اقتصاد، که دانشجویان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا رشته های مجاز می توانند انتخاب بکنند دارای اقتصاد بخش عمومی، اقتصاد بیمه، اقتصاد سنجی، اقتصاد پولی، اقتصاد مالی، توسعه اقتصاد، اقتصاد منابع، اقتصاد بین الملل، اقتصاد ریاضی، اقتصاد شهری و منطقه ای، اقتصاد نهاد گرا هستند.

دانشجویان بین الملل در برخی از سال ها و در بعضی از دانشگاه ها، در مقطع فوق لیسانس اجازه دارند در دو گرایش تحصیل بکنند، چقدر خوب!

رشته های مرتبط با رشته اقتصاد هم وجود دارد؟

همان طور که می دانید برای این که در دوره های آزمون تخصصی رشته اقتصاد شرکت داشته باشید، نیاز نیست حتما در رشته اقتصاد تحصیل کرده باشید بلکه طبق لیست اعلامی می توانید از طریق رشته های دیگری وارد رشته اقتصاد بشوید که اصطلاحا به این رشته ها، رشته مجازو یا مرتبط گفته می شود.

علت انجام هم چنین کاری این است که در علوم انسانی پیشرفت سریعی داشته باشد و در بخش های مختلف آن به وجود این افراد نیاز است و در نتیجه تغییرات زیاد در کتب علمی، باعث شده تا کم کم علوم مختلف از هم دیگر تفکیک بشود تا براساس نیاز علاقه مندان به انتخاب بپردازند و در صورت علاقه از رشته ای وارد رشته دیگر به خصوص مرتبط می توانند وارد بشوند.

به علت شناور بودن این رشته، برای ورود به مقطع کارشناسی اقتصاد، همه گروه های درسی مثل؛ تجربی و ریاضی قادر هستند در آزمون ورودی آن شرکت بکنند.

علاوه بر 5 شاخه موجود در مقطع کارشناسی بعد از تحصیل در این مقطع؛ اقتصاد بازرگانی، اقتصاد پول و بانکداری، اقتصاد نظری، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد صنعتی، که از رشته های مرتبط و یا مجاز برای وارد شدن به مقطع کارشناسی ارشد به حساب می آیند.

رشته هایی از جمله؛ اقتصاد کشاورزی و منابع، انسان شناسی، مهندسی پزشکی، حسابداری، مهندسی شهری و محیط زیست، قانون تجارت، مهندسی و علم کامپیوتر، جغرافیا، مدیریت، مهندسی شیمی، علوم شناختی، بیمه و مدیریت مراقبت از سلامت، علوم سیاسی، ارتباطات، مهندسی مالی و دارایی و مالیاتی، منابع طبیعی و محیط زیست، جامعه شناسی، آمار و مطالعات شهری و جامعه، مهندسی مکانیک، فلسفه، بازاریابی، سیاست عمومی، روزنامه نگاری، مهندسی و علم و مواد، ریاضیات، روان شناسی، مدیریت اطلاعات و عملیات ها، مرتبط تلقی می شوند.

در آخر، برخی از دانشگاه ها معمولا به عنوان دوره تکمیلی از دانش آموختگان این مقطع در خواست می کنند تا در همان دانشگاه و یا موسسه تحت نظارت خود، چند ساعت اجباری به تدریس بپردازند تا صلاحیت و عیار علمی آن ها سنجیده بشود.

واحدهای درسی مشترک رشته اقتصاد عبارت است از: حقوق تجارت، اقتصاد توسعه، زبان تخصصی، اقتصاد خرد، نظام های مربوط به اقتصاد، پول و بانکداری، جامعه شناسی، اصول سازمانی و مدیریت، روش تحقیق، اقتصاد کلان، جغرافیا اقتصاد، مبانی جامعه شناسی، تجارت بین الملل، ریاضیات، آمار، اصول حسابداری.

هزینه تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه های معتبر چقدره؟

در رشته اقتصاد برای اخذ پذیرش باید مدارک لازم را تهیه کرد. در رشته اقتصاد یکی از شرایط اپلای معدل است که تاثیر زیادی می تواند در روند پذیرش متقاضی داشته باشد. از شرایط بعدی برای پذیرش در رشته اقتصاد، داشتن مدرک زبان معتبر و بین المللی است.

می توانند همه مدارک ارائه شده و میزان نمره زبان و معدل، تاثیر زیادی بر روی شهریه دانشگاه مورد نظر داشته باشد. شهریه دانشگاه هر چند با توجه به دانشگاهی که افراد انتخاب می کنند متفاوت است. ولی هزینه تحصیل در خارج از کشور به طور کلی می تواند برای دوره کارشناسی رشته اقتصاد در هر سال به طور میانگین 3000 تا 3340 دلار باشد.

البته در سال های اخیر در کشورهای اروپایی برای دانشجویان رشته اقتصاد شرایط ویژه ای قائل شده بودند و به خاطر این برخی از دانشگاه های دولتی به صورت رایگان می توانند دانشجویان رشته اقتصاد را پذیرش بکنند.

ولی برای هم چنین شرایطی مدارکی لازم است از جمله؛ معدل بالا، پاسپورت معتبر، ارائه مدرک زبان معتبر، ارائه تمکین مالی و تاییدیه از طرف دکتر مبنی بر سلامت کامل متقاضی جهت تحصیل در خارج از کشور است. بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور هم چنین برای آن دسته از دانشجویانی که امکان پرداخت مالی ندارند ولی دارای هوش برتری هستند بورسیه تحصیلی ارائه می دهند.

بازار کار، درآمد و آینده شغلی رشته اقتصاد بعد از فارغ التحصیلی

قبل از همه چیز اول باید همیشه از اخبار اقتصادی ایران و جهان باخبر بشوید، اما چطوری؟

به قول خبرگزاری ایلنا، نسل جدید اخبار اقتصادی ایران و جهان را از اقتصاد آفرین مشاهده نمایید. چرا؟ چون مرجع و منبعی کامل از بروزترین اخبار اقتصادی ایران و جدیدترین اخبار اقتصادی جهان است.

خوب، بعد از این همه سال تحصیل در رشته اقتصاد چی گیرمون میاد؟

در رشته اقتصاد سمت های شغلی که وجود دارد از جمله موارد زیر است:

کارشناس گمرک – پژوهشگر – متصدی بانک – کارشناس خرید یا مدیر خرید و تدارکات – تحلیل گر مسائل مالی – مدیر بازاریابی – کارشناس بیمه – مدیر فروش – مدیر مالی – وزارت خانه ها – امور مالیاتی – کارشناس بازاریابی – کارشناس تحقیقات بازار

مطابق با مصوبه ای که شورا عالی از طرف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است، می تواند بسته به محل فعالیت افراد متخصص در زمینه اقتصاد، میزان تخصص و یا مدرک تحصیلی و هم چنین سابقه کار، متفاوت باشد ولی به علت رویکردی که برمبنا تخصص گرایی نیست، در بخش های مختلف فرد شاغل، از جمله بنگاه های مرتبط با اقتصاد، مشاوره در حوزه اقتصاد، متصدی بانک و تحلیل گر مسائل مالی و … از حقوق متعارف و مصوب قانون کار حقوق بیشتری دریافت نخواهند کرد، جز اینکه بتوانند به طریقی خود را به منصب هایی مثل وزارت خانه ها و یا اعضای هیات علمی دانشگاه ها برسانند.

میزان درآمد افراد فارغ التحصیل در خارج از کشور در رشته اقتصاد به فاکتورهای گوناگونی مثل کشور، شهر، دولتی یا خصوصی بودن محل کار، میزان انجام کار در طول روز، نوع فعالیت، مدرک دانشگاهی بستگی دارد. به عنوان نمونه؛ هم برای تحصیل و هم برای کار، کشور آمریکا مناسب ترین و عالی ترین کشور خواهد بود.

· دومین کشور دنیا که افراد فارغ التحصیل رشته اقتصاد بیشترین درآمد را در آن خواهند داشت، کشور انگلستان است، به صورت میانگین سالانه 70 هزار یورو دریافت خواهند کرد.

· سومین کشور دنیا که افراد فارغ التحصیل رشته اقتصاد بیشترین درآمد را در آن خواهند داشت، کشور ایتالیا است، به صورت میانگین سالانه 54 هزار یورو دریافت خواهند کرد.

· افراد فارغ التحصیل رشته اقتصاد با دارا بودن تحصیلات عالی و موقعیت شغلی فوق العاده در کشور سنگاپور توانسته است به صورت میانگین 69 هزار دلار سنگاپور حقوق بدهد.

· کشور کانادا علاوه بر اینکه دارای سطح تحصیلاتی عالی است، موقعیت شغلی را توانسته است در رشته اقتصاد برای بسیار زیادی از دانشجویان بومی و بین المللی فارغ التحصیل فراهم بکند، به صورت میانگین به این افراد شاغل سالانه 68 هزار دلار کانادا حقوق می دهد.

· در رده های بعدی برای اشتغال، کشور استرالیا به خصوص در زمینه اقتصاد است، که در این حوزه افراد شاغل در سال به صورت میانگین 77 هزار دلار استرالیا حقوق دریافت می کنند.

برای پذیرش در رشته اقتصاد نیاز به مشاوره دارید؟

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند و نخبه بوده اند، نیاز است آگاهی کاملی با نحوه پذیرش دانشگاه های خارج از کشور داشته باشند. از این رو پیشنهاد می شود در خارج از کشور با اساتید خود ادامه تحصیل داده اند مشورت کرده تا آشنایی کامل با راه های اخذ پذیرش داشته باشید. یکی دیگر از راه حل های آشنایی این است که با روش اخذ پذیرش به موسسه مهاجرتی معتبر مراجعه کرده و در این زمینه از مشاوران خبره کمک بگیرد.

توجه داشته باشید قبل از این که بخواهید دانشگاه خاصی را برای پذیرش انتخاب کنید باید مطابق با توانایی های خود و رزومه خود انتخاب کرده باشید. به عنوان نمونه؛ اگر شما جز دانشجویان نخبه هستید و دارای رزومه تحصیلی قوی هستید، و دانشگاهی که در محل تحصیل شما است و جز دانشگاه های تراز اول ایران است، برای کشورهای آمریکایی می توانید تقاضا بکنید. ولی اگر شما جز دانشجویان متوسط رشته اقتصاد هستید، برای دانشگاه های اروپایی یا کشورهایی مثل ترکیه بهتر است اقدام بکنید، به این علت که انرژی شما بر روی پذیرش یک دانشگاه متمرکز شده و کم تر وقت و انرژی شما تلف می شود.

روش های اخذ پذیرش عبارت است از:

· رایزنی با اساتید صبور و مشتاق دانشگاه مقصد

· مراجعه به موسسه مهاجرتی

· مراجعه به وب سایت دانشگاه مقصد

· مراجعه به موسسه مهاجرتی

· آگاهی از شرایط بورسیه

· گرفتن یک وکیل خصوصی

· مراجعه حضوری به کشور مد نظر و آگاهی پیدا کردن از شرایط آن

طریقه اخذ پذیرش بستگی بسیاری به کشور مدنظر، خصوصی و دولتی بودن دانشگاه، مقطع تحصیلی و گرایش نیز دارد. در دانشگاه های آمریکایی، بهترین روش برای پذیرش، مراجعه کردن به وب سایت و ایمیل زدن مدارک به ایمیل دانشگاه است. در دانشگاه های ترکیه بهترین روش برای اخذ پذیرش، این است که به شورا آموزش عالی ترکیه در شهرک بیلکنت آنکارا مراجعه داشته باشید.


eghtesadafarin
eghtesadafarin

در این مقاله همه چیز را در مورد رشته اقتصاد یاد گرفتید و دانستید که رشته اقتصاد خوبه و همچنین احتمالا متوجه شدید که چرا ثروتمندان به دخترانشان یادگیری دانش اقتصادی را همیشه تاکید می کنند.

اقتصاد آفرین مقالات تخصصی زیادی را در رسانه ها منتشر نموده است که یکی از کاربردی ترین آن ها مقاله “پیشنهاد رد نشدنی اقتصاد آفرین برای سرمایه گذاری در پسا کرونا” در رسانه مداد می باشد.

منتظر مقاله بعدی اقتصاد آفرین با موضوع “آموزش دوره های DBA و MBA اقتصادی” برای آپدیت اطلاعات اقتصادی خود باشید.

پس لطفا هم اکنون اقتصاد آفرین را در ویرگول دنبال کنید!
با فالو کردن اقتصاد آفرین:
شما می توانید هوشمندانه پیش بینی کنید و در نتیجه شادتر زندگی کنید.

منبع : https://eghtesadafarin.com/

نویسنده مطلب: اقتصاد آفرین ❤️ مرجع اخبار و تحولات اقتصادی ایران و جهان

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.