ویزای کار اتریش، راهی مطمئن برای زندگی در اروپا

اتریش در سال های پذیرای افراد بسیار زیادی بوده است. قرار گرفتن در قلب اروپا و زندگی به دور از هیاهوی سیاسی-اجتماعی باعث شده بسیاری از افراد به فکر مهاجرت به اتریش بیفتند. از بهترین راه های اخذ اقامت اتریش، دریافت ویزای کاری است. در این مقاله به تمامی سوالات درباره چگونگی اخذ ویزای کار اتریش پاسخ می دهیم.

اتریش، کشوری متفاوت با تمام اروپا

اتریش همیشه جایگاه ویژه ای در تاریخ اروپا داشته است. تا چند قرن قبل اتریش یکی از بزرگترین امپراطوری های قاره سبز را تشکیل می داد. پس از جنگ های جهانی و تشکیل اروپا نوین نیز اتریش اهمیت خود را حفظ کرده است. فرهنگ بالای اجتماعی در کنار اقتصاد بسیار با ثبات باعث شده کیفیت زندگی در اتریش بسیار بالا و مطلوب ارزیابی شود. به گونه ای که زندگی در اتریش انتخاب اول بسیاری از متقاضیان اخذ اقامت اروپا است.

اخذ ویزای کاری اتریش، ۲ راه پیش روی متقاضیان

برای اخذ ویزای اتریش تنها ۲ راه پیش روی متقاضیان وجود دارد. دریافت ویزای کار اتریش از طرف Job Offer و اخذ ویزای جستجوی کار، تنها راه هایی است که دولت اتریش پیش پای متقاضیان کار قرار داده است.

اخذ ویزای کاری اتریش از طرق Job Offer، یک ایده آل رویایی

جاب آفر یا پیشنهاد کاری اولین راه برای اخذ اقامت کاری اتریش است. این شیوه مانند اقامت خودحمایتی اتریش مزایای زیادی دارد و متقاضی می تواند بدون دردسر وارد اتریش شود. البته این شیوه بسیار دشوار و زمان بر است. در شیوه اخذ اقامت از طریق جاب آفر، متقضای بایستی از یک کارفرمای اتریشی پیشنهاد کار دریافت کند. ابتدا شرکت متقاضی آگهی را به مدت ۳ ماه در اتریش و سپس ۳ ماه در کل اروپا منتشر می کند. اگر در این مدت متقاضی مناسبی پیدا نشود،آنگاه می توان از خارج اروپا نیز نیرو جذب کرد. معمولا شرکت های اتریشی از این شیوه برای جذب افراد بسیار متخصص، افراد ماهر در مشاغل بسیار کمیاب و جذب نیروی کار جوان در مشاغل بسیار کم تقاضا استفاده می کننند.

ویزای جستجوی کار، فرصتی کوتاه برای کاریابی در اتریش

اتریش و آلمان از معدود کشورهای اروپایی هستند که ویزای جستجوی کار را ارائه می کنند. ویزای جستجوی کار سریع‌ترین روش مهاجرت کاری به اروپا است. در این روش متقاضی می تواند با ویزای موقت به مدت ۶ ماه به اتریش سفر کند. او در این مدت فرصت دارد تا شرکت مناسبی را پیدا کند. پس از ۶ ماه و در صورتی که متقاضی بتواند کار پیدا کند، ویزا تمدید می شود. با گذشت ۵ سال نیز امکان دریافت کارت سفید قرمز ( ویزای اتریش) وجود دارد. البته این روش نیز قطعی نیست و در صورت پیدا نکردن کار در مدت قانونی متقاضی بایستی به کشور خودش برگردد.

چه افرادی می توانند ویزای کاری اتریش را دریافت کنند؟

دولت اتریش برای اعطای ویزای کاری از یک سیستم امتیاز دهی استفاده می کند. در این سیستم سن، سابقه کاری، سوابق تحصیلی و مدرک زبان مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین مشاغل نیز به سه دسته عمومی، کمیاب و مشاغل با کمبود شدید نیروی انسانی تقسیم بندی شده اند. برای مثال متقاضیان مشاغل عمومی بایستی حداقل امتیاز ۷۰ را به دست آورند.

فرآیند دریافت ویزای جستجوی کار اتریش چگونه است؟

در اولین گام متقاضی یک وقت مصاحبه از سفارت اتریش در تهران می گیرد. سپس در روز مصاحبه، مدارک کامل خود را به سفارت تحویل می دهد. پس از تایید مدارک، افسر سفارت مصاحبه کوتاهی با متقاضی انجام می دهد. سوالات مصاحبه بیشتر به دلایل کشور اتریش برای کار و زندگی مربوط می شود.نتیجه مصاحبه و بررسی مدارک ظرف ۱ تا ۲ ماه به متقاضی اعلام می شود. در صورت قبولی ویزای کار اتریش صادر می شود. کل فرآیند دریافت ویزای کار بین ۶ تا ۸ ماه به طول می انجامد. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از نحوه دریافت ویزای کار سایر کشورهای اروپایی نظیر آلمان به مقاله اقامت دائم آلمان از طریق بلوکارت مراجعه بفرمایید.

آیا ویزای کار اتریش محدودیت دارد؟

متقاضیانی که از طریق ویزای جستجوی کار وارد اتریش می شوند، با محدودیت هایی رو به رو هستند. در حقیقت پس از پیدا کردن کار آن ها بایستی یکی از انواع اجازه کار در اتریش را بگیرند. اجازه کار محدود ( یکساله ) و اجازه کار حقیقی ( دوساله ) انواع اجازه کار هستند.

اجازه کار محدود و یکساله، همه چیز تحت کنترل

اجازه کار یکساله اتریش پس از اخذ ویزای کاری به متقاضی ارائه می شود. این اجازه کار مختص به یک شغل خاص است. دولت اتریش اجازه کار یکساله را برای کارفرمای خاص و در موقعیت مکانی خاصی صادر می کند. به عبارت بهتر با این نوع مجو کار، داوطلب فقط می تواند به مدت یکسال فقط در یکی از دفاتر شرکت کار کند. در صورتی که متقاضی بخواهد محل زندگی اش را عوض کند، بایستی درخواست دیگری ارائه دهد.

اجازه کار حقیقی، راه ساده دسترسی به کارت قرمز، سفید و قرمز اتریش

اجازه کار حقیقی دو ساله است. این مجوز کار مختص به یک محدود جغرافیایی مشخص است اما متقاضی می تواند کارفرمای خود را تغییر دهد. با دریافت اجازه کار حقیقی، متقاضی می تواند ویزای کار اتریش یا همان کارت قرمز، سفید و قرمز را به دست آورد.

فرآیند دریافت اقامت دائمی اتریش با ویزای کار چگونه است؟

اگر متقاضی یک پیشنهاد کاری از اتریش داشته باشد می تواند پس از گذراندن دوران محدودیت، به سادگی ویزای اتریش را به دست آورد. در این شیوه معمولا بین ۲ تا ۵ سال امکان دریافت اقامت اتریش وجود دارد. متقاضیانی که از طریق ویزای در جستجوی کار وارد اتریش می شوند بایستی ابتدا مجوز کار محدود و سپس جواز کار حقیقی اتریش را به دست آورند. پس از گذشت ۵ سال نیز امکان دریافت مجوز کار نامحدود وجود دارد. پس از طی شدن حداقل ۵ سال از زمان دریافت مجوز کار نامحدود می توان پاسپورت اتریش را به دست آورد.

آیا با ویزای کاری می توان خانواده را نیز به اتریش منتقل کرد؟

متقاضی می تواند پس از دریافت ویزای کاری، همسر و فرزندان زیر ۱۷ سال خود را نیز به اتریش منتقل کند.

بهترین ویزای کاری برای دریافت اقامت اتریش چیست؟

ویزای در جستجوی کار به نسبت جاب آفر راحت تر و در دسترس تر است. این ویزا را می توان در کمتر از ۸ ماه به دست آورد. همچنین داشتن این ویزا باعث می شود که از حقوق برابر با اتباع اتریش برخوردار شویم. از آنجایی که بخش عمده ای از فرآیند ویزای جاب افر در اختیار شرکت های اتریشی است و فرآیند اخذ آن طولانی است، ویزای جاب آفر با زمان کمتر شرایط بهتری را برای متقاضی فراهم می کند.

ویزای کار اتریش، قدم گذاشتن در یک مسیر پر پیچ و خم

در این مقاله تمامی قوانین و شرایط اخذ ویزای کاری اتریش را بررسی کردیم. دریافت ویزای کاری اتریش پیچیدگی های حقوقی و مهاجرتی زیادی دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم حتما پیش از اقدام برای تهیه این ویزا با متخصصان و کارشناسان با تجربه مشورت کنید. موسسه حقوقی سایرس افتخار دارد امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار فراهم کرده است. همکاران ما در تمامی مراحل دریافت اقامت کار اتریش همراه شما هستند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های اعلام شده در سایت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.