ویزای توریستی آمریکا و دلایل ریجکتی ویزا

ویزای توریستی آمریکا و مقدمه ای بر آن

ویزای توریستی آمریکا و شرایط آن در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. مهاجرت به آمریکا و ویزای توریستی آمریکا و کسب اقامت آن از طرق مختلفی انجام می گردد. ما مهم ترین و اصلی ترین نکات را به صورت ساده و خلاصه در مورد مهاجرت به آمریکا و ویزای توریستی آمریکا و دریافت اقامت آمریکا در این مقاله توضیح می دهیم. کشور آمریکا شرایط سختی را برای اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا قرار داده است به همین دلیل به شما متقاضیان اخذ ویزاهای آمریکا نظیر ویزای توریستی کشور آمریکا و… پیشنهاد می شود قبل از هرگونه اقدامی با مشاورین ما در موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های تخصصی ما استفاده کنید.

ویزای توریستی آمریکا و مدارک مورد نیاز

ویزای توریستی آمریکا نیازمند ارائه مدارک به سفارت می باشد. مدارک لازم برای ارائه به سفارت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورتی که یکی از مدارک در پرونده ناقص باشد و یا دارای نقص باشد پرونده دچار ریجکتی خواهد شد بنابراین باید با دقت فراوان به ارائه مدارک به سفارت پرداخت. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی آمریکا در ذیل آمده است:

· داشتن پاسپورت معتبر که حداقل ۶ ماه اعتبار و سه صفحه خالی داشته باشد.

· ارائه کپی بلیط رفت و برگشت و زمان‌های دقیق ورود و خروج آن که در کپی ثبت شده است.

· مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی و وضعیت تعهد شخص و فتوکپی آنها

· اثبات این موضوع به افسر سفارت که قصد سفر و گردش ای کوتاه مدت در آمریکا را دارد. (در این مورد به خصوص شخص می تواند با ارائه سند ملک، کارت دانشجویی وضعیت تحصیلی و کاری خود در کشور ایران اعتماد افسر ویزا را جلب نماید. )

· ارائه بیمه نامه

· ارائه دعوت‌نامه در صورت داشتن آن از سمت شخصی در آمریکا

· ارائه دو قطعه عکس پنج در پنج با زمینه سفید با فرمت ذکر شده و خواسته شده از سفارت

· اثبات تمکن مالی و گردش مالی شخص برای اثبات اینکه شخص توانایی این را دارد که از پس مخارج خود در طول سفر خود بر بیاید و پناهنده نخواهد شد.

· اثبات اینکه در آمریکا محل اقامتی دارید یا هتل رزرو کرده اید.

· فرم تکمیل شده DS_160

· SOP

ویزای توریستی آمریکا و ریجکتی

ویزای توریستی آمریکا و اخذ آن امروزه همانطور که مستحضر هستید با توجه به تمام سخت‌گیری‌ها و فیلترهایی که سفارت آمریکا و ترامپ نسبت به ایرانیان اعمال می کنند بسیار مشکل می باشد و شانس ویزا بسیار کم می‌باشد و در اکثر مواقع با ریجکتی رو به رو می شود در این میان چگونگی ارائه پرونده به سفارت و دانستن حساسیت ‌های سفارت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و وکلای آگاه به امور مهاجرتی و اخذ ویزا ها با دانستن حساسیت ها و علل ریجکتی ها می توانند شانس ویزای شما را بالا ببرند. زمان مشخصی در کنسولگری آمریکا مشخص شده است که در صورت ریجکت شدن ویزا باید به کنسولگری مراجعه کرد و نامه اعتراض را به سفارت ارائه داد. از علل شایع و عمده ریجکت شدن ویزای توریستی آمریکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· یکی از علل عمده و شایع ریجکت شدن ویزا های توریستی عدم صداقت متقاضی و اشخاص در پرونده خود و اظهاراتش آن می باشد.

· از دیگر علت‌های ریجکت شدن ویزای توریستی آمریکا سوء پیشینه ایرانیان میباشد در گذشته ایرانیان بسیاری به قصد سفر توریستی به آمریکا رفته و به ایران بازگشتند و در همانجا پناهنده شدند برای همین آفیسر ویزا نسبت به ایرانیان این سوء ظن را پیدا کرده است.

· حتی آفیسر ویزا اگر احتمال دهد که شخص از اخذ ویزای توریستی هدف دیگری غیر از پناهندگی مانند کار کردن در آمریکا را دارد نیز موجب ریجکت شدن میشود.

· سوابق کیفری و پرونده های کیفری شخص

· ارائه مدارک تقلبی و غیر واقعی

· عدم ارائه پاسپورت معتبر

· نداشتن تمکن مالی و نداشتن هزینه سفر

· و معتبر نبودن بیمه‌نامه

باید بدانیم که چه مدارکی بهتر است در پرونده ارائه شود و چه مدارکی ریسک پرونده را بالا می‌برد و بهتر است که ارائه مدارک با مشورت وکیل و مشاور مجرب انجام گیرد..

ویزای توریستی آمریکا (با وثیقه یا بدون وثیقه)

ویزای توریستی آمریکا می تواند با وثیقه و یا بدون وثیقه باشد. ویزای توریستی با وثیقه به ویزایی گفته می شود که شخصی که برای متقاضی دعوت نامه می‌فرستد برای آسودگی خیال خود و با آگاهی از حسن نیت متقاضی از او مبلغی را به عنوان وثیقه درخواست می‌کند ویزای توریستی بدون وثیقه نیز به ویزایی گفته می‌شود که همانگونه که از اسمش پیداست به وثیقه نیازی ندارد و شخص بدون وثیقه اقدام به اخذ این ویزا می‌کند. در ویزای توریستی با وثیقه شرکت‌های وجود دارند که حاضرند در قبال فرستادن دعوت نامه به فرد متقاضی اقدام به اخذ وثیقه از آنها نماید همچنین ممکن است وکلای نیز وجود داشته باشد که در قبال فرستادن دعوتنامه وثیقه از متقاضی دریافت نمایند، این وثیقه جهت تضمین حسن نیت متقاضی و و بازگشت او به کشور خود می باشد و بعد از بازگشت شخص به کشور تمامی این مبلغ به شخص عودت داده می شود.

ویزای توریستی آمریکا و مدت درخواست

ویزای توریستی آمریکا به دو دسته ویزای غیر مهاجرتی و ویزای مهاجرتی تقسیم می‌شود. ویزای غیر مهاجرتی آمریکا شامل ویزای‌B-1 وB-2 می باشد. ویزای B-1 متعلق به کسانی است که قصد تجارت در سر دارند و ویزای B-2 برای کسانی است که صرفاً قصدشان از سفر به آمریکا گشت و گذار و مسافرت تفریحی می باشد. در این میان مدت زمانی که شما با ویزای توریستی در آمریکا اجازه اقامت دارید حدود ۶ ماه می باشد در واقع اعتبار ویزای شما نیز شش ماه است و بسته به نوع ویزا که می‌تواند به ترتیب سینگل، دابل و مالتیپل باشد، به تعداد دفعات مشخص شده به خاک این کشور رفت و آمد کنید. در صورتی که ویزای شما از نوع سینگل باشد شما در مدت این ۶ ماه فقط یک بار اجازه ورود و خروج به خاک کشور آمریکا را خواهید داشت و در صورتی که این ویزای توریستی از نوع دابل باشد شما دو بار حق ورود و خروج به خاک این کشور را در بازه زمانی ذکر شده خواهید داشت اما اگر ویزا به صورت مالتیپل صادر شود شما می‌توانید هر چند بار که بخواهید در این مدت زمانی که گفته شد، به خاک کشور آمریکا رفت و آمد کنید.

ویزای توریستی آمریکا و تمدید آن

ویزای توریستی آمریکا و تمدید آن مستلزم این امر است که دلیل قانع کننده ای برای تمدید ویزای توریستی خود به سفارت و اداره مهاجرت این کشور ارائه نمایید. درصورتی که خواستار تمدید ویزای خود هستید باید ۴۵ روز قبل از اتمام ویزای خود در آمریکا اقدام به تمدید آن نمایید و در صورت داشتن شرایط لازم ویزای شما تمدید خواهد شد. شرایط لازم برای تمدید ویزا عبارتند از نداشتن سوء پیشینه و عدم انجام جرم و جنایت در خاک آمریکا و اعتبار داشتن پاسپورت شما در مدت اقامت شما در آمریکا و… در صورت داشتن شرایط ذکر شده و برخی شرایط دیگر می‌توانید ویزای خود را تمدید کنید. البته باید توجه داشت که برای تمدید ویزا مجبور به ترک خاک کشور آمریکا و تمدید آن از سفارت و بازگشت دوباره در صورت موافقت به این کشور می باشید مگر اینکه دلیل قانع کننده و محکمی را برای عدم ترک خاک آمریکا به اداره مهاجرت ارائه نمایید مثل طولانی شدن دوره درمانی مشخص و عوامل دیگر…..

ویزای توریستی آمریکا و وقت سفارت

ویزای توریستی امریکا و اخذ آن مستلزم دریافت و رزرو وقت سفارت از یکی از کشورهای همسایه می باشد. اخذ وقت سفارت به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی سفارت آمریکا در کشور مورد نظر دبی ترکیه و ارمنستان انجام می شود و هزینه ای که باید به سفارت پرداخت کنید بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار متغیر می باشد. بعد از اخذ وقت سفارت و دریافت ساعت و روز مشخص شده توسط سفارت متقاضی می‌بایست در وقت تعیین شده در سفارت آن کشور حضور به عمل بیاورد.

· سفارت آمریکا در ارمنستان

نشانی: 1 American Ave., Yerevan

تلفن: 464700, 494200

سایت: www.usa.am

پست الکترونیک: [email protected] , [email protected]

· سفارت آمریکا در آنکارا

آدرس: ۱۱۰-Kavaklıdere, 06100 Atatürk Blvd

تلفن : ۹۰-۳۱۲) ۴۵۵-۵۵۵۵

فکس: (۹۰-۳۱۲) ۴۶۷-۰۰۱۹

روز و ساعات کار: دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۸:۳۰تا ۱۲:۳۰ – ۱۳:۳۰تا ۱۷:۴۵ | جمعه ها ۸:۳۰تا ۱۳:۰۰

وبسایت : http://ukinturkey.fco.gov.uk/en

آدرس وبسایت سفارت آمریکا:

Homepage

ویزای توریستی آمریکا و پروسه اقدام

ویزای توریستی آمریکا در طی مراحلی اخذ می شود که در زیر به ترتیب به آنها اشاره شده است:

· انتخاب وکیلی با تجربه و معتبر و متخصص در امور مهاجرتی و اخذ ویزای توریستی آمریکا

· آماده کردن مدارک و شرایط مورد نیاز برای ارائه دادن به سفارت آمریکا

· ترجمه رسمی انگلیسی مدارک لازم در دفاتر ترجمه رسمی

· قرار دادن مبلغی در حساب بانکی به منظور نشان دادن تمکن مالی (ترجیحا حساب کوتاه مدت در بانک های خصوصی مانند پاسارگاد و پارسیان باشد و موسسه مالی و اعتباری آن باشد)

· اخذ وقت سفارت و رزرو آن به صورت اینترنتی یا حضوری از طریق سفارت های موجود در کشورهای همسایه (همانطور که میدانید کشور آمریکا در ایران هیچ سفارت ای ندارد.)

· بعد از تعیین کردن وقت سفارت، حضور در سفارت آمریکا، در کشور انتخاب شده و پرداخت هزینه های مربوط به سفارت

· انگشت نگاری

· و در نهایت انتظار برای جواب سفارت ه معمولا ۱۵روز به طول می انجامد.

ویزای توریستی آمریکا تضمینی

ویزای توریستی آمریکا در حال حاضر همان گونه که گفته شد هیچ گونه تضمین و گارانتی ندارد و اگر موسسه یا آژانس‌های مسافرتی ادعا کنند که می‌توانند تضمین کنند که ویزای کشوری را مثل آمریکا صد در صد می توان دریافت کرد دروغ و از نظر حقوقی جرم محسوب میشود زیرا نظر آفیسر ویزا کاملاً بسته به شخص خودش دارد و تنها کاری که موسسات حقوقی می توانند انجام دهند این است که پرونده و مدارک را طبق تجربه ای که دارند طوری بچینند که ریسک پرونده را پایین بیاورند تنها تضمینی که می شود در این باره داد این است که مبلغی که برای اخذ ویزا از شما گرفته می‌شود به شما تماما پس داده شود هرگونه ادعای خلاف این امر کاملاً کذب و از واقعیت دور می باشد.

ویزای توریستی آمریکا بدون تضمینی و تفاوت آن با ویزای تضمینی

ویزای توریستی آمریکا در حال حاضر همان گونه که گفته شد هیچ گونه تضمین و گارانتی ندارد و اگر موسسه یا آژانس‌های مسافرتی ادعا کنند که می‌توانند تضمین کنند که ویزای کشوری را مثل آمریکا صد در صد می توان دریافت کرد دروغ و از نظر حقوقی جرم محسوب میشود زیرا نظر آفیسر ویزا کاملاً بسته به شخص خودش دارد و تنها کاری که موسسات حقوقی می توانند انجام دهند این است که پرونده و مدارک را طبق تجربه ای که دارند طوری بچینند که ریسک پرونده را پایین بیاورند تنها تضمینی که می شود در این باره داد این است که مبلغی که برای اخذ ویزا از شما گرفته می‌شود به شما تماما پس داده شود هرگونه ادعای خلاف این امر کاملاً کذب و از واقعیت دور می باشد.

گرین کارت آمریکا

قوانین آمریکا

مهاجرت به آمریکا

ویزای توریستی آمریکا و نکات مهم

ویزای توریستی آمریکا همانطور که گفته شد هیچ گونه تضمین و گارانتی ندارد و کاملا بسته به نظر شخصی آفیسر ویزا میباشد. اخذ ویزای توریستی آمریکا تضمینی برای ورود به خاک این کشور نیست زیرا حتی بعد از اینکه وارد فرودگاه امریکا شدید به وزارت امنیت آمریکا DHS و CBP اجازه ورود شما به خاک این کشور را صادر میکند و در ایست بازرسی نظر خود را به شما اعلام می کند. هیچ موسسه ای و هیچ آژانس مسافرتی نمی‌تواند ویزای شما را تضمین کند و در صورتی که با چنین تیتری مواجه شدید به شما توصیه می شود که اصلا اعتماد نکنید. همانطور که گفته شد ما دو نوع ویزای توریستی داریم که به B1 وB2معروف می باشد ویزای B2برای کسانی است که قصد گشت و گذار در خاک این کشور را دارد و ویزایB1 برای کسانی است که میخواهند برای مدتی کوتاه با اهداف تجارتی وارد خاک ایالات متحده شود. نکته خیلی مهمی که وجود دارد این است که حتما چیدمان مدارک و ارائه پرونده به سفارت باید با کمک وکیل مجرب و متخصص در این امور انجام گیرد تا ریسک پرونده پایین بیاید موسسه حقوقی ملک پور این خدمات را به شما ارائه می دهد و با داشتن وکیل ها و مشاوران با تجربه شما را در این راه یاری می رساند.

ویزای توریستی آمریکا و کلام آخر

ویزای توریستی آمریکا و نکات مهم، پروسه اقدام برای اخذ ویزای توریستی آمریکا و به طور کلی کلیات و مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. همان طور که مستحضر هستید در حال حاضر اخذ ویزای توریستی آمریکا و به طور کلی تمامی ویزاهای آمریکا ( کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و نامزدی) شرایط بسیار سختی دارد و سفارت این کشور بسیار سخت گیری می کند. به همین علت به شما توصیه می شود برای به دست آوردن اطلاعات و مشاوره رایگان مقاله های ما را مطالعه کرده و با موسسه حقوقی ملک پور با همکاری دفتر مشاوره ای MIE اتریش تماس حاصل نموده و با مشاوران ما مشورت نمایید و از مشاوره تخصصی ما بهره مند گردید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

https://miemohajerat.com/ویزای-توریستی-آمریکا-2/

نویسنده مطلب: miemohajerat

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.