هزینه دریافت ویزای شینگن چقدر است؟

ابتدا کمی با ماهیت این نوع ویزا آشنا شویم

در حال حاضر افرادی که پاسپورت ایرانی دارند برای سفر به کشورهای حوزه شینگن نیاز به دریافت لیبل ويزای شينگن در پاسپورت خود دارند. کشورهای عضو پیمان شنگن عبارتند از دانمارک، سوئد، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، ایسلند، لتونی، لوکزامبورگ، لیتوانی، مالت، لیختن اشتاین، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، چک، آلمان، مجارستان ، اتریش و بلژیک که با داشتن ویزاهای کوتاه مدت یا سینگل از این کشورها، ورود شما از کشور صادر کننده ویزا و خروج شما می‌تواند از همان کشور یا کشورهای دیگر شینگن باشد. برای مثال اگر شما ویزای خود را از کشور فرانسه دریافت کنید، ورودتان باید به این کشور باشد و پس از آن آزادانه در مدت ویزای خود می توانید به کل کشورهای دیگر حوزه شینگن سفر کنید. در ادامه مطلب بیشتر با این نوع ویزا آشنا خواهید شد.

مدارک لازم برای ویزای شینگن

گذرنامه یا همان پاسپورت

شناسنامه و کارت ملی

عکس متقاضی با سایز 4.5 * 3.5

مدارک شغلی معتبر

مدارک مالی

سند ملکی

رزرو هتل یا دعوتنامه

رزرو پرواز

بیمه مسافرتی معتبر

رضایت نامه

اپلیکیشن فرم

تصویر ویزاهای قبلی

هزینه گرفتن ویزای شنگن

در زمان حضور در هر یک از سفارت های شینگن هزینه ای بابت بررسی پرونده از شما دریافت میشود که در صورت ریجکت شدن و یا عدم استفاده از ویزا این هزینه به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. هزینه اقدام برای اکثر کشورهای حوزه شینگن ۸۰ یورو برای بزرگسالان است.اما به تازگی شرکت های واسط که وظیفه آنها دریافت مدارک و تحویل آن به سفارت مربوطه است در کشور فعالیت میکنند که هزینه ای مازاد برای این خدمات دریافت میکنند. توجه کنید که این شرکت‌ها فقط وظیفه دریافت مدارک و تحویل آن به سفارت و نیز دریافت پاسپورت و تحویل آن به مسافر را دارند و در روند تصمیم گیری برای صدور ویزا نقشی ندارند.

هزینه برای بزرگسالان به همراه مثال :

فرانسه : ۸۰ + ۲۵ یورو / هلند : ۸۰ + ۲۰ یورو / جمهوری چک : ۸۰ + ۱۲ یورو / اتریش : ۸۰ + ۲۴٫۸ یورو

کودکان ۶ تا ۱۲ سال : ۴۰ یورو + هزینه شرکت کارگزار سفارت

کودکان تا ۵ سال : رایگان + هزینه شرکت کارگزار سفارت

البته برای تحویل مدارک و انگشت نگاری باید از ابتدا وقت سفارت دریافت کنید که اینکار توسط خود متقاضی و یا آژانس های مسافرتی قابل انجام است.

البته اگر دارای شهروندی و تابعیت یکی از کشورهای زیر باشید، مشمول موافقت‌نامه تسهیل ویزا شده و هزینه ویزای شما ۳۵ یورو خواهد بود: ارمنستان / آذربایجان / بوسنی و هرزگووین / صربستان / روسیه / اوکراین / کاپه‌ورده / جمهوری مقدونیه / گرجستان / مولداوی / مونته‌نگرو / آلبانی

مدارک لازم را دارم. چطور پروسه ویزا را شروع کنم؟

در زمان نگارش این مطلب با توجه به شیوع ویروس کرونا هیچ سفارتی برای ویزای توریستی پرونده قبول نمیکند. اما با توجه به اطلاعات موجود به زودی مرزهای شنگن به روی توریست های سراسر جهان از جمله ایران باز خواهد شد.

اولین مرحله دریافت وقت مصاحبه از سفارت مذکور است. طبق قانون جدید شما میتوانید تا ۶ ماه قبل از سفر خود برای وقت مصاحبه اقدام کنید. تاریخ شروع ویزای شما بنا به درخواست شما صادر خواهد شد.

پس از دریافت وقت، در روز تعیین شده مدارکتان را باید برای درخواست ویزای شنگن به سفارت خانه ارائه دهید.

سفارت خانه ها معمولا بین ۱۵ تا ۲۱ روز بعد از درخواست شما، پاسخ ویزا و یا عدم دریافت ویزای شما را میدهند.

چنانچه پاسپورت را دریافت کردید و لیبل ویزا در آن موجود بود که شما موفق به دریافت شینگن شدید و اگر نبود متاسفانه شما ریجکت شده اید. معمولا یک نامه هم برای ریجکتی به شما می‌دهند که دلیل کلی ریجکت شدن در آن ذکر شده است اما دلایل کلی هستند و شاید به طور واضح متوجه نشوید چرا ریجکت شدید.

مدت زمان اخذ ویزای شنگن چقدر است؟

مدت زمانی پروسه اخذ ویزای شنگن ۳ بخش اصلی دارد :

مدت زمان گردآوری و تکمیل مدارک :

گردآوری مدارک شخصی به خود مسافر بستگی دارد و در بسیاری از مواقع زمان بر نیست. شما مدارک شخصی، شغلی و سند ملکی خود را بر حسب شرایط سفارت مورد نظر تهیه و ترجمه میکنید ( در حال حاضر به جز سفارت آلمان تمامی سفارت ها نیاز به ترجمه مدارک دارند ) . همچنین مدارک مالی اعم از گردش حساب و تمکن مالی به یورو حد اکثر ۷ روز مانده به زمان مصاحبه از بانک به لاتین و به یورو دریافت میکنید.

دریافت وقت سفارت در زمانی که تمامی مدارک قابل ارائه هستند :

شما میتوانید در حین جمع آوری مدارک شغلی، با احتساب اینکه مدارک شما چه زمانی ترجمه شده و حاضر هستند، اقدام به تعیین وقت سفارت برای تاریخ مشخصی نمائید. گفتنیست در روز مصاحبه شما حد اکثر میتوانید ۳ ماه بعد از تاریخ مصاحبه زمان شروع سفر و ویزای خود را ارائه دهید. برای مثال شما اگر ۱ آذر ماه سفارت بروید، حداکثر زمان شروع سفر شما ۳ ماه بعد یعنی ۱ دی ماه خواهد بود. چنانچه تاریخ سفر شما بیش از ۳ ماه باشد سفارت مجاز است که پرونده شما را قبول نکند و شما مجبور هستید دوباره اقدام به تعیین وقت سفارت کنید.

مدت زمانی که طول میکشد تا سفارت پرونده شما را بررسی و نتیجه را شما اعلام کند :

همچنین زمان سفر شما باید حداقل ۲۱ روز بعد از زمان مصاحبه باشد. برای سفارت های مختلف این زمان متفاوت است و برخی سفارت ها ممکن است تا ۴۰ روز هم پسخ ویزای شما را ندهند و مشخص است چنانچه برای زمان مشخصی مرخصی گرفتید، یا قصد دارید به همایش یا نمایشگاهی بروید، و پروسه ویزای شما بیشتر از حد معمول بگذرد و تاریخ نمایشگاه و .. شما بگذرد، به احتمال زیاد ریجکت خواهید شد. پس سعی کنید خیلی زودتر از زمان سفر قطعی خود به سفارت بروید و پروسه ویزای خود را شروع کنید.

نویسنده مطلب: okvisa.ir

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.