هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور دانمارک از طریق انواع ویزای مهاجرتی دانمارک باید بدانیم!

در این نوشتار از مجموعه مقالات مجله دادمان قصد داریم راجع به مهاجرت به کشور دانمارک و انواع ویزای مهاجرتی دانمارک مانند ویزای کار در دانمارک ، ویزای تحصیلی دانمارک ،ویزای ازدواج در دانمارک و همچنین مهاجرت به کشور دانمارک و دریافت اقامت دائم از طریق انواع پناهندگی در کشور دانمارک و ثبت شرکت و خرید ملک در دانمارک و شرایط اخذ انواع ویزای مهاجرتی و راههای گرفتن وقت سفارت دانمارک به طور کامل صحبت میکنیم .

دانمارک با نام رسمی پادشاهی دانمارک و کشور مجسمه پری دریای کوچولو، به عنوان کشوری شناخته میشود که شادترین مردمان دنیا را دارد. این کشور یکی از مرفه ترین کشور های اروپایی و جزو کوچکترین کشورهای حوزه اسکاندیناوی است. دانمارک کشوری امن و آرام با جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان می‌باشد. در ادامه مطلب قصد داریم شمارا با کشور زیبای دانمارک آشنا کنیم.

فهرست

آشنایی با کشور دانمارک

قبل از مهاجرت به کشور دانمارک از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک لازم است با این کشور زیبا و پادشاهی آشنا شویم. دانمارک از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که از جنوب با آلمان مرز خشکی دارد و مرز دریایی آن با کشور های سوئد و نروژ می‌باشد و توسط پلی با نام اورسوند به سوئد متصل شده است.
این کشور مملو از زیبایی، مناظر غنی و طبیعتی دل فریب است؛ ساختمان های چوبی، کلیسا های قدیمی و سنگی، کلبه های سنتی، قلعه ها، عمارت های باستانی، آثار و بناهای به جا مانده از دوران وایکینگ ها می باشد.
علاوه بر این ، دانمارک در اکثر نظرسنجی ها در رابطه با بهترین کشورها برای زندگی و شادترین مردم جهان در رده های بالا قرار گرفته است.
به طور کلی این کشور از لحاظ ارتفاع در سطح پایینی قرار دارد و جلگه های سرسبز و حاصلخیز دانمارک بخشی از جغرافیای این کشور زیبا و دیدنی را تشکیل می‌دهند.

مساحت و جمعیت دانمارک

مساحت این کشور زیبا و دیدنی ۴۳ کیلومتر مربع و از چندین جزیره تشکیل شده که پایتخت آن کپنهاگ در جزیره شیلند واقع شده است و این کشور دارای بیش از ۷۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی می باشد.
جمعیت کشور دانمارک در سال ۲۰۱۹ چیزی در حدود ۵/۸ میلیون نفر برآورد شده که حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور دانمارک در پایتخت این کشور ساکن هستند همچنین در حدود ۳۰۰،۰۰۰ نفر در دومین شهر مهم این کشور یعنی آرهوس زندگی می کنند. لازم به ذکر است ۸۵% جمعیت کشور دانمارک را مهاجرین تشکیل می‌دهند.

مذهب و زبان مردم دانمارک

قبل از مهاجرت به کشور دانمارک از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک اطلاعاتی درباره مذهب و عقاید مردم دانمارک باید دانست. مذهب در کشور دانمارک آزاد است اما ۸۰% جمعیت این کشور مسیحی پروتستان هستند و زبان رسمی مردم این کشور دانمارکی می باشد که از گروه زبان های هند و اروپایی است. دانمارکی از زبان های ژرمنی شمالی محسوب می‌شود اما زبان های فاروئی،گرینلندی و آلمانی نیز به عنوان زبان های محلی در این کشور رسمیت دارند و همچنین مردم کشور دانمارک زبان انگلیسی را بسیار سلیس و بدون لهجه صحبت می‌کنند.

آشنایی با مهمترین شهر های دانمارک قبل از مهاجرت به کشور دانمارک

قبل از مهاجرت به کشور دانمارک از طریق اخد یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک باید با شهرهای معروف و مهم کشور دانمارک آشنا شد . در ادامه به معرفی مختصری از مهمترین شهرهای دانمارک برای زندگی و اقامت می پردازیم:

شهر آرهوس

یکی از شهر های مهم کشور دانمارک و دومین شهر بزرگ این کشور است که قدمت آن به قرن هشتم میلادی باز می گردد. شهر آرهوس پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۷ می‌باشد و ساختمان های بنا شده در این شهر بسیار زیبا طراحی شده،همینطور این شهر معماری خارق العاده ای دارد و گفته می شود که در ابتدا محل اقامت وایکینگ ها بوده است.

شهر آلبورگ

این شهر در شمال یوتلند قرار دارد و شهری صنعتی و دانشگاهی در کشور دانمارک می‌باشد و دانشگاه آلبورگ دانمارک تحت عنوان مرکز دانشگاهی آلبورگ در سال ۱۹۷۴ تاسیس شد.

شهر ادنسه

نام این شهر از نام خدای خدایان، اودین گرفته شده است. همچنین این شهر مهمترین شهر در جزیره فون می باشد و بیشترین کارخانجات کشور دانمارک در حوالی این شهر واقع شده است. بزرگترین کارخانه کشتی سازی دانمارک در شهر ادنسه وجود دارد و بزرگترین فروشگاه های حراجی سبزیجات،گل و میوه دانمارک نیز در شهر ادنسه قرار گرفته است.

https://dad-man.ir/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86/

اماکن دیدنی دانمارک

بعد از تایید یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک و در نتیجه مهاجرت به کشور دانمارک و اقامت در یکی از شهرهای دانمارک آشنایی با اماکن تفریحی و سیاحتی برای کاهش خستگی ناشی از سفر امری ضروری میباشد!! در ادامه به معرفی یک سری اماکن و مراکز تفریحی کشور زیبا و جذاب کشور پادشاهی دانمارک میپردازیم. شاید دانمارک کوچکترین کشور حوزه‌ی اسکاندیناوی باشد اما زیباترین و بکرترین جاذبه های گردشگری را دارد ، در اینجا تنها به تعدادی از پر جاذبه ترین های آنها پرداختیم :

  • صخره‌های سفید مون
  • شهر ریبه، قدیمی‌ترین شهر دانمارک
  • چمنزارهای شمال و غرب یولند
  • اسکاگن یکی از اصلی‌ترین بنادر ماهیگیری دانمارک
  • زمین‌های باتلاقی جنوب یولند
  • هلسینگور یکی از مشهورترین قلعه‌های جهان
  • مجمع‌الجزایر فون
  • تپه‌های ماسه‌ای و سواحل باز به مساحت ۷۵۰۰ کیلومتر
  • باغ تیوولی ، پارکی تفریحی روبروی ایستگاه مرکزی کپنهاگ که متعلق به قرن نوزدهم می‌باشد.
  • قلعه کرونبرگ ، در امتداد ساحل هلسینگور متعلق به قرن شانزدهم که ثبت جهانی یونسکو شده ، همچنین به یاد داشته باشید که وقایع نمایشنامه مشهور هملت اثر جاودانه شکسپیر در همین قلعه تاریخی رقم خورده است.
  • شهر راسکیله ، به ویژه موزه کشتی وایکینگ
  • اسکله نیهاون
  • لگولند بیلوند
  • دژ کاستلت
  • موزه دِن گامله بای
  • قلعه ویرانه هامرشاس
  • موزه هانس کریستین اندرسون دانسه
  • قلعه روزنبورگ

قوانین کشور دانمارک

نظام دموکراسی دانمارک بر اساس قانون اساسی دانمارک در سال ۱۸۴۹ بنیاد گذاشته شده‌است. این کشور حکومت مشروطهٔ پادشاهی دارد و از سال ۱۹۴۵ در سازمان ملل متحد عضو است. قانون اساسی در تمام این سال‌ها تغییر کرده‌است که آخرین بار هم سال ۱۹۴۵ بوده است ! در دانمارک قانون اساسی دانمارک یا حکومت مردمی در سال ۱۸۴۹ بنیاد گذاشته شده است. این قانون جانشین حکومت مطلق شد. پایه آن، قانون اساسی ژوئن ۱۸۴۹ بود که اولین قانون اساسی دموکراتیک دانمارک بود. با وجود تغییرات در قانون اساسی، اصول آن را می‌توان هنوز در قانون اساسی فعلی مورخ ۱۹۵۳ یافت. با تغییر قانون اساسی در سال ۱۹۱۵ به زنان حق رأی داده شد.

به علاوه جدای قوانین سخت مهاجرت به کشور دانمارک از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک قوانین نانوشته ای هم دارند که بعد از اقامت در هرکدام از شهرهای دانمارک باید به آنها احترام گذاشت از جمله :

  • با صبر در انتظار سبز شدن چراغ عابر پیاده می شوند حتی ساعت ۴صبح یک روز خلوت برفی!
  • به دلیل فرهنگ غنی دوچرخه‌سواری مردم، دانمارکی‌ها از سنین پایین راندن این وسیله را یاد گرفته و به قوانین دقیق آن احترام می‌گذارند تا حادثه‌ی بدی رخ ندهد.
  • در خیابان پوشر عکاسی ‌و دویدن ممنوع است! به علاوه تابلویی در ابتدای خیابان نصب شده که قوانین آن را کاملا شرح‌داده .
  • در کل دانمارکی ها زیاد زندگی را سخت نمی‌گیرند و قوانین عجیب غریبی ندارند لیکن به آنها پایبند هستند .

۱۰ غذا و دسر لذیذ که باید بعد از مهاجرت به کشور دانمارک امتحان کنید

بعد از اینکه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک اقدام به شروع کارهای اقامت و مهاجرت به کشور دانمارک را انجام دادید بد نیست درباره سلایق غذایی و ذائقه چشایی مردم دانمارک و همچنین خوراکیها و غذاهای معروف شهرهای مختلف دانمارک اطلاعاتی داشته باشید.در ادامه چند تا از معروف ترین غذاهای دانمارکی را برایتان معرفی میکنیم:

نکاتی در مورد دریافت ویزای شینگن دانمارک

یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک اخذ ویزای شینگن می باشد. کشور دانمارک از کشور های اتحاد شینگن می باشد و برای مسافرت و مهاجرت به کشور دانمارک نیاز به ویزا شینگن می باشد .

  • جهت دریافت ویزا شنگن دانمارک می بایستی حداقل ۶ هفته زود تر از زمان سفر به سفارت مراجعه نمائید .
  • ویزا شنگن دارای اعتبار ۳ ماهه می باشد و در طول این ۳ ماه شما حق کار در کشور دانمارک را ندارید .
  • کشور دانمارک از کشور های اتحاد شنگن می باشد و برای مسافرت به دانمارک نیاز به ویزا شینگن می باشد .
  • حضور شخص متقاضی جهت دریافت ویزا در سفارت دانمارک الزامی می باشد ( جهت انگشت نگاری و مصاحبه )

مدارک مورد نیاز و نحوه امتیاز بندی گرین کارت دانمارک

اگر در ایران و یا در ھر جای دیگری از دنیا زندگی می کنید و دارای تحصیلات عالیه (کارشناسی-کارشناسی ارشد و یا دکترا) ھستید و از طرفی قصد مھاجرت به یکی از کشورھای اروپایی برای کار و زندگی و سپس دریافت اقامت اتحادیه اروپا را دارید، طرح گرین کارت می تواند یکی از بھترین گزینه ھا برای شما GreenCard Scheme یا ھمان کارت سبز دانمارک باشد.

شما می توانید از ھر کجای دنیا که باشید با تھیه و ارسال مدارک موردنیاز در صورت کسب حد نصاب امتیاز ( ۱۰۰ امتیاز) درظرف چند ماه به یکی از مرفه ترین کشورھای حوزه اسکاندیناوی و اروپا قدم بگذارید.
انواع ویزای مهاجرتی دانمارک یا اجازه اقامت کارت سبز دانمارک یک اجازه اقامت کاری حداکثر ۳ ساله است و به شما این امکان را می دھد که در این مدت در کشور دانمارک به دنبال کار بگردید.پس از یافتن کار این امکان را خواھید داشت که آن را تمدید کنید و پس از گذشت چھارسال متوالی برای دریافت اقامت دائمی دانمارک ھم اقدام کنید.از زمان اجرای این طرح چند سالیست که می گذرد.
در ادامه بصورت گام به گام تمامی مراحل و شرایط اقدام جھت دریافت ویزای گرین کارت دانمارک را توضیح می دھیم.

مهاجرت به کشور دانمارک از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی دانمارک

یکی از بهترین راههای مهاجرت به کشور دانمارک تحصیل در دانشگاههای این کشور با دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی دانمارک میباشد. در ادامه صفر تا صد تحصیل در دانمارک ( تمام نکات تحصیل در دانمارک ) را برایتان شرح می دهیم:

پایتخت کشور دانمارک : کپنهاگ
زبان تحصیل در دانمارک : زبان دانمارکی
طول مدت تحصیل در دانمارک در مقطع کارشناسی : ۴ سال
طول مدت تحصیل در دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد : ۲ سال
طول مدت تحصیل در دانمارک در مقطع دکترا : ۴ سال
طول مدت تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی : ۶ سال

https://dad-man.ir/%d9%88%db%8c%d8%b2%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%db%8c/
چرا تحصیل در دانمارک مورد انتخاب بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی می باشد ؟

امروزه در سراسر دنیا ملاک افراد برای ادامه تحصیل ، تحصیل در مدارس و دانشگاه های معتبر و صد البته دانشگاه هایی با هزینه های پایین تر و یا رایگان در کشورهایی پیشرفته و مدرن می باشد. کشور دانمارک ازجمله کشورهای ثروتمند و مدرن می باشد. تحصیل در دانمارک همانند تحصیل در سوئد و تحصیل در نروژ مورد تقاضا می باشد. در دانمارک یک دانشجوی بین المللی می تواند در سطح جهانی و در محیطی امن و دوستانه در زمینه های مختلف و متنوع مانند مهندسی، علوم زیستی، علوم اجتماعی و غیره به تحصیل و نوآوری بپردازد. ضمن این که تحصیل در دانمارک از هر نوع همکاری و نوآوری در روش های تدریس برای دانشجویان مشغول به تحصیل استفاده می شود که این امر باعث شده است که سطح آموزشی در این کشور از کیفیت بالایی برخوردار باشد. جالب است بدانید در سراسر دنیا مدرک کسب شده از دانشگاه های دانمارک به رسمیت شناخته شده و می تواند آینده شغلی فرد را تضمین نماید .

تحصیل در مدارس دانمارک

یکی دیگر از راههای مهاجرت به دانمارک اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک یعنی ویزای تحصیلی مدارس دانمارک می باشد. تحصیل در مدارس دانمارک به این شکل می باشد که دوره مهدکودک در دانمارک اجباری نمی باشد . دوره ابتدایی در دانمارک ۱۰ سال طول می کشد . بعد از دوره ابتدایی وارد دوره دبیرستان به مدت ۳ سال می شوند . در نهایت برای ورد به دانشگاه های دانمارک باید ۱۳ سال تحصیلی را بگذرانند و مدرک دیپلم دبیرستان را دریافت نمایند .

تحصیل در مقطع لیسانس در دانمارک

طول دوره تحصیل در دانمارک در مقطع لیسانس ۴ سال می باشد. تحصیلات در مقطع لیسانس در دانمارک در بیشتر رشته های ارائه شده در کشور دانمارک به زبان این کشور یعنی دانمارکی می باشد و دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش در مقطع لیسانس کشور دانمارک ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان دانمارکی قبل از ورود به دانشگاه های دانمارک می باشد . دانشجویان با ارائه پایان نامه در انتهای این دوره می توانند این مدرک را زمینه ورود فارغ التحصیلان به بازار کار یا تحصیلات عالی کنند. با توجه به اینکه در ایران نهادی جهت یادگیری زبان دانمارکی وجود ندارد در اکثر موارد تحصیل در مقطع کارشناسی در دانمارک میسر نمی شود.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانمارک

برای ورود به تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانمارک نیازی به امتحان ورودی نمی باشد و فقط با توجه به نمرات دوره قبل و اظهار نظر اساتید امکان پذیر می باشد. بسیاری از رشته های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند. تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی تحصیل در دانمارک با هدف کار در کشورهای اروپایی و به خصوص منطقه اسکاندیناوی و به بهانه ی تحصیل در دانمارک اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کشور دانمارک می نمایند تا با اتمام دوره کارشناسی خود در دانشگاه های کشور دانمارک ، شانس خود را از یکسو برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و از سوی دیگر برای یافتن یک فرصت شغل ممتاز در رقابت با سایر متقاضیان افزایش میدهد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک در نیم سال آخر دانشجو موظف به انجام پژوهش می باشد زبان تحصیلی این مقطع انگلیسی است و افراد متقاضی می بایستی مدرک آیلتس آکادمیک با نمره ۶.۵ را داشته باشند.

تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک

روش دیگر برای اخذ یکی دیگر از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک دریافت ویزای تحصیلی در مقطع دکتری می باشد. کشور دانمارک همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل ، به دانشجویان در حال تحصیل در دانمارک در مقطع دکترا، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره دکترا در کشور دانمارک فراهم آورده است.

تحصیل در رشته پزشکی در دانمارک

یکی دیگر از دیگر انواع ویزای مهاجرتی دانمارک ویزای تحصیلی در رشته پزشکی می باشد. تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی در حدود ۶ سال طول می کشد و دروس به دو زبان انگلیسی و دانمارکی تدریس می شود . متقاضیان تحصیل د رشته پزشکی باید آیلتس حداقل ۶ را داشته باشند و تمام افراد تسلط کامل به زبان دانمارکی را داشته باشند برای اشتغال به کار تسلط زبان دانمارکی لازم می باشد . دانشجویان تحصیل پزشکی در دانمارک در طول تحصیل خود دانش و مهارت های لازم برای درمان و تشخیص بیماری ها و ایجاد رابطه با بیمار را یاد می گیرند .

اقامت پس از تحصیل در دانمارک

شرایط اقامت پس از تحصیل در دانمارک از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک برای گروه های مختلف متفاوت است این گروه ها به دو دسته مردمان اروپایی و غیر اروپایی تقسیم می شود . مردمان کشورهای ایسلند سوئد نروژ و فنلاند بدون هیچ محدودیتی می توانند در کشور دانمارک مشغول به تحصیل و کار شوند . مردمان سایر کشورهای اروپایی و سوئیس نیاز به گرفتن ویزا و کسب اجازه کار ندارند ولی اگر قصد اقامت بیشتر مدت زمان سه ماه را داشته باشند باید مدرک ثبت نام در اداره شهرداری و مهاجرت به دانمارک را داشته باشند . مردمان غیر اروپایی بعد از تحصیل در دانمارک به مدت ۶ ماه اجازه زندگی و پیدا کردن شغل را دارند که به این افراد کارت اقامت موقت دانمارک داده می شود .

تحصیل رایگان در دانمارک

از نظر اقتصادی کشوری دانمارک یک کشور مرفه به حساب می آید به همین علت افراد زیادی کشور تحصیل در دانمارک را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.اگر متقاضی بتواند جهت دوره لیسانس از کشور دانمارک بورسیه اخذ نماید می تواند به صورت رایگان تحصیل نماید و حدود ماهی ۲۰۰۰ کرون کمک هزینه دریافت نماید و بتواند در مقطع فوق لیسانس بورسیه بگیرد،حدود ۴۰۰۰ کرون کمک هزینه دریافت نماید که هزینه زندگی با ۴۰۰۰ کرون پوشش داده می شود .در نظر داشته باشید که داشتن معدل بالا و مدرک IELTS الزامی است ولی نوع دانشگاه مطرح نمی باشد.

مهاجرت به کشور دانمارک از طریق کار

شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و خارج از کشورهای اسکاندیناوی شمال اروپا (حوزه نوردیک) جهت کار در کشور دانمارک می بایست نسبت به اخذ اقامت و ویزای کار اقدام نمایند. در صورت اخذ ویزای کار، به همراهان فرد (اعضای خانواده) اجازه اقامت داده می شود. اخذ ویزای کار در درجه اول به داشتن توانمندی های لازم در فرد متقاضی بستگی دارد. روش ها و طرح های مختلفی برای جدب نیروی کار تعریف شده است که در ذیل به آنها اشاره می شود. پیش تر کشور دانمارک برنامه ای تحت عنوان گرین کارت دانمارک داشت، که به صورت یک سیستم امتیازبندی بود. در صورتی که شما در این سیستم امتیاز لازم را کسب می کردید، می توانید اقامت دانمارک را کسب نمایید. اما در حال حاضر گرین کارت دانمارک ملغی شده است و دیگر نمی توان از این طریق اقدام کرد.

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مطابق گزارش بانک جهانی، کشور دانمارک یکی از بهترین کشور های اروپایی جهت سرمایه گذاری و شروع یک کسب و کار می باشد. همچنین مطابق همین گزارش کشور دانمارک در رتبه سوم از مجموع ۱۸۹ کشور جهان جهت شروع کسب و کار و سرمایه گذاری شناخته شده است. نرخ مالیات بر شرکت ها در این کشور ۲۲% می باشد.

مهاجرت به دانمارک از طریق تولد

در رابطه با اخذ اقامت و تابعیت در کشورها از دو سیستم خاک و خون پیروی می شود. کشور های پیرو سیستم خاک، به کودکانی که در خاک آن ها متولد شود تابعیت آن کشور ها را اعطا می کنند. کشورهای کمی در دنیا از این سیستم استفاده می کنند، مهم ترین کشورهایی که از سیستم خاک پیروی می کنند کانادا، آمریکا و برزیل است. در سیستم خون تابعیت بر اساس تابعیت والدین اعطا می شود به این معنا که کودک متولد شده، فارغ از محل تولد، تابعیت والدین خود را کسب خواهد کرد. حال در بسیاری از کشورها تفاوتی بین مادر و پدر وجود ندارد و در صورتی که هر یک از والدین تابعیت آن کشور را داشته باشند به کودک نیز تابعیت می دهند، اما در کشورهایی مانند ایران و برخی از کشورهای عربی تابعیت فقط از طریق پدر منتقل می شود به این معنا که در صورتی که تابعیت پدر کودک متولد شده ایرانی باشد، کودک نیز ایرانی است اما در صورتی که فقط تابعیت مادر ایرانی باشد، کودک تابعیت ایرانی نمی گیرد.

مهاجرت به کشور دانمارک از طریق ازدواج

یکی از آسان ترین روش های اخذ تابعیت دانمارک از طریق ازدواج با یک شخص دانمارکی و یا شخص مقیم کشور دانمارک است. اما باید توجه داشته باشید که امروزه دلیل سوء استفاده هایی که از این طریق انجام شده است قوانین بسیار سختگیرانه ای در این باب وضع شده است. لذا در حال حاضر تنها افرادی می توانند مهاجرت به دانمارک را از طریق اخذ ویزای ازدواج پیش بگیرند که قصد واقعی این امر را ثابت نمایند.

مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی

موسسه حقوقی سروش نافع دادمان هیچ گونه خدماتی را در خصوص پناهندگی ارائه نمی نماید و این روش را تایید نمی نماید. خطرات جانی، مالی و روحی فراوانی در کمین پناهندگان است و بسیاری از آن ها نیز برای پناهندگی به دروغ متوسل می شوند. بنابراین توصیه می کنیم یکی از روش هایی را که پیش تر ذکر شد برای مهاجرت به دانمارک انتخاب نمایید.

هر فرد خارجی (غیر تبعه) ساکن در کشور دانمارک، صرفنظر از اینکه قانونی یا غیر قانونی در دانمارک حضور داشته باشد، حق درخواست پناهندگی از کشور دانمارک را، دارا می باشد. مطابق با بند یک از بخش ۷ کنوانسیون حقوق بشر، پناهنده کسی است که به دلایل نژادی، مذهبی، ملیتی و قومیتی، عضویت در گروه های خاص و یا داشتن عقاید سیاسی خاص، در خارج از کشور خود حضور داشته و بیم آن دارد که با مراجعه به کشور خود، شکنجه یا مجازات شده و یا با رفتار غیر انسانی روبرو شود.

مهاجرت به دانمارک و قوانین اخذ تابعیت دانمارک

برای مهاجرت به کشور دانمارک از طریق هر یک از روش های ذکر شده می توان تابعیت و پاسپورت دانمارک را با استفاده از روشهای قانونی اخذ انواع ویزای مهاجرتی دانمارک کسب نمود. برای اخذ تابعیت دانمارک شما باید تعداد سال های مشخصی را کشور دانمارک زندگی کرده باشید و در زمان درخواست اقامت دائم دانمارک را داشته باشید.

برای مطالعه متن کامل مقاله ” مهاجرت به کشور دانمارک از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی دانمارک ” روی لینک زیر کلیک کنید:

https://dad-man.ir/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9/

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.