هر چیزی که درباره مهاجرت به آلمان از طریق انواع ویزای مهاجرتی آلمان باید بدانیم!

مهاجرت به آلمان و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان و در نهایت دریافت تابعیت کشور المان و یکی از معتبر ترین پاسپورت های دنیا یکی از اهداف هر کسی است که قصد مهاجرت از کشور خود را دارد. کشور آلمان یکی از زیباترین کشورهای گردشگری جهان شناخته می‌شود. این کشور عضو اتحادیه اروپا است و از بزرگترین و مهمترین قطب های مهم صنعتی و تکنولوژی دنیا محسوب می‌شود.

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را از طریق دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان دارند با توجه به شرایط ویژه آلمان در تولید فناوری و تکنولوژی و همچنین اقتصاد بسیار پویای این کشور قدرتمند میتوانند از طریق اخذ مدرک تحصیلی مورد نیاز در کشور المان و یا هر مدرک فنی و حرفه ای که برای کار در المان مورد نیاز باشد اقدام به دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان و در نهایت دریافت تابعیت و اقامت المان بکنند.

در این مقاله ابتدا به طور مفصل درباره آداب و رسوم و سبک زندگی و همچنین قواعد و قوانین کشور زیبای آلمان صحبت میکنیم و در ادامه شرایط دریافت انواع ویزای مهاجرتی به آلمان مانند ویزای شینگن کاری و ویزای تحصیل در آلمان را برایتان شرح میدهیم.

آشنایی با کشور آلمان قبل از مهاجرت

قبل از مهاجرت به آلمان و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان و انتخاب یکی از شهرهای کشور المان برای اقامت و زندگی بهتر است با این کشور زیبا آشنا شویم .در ادامه با مشخصات کلی آلمان آشنا میشویم :

نام انگلیسی: Germany
نام عربی: ألمانیا
پایتخت: برلین
قاره: اروپا
نوع حکومت و ساختار سیاسی: فدرال پارلمانی/ صدراعظم
زبان‌های رسمی: آلمانی
زبان‌های رایج: انگلیسی و صربی
واحد پول: یورو معادل ۱/۱۳۹ دلار آمریکا
تعداد کشورهای بدون نیاز به ویزا: ۱۶۶
جمعیت: ۸۳ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸
منطقه زمانی: GMT +2 UTC+1(CET)
دامنه اینترنتی: de.
پیش شماره تلفن: ۰۰۴۹

مهاجرت به بهترین و معروف ترین شهر های آلمان

وقتی در مورد کشور المان صحبت می کنیم همه فورا به یاد شهر برلین و دیوار قدیمی برلین و جنگ های جهانی اول و دوم  می افتند. اگرچه برلین بدون شک مشهورترین شهر آلمان و یکی از محبوب ترین پایتخت های جهان است، اما باید بدانید که دیدنی های آلمان در برلین محدود نمی شود و شهرهای مشهور و جذاب زیادی در کشور آلمان وجود دارند. هر یک از این شهرها با جاذبه ها و دیدنی های زیادی که دارند سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند و در بین شهرهای محبوب و توریستی آلمان جای دارند.مطمئنا برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان چه ویزای کار چه ویزای تحصیل در آلمان را دارند معرفی و آشنایی با شهرهای مهم آلمان از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.

شهر برلین
شهر دوسلدورف
شهر فرانکفورت
شهر هامبورگ
شهر مونیخ
شهر اشتوتگارت

مساله دین در مهاجرت به آلمان

در آلمان دین و دولت دومقوله جدا از هم هستند و قانون اساسی دولت را موظف به بی طرفی در امور مربوط به دین میکند، بدین معنا که  بر پایه آن در مورد هیچ کس نبایستی به دلیل گرایش دینی یا ضد دینی تبعیض روا داشت وهیچ گروهی به دلیل دینی، بهره مند از حق سیاسی ویژه ای نمی شود. به شرط احترام به قانون، همه ی ادیان آزادند و پیروان آن ها می توانند امور داخلی خود را به میل خویش سامان دهند.در بحث مهاجرت به آلمان و قبل از اقدام به دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان مساله اجرای فرامین دین و مذهب باید در نظر گرفته شود.

آشنایی با آداب و رسوم مردم آلمان قبل از مهاجرت به آلمان

قبل از اقدام به دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان و دریافت تابعیت و مهاجرت به آلمان لازم است با برخی از مهمترین و رایج ترین آداب و رسوم مردم این کشور آشنا شویم .

ارزش ها

همواره مردم آلمان وقت شناس و منظم هستند. آنها میگویند که وقت شناسی رفتار و منشی پادشاهانه است. و در این زمینه فیلسوف آلمانی امانوئل کانت سرمشق و الگوی آلمان ها در سراسر جهان است. بنابراین از هر فرد انتظار می رود که به نظم و قانون در جامعه اهمیت بدهد. رسمی بودن چه در رفتار و چه در ظاهر از قدیم از ارزش والایی برخوردار بوده است.

رسومات ازدواج

آلمان ها رسم و رسومات منحصر به فردی برای ازدواج دارند به طور مثال هنگامی که نوزاد دختر در آلمان به دنیا می آید، چند درخت کاشته میشود و زمانی که دختر بزرگ میشود و به سن ازدواج می رسد، آنها درختان را میفروشند و با پولش برای دختر جهیزیه میخرند. مراسم سنتی ازدواج چندین روز طول میکشد. در یکی از این مراسم مهمان ها ظروف قدیمی را میشکنند و عروس و داماد با کمک یکدیگر این تکه ها را جمع میکنند چون آلمان ها بر این باورند که این کار برای آنها خوش یمن است.

اماکن و جاذبه های دیدنی آلمان

۱ – نوشیدنی اصیل آلمان

۲ – قلعه سیندرلا : قلعه خیره کننده الهام بخش کمپانی والت دیزنی

۳ – کلیسای جامع کلن

۴ – یک روستای توئیتی در جنگل سیاه

۵ – دروازه بِرَندِن بِرگ

۶ –  بازار کریسمس

۷ – کاخ زوئینگر

۸ – تالار نیوس راتیوس در مونیخ

تعطیلات رسمی در کشور آلمان

تعطیلات و مناسبت های کشور آلمان یکی دیگر از مواردی هر چند جزیی برای کسانی است که با استفاده از هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان اقدام به مهاجرت به آلمان و در نهایت اقامت و زندگی در یکی از شهرهای آلمان کرده اند.از جمله تعطیلاتی که در کشور المان اهمیت زیادی دارد تعطیلات ملی این کشور می باشد.

یکی از مهم ترین تعطیلات رسمی در آلمان، روز وحدت و اتحاد آلمان است که در سوم اکتبر هر سال جشن گرفته می شود.

علاوه بر تعطیلات ملی مانند روز وحدت در آلمان که در سراسر آلمان تعطیل می باشد ، تعطیلات دیگری وجود دارد که مختص به برخی مناطق است که توسط ایالت های فدرال تعیین می شود. در تعطیلات رسمی طبق قوانین آلمان ، تمامی مدارس، دفاتر دولتی، بانک ها و همه سازمان ها به غیر از ادارات پلیس و بیمارستان ها تعطیل می باشد.

روز سال نوی میلادی در اول ژانویه

روز جمعه نیک، دو روز قبل از یکشنبه پاک

روز دوشنبه پاک، روز پس از یکشنبه پاک

روز کارگر در اول ماه می

روز معراج عیسی مسیح، ۳۹ روز بعد از عید پاک

دوشنبه سفید، هفتمین دوشنبه پس از عید پاک

روز اتحاد و وحدت آلمان، در ۳ اکتبر

روز میلاد مسیح، در ۲۵ ماه دسامبر

روز دوم کریسمس (باکسینگ دی)، در ۲۶ دسامبر

باکسینگ دی در آلمان

آب و هوای آلمان در شهرهای معروف آن چگونه است؟

برلین: شاید قصد شما از سفر به آلمان ، بازدید از پایتخت آن یعنی «برلین» باشد. این شهر بزرگترین شهر آلمان است و در شمال شرقی آن واقع شده است. آب و هوای برلین غالبا معتدل است و در تابستان ها به ۲۳ درجه سانتی گراد می رسد. در زمستان ها نیز دما بالاتر از ۳ درجه سانتی گراد است. به همین خاطر تابستان ها کمی به قیمت ها افزوده می شود و برای خرید شاهد افزایش نرخ خواهید بود.

کلن: اگر مقصد شما «کلن» می باشد، باید بدانید که این شهر در نزدیکی راین قرار گرفته و جزو گرم ترین شهر های آلمان شناخته می شود. در بهار و پاییز، دمای آب و هوا به ۱۴ درجه سانتی گراد می رسد، به همین دلیل هم این ماه ها بهترین زمان برای سفر به کلن هستند.

فرانکفورت: جالب است بدانید که «فرانکفورت» آلمان، قطب تجارت و حمل و نقل آن است و در دو طرف آن رودخانه هایی جاری هستند. معمولا نمایشگاه های تجاری بسیاری در این شهر برگزار می شوند و به کونه ای می توان گفت که فرانکفورت شهرت خود را تا اندازه ای مدیون این نمایشگاه هاست. این شهر نیز تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل دارد.

هامبورگ: نوبتی هم که باشد، نوبت شهر بندری «هامبورگ» است. این شهر که آب و هوایی معتدل و دریایی دارد در شمال آلمان واقع شده است و به دلیل نزدیکی به برلین با مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر، آب و هوایی خنک تر دارد. مرداد ماه، گرم ترین ماه در این شهر است و دما تا ۲۲ درجه سانتی گراد نیز می رسد و همچنین زمستان های آن سرد بوده و دما تا ۱ درجه سانتی گراد تنزل می یابد.

اقتصاد و منابع مالی آلمان

مرکز مالی آلمان : فرانکفورت
واحد پول : یورو
سال مالی : ۱ ژانویه تا ۳۱ دسامبر
سازمان‌ های تجاری  اتحادیه اروپا، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا و جایگاه چهارم تولید ناخالص داخلی (نرخ تبدیل ارز) و پنجمین تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) را در جهان دارد. آلمان از بنیان‌گذاران اتحادیه اروپا و حوزه یورو است. جایگاه اقتصادی این کشور در جهان بعد از انقلاب صنعتی و هم‌زمان با تشکیل آن مطرح شد و تا به امروز از آن به عنوان یک کشور پیشرو و نوآور و همچنین سرمایه‌گذار در پروژه‌های تحقیقاتی اسم برده می‌شود. اقتصاد آلمان، از سیستم اقتصاد اجتماعی بازار پیروی می‌کند.برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری آلمان دارند مساله اقتصاد و درآمد بسیار مهم است.

https://dad-man.ir/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7/

هزینه زندگی در آلمان

از شهرهای مهم آلمان برای مهاجرت با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان می توان به چند شهر برلین، فرانکفورت، مونیخ و هامبورگ اشاره کرد و به الطبع هزینه ها از جمله هزینه بهداشت و درمان در شهر های بزرگ و مهم بالاتر می باشد. هزینه ویزا در آلمان شامل هزینه ویزای تحصیل در آلمان ، توریستی، ازدواج و ویزای کار در آلمان می باشد. لذا افراد می بایست نسبت به هزینه انواع ویزای مهاجرتی در آلمان آگاهی کافی را داشته باشند.

هزینه زندگی در آلمان و در شهر برلین که به عنوان پایخت آلمان شناخته می شود به نسبت دیگر شهر ها بیشتر می باشد برای مثال هزینه بلیط تا برلین نسبت به هامبورگ متفاوت است.

قیمت و هزینه حمل و نقل در آلمان

یکی دیگر از موارد هزینه زندگی در آلمان بعد از مهاجرت به آلمان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان ، اطلاع از هزینه حمل و نقل در این کشور است،ما در اینجا به ریز این هزینه ها می پردازیم؛

  • هزینه بلیط یک طرفه ( حمل و نقل داخلی) به طور میانگین در آلمان ۲.۷۰ یورو
  • قیمت بلیط عبور ماهانه ( قیمت ثابت) به طور میانگین در آلمان ۷۹.۵۰ یورو
  • هزینه مبداء تاکسی ( تعرفه ی معمولی) به طور میانگین در آلمان ۳.۷۵ یورو
  • قیمت تاکسی ۱ کیلومتری ( تعرفه ی معمولی) به طور میانگین در آلمان ۲ یورو
  • تاکسی انتظار ۱ ساعته ( تعرفه ی معمولی) به طور میانگین در آلمان ۳۰ یورو
  • قیمت بنزین ( ۱ لیتری) به طور میانگین در آلمان۱.۳۹ یورو
  • گلف ولکسواگن ۱.۴ ۹۰ کیلو وات خط حرکت ( یا ماشین جدید مشابه) ۱۸،۵۰۰.۰۰ یورو

میزان و مبلغ حقوق و دستمزد ها کار در آلمان

  • میانگین دستمزد مصرفی ماهانه ( پس از مالیات) به طور میانگین در آلمان ۱،۸۸۸.۲۷ یورو
  • نرخ سود رهنی به درصد (%)، سالانه به طور میانگین در آلمان ۲.۴۶ یورو

راه های مهاجرت به آلمان از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی آلمان

پس از ذکر ریز و جزییات هزینه زندگی در آلمان به بررسی روش های مهاجرت به آلمان می پردازیم. در همه این روش ها شخص پس از مهاجرت از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان می تواند نسبت به اخذ اقامت در آلمان و دریافت تابعیت المان اقدام کند.

ویزای کار در آلمان

تابعیت از طریق تولد فرزند در آلمان

انواع وقت سفارت آلمان

انگیزه های متفاوتی برای سفر به کشور آلمان وجود دارد که برای هر کدام از آن‌ها نیاز به گرفتن وقت سفارت این کشور به صورت مجزا است. به همین علت شما باید قبل از تعیین وقت سفارت، هدف خود از سفر و مهاجرت به کشور آلمان مشخص کنید تا بتوانید ساده تر روند اخذ وقت سفارت و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان را پیگیری کنید.

انواع وقت سفارت آلمان در تهران عبارت‌اند از :

وقت سفارت آلمان دانشجویی
به منظور کار، تجارت
ازدواج
وقت سفارت آلمان برای گردشگری و غیره

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان برای گردشگری

جذابیت های توریستی در آلمان توانسته به منبع درآمد مهمی برای کشور آلمان تبدیل شود. بسیاری از افراد با گرفتن وقت سفارت آلمان اقدام به اخذ انواع ویزای مهاجرتی توریستی آلمان می کنند تا با سفر به این کشور از زیبایی های فوق العاده در آلمان استفاده کنند. با توجه به اینکه اکثر سفرهای توریستی به آلمان با تور آلمان انجام می شود، گرفتن وقت سفارت توسط تور انجام شده و اخذ ویزای این کشور ساده تر صورت می پذیرد.

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان به منظور تجارت

بسیاری از تجار و فعالان اقتصادی ایرانی به آلمان سفر می کنند تا در نمایشگاه های بین المللی معتبری که در این کشور برگزار می شود حضور داشته باشند. یا برای همکاری و تبادل تجربه با شرکت های معتبر آلمانی اقدام به گرفتن وقت سفارت می کنند. همچنین یکی از انگیزه های گرفتن وقت سفارت آلمان و مهاجرت به آلمان به صورت تجاری، سفر به این کشور به منظور ثبت شرکت در آلمان است. ثبت شرکت در آلمان با استقبال ویژه در این کشور مواجه می شود و امکانات و تسهیلات مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران خارجی از جمله سرمایه گذاران ایرانی قرار می دهند.

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان به منظور سفرهای تحصیلی

دانشگاه های آلمانی به دو دسته هستند؛ دانشگاه هایی که به زبان آلمانی تدریس می کند و دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می نمایند. اگر توانایی لازم برای شرکت در دانشگاه های آلمانی زبان را داشته باشید، شانس فوق العاده زیادی برای اخذ بورسیه و یا پذیرش از دانشگاه های آلمانی زبان خواهید داشت. علاوه بر این دانشگاه های انگلیسی زبان نیز گزینه های بسیار خوبی برای ادامه تحصیل ایرانیان در این کشور هستند.

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان برای دریافت ویزای شنگن در ویزامتریک

در حال حاضر سفارت آلمان وقت های توریستی و وقت های تجاری خود یا به بیان دیگر خدمات مربوط به ویزای کمتر از ۹۰ روز (ویزای شنگن کوتاه مدت) را به ویزامتریک (visa metric) سپرده و با این کار زمان تقریبی انتظار از چندین ماه به حدود ۳۰ روز کاهش پیدا کرده است. برای گرفتن وقت سفارت آلمان فوری به منظور دریافت ویزای دیدار از اقدام و دوستان، ویزای ورزشی، ویزای پزشکی، ویزای نمایشگاهی، ویزای توریستی، ویزای تجاری و غیره که کمتر از ۹۰ روز است می توانید به ویزامتریک مراجعه کنید.

برای سفرهای بلند مدت با توجه به حساسیت بالا، حتماً با آفیسر مشورت کنید و بهترین راه را برای تکمیل نقص مدارک خود جویا شوید.همچنین میتوانید با مشاورین و وکلای امور مهاجرتی موسسه حقوقی سروش نافع دادمان تماس بگیرید و امور مربوط به اخذ هر نوع ویزای مهاجرتی برای سفر و مهاجرت به آلمان را به کارشناسان موسسه بسپارید.

https://dad-man.ir/%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84/

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان برای اقامت بیش از ۹۰ روز

اگر درخواست سفر شما بیشتر از ۹۰ روز اقامت در آلمان است باید به سایت سفارت آلمان در ایران مراجعه نمایید و درخواست خود را ثبت کنید.

زمان تقریبی گرفتن وقت سفارت آلمان برای اقامت بیش تر از ۹۰ روز

گرفتن وقت برای ویزاهای بلند مدت مثل دانشجویی یا کاری و غیره که مدت زمان اقامت بیش تر از ۹۰ روز است حدود ۱۲ ماه طول می کشد.
اگر به تفکیک بخواهیم این زمان تقریبی گرفتن وقت سفارت آلمان را مطرح کنیم؛

وقت تقریبی ویزای ازدواج ۴ الی ۶ ماه، 
وقت تقریبی ویزای فرصت مطالعاتی ۱۲ ماه،
وقت تقریبی ویزای کاری بیش از ۱۲ ماه است.

برای اطلاع از جزییات بخش های مختلف مقاله مهاجرت به آلمان و همچنین اطلاع از نحوه اخذ هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://dad-man.ir/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86/

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.