هرچیزی که درباره مهاجرت به نروژ و انواع ویزای مهاجرتی نروژ باید بدانیم!

مهاجرت به کشور نروژ از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ همانند ویزای کاری یا تحصیلی در کشور نروژ موضوع مقاله جدید مجله دادمان می باشد.اما قبل از پرداختن به نحوه دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی به نروژ و دریافت تابعیت کشور نروژ راجع به آداب و رسوم و آب و هوا و خوراکی ها و تفریحات و مکانها و شهر های نروژ توضیحاتی میدهیم.

پادشاهی نروژ کشور مستقل و متمرکزی است که قلمروی آن بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی، یان ماین و مجمع‌الجزایر سوالبارد در قطب شمال را دربرمی‌گیرد و پایتخت اش اسلو نام دارد.  نروژ Norway یک کشور کوهستانی است که آب‌و هوای بسیار سردی دارد. این کشور، در بخش شمالی اروپا قرار دارد. نروژ با فنلاند و سوئد هم مرز است. مساحت کشور نروژ،حدود ۳۸۵.۲۰۳ کیلومتر مربع اعلام شده است .

جمعیت نروژ حدود ۵ ملیون نفر و زبان های رسمی آن نروژی و سامی هستند. قریباً ۷۰ ٪ خاک نروژ به دلیل سرمای شدید و همجواری با قطب شمال غیرقابل سکنی می‌باشد و هرچه از شمال به طرف جنوب نروژ پیش برویم از سرمای هوا کاسته و به تراکم جمعیت افزوده می‌شود.

واحد پول نروژ، کرون نام دارد. این کشوردارای ذخایر زیادی از نفت خام، گاز طبیعی، مواد معدنی، آبزیان، چوب، آب شیرین و نیروی برق‌آبی است. صنعت نفت حدود یک‌ چهارم از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد و این کشور چهارمین درآمد سرانه در جهان را دارا است. صادرات عمدهٔ نروژ را نفت تشکیل می‌دهد.پ

از دیگر صادرات نروژ می‌توان به گوشت گاو، شیر و سایر فراورده‌های دامی اشاره کرد. بیش از نیمی از مساحت نروژ پوشیده از درخت است و چوب هم از صادرات عمده این کشور می‌باشد. به‌دلیل داشتن خط ساحلیِ بسیار طولانی، آبزیان دریایی، یکی از چرخه‌های اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهند بنابر این دیگر منابع مهم درآمد ارزیِ این کشور، صنعت ماهیگیری است و پرورش ماهی جای صید نهنگ و ماهی‌های اعماق دریا را می‌گیرد.

نرخ تورم در کشور نروژ ۲.۹۰ درصد اعلام شده است و نرخ بیکاری نیز، حدود ۳.۹ درصد است. یکی از بهترین محصولات صادراتی کشور نروژ، نفت و مشتقات آن است، ماشین آلات و تجهیزات نیز در این کشور، جنبه صادراتی قوی‌‌ای دارند. جمعیت ایرانی در کشور نروژ در سال ۲۰۱۸، حدود ۱۱ درصد بیشتر از سال های قبل بوده است و این آمار بیانگر این است که کشور نروژ توانسته از ساختاری غنی در زمینه اقتصادی استفاده نماید.

شهرهای مهم کشور نروژ برای اقامت و مهاجرت به نروز

کشور نروژ ، یکی از برترین کشورهای دنیا می باشد که در منطقه اسکاندیناوی واقع شده است و افرادی که قصد مهاجرت به نروژ را با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی نروژ دارند می توانند با شناخت کامل از شهرهای مهم کشور نروژ و بررسی تمام روش های ممکن شانس خود را افزایش دهند . از مشخصه های برتر این کشور می توان به کارآمدترین و با ثبات ترین کشورجهان با بالاترین نرخ عدالت اجتماعی اشاره کرد . متقاضیان زیادی سالیانه برای مهاجرت به نروژ با دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری یا تحصیلی با سرمایه گذاری نروژ و یا پناهندگی اقدام می کنند که با اطلاع از شرایط زندگی در نروژ می توانند شرایط مناسب تری را برای خود مهیا کنند .

تعدادی از شهرهای مهم کشور نروژ عبارتند از :

شهر اسلو در کشور نروژ
شهر برگن در کشور نروژ
شهر تروندهایم در کشور نروژ
شهر استاونگر در کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و زبان رسمی کشور نروژ

کشور نروژ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سوالبارد در قطب شمال را شامل می شود . زبان نروژی، زبان رسمی کشور نروژ می باشد که یک زبان هندواروپایی از شاخه گروه زبان های اسکاندیناویایی خانواده زبان های ژرمنی (زبان های ژرمنی شمالی) می باشد . برای کسانی که قصد مهاجرت به نروژ از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی را نروژ دارند لازم به ذکر است که وجود دو زبان در نروژ باعث پیچیدگی مسائل زبانی این کشور شده است و این زبان ها، بوکمال (زبان کتابی) که نزدیک به زبان دانمارکی می باشد و نینورسک (نروژی جدید) که نزدیک به لهجه شمال سوئد است، نام دارد . نام های غیر رسمی این دو زبان به ترتیب ریکسول (به معنای زبان سلطنتی) و لاندسمول (به معنای زبان روستایی) می باشد .

جاذبه های گردشگری نروژ و بهترین زمان برای سفر و مهاجرت به نروژ

نروژ کشوری کوهستانی و سردسیر در شمال اروپا است که با کشور های سوئد، فنلاند، روسیه و تنگه اسکاژراک همسایه است و حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد.بعد از اینکه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ کاهای مربوط به مهاجرت به نروز انجام شد و شرایط سکونت و اقامت در نروژ را بدست آوردید زمان مناسبی برای گشت و گذار و دیدن جاذبه های این کشور زیبا میباشد.

نروژ کشوری کوهستانی و سردسیر در شمال اروپا است که با کشور های سوئد، فنلاند، روسیه و تنگه اسکاژراک همسایه است و سواحل کشور نروژ نیز با آب های اقیانوس اطلس و دریای بارنتز زیبا گردیده اند.

این کشور حدود ۵ میلیون جمعیت دارد که تقریبا ۷۰ درصد آن ها در پایتخت یعنی شهر اسلو و اطراف آن زندگی می نمایند. مساحت زیادی از خاک این کشور به دلیل وجود سرمای شدید و همجواری با قطب شمال خالی از سکنه است.

بهترین زمان برای سفر و مهاجرت به نروز

روز های شروع سال، نروژ، سرد و تاریک است حتی در سواحل جنوب غربی در برگن؛ اگر قصد مهاجرت به نروژ را با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ دارید و میخواهید در ماه های ژانویه و فوریه به این کشور سفر کنید و برای اسکی و تماشای شفق قطبی برنامه ریزی نموده اید حتما باید لباس گرم همراه ببرید و منتظر سرمای هوا باشید.

ماه مارس بهترین زمان برای سفر به نروژ است. در این ماه، روز ها طولانی تر هستند و در تفریحگاه های زمستانی، بارش برف، شرایط را برای لذت از ورزش های زمستانی فراهم می نماید. هر چه به سمت ماه آوریل و مه برود، گل های وحشی و شکوفه ها، زیبایی طبیعت این کشور را دوچندان می نمایند.

ژوئن، جولای و آگوست، از نظر آب و هوا و طولانی بودن ساعات روز، بهترین زمان برای سفر به نروژ هستند. اما هزینه سفر در این ماه ها، به دلیل فصل شلوغ گردشگری بیشتر است.

بعد از تمام شدن تعطیلات مدارس یعنی از اواسط سپتامبر و اکتبر، قیمت ها کاهش می یابند. چون این مدت بین تابستان و زمستان قرار گرفته و ممکن است بسیاری از جاذبه های گردشگری تعطیل باشند.

روز های نوامبر سرد و تاریک است، اما موقعیت عالی برای تماشای شفق قطبی کم کم فراهم می گردد. در ماه دسامبر حال و هوای این کشور عوض می گردد. هر جا که پا بگذارید، بارش برف، دریاچه های یخ زده، بازارچه های کریسمس و نورپردازی های جشن سال نو، توجهتان را جلب می نماید.

چرا نروژ بهترین کشور دنیا برای زندگی و مهاجرت انتخاب شد؟

چرا نروژ بهترین کشور دنیا برای زندگی و همچنین یکی از کشورها برای مهاجرت و اقامت انتخاب شد؟ گروه اقتصادی، طبق برسی های به عمل آمده در میان ۱۹۸ کشور مختلف با توجه به فاکتورهای متعدد نروژ به عنوان بهترین کشور برای ادامه زندگی در سال ۲۰۱۴ انتخاب شده است و مهاجرت به نروژ از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی یا کاری نروژ یکی از اهداف بسیاری از ایرانیانی است که قصد کوچ از کشور دارند.

این کشور حوزه اسکاندیناوی که جمعیت آن حداکثر به ۵ میلیون نفر می‌رسد توانسته است در ۴ مبحث امنیت درآمد، وضعیت سلامت، محیط زیست و توانایی‌های شهروندی بالاترین رتبه را در میان کشورهای دیگر در دنیا بدست آورد.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از بازارخبر، بد نیست بدانید نروژ دارای ذخایر گسترده‌ای از نفت، گاز طبیعی، مواد معدنی، آبزیان، چوب، آب شیرین و نیروی برق‌آبی است.

صنعت نفت حدود یک‌چهارم از تولید ناخالص داخلی نروژ را تشکیل می‌دهد و این کشور چهارمین درآمد سرانه بالا در جهان را دارا است.

نروژ از الگوی کشورهای رفاه‌محور شمال اروپا پیروی می‌کند و در ازای دریافت مالیات‌های سنگین از شهروندان، دولت به آن‌ها بیمه درمانی همگانی اعطا می‌کند، به آموزش عالی یارانه می‌دهد، و در این کشور نظام فراگیر تامین اجتماعی وجود دارد.

از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶، و سپس دوباره از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، نروژ بالاترین شاخص توسعه انسانی در جهان را دارا بود.

در ادامه به مواردی در مورد این کشور اشاره خواهیم کرد که دلیل انتخاب نروژ به عنوان بهترین کشور دنیا برای ادامه زندگی را روشن تر می‌کند. همچنین اگر برای مهاجرت به نروژ با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ شک دارید با خواندن موارد زیر مصصم میشوید که زودتر اقدام کنید:

  1. همه افراد بالای ۶۷ سال ساکن نروژ مبلغ ۱۰۱۲ دلار را به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.
  2. در حقیقت نروژ نزدیک به ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه های لازم برای افراد مسن می کنند.
  3. طبق آماری که از وضعیت سلامت شهروندان نروژی منتشر شده است، امید به زندگی در نروژ ۸۴ سال است و افراد معمولاً تا سن ۷۷ سالگی بدون مشکل اساسی در مورد سلامت به زندگی خود ادامه می‌دهند.
  4. از هر ۱۰ نفر بین سنین ۵۵ تا ۶۴ سال در نروژ، ۷ نفر همچنان یک کار تمام وقت دارند و از این نظر بعد از سوئد در رتبه دوم قرار می‌گیرند.
  5. ۹۹.۴ درصد از شهروندان نروژی دارای تحصیلات تکمیلی و بالاتر هستند. علاوه بر این دانشگاه ها در نروژ رایگان هستند.
  6. بازدید از موزه ها و مکان‌های تاریخی و دیدنی نیز در نروژ رایگان است.
  7. سیستم تربیتی و آموزشی برای کودکان بسیار پیشرفته بوده و از همان دوران کودکی برنامه‌های متنوعی برای آن ها در نظر گرفته شده است.
  8. به گزارش بازارخبر، از آنجایی که تقریباً ۲۰ درصد جمعیت نروژ بالای ۶۰ سال سن دارند برنامه ها و امتیازاتی که دولت این کشور برای افراد سالمند در نظر گرفته است بسیار زیاد و متنوع است.
  9. برای مثال افراد بالای ۶۷ سال می‌توانند از تمام سرویس‌های عمومی و سرویس‌های حمل و نقل شهری همین‌طور قایق‌های مسافربری و قطارهای بین شهری به صورت نیم‌بها استفاده کنند.
  10. مشکل ترافیک و خیابان‌های شلوغ تقریباً در نروژ وجود ندارد. طبق آمار باک جهانی کمتر از ۵۰ درصد شهروندان نروژی مالک خودروی شخصی هستند و در اکثر مواقع از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.
  11. افراد مسن در نروژ تا حدود زیادی ارتباط خود را با اطرافیان و دوستان خود حفظ می‌کنند. به طوری که ۸۹ درصد افراد بالای ۵۰ سال دوستان و نزدیکانی دارند که می‌توانند بر روی آن ها حساب کنند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۳، کمتر از ۳۰ درصد شهروندان نروژی بالای ۷۰ سال احساس تنهایی و افسردگی در زندگی خود دارند.

علاقه مندان به اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی تحصیل و زندگی و کار در نروژ می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سروش نافع دادمان تماس حاصل نمایند . وکلا و مشاورین امور مهاجرت موسسه دادمان آماده ارائه پاسخگویی و انجام امور اداری شما در زمینه مهاجرت به نروژ می باشند:

https://dad-man.ir/immigration/

هزینه زندگی بعد از مهاجرت به نروژ چگونه است؟
هزینه جابجایی در کشور نروژ
هزینه مسکن بعد از مهاجرت به نروژ
هزینه خورد و خوراک بعد از مهاجرت به نروژ
میانگین درآمد در کشور نروژ
اجاره خانه بعد از اقامت و مهاجرت به نروژ
خرید ملک در نروژ برای مهاجرت و زندگی
ثبت شرکت برای مهاجرت به نروژ

راهنمای کار در کشور نروژ برای مهاجران غیر اروپایی
مهاجران غیر اروپایی که قصد مهاجرت به نروژ از طریق دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری نروژ را دارند با انجام مراحل زیر کارهای مربوط به مهاجرت و اقامت در کشور نروز را به سرانجام میرسانند:

۱- پیداکردن مشاغل

یافتن مشاغل مختلف درکشور نروز
چگونگی ارائه درخواست کار
برای درخواست شغل و دریافت پاسخ سوالات از کارفرمایان و یا اشتراک در آگهی های استخدام در کشور نروژ داشتن اقامت در این کشور ضروری است.

۲- شما نیاز به یک رزومه ی خوب و کامل دارید.

برای ارتباط با کارفرمایان رزومه ی خود را در پایگاه داده ها ثبت نمایید تا کارفرمایان پس از مشاهده ی رزومه با شما تماس بگیرند.

۳- به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی (تایید مدارک تحصیلی)

در برخی مشاغل نیاز به تایید صلاحیت شما توسط دولت نروژ می باشد تا به شما اجازه کار در شغل درخواستی داده شود.

مشاغل مربوط به صنایع نفت و گاز برای مهاجرت به نروژ
شغل تدریس در نروژ
مشاغل ساختمانی در نروژ
مهاجرت به نروژ از طریق شغل پرستاری

درخواست برای اجازه اقامت نروژ

برای مهاجرت به کشور نروژ از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ و درخواست اقامت مراحل زیر را باید انجام دهید:

۱- انتخاب شیوه ی صحیح اجازه اقامت

شما باید اطلاعاتی درباره ی انواع شیوه های دریافت اجازه اقامت که به شما اجازه بدهد تا در نروژ کار کنید به دست آورید.

۲- ثبت نام درخواست

درخواست خود را در پورتال درخواست ثبت نام کرده، وقت مصاحبه با پلیس سفارت را رزرو نمایید. شما باید شخصاً به اداره ی پلیس یا سفارت مراجعه کنید.

۳- اگر اجازه ی اقامت دارید:

اگر اجازه ی اقامت شما صادر گردیده است می توانید وارد کشور نروژ شوید. وقتی به نروژ رسیدید باید وقت ملاقات با پلیس را برای دریافت کارت اقامت رزرو کنید.

اگر درخواست شما رد شود شما می توانید درخواست تجدیدنظر بدهید.

قوانین کار در نروژ برای غیر دانشجویان
شرایط عمومی مورد نیاز برای اقدام جهت دریافت ویزای شش ماهه کاریابی در نروژ
مزایا و محدودیت های ویزای شش ماهه کاریابی نروژ

کار برای دانشجویان در نروژ
کار در هتل های نروژ
مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به نروژ

برای مهاجرت به نروژ از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری نروژ دانستن مشاغل و تخصصهای کاری مورد نیاز واجب میباشد .در لیست زیر برخی از شغلهای مهمی که در کشور نروژ نیاز است را آورده ایم:

  • Health care assistants
  • Nurses
  • Shop sales assistants
  • Carpenters and joiners
  • Early childhood educators
  • Building and related electricians
  • Contact center salespersons
  • Primary school teachers
  • Engineering science technicians
  • Cooks
  • Civil engineering technicians
  • Craft and related workers
  • Nursing professionals
  • Plumbers and pipe fitters
  • Welders and flame cutters
  • Heavy truck and lorry drivers
  • Mining and metallurgical technicians
  • Bus and tram drivers
  • Civil engineers
  • Mechanical engineering technicians

انواع ویزای مهاجرتی نروژ

ویزای توریستی نروژ
ویزای تحصیلی در نروژ
ویزای کار در نروژ
ویزای ازدواج در نروژ
چگونه وقت سفارت نروژ بگیریم
مدارک لازم برای وقت سفارت نروژ
زمان لازم برای وقت سفارت نروژ
شرایط کلی اخذ انواع ویزای کاری
مهاجرت تحصیلی‌ به نروژ

برای مطالعه جزییات مقاله ” مهاجرت به نروژ و اخذ انواع ویزای مهاجرتی نروژ ” و اطلاع از تمام شرایط و قوانین مهاجرت به کشور نروژ به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://dad-man.ir/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d9%86%d8%b1%d9%88%da%98/

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.