نوشتن خلاصه برای رزومه

آیا تا به حال فکر کرده اید که استخدام کنندگان چگونه تصمیم می گیرند کدام رزومه را بخوانند و کدام یک را کنار بگذارند؟ آنها حداکثر تا 5-6 ثانیه رزومه ها را اسکن می کنند و در این بازه زمانی ، آنها تصمیم می گیرند که آیا رزومه مرتبط است یا نه.

آنها مواردی مانند موارد برجسته شغلی ، مدارک و مهارتهای خاص شما را جستجو می کنند. اگر در نگاه اول نتوانند ببینند که شما مرتبط هستید ، مصاحبه دریافت نمی کنید. و اینجاست که خلاصه رزومه شما ارائه می شود.

این اولین بخشی است که آنها می خواهند بررسی کنند پس به آن به عنوان مقدمه ای برای رزومه خود نگاه کنید. پس این کار را درست انجام دهید ، و خلاصه رزومه شما علامت چشمک زن عظیمی خواهد بود که می گوید “استخدامم کنید!”

خلاصه رزومه چیست؟

این بخشی است که بقیه رزومه شما را خلاصه می کند.

یک خلاصه رزومه خوب ، در یک یا دو جمله ، برخی از بزرگترین دستاوردهای شما تاکنون را برجسته می کند. تخصص شما را نشان می دهد و شامل 1-2 مهارت برتر شما می باشد.

برای اینکه خلاصه رزومه شما واقعاً برجسته باشد ، باید متناسب با نیازهای شرکت باشد.

چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید؟

در در نهایت ، این اصلی ترین چیزی است که مدیر منابع انسانی می خواهد بداند و اگر رزومه شما آن را نشان دهد ، مطمئناً آنها علاقه مند خواهند شد.

در اینجا نحوه تنظیم رزومه با نیازهای شرکت به روش صحیح آورده شده است.

آگهی شغلی
آگهی شغلی

خلاصه رزومه متناسب ممکن است به شرح زیر باشد:

خلاصه متناسب شده
خلاصه متناسب شده

ببینید منظور از متناسب کردن چیست؟ شما تمام اطلاعات لازم را در خلاصه رزومه خود ذکر می کنید. این تقریبا فقط فریاد می کشد “من همان هستم که دنبالش می گردید!”

از طرف دیگر ، خلاصه رزومه خلاصه ای از تجارب قبلی کار شماست و توضیح می دهد که چگونه می تواند به نفع شرکتی باشد که می خواهید در آن کار کنید.

بنابراین ، یک خلاصه رزومه پیش نمایش برخی از بهترین کارها و دستاوردهای شماست. اما چگونه می توان یکی را نوشت بدون اینکه مانند لاف زدن یا خودنمایی کردن به نظر برسد؟ فقط چارچوب 3 مرحله ای زیر را دنبال کنید.

  • خلاصه تجربه شما : مثلا Facebook marketer with 5+ years of experience with
  • تجربه عمومی شما: مثلا Experienced in managing 10+ Facebook ad accounts
  • دستاورد برتر شما: مثلا Managed over 00,000 in marketing budget over several accounts

به خاطر داشته باشید که فضای رزومه بسیار با ارزش است و باید این فضا را با اطلاعات بسیار خاص (به عنوان مثال با دستاوردها و اعداد مهم) که با آنچه شرکت به دنبال آن است متناسب شده پر کنید.

بسیار خوب، شما یک بازاریاب فیس بوک با بیش از 5 سال تجربه هستید ، اما اگر آنها حسابدار می کنند ، چرا باید به آن اهمیت دهند؟

به غیر از این ، چندین روش دیگر وجود دارد که باید هنگام نوشتن خلاصه رزومه در ذهن داشته باشید:

  • خلاصه رزومه خود را تا حد ممکن خاص کنید. آن را برای هر آگهی شغلی بازنویسی کنید تا متناسب با آنچه که دنبال آن هستند باشد.
  • خلاصه خود را در آخر کار بنویسید. اگر مطمئن نیستید که چگونه کل حرفه خود را تاکنون خلاصه کنید؟ ابتدا تجربه کاری خود را لیست کنید و پس از پایان کار به خلاصه برگردید.
  • دستاوردهای مربوط به مسئولیت ها را وارد کنید.
  • اندازه گیری ها را اضافه کنید تا خلاصه شما زنده بماند – در صورت امکان ، کمی کردن دستاوردهای خود را در نظر بگیرید.
  • مهارتهای خاص را فقط درصورتی که برای شغل بسیار مناسب باشند وارد کنید. قانون کلی ، آنها را از شرح کار انتخاب کنید. “مهارت های تفکر انتقادی” یا “مهارت های سازمانی” به اندازه کافی خاص نیستند که بتوانند در خلاصه رزومه وارد شوند.

در اینجا چند مثال کلی آورده شده است که رویکرد فوق را دنبال می کنند.

خلاصه بالا به درستی نوشته شده

  • عنوان شغلی مربوط به موقعیت: می توانید از همان موقعیتی که در آگهی شغل آمده به صورت کلمه به کلمه وجود استفاده کنید
  • دستاورد خاص با اعداد: “handled up to 100 calls daily”
  • کوتاه است: در 2 تا سطر نوشته شده

در نهایت اگر بخواهیم مطالب بالا را خلاصه کنیم، خلاصه رزومه موثر به طور معمول از ساختار زیر پیروی می کند:

  • خلاصه تجربه شما (چند سال ، چه کاری انجام داده اید و…)
  • تجربه عمومی شما (مهارتهای خاص تر ، تمرکز شما چیست)
  • دستاوردهای برتر شما (نکات برجسته شغلی ، شامل تغییرات قابل اندازه گیری و داده ها)

نویسنده مطلب: صمد علی مددی

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.